Hoi.. Ik heb zelf een UAD-1 (of eigenlijk twee zelfs), en hoewel ik geen werkervaring heb met de Powercore (ik heb hem wel aan het werk gehoord), kun je globaal de volgende dingen aanmerken:
- De UAD-1 is super waar het gaat om gekleurde compressie (1176LN, LA2A, Fairchild)
- De UAD-1 is super waar het gaat om plaatgalm (Plate 140)
- De UAD-1 is goed waar het gaat om transparante EQ/filters (Cambridge)
- De UAD-1 is super waar het gaat om gekleurde EQ (Pultec, Precision EQ)
- De UAD-1 is super waar het gaat om brickwall limiting (Precision Limiter)
- De UAD-1 is okee tot goed waar het gaat om ruimte simulatie (Dreamverb)
- De Powercore is super waar het gaat om transparante EQ (Sony Oxford, TC EQSat)
- De Powercore is super waar het gaat om reverbs
- De Powercore is super waar het gaat om transparante compressie
- De Powercore is super voor mastering applicaties (Sony Inflator, TC Master X3)
(vergeef me als ik TC plugin-namen fout heb, ik heb er dus zelf geen)
Verder zitten op beide kaarten dingen als modulatie en gitaarampsimulatie, maar die gebruik ik niet genoeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Verder is de Powercore vrij duur, vooral als je de Sony bundle erbij wilt hebben (en die wil je er eigenlijk bij hebben). Maar ook de UAD-1 werkt verslavend, ik kocht mijn tweede kaart ongeveer een maand nadat ik mijn eerste had, en ik koop de nieuwe plugins bijna blind.
Verder is de interface nog iets om rekening mee te houden. De Powercore is er naast PCI ook in firewire versie, de UAD-1 alleen PCI-kaart. Nog niet een groot probleem, wél iets om in het achterhoofd te houden.