abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2005 @ 12:34:41 #81
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24530635
klein schopje!

OK, om even terug te komen op hardware effects:

Welke zouden jullie nemen:

de TC Fireworx of de Eventide Eclipse?

Ze zijn beiden begonnen in dezelfde prijscategorie, maar de eventide is iets niewer. Maar kun je ook routen met de eventide? ik kan zo 1,2,3 daar nl niks over vinden op internet!

Jullie mening gaarne
  woensdag 12 januari 2005 @ 14:48:53 #82
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24532282

Dat is het, los van cd-spelers/versterker/md/cassette/eq/mics/headphones
FTW!
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:14:20 #84
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24532479
Ja, eventide is wel het merk, maarja ik wil ook nog wel een TC in mn rackje hoor

@ Prins-punica: die ultrafex waar gebruik je die voor? Doe je dance of trance of iets anders?
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:46:23 #85
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24532844
Yamaha CS2x
een week geleden ben ik samen met een maatje 's avonds in volle vaart tot de duitse grens gereden om er 1 te kopen, we moesten de dag erna op 3FM spelen en er was een knop kapot
Maar de geluiden die eruit komen zijn legendarisch !

Tja Eventide is toch wel *ahum* het merk
Maar wat voor TC zou je dan willen?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:06:03 #86
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24533086
Nou, ik zit heb natuurlijk een wishlist met de lengte van een WC-rol, maar zit te denken aan een multieffect, maarja aan de andere kant zit ik dan ook weer te denken dat ik misschien ook wel mn vocal en drum-effecten door de gitaarprocessor van mn broer te halen, die ook kwalitatief heel sterk is. Maar als dat dus niet gaat, dan dus een TC fireworx of een eventide eclipse. De effecten zijn het bealngrijkst want ik heb al wel goede reverbs(uit een TC voiceworks), dus das een bijzaak.

Ik zit nu een beetje in een fase waar ik genoeg heb om 2 sporen echt hele mooie opnames te maken (microfoon/preamp/compressor/reverb/monitoren/patchbay/midicontroller/gitaren+versterkers), en nu zit ik dus in dubio wat mn volgende uitbreiding zal zijn omdat ik dus weer meer flexibiliteit wil.

De meest voor de hand liggende opties zijn:

- als dus de gitaarprocessor niet werkt op vox en drums een multieffectunit
- zorgen dat mn studiootje gebalanceerd komt te lopen, eventueel met meer ingangen
- kleincondensatormic
- acoustic treatment/ geimprovisseerd zanghok

dus nog genoeg poen uit te geven, maarja ik ben student dus moet duidelijk prioriteiten stellen!
pi_24533222
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:27 schreef teknomist het volgende:
Ik heb veel gehoord over die Kaos Pad... weet iemand wat je daar precies mee kan doen?
Effectending...realtime
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:38:13 #88
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24533497
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 16:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
- zorgen dat mn studiootje gebalanceerd komt te lopen, eventueel met meer ingangen
dus nog genoeg poen uit te geven, maarja ik ben student dus moet duidelijk prioriteiten stellen!
Zie hier prioriteit nummer 1....gebalanceerd is minder storingsgevoelig, minder onderhoudsgevoelig (lees:betere connectors) en in de prof. wereld uiteraard de standaard.Eventueel kijken of je toch je sporen iets uit kan bereiden, dan kan je take voor take opnemen en je effecten per keer voor dat instrument gebruiken en is de 'noodzaak' van nog een FX processor even wat minder.
pi_24534055
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 15:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
@ Prins-punica: die ultrafex waar gebruik je die voor? Doe je dance of trance of iets anders?
Ik dj (radio en mixen) en maak muziek, de ultrafex (heb een ouder model dan op het plaatje) is voor wat extra mastering (extra bass, compensatie voor de hoge tonen en extra breed stereosignaal)
FTW!
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:38:51 #90
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24534324
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 17:21 schreef Prins-Punika het volgende:

[..]

Ik dj (radio en mixen) en maak muziek, de ultrafex (heb een ouder model dan op het plaatje) is voor wat extra mastering (extra bass, compensatie voor de hoge tonen en extra breed stereosignaal)
A ok, thanks!
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 16:38 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Zie hier prioriteit nummer 1....gebalanceerd is minder storingsgevoelig, minder onderhoudsgevoelig (lees:betere connectors) en in de prof. wereld uiteraard de standaard.Eventueel kijken of je toch je sporen iets uit kan bereiden, dan kan je take voor take opnemen en je effecten per keer voor dat instrument gebruiken en is de 'noodzaak' van nog een FX processor even wat minder.
Tja alleen wat meer sporen betreft. Ik wil het liefst wel "mixerloos" blijven, eigenlijk om de reden dat mijns inziens een mixer in mijn budgetklasse altijd minder is dan losse preamps. Ik zou dan daarom eerder denken aan een PCI of firewire-interface waar ik preamps aan kan hangen. Ik vind losse preamps ook heel gaaf omdat je dan voor verschillende bronnen verschillende sounds kan pakken.

Tevens heb ik voor gebalanceerd natuurlijk een nieuwe geluidskaart nodig en dus is zo'n interface sowieso dan weer nodig en dan is de stap naar gebalanceerd ook weer heel snel genomen. Ik ben er namelijk achtergekomen dat ik heel zachte ruis hoorde uit mijn monitors, die dat zeker niet zouden mogen doen! Ik hoorde dat als ik overga op gebalanceerd en dan natuurlijk ook mijn stroom en signaalkabels beter gescheiden hou, dat hij dan weg zou moeten zijn.
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:43:17 #91
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24534392
hehehehe ik heb ooit het idee om een stapel van die behringer effecten (intelliflex, edison&andere enhancers) in een soort zwarte kist te timmeren met stroom in, xlr in&uit en verder dicht...
dat tussen de zaaltafel en het PA te plakken en iedereen te verbazen met een onwjs cleane breeede diepe vette mix...
mochten ze dan willen weten wat het is, achteloos te melden dat het een "behringer black box" is

no offence ment, ik ben niet zo dol op Beheringer
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:48:48 #92
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24534480
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 17:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Tja alleen wat meer sporen betreft. Ik wil het liefst wel "mixerloos" blijven, eigenlijk om de reden dat mijns inziens een mixer in mijn budgetklasse altijd minder is dan losse preamps. Ik zou dan daarom eerder denken aan een PCI of firewire-interface waar ik preamps aan kan hangen. Ik vind losse preamps ook heel gaaf omdat je dan voor verschillende bronnen verschillende sounds kan pakken.

Tevens heb ik voor gebalanceerd natuurlijk een nieuwe geluidskaart nodig en dus is zo'n interface sowieso dan weer nodig en dan is de stap naar gebalanceerd ook weer heel snel genomen. Ik ben er namelijk achtergekomen dat ik heel zachte ruis hoorde uit mijn monitors, die dat zeker niet zouden mogen doen! Ik hoorde dat als ik overga op gebalanceerd en dan natuurlijk ook mijn stroom en signaalkabels beter gescheiden hou, dat hij dan weg zou moeten zijn.
Okay, ik krijg een beetje een indruk van hoe&wat, vergeet niet dat wanneer je overgaat op gebalanceerd juist de scheiding tussen signaal&stroom minder belangrijk word omdat je kabels beter afgeschermd zijn (kooi van Farraday, de afscherming ligt aan 2 kanten aan massa en houd het stoorsignaal weg bij de signaalvoerende adres) daardoor zou eventuele ruis&overspraak al stukken mindermoeten worden.
Tja en met een nieuwe geluidskaart zou je met de juiste software ook meersporen moeten kunnen opnemen zodat je dat probleem ook opgelost hebt
  woensdag 12 januari 2005 @ 18:05:34 #93
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24534735
Ja, maar dan is weer de vraag wat voor interface!!!

Iedereen is razend enthousiast over bijvoorbeeld de delta 1010 kaart vanwege zijn goede converters, maar van de andere kant zou er in die 6 jaar toch ook wel weer iets nieuwers op de markt zijn verschenen met vergelijkbare converters. Ik zou alleen niet weten wat! (misschien RME fireface?)
  woensdag 12 januari 2005 @ 18:11:02 #94
12221 Tijn