abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:03:48 #251
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25838512
ik heb nooit van losse adatkaartjes gehoord

de motu 2804mk3 is wel een bruut adatbeest maar hijs wel vrij duur!
  maandag 30 mei 2005 @ 17:03:58 #252
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27486704
*schopje!

Ik heb een vraagje voor de mensen die met de pc opnemen:


Als jullie zouden moeten kiezen tussen een UAD-1 of een TC Powercore, welke zouden jullie dan nemen en waarom?!?

Ik ben er zelf (nog) niet uit en vroeg me dus af wat jullie er van vinden!
pi_27489419
Hoi.. Ik heb zelf een UAD-1 (of eigenlijk twee zelfs), en hoewel ik geen werkervaring heb met de Powercore (ik heb hem wel aan het werk gehoord), kun je globaal de volgende dingen aanmerken:

- De UAD-1 is super waar het gaat om gekleurde compressie (1176LN, LA2A, Fairchild)
- De UAD-1 is super waar het gaat om plaatgalm (Plate 140)
- De UAD-1 is goed waar het gaat om transparante EQ/filters (Cambridge)
- De UAD-1 is super waar het gaat om gekleurde EQ (Pultec, Precision EQ)
- De UAD-1 is super waar het gaat om brickwall limiting (Precision Limiter)
- De UAD-1 is okee tot goed waar het gaat om ruimte simulatie (Dreamverb)
- De Powercore is super waar het gaat om transparante EQ (Sony Oxford, TC EQSat)
- De Powercore is super waar het gaat om reverbs
- De Powercore is super waar het gaat om transparante compressie
- De Powercore is super voor mastering applicaties (Sony Inflator, TC Master X3)

(vergeef me als ik TC plugin-namen fout heb, ik heb er dus zelf geen)

Verder zitten op beide kaarten dingen als modulatie en gitaarampsimulatie, maar die gebruik ik niet genoeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Verder is de Powercore vrij duur, vooral als je de Sony bundle erbij wilt hebben (en die wil je er eigenlijk bij hebben). Maar ook de UAD-1 werkt verslavend, ik kocht mijn tweede kaart ongeveer een maand nadat ik mijn eerste had, en ik koop de nieuwe plugins bijna blind.

Verder is de interface nog iets om rekening mee te houden. De Powercore is er naast PCI ook in firewire versie, de UAD-1 alleen PCI-kaart. Nog niet een groot probleem, wél iets om in het achterhoofd te houden.
  maandag 30 mei 2005 @ 19:30:19 #254
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27490229
Bedankt voor je uitleg!!

Ik was idd naar de Firewire-versie aan het kijken!

Het volgende dilemma is dat ik de UA 1176 (eigenlijk de 6176) een ontzettende lekkere unit vind, maar deze is simpelweg te duur voor me. Maar, de tc M3000 vind ik ook helemaal top om nog maar te zwijgen over de 4000! dus het is een beetje mijn behoefte voor compressie versus die van reverb, maar het probleem bij me is dus dat ik er (nog) niet uit ben welke ik het lekkerste vind. Je post geeft iig wel meer inzicht!
  maandag 30 mei 2005 @ 20:23:40 #255
24054 search64
Avec le grande
pi_27491778
Als je effecten wilt die analoog zo goed mogelijk benaderen moet je de UAD hebben. De Powercore is veel netter en minder dik. Bovendien zitten bij de UAD alle goede plugins standaard er al bij.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_27492218
Dat laatste is niet helemaal waar.. Momenteel komt de UAD-1 in drie versies, Project Pak, Studio Pak en Ultra Pak. Project Pak is de goedkoopste versie, met daarin wel enkele plugins, maar bijvoorbeel de 1176LN, de Fairchild en de Precision serie zitten er niet bij. Voorheen was er een Mackie distributie van de UAD-1, waar de 1176LN en de LA2A standaard bij zaten. Bij de Project Pak is dat dus niet meer het geval. Wél is het zo dat als je bijvoorbeeld een Ultra Pak (met ALLE plugins) koopt, en een Project Pak, dat dan alle plugins van beide kaarten gebruik kunnen maken, tot vier kaarten aan toe. Met 1 Ultra Pak en 3 Project Paks heb je dus alles in huis wat je met UAD-1's in huis kunt halen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 08:50:08 #257
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27502811
Idd, zoeits had ik ook gehoord, dat het puur om de licentie ging.

Hoe zit het eigenlijk met de dsp power van de uad? (hoeveel 1176's kun je bijv. tegelijk runnen als je de fairchild al op je drumbus hebt zitten?)
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:55:45 #258
24054 search64
Avec le grande
pi_27506246
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:00:26 #259
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27506395
danke!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:07:42 #260
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27506622




de fairchild 670


jammer alleen dat ie $28.000 kost, holy fuck!
pi_27511755
Ik was vroeger veel bezig met muziek alleen is er nooit iets fatsoenlijk uitgekomen, hoofdzakelijk door tijdgebrek. Nu ligt mijn apparatuur weg te rotten op de zolder, best wel zonde eigenlijk.

Roland Juno-106
Roland Jupiter 8
Roland JP-8080
Clavia NordLead
TR-909
TR-808

pi_27512566
Zeker zonde.. vooral die jupiter 8 is errug zonden..
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:55:24 #263
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27541084
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:48 schreef SamuraiJack het volgende:
Ik was vroeger veel bezig met muziek alleen is er nooit iets fatsoenlijk uitgekomen, hoofdzakelijk door tijdgebrek. Nu ligt mijn apparatuur weg te rotten op de zolder, best wel zonde eigenlijk.

Roland Juno-106
Roland Jupiter 8
Roland JP-8080
Clavia NordLead
TR-909
TR-808

Jij hebt zeker house gemaakt?!

Die Nordlead vin ik echt heel gaaf klinken!
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:56:45 #264
24054 search64
Avec le grande
pi_27541125
Niet zo gaaf als een Jupiter 8.....
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:57:11 #265
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27541151
Trouwens ik heb echt zin in de zomervakantie!!

Ik heb flink gewerkt dit jaar en dan is het weer tijd om mn centjes uit te gaan geven, en wat is een beter doel dan aan studio-apparatuur he!

ik kan niet wachten tot aan 1 juli!
pi_27564583
Ik ga morgen mijn electribe esx weer misbruiken in de studio.. 2x400 watt..
  donderdag 2 juni 2005 @ 08:39:51 #267
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27566643
Kun je die trouwens in een rack bouwen, of ligt die gewoon op tafel?
pi_27908671
quote:
Op zondag 27 maart 2005 20:23 schreef Omkron het volgende:
Kleine verduidelijking zul je bedoelen.. want het is toch echt vervorming..
Het is bekend dat de meeste exciters met één of andere vorm van overdrive werken (er zit dan ook vaak een 'drive' knop op om de hoeveelheid bovenharmonischen te regelen) maar dat schijnt lang niet met alle exciters zo te zijn.
Ik heb hier nog een Behringer Ultrafex staan en persoonlijk vind ik die toch prettiger klinken dan de meeste andere merken die ik gehoord heb. Het sprankelt meer, i.p.v dat het scherp klinkt zoals bij die anderen. Zou dat kunnen komen omdat de Ultrafex niet met overdrive werkt

De naam 'exciter' is trouwens ooit bedacht door Aphex Systems die hun apparaat "aural exciter
noemden. Daar hebben zij patent op en geen enkele andere fabrikant mag zijn enhancers dus zomaar 'exciter' noemen.
pi_27909484
Ik heb de Ultrafex ook gehoord naast een Aphex Aural exciter (204 model) en ik moet zeggen dat de Aphex mij duidelijker in de oren klinkt. Het is natuurlijk altijd een kwestie van smaak, maar een exciter moet een subtiel effect geven en ik vond de Ultrafex nogal overdone.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 09:55:58 #270
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27910566
Ik denk dat je sowieso nooit in een recordingproces een exciter moet gebruiken, aangezien je die soms een valse indruk van ruimte kunnen geven, die dan bij de mixdown of mastering verloren gaat
pi_27911224
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 09:55 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik denk dat je sowieso nooit in een recordingproces een exciter moet gebruiken, aangezien je die soms een valse indruk van ruimte kunnen geven, die dan bij de mixdown of mastering verloren gaat
Als het goed is geeft een exciter je geen valse indruk van ruimte, hoogstens van kleur van je algehele geluid. Je hebt er inderdaad gelijk in dat je in principe geen exciter moet gebruiken in je recordingsproces in principe. Toch kan het met een monofone bas net even dat beetje extra dynamiek geven in de klankkleur, dus het is geen absoluut gegeven. Het beste natuurlijk is een exciter te gebruiken in de masteringfase en dan met mate.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 13:56:36 #272
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27917661
Ik vind juist een exciter in mastering gebruiken nogal ranzig eerlijk gezegd. Het is toch vervorming wat je op alles toepast. Als je op zoek bent naar wat sprankeling kun je in die laattste fase denk ik beter met een mooie EQ wat hoog bijdraaien.

Ik zou een exciter eerder in je mix/productie-fase gebruiken, inderdaad bijvoorbeeld op een baslijntje of om een snare er wat lekkerder uit te laten komen.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:00:32 #273
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27919722
Ik zou idd ook niet een exciter in de masteringfase gebruiken, maar zie het meer als een live ding voor bijvoorbeeld dj's, of om bijvoorbeeld je home-cinema set een boost te geven. (althans hopelijk hebben we het over hetzelfde ding!)
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:13:01 #274
24054 search64
Avec le grande
pi_27920141
Ik ga deze vakantie werken om te sparen voor monitoren (en een nieuwe audio interface). Ik heb al rondgekeken en geluisterd en ik zit nu naar deze drie te kijken;

Genelec 8030a
Mackie 624
Dynaudio BM5a

Alledrie ongeveer even duur, maar welke zouden jullie nemen? Ik heb nog nooit monitoren gehad, en ik hoor wel verschil, maar geen idee wat wenselijke kwaliteiten zijn.

(Audio interface wordt een E-mu 1212m met Behringer ADA8000.)
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_27920567
Ik wilde ook eerst monitors kopen, maar dat heeft geen nut op mijn zolder, want de accoustiek hier is bagger. Ik hou het bij mijn headphones. Werkt prima voor mij.

Weet iemand of het volgende allemaal compatible met elkaar is? Ik wil vocals gaan opnemen met Cubase sx 2.2:

Audio Technica AT 2020 condensor microphone
Behringer UB 1002 mixer
M audio Audiophile 192 soundcard

En geen 'OMG BEHRINGER SUCKS LOLLOL' graag. Dat weten we nu wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')