toch klinkt dit alsof het nog wel een week of 4-5 gaat duren voordat ie het weer warm heeft op zn kamer..quote:Op woensdag 15 december 2004 12:54 schreef Bose het volgende:
Verwarming? Wat is dat?
Huurcommissie bellen, standaard klachtformulier vragen, invullen, opsturen, uitspraak afwachten, 25% huur betalen totdat alles aan de eisen voldoet.
Zo moeilijk is het allemaal niet, je moet er alleen wat voor doen. Maar als student heb je daar toch tijd zat voor
Ik huur inderdaad inclusief, alleen zijn er 2 weerhoudingen om een elektrisch kacheltje neer te zetten:quote:Op woensdag 15 december 2004 12:53 schreef type_29 het volgende:
Kan je niet een klein kacheltje op electriciteit kopen.
Je huurt een kamer dus hoef je niet voor de electriciteit te betalen, toch?
Vind ik geen slechte suggestie! Ga hem maar eens in overweging nemen...quote:Op woensdag 15 december 2004 13:02 schreef Chillbeer het volgende:
Naar de huurbaas gaan en zeggen dat je NIET betaald totdat de verwarming gemaakt is
quote:Op woensdag 15 december 2004 13:23 schreef Keerzijde het volgende:
Stel een ultimatum: Vandaag de verwarming gerepareerd, anders laat ik het door een professional doen op JOUW kosten.
(Werkt vaak goed)
1) gewoon doen dus, dit is overmachtquote:Op woensdag 15 december 2004 13:04 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Ik huur inderdaad inclusief, alleen zijn er 2 weerhoudingen om een elektrisch kacheltje neer te zetten:
1: Volgens mijn huurcontract mag dat niet (maakt op dit moment niet zoveel uit, zij houden zich ook niet aan de regels...)
2: Ik heb het al een keer geprobeerd, maar toen vloog er een stopcontact in de brand door overbelasting...
de professionals hebben het op dit moment ook druk hoor, dus of je die ala minute kan laten komen vraag ik me af...quote:Op woensdag 15 december 2004 13:23 schreef Keerzijde het volgende:
Stel een ultimatum: Vandaag de verwarming gerepareerd, anders laat ik het door een professional doen op JOUW kosten.
(Werkt vaak goed)
quote:Op woensdag 15 december 2004 12:59 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
TS: zet je computer en het licht aan.. iig hier creeert dat genoeg warmte
Woon jij in een hennepkwekerij?quote:Op woensdag 15 december 2004 12:59 schreef LoggedIn het volgende:
TS: zet je computer en het licht aan.. iig hier creeert dat genoeg warmte
Beste oplossing wat mij betreft.quote:Op woensdag 15 december 2004 13:23 schreef Keerzijde het volgende:
(Werkt vaak goed)
Sorry maar ik woon in scheveningen dicht aan zee, (bovenburen kunnen de zee zien) het is een tochthok ook hier. Met een elektrisch kacheltje op 2000 Watt wordt het echt wel warm hoor, zo warm dat ik af en toe het raam open moet zettenquote:Op woensdag 15 december 2004 17:32 schreef Catch22- het volgende:
* Catch22- is huisgenoot
het is niet de eerste keer. Zijn verwarming is al minstens 5x kapot geweest en gerepareerd. En aangezien ons huis een tochthok is, trekt een electrisch kacheltje het niet. Je krijgt het gewoon NIET warm
je kunt idd een proportioneel deel van de schade in mindering brengen op de huur totdat de situatie is opgelost, zonder dat je huisbaas daar wat aan kan doen, mits redelijkheid ook van jouw kant geldt (dus niet binnen 1 dag ofzo); daarnaast idd huurcommissie inschakelen. uitgangspunt is natuurlijk wel, dat de verwarming bij de huur hoort en niet apart betaald moet worden aan de energiemaatschappij door jouzelf.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:49 schreef rudedeltadude het volgende:
FF afreageren hoor... Heb het echt helemaal gehad met mijn huisbaas en die ongelooflijk achterlijke klusjesman van hem. Maandag is mijn verwarming kapot gegaan... Vanmorgen zou hij gerepareerd worden. Ik kom thuis... Doet ie het niet! Terwijl die gast altijd 's morgens komt. Dus ik bel hem op wanneer hij kwam. "Ja ik ben geweest, lukt me niet om het te maken" Ja en? Regel dan een installateur die de boel repareert ofzo! HET IS KOUD!!!!
"Morgen kijk ik er weer naar," krijg ik te horen... jah, op deze manier zit ik een week zonder verwarming. Dus ik bel de huisbaas om verhaal te halen... "hij heeft het blijkbaar druk dan" zegt ie me.. Ja hallo!!! Ik heb het nog steeds koud hoor!!!
Nu het op mijn kamertje zo koud is, moet ik wel naar mijn ouders... Het is zonder verwarming echt niet te harden daar!! Kan ik een deel van mijn huur terug eisen?
Ik ben het namelijk echt helemaal spuugzat!
Zow.. dat lucht op! Maar het is er nog steeds koud...![]()
Bestaan er regels voor, met inhouden op de huurprijs? Zodat ik niet ineens uit mijn kamertje gezet wordt?quote:Op woensdag 15 december 2004 20:05 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je kunt idd een proportioneel deel van de schade in mindering brengen op de huur totdat de situatie is opgelost, zonder dat je huisbaas daar wat aan kan doen, mits redelijkheid ook van jouw kant geldt (dus niet binnen 1 dag ofzo); daarnaast idd huurcommissie inschakelen. uitgangspunt is natuurlijk wel, dat de verwarming bij de huur hoort en niet apart betaald moet worden aan de energiemaatschappij door jouzelf.
Dat is juist het punt... ik heb geen geaarde stopcontacten...quote:Op woensdag 15 december 2004 13:50 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
2) wel een geaard stopcontact gebruiken, zou anders niet moeten kunnen volgens mij
quote:Op woensdag 15 december 2004 16:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Woon jij in een hennepkwekerij?
iddquote:Op woensdag 15 december 2004 13:04 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Ik huur inderdaad inclusief, alleen zijn er 2 weerhoudingen om een elektrisch kacheltje neer te zetten:
1: Volgens mijn huurcontract mag dat niet (maakt op dit moment niet zoveel uit, zij houden zich ook niet aan de regels...)
een woning moet veilig zijn en daar voldoet die van jou schijnbaar niet aan; ook dát kun je aankaarten bij de huurcommissie.quote:2: Ik heb het al een keer geprobeerd, maar toen vloog er een stopcontact in de brand door overbelasting...
dat kan idd ook en gewoon in mindering brengen op de huur.quote:Op woensdag 15 december 2004 13:23 schreef Keerzijde het volgende:
(Werkt vaak goed)
gelul, niet als die reden gegrond is, dan mag je zeker wel een proportioneel deel van de huur inhouden; je kunt sowieso bij uitzetting van een huurder dit niet bereiken zonder een gerechtelijke uitspraak.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:44 schreef Mobious het volgende:
Ja, goeie zet om je huur niet te betalen. Dan weet je zeker dat je je huis uitgedwongen wordt. En dan niet door de kou, maar door je huurbaas.
Niet betalen van huur is een juridische reden voor uitzetting.
en jij kunt ook een eind ophoeren jankzak; jij zou ook piepen als ze jouw verwarming zouden afsluiten, waarom zou TS dat niet mogen?quote:Op woensdag 15 december 2004 20:38 schreef desiredbard het volgende:
Kutstudenten ook altijd
moet je maar niet zoveel zuipen...door lcohol koel je af
niet zuipen = warmer
je kan natuurlijk ook naar de collegezaal gaan voor de verandering
Is een mum van tijd vergelijkbaar met 3 jaar?quote:Op woensdag 15 december 2004 20:49 schreef desiredbard het volgende:
schrijf je in bij de woningcoorporatie en je hebt binnen een mum van tijd eene appartement.. huursubsidie en betaald minder dan je bij je huisbaas doet.
Kunnen jullie dan niet bij elkaar op de kamer gaan zitten met PC's enzo?quote:Op woensdag 15 december 2004 17:32 schreef Catch22- het volgende:
* Catch22- is huisgenoot
het is niet de eerste keer. Zijn verwarming is al minstens 5x kapot geweest en gerepareerd. En aangezien ons huis een tochthok is, trekt een electrisch kacheltje het niet. Je krijgt het gewoon NIET warm
Catch heeft al 2 pc's in zijn kamer staan... en je lult een beetje slap om eerlijk te zijn...quote:Op woensdag 15 december 2004 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kunnen jullie dan niet bij elkaar op de kamer gaan zitten met PC's enzo?
Twee PC's en twee mensen geven meer warmte af dan een....
hij werkt er al bij en betaald iets van 350 euro in de maand, lijkt me duur genoegquote:Op woensdag 15 december 2004 20:49 schreef desiredbard het volgende:
Gut weer een koorbal...gaat werken kan je je een betere woning/huurbaas verkrijgen...
zoals ik al zei ...blijf in je collegezaal zitten
Hij/zij zit een paar daagjes zonder warmte... nederland is nog steeds niet -14... en als je een baan hebt ben je ook niet de gehele dag thuis om je verwarming gemaakt te krijgen
studenten...veel geblaat weinig wol
(en ben zelf student geweest)
Mijn advies neem een bijbaan...schrijf je in bij de woningcoorporatie en je hebt binnen een mum van tijd eene appartement.. huursubsidie en betaald minder dan je bij je huisbaas doet.
Delta wonen een beetje goed, voor een redelijke prijs en... niet te lange wachttijden?quote:Op donderdag 16 december 2004 03:45 schreef Waxxer het volgende:
Hee... Zwolle?
Lang Leve Delta Wonenik heb 't helemaal gehad met huisjesmelkers na slechte ervaringen, zoals maxx vastgoed, en dus sylvio ekkel, maar ik zal al die namen nu niet noemen...
En dank je wel trouwens!!!!quote:Op donderdag 16 december 2004 10:02 schreef lady-wrb het volgende:
wat zit iedereen nou te emmeren dat ts maar een extra trui, muts wanten en weet ik veel aan moet doen?
als er betaald wordt voor een kamer met verwarming, moet die verwarming het gewoon doen. klaar!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |