quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:13 schreef search64 het volgende:Ik ga deze vakantie werken om te sparen voor monitoren (en een nieuwe audio interface). Ik heb al rondgekeken en geluisterd en ik zit nu naar deze drie te kijken;
Genelec 8030a
Mackie 624
Dynaudio BM5a
Alledrie ongeveer even duur, maar welke zouden jullie nemen? Ik heb nog nooit monitoren gehad, en ik hoor wel verschil, maar geen idee wat wenselijke kwaliteiten zijn.
(Audio interface wordt een E-mu 1212m met Behringer ADA8000.)
Ik heb zelf de Mackie 624's en ben er zelf heel erg over te spreken!
Ten eerste: de keuze is heel persoonlijk, dus dit is mijn persoonlijke mening!
Ik heb ze vergeleken met Blue Sky en KRK monitoren en heb zelf ook wel genelecs gehoord(in een andere studio), maar niet direct vergeleken!
Ik vind zelf de genelecs iets teveel richting hoog gaan (mackies iets minder) en de 5"driver is misschien toch wat klein, aangezien de mackie 10hz lager gaat met de 6,5" driver
Het stereobeeld van de 624's is ook echt enorm (je denk letterlijk dat je drie boxen heb ipv 2 als je bijvoorbeeld een vocal in het midden hoort) en de bas is superstrak en kun je aan de hand van je kamerpositie helemaal aanpassen.
De Dynaudio's heb ik niet gehoord, maar kregen wel een goede review in Sound on Sound magazine van deze maand, echter, de reviewer vond wel dat op wat luidere geluidsniveaus, de bas een beetje onprecies/slopperig werd.
De review van de BM5a's staan nog niet online, maar ik heb wel de review van de 624 online, dus bij deze:
http://www.soundonsound.com/sos/May02/articles/mackiehr624.aspOver de emu audio-interface weet ik niet zoveel, maar had je laatst niet playback problemen met een E-MU? Of was dat een andere kaart?
Veel succes met je aankoop!