Effectending...realtimequote:Op donderdag 23 december 2004 12:27 schreef teknomist het volgende:
Ik heb veel gehoord over die Kaos Pad... weet iemand wat je daar precies mee kan doen?
Zie hier prioriteit nummer 1....gebalanceerd is minder storingsgevoelig, minder onderhoudsgevoelig (lees:betere connectors) en in de prof. wereld uiteraard de standaard.Eventueel kijken of je toch je sporen iets uit kan bereiden, dan kan je take voor take opnemen en je effecten per keer voor dat instrument gebruiken en is de 'noodzaak' van nog een FX processor even wat minder.quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
- zorgen dat mn studiootje gebalanceerd komt te lopen, eventueel met meer ingangen
dus nog genoeg poen uit te geven, maarja ik ben student dus moet duidelijk prioriteiten stellen!
Ik dj (radio en mixen) en maak muziek, de ultrafex (heb een ouder model dan op het plaatje) is voor wat extra mastering (extra bass, compensatie voor de hoge tonen en extra breed stereosignaal)quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
@ Prins-punica: die ultrafex waar gebruik je die voor? Doe je dance of trance of iets anders?
A ok, thanks!quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:21 schreef Prins-Punika het volgende:
[..]
Ik dj (radio en mixen) en maak muziek, de ultrafex (heb een ouder model dan op het plaatje) is voor wat extra mastering (extra bass, compensatie voor de hoge tonen en extra breed stereosignaal)
Tja alleen wat meer sporen betreft. Ik wil het liefst wel "mixerloos" blijven, eigenlijk om de reden dat mijns inziens een mixer in mijn budgetklasse altijd minder is dan losse preamps. Ik zou dan daarom eerder denken aan een PCI of firewire-interface waar ik preamps aan kan hangen. Ik vind losse preamps ook heel gaaf omdat je dan voor verschillende bronnen verschillende sounds kan pakken.quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:38 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Zie hier prioriteit nummer 1....gebalanceerd is minder storingsgevoelig, minder onderhoudsgevoelig (lees:betere connectors) en in de prof. wereld uiteraard de standaard.Eventueel kijken of je toch je sporen iets uit kan bereiden, dan kan je take voor take opnemen en je effecten per keer voor dat instrument gebruiken en is de 'noodzaak' van nog een FX processor even wat minder.![]()
Okay, ik krijg een beetje een indruk van hoe&wat, vergeet niet dat wanneer je overgaat op gebalanceerd juist de scheiding tussen signaal&stroom minder belangrijk word omdat je kabels beter afgeschermd zijn (kooi van Farraday, de afscherming ligt aan 2 kanten aan massa en houd het stoorsignaal weg bij de signaalvoerende adres) daardoor zou eventuele ruis&overspraak al stukken mindermoeten worden.quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Tja alleen wat meer sporen betreft. Ik wil het liefst wel "mixerloos" blijven, eigenlijk om de reden dat mijns inziens een mixer in mijn budgetklasse altijd minder is dan losse preamps. Ik zou dan daarom eerder denken aan een PCI of firewire-interface waar ik preamps aan kan hangen. Ik vind losse preamps ook heel gaaf omdat je dan voor verschillende bronnen verschillende sounds kan pakken.
Tevens heb ik voor gebalanceerd natuurlijk een nieuwe geluidskaart nodig en dus is zo'n interface sowieso dan weer nodig en dan is de stap naar gebalanceerd ook weer heel snel genomen. Ik ben er namelijk achtergekomen dat ik heel zachte ruis hoorde uit mijn monitors, die dat zeker niet zouden mogen doen! Ik hoorde dat als ik overga op gebalanceerd en dan natuurlijk ook mijn stroom en signaalkabels beter gescheiden hou, dat hij dan weg zou moeten zijn.
Ik zat zo te denken, waarom koop je dan geen digi 002 rack? Goede pre-amps, topconverters, midi adat etc, en zolang je blijft recorden op 44.1 of 48 khz kun je er ook nog eens bijvoorbeeld een mackie 800r of een ISA 428 aanhangen, zodat je dus 16 volledige inputs krijgt. Of zit ik nu verkeerd? Kan ik toch beter een RME of een vergelijkbaar product kopen en op 96 Khz opnemen?quote:Op woensdag 12 januari 2005 23:42 schreef Tijn het volgende:
Ik heb geen testresultaten ofzo bij de hand, maar persoonlijk heb ik meer vertrouwen in RME dan in M-Audio als het om kwaliteit gaat.
Trouwens, vergeet E-Mu niet, de 1820M en 1212M hebben dezelfde convertors die gebruikt worden in de ProTools HD 192 van Digidesign.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |