Het weer was uitstekend, ben weer verder bij gekleurd
![]()
Het was alleen wel bloedheet in de tent... Overigens, waarom hebben niet meer festivals een bar in de tent? Ideaal!
Wat ik gezien heb:
Action in DC: Heerlijk, leuk en goed! Al had ik soms het idee dat ze wel heel erg dachten dat ze de originele ac/dc waren en dus ook lekker lang het publiek konden bespelen, wat niet altijd zo was.
In Extremo: Erg koel, niet helemaal mijn ding, maar zeker goed gedaan. Het geluid was op sommige momenten niet helemaal goed overigens.
Mastodon: Tering, wat gaan die tekeer! Ik had ze al eens eerder gezien geloof ik, maar dit was wel heel erg lekker. Bloedheet in de tent, topshow!
Masterplan: klonk best lekker, zittend in het gras, al vond is niet alles van hun mijn smaak.
Overkill: Op zich een goeie show, maar emotioneel deed het mij helemaal niets. Compleet doods en saai. Helaas.
My Dying Bride: De eerste paar nummers moest ik er even in komen, het is dan ook wat anders dan de overige metal die ik ervoor gehoord had. Maar bij het 3e nummer werd ook het geluid eindelijk goed en heb ik heerlijk genoten. The Cry of Mankind blijft een geweldige klassieker.
Y&T: Goeie muziek, fijn om bij te relaxen, lekker ouderwets.
Porcupine Tree: Fantastisch! Aangekondigd door Steve Hogarth, en de sfeer zat er vanaf het begin goed in. Een set met de wat "hardere" nummers, omdat ze ook wel wisten dat ze tussen allemaal metalbands stonden. Dat was niet erg, Hatesong en Arriving Somewhere But Not Here kwamen er prima uit. Enorm genoten!
Iron Maiden: Zeer gaaf, al moest ik wel even acclimatiseren na het uitstekende optreden van PT. Maar dan was het erg lekker, goeie sfeer, heerlijke nummers, lekker knallen. Alleen (net als op Graspop hoorde ik?) een half uur korter dan gepland. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)