abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:21:29 #201
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_25826068
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:15 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Wat wil je van Apt, en wat verwacht je ervan? Urpmi kan namelijk precies evenveel als apt. Enige verschil is dat het met rpm's werkt, en uiteraard ziin eigen syntax heeft...

Mdk werkt met RPM's en het is ronduit onverstandig om met andere packages te gaan werken (onder de motorkap worden er waarschijnlijk voor installatie als nog rpm's van gemaakt). Luister niet naar alle Debian addicts die zo hard roepen van apt uniek is, das nl absolute onzin.
Hmmm dat Urpmi zit er zeker wel interesant uit. Bestaan de repositories ook uit dezelfde hoeveelheid pacakges? (Dat zijn er een stuk of 15.000 in Debian SID)

Voor de rest ben ik het met je eens dat het beter is om gewoon de methode aan te houden die bij de distributie geleverd wordt...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_25826446
Geen idee hoeveel packages er zijn. Ik heb iig tot nu toe altijd een package gevonden voor dat wat ik nodig had

Een goeie site om mirrors te adden in urpmi is http://easyurpmi.zarb.org/
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:11:03 #203
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_25832664
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:21 schreef whoops het volgende:

[..]

Hmmm dat Urpmi zit er zeker wel interesant uit. Bestaan de repositories ook uit dezelfde hoeveelheid pacakges? (Dat zijn er een stuk of 15.000 in Debian SID)

Voor de rest ben ik het met je eens dat het beter is om gewoon de methode aan te houden die bij de distributie geleverd wordt...
Ik heb via easyurpmi mirrors toegevoegd aan Mandrake, maar volgens mij zijn er lang geen 15000 packages. Ik wou Mozilla Firefox installeren en de enige versie die ik in de urmpi database vond was de versie 1.0 preview. Ik ga het nog ff verder uitzoeken enzo.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:12:50 #204
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_25832715
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:15 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Wat wil je van Apt, en wat verwacht je ervan? Urpmi kan namelijk precies evenveel als apt. Enige verschil is dat het met rpm's werkt, en uiteraard ziin eigen syntax heeft...

Mdk werkt met RPM's en het is ronduit onverstandig om met andere packages te gaan werken (onder de motorkap worden er waarschijnlijk voor installatie als nog rpm's van gemaakt). Luister niet naar alle Debian addicts die zo hard roepen van apt uniek is, das nl absolute onzin.
Apt leek mij wel reuze handig en als de software keuze onder apt groter is dan onder urpmi....
pi_25832741
nadat je mirrors heb ttoegevoegt moet je ook even een soort index-file downen.. Das een lijst met packages en versie nummers die urpmi gaat vergelijken met de bij jou geinstalleerde packages en versies...

urpmi.update -a (om alle mirrors up te daten)
  dinsdag 29 maart 2005 @ 17:15:17 #206
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25834395
Edit: FIXED.

[ Bericht 42% gewijzigd door Ruzbeh op 30-03-2005 17:31:19 ]
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:19:31 #207
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_25931440
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:13 schreef BarBaar het volgende:
nadat je mirrors heb ttoegevoegt moet je ook even een soort index-file downen.. Das een lijst met packages en versie nummers die urpmi gaat vergelijken met de bij jou geinstalleerde packages en versies...

urpmi.update -a (om alle mirrors up te daten)
Ik heb ff het een en ander bekeken enzo. Die website van easyurpmi bevat alleen officieele Mandrake mirrors en zodoende staan ook niet de meeste recente versies van verschillende soorten software daar. Wil je meer software dan moet je meer onofficieele mirrors toevoegen, met het riscio op ongeldige handtekeningen en dus op software wat niet helemaal pluis kan zijn, met malware erin enzo.
pi_26068259
ook hier maar eff een linkie zetten, in de hoop dat mensen het topic dan eerder opmerken ( heb zelf niet eerder aan dit topic gedacht )

edit:
vergeet ik alsnog het linkje
Domain server met Samba onder Suse 9.2
pi_26478291
Hoe maak je een printscreen
Gewoon op printscreen rammen werkt niet namelijk...
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_26479281
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:34 schreef SHERMAN het volgende:
Je moet heel hard HOEREN! tegen je monitor roepen en dan snel op ctrl-shit-p drukken.

Kortom: wat draai je?
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
  zondag 24 april 2005 @ 18:58:00 #211
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_26480225
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:34 schreef SHERMAN het volgende:
Zoals E.r.w.i.n. al zegt, het hangt af wat je draait.

Ik moet wel even zeggen dat als je Gnome draait dat het veel beter is dan Windows XP. Een simpele druk op de printscreen knop en je krijgt gelijk een window te zien waar je je screenshot wilt opslaan!!
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_26480401
Sorry
Ben een beetje aan het spelen met knoppix Dat is dus met KDE
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_26481861
Bureaublad: Snel een screenshot op het klembord plaatsen

Druk op Ctrl-PrintScreen. Nu staat er een afbeelding van het scherm op het klembord. Dit kun je eenvoudig opslaan door te Plakken in Konqueror of op het bureaublad. Met de optie Plakken speciaal... kan de afbeelding ook direct in een OpenOffice.org-document worden ingevoegd.

Als je Alt-PrintScreen gebruikt wordt een afbeelding van het actieve venster gemaakt in plaats van het hele scherm.

Aldus kde.nl.
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
  zondag 24 april 2005 @ 23:54:55 #214
60357 roxxe
Beter een hand in de lucht dan
pi_26487736
hoe krijg ik m'n usb keyboard aan de gang bij de installatie van freebsd 5.4 rc3 ? als ik een installoptie wil selecteren, doet ie niks
AND HERE HE IS!
HE THINKS THAT HE IS THE MOST IMPORTANT MANIN THE WORLD...ROXXE!!!
pi_26488275
ok een aantal vragen.. diit omdat ik het niet voor elkaar kreeg met RPMs...

1. hoe sla ik de favorieten en opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden op zodat ik ze mee kan nemen naar een nieuwe install van mozilla (die ik er eerst af moet gooien want anders kan ik problemen krijgen en dat klopt zeg ik er maar bij uit ervaring)

2 hoe installeer ik dan de nieuwe mozilla (1.7.7) (tevens ook de firefox1.0.3)

firefox heb ik via RPM geinstalleerd (1.0.2) maar no go... mozilla idem via RPM update...

ik wil mijn browser + plugins updaten
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_26488283
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:54 schreef roxxe het volgende:
hoe krijg ik m'n usb keyboard aan de gang bij de installatie van freebsd 5.4 rc3 ? als ik een installoptie wil selecteren, doet ie niks
heb je gekeken in je BIOS of alles ok staat?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_26537155
Weet iemand hoe ik mijn originele trashcan icoon in Fedora Core 3 terugkrijg?
Na de installatie is hij in deze veranderd:

...en ik zou niet weten hoe ik deze weer moet veranderen.
  woensdag 27 april 2005 @ 13:44:38 #218
35482 LeisureSuitLarry
a.k.a. KenSentMe
pi_26543758
Ik heb Debian geinstalleerd (Sarge) en draai nu Apache, PHP4, MySQL, ProFTPD en Webmin. Als ik probeer te pingen en tracert naar mijn domein (www.vandenieuwenhof.com) dan geeft ie een timeout. Ook als ik via ftp inlog, duurt het enkele seconden voordat hij de username etc gaat controlleren. Verder vind ik de server ook behoorlijk traag. Hoe zou het kunnen komen dat hij zo traag verbinding maakt of zelfs een timeout geeft? Overigens, als ik via PuTTY inlog, gaat dat wel met normale snelheid.

In /var/log/messages staan geen opvallende berichten.

Iemand een idee hoe ik het pingen etc weer sneller kan maken?

Het systeem draait op een PIII met 256 mb (als ik het goed heb)
  woensdag 27 april 2005 @ 16:19:37 #219
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_26546875
quote:
Op woensdag 27 april 2005 07:45 schreef Werewolf het volgende:
Weet iemand hoe ik mijn originele trashcan icoon in Fedora Core 3 terugkrijg?
Na de installatie is hij in deze veranderd:
[afbeelding]
...en ik zou niet weten hoe ik deze weer moet veranderen.
ff rechtsklikken -> properties, als je dan op de icoon image klikt kan je een andere icon selecteren.
  woensdag 27 april 2005 @ 16:23:11 #220
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_26546978
quote:
Op woensdag 27 april 2005 13:44 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Ik heb Debian geinstalleerd (Sarge) en draai nu Apache, PHP4, MySQL, ProFTPD en Webmin. Als ik probeer te pingen en tracert naar mijn domein (www.vandenieuwenhof.com) dan geeft ie een timeout. Ook als ik via ftp inlog, duurt het enkele seconden voordat hij de username etc gaat controlleren. Verder vind ik de server ook behoorlijk traag. Hoe zou het kunnen komen dat hij zo traag verbinding maakt of zelfs een timeout geeft? Overigens, als ik via PuTTY inlog, gaat dat wel met normale snelheid.

In /var/log/messages staan geen opvallende berichten.

Iemand een idee hoe ik het pingen etc weer sneller kan maken?

Het systeem draait op een PIII met 256 mb (als ik het goed heb)
Waarschijnlijk staat je DNS niet goed ingesteld, bij elke request proberen de meeste services jou ip te resolven naar een hostname via DNS, als deze niet beschikbaar is of niet in de DNS voorkomt wacht ie tot de DNS een timeout geeft.

Draai je een firewall locaal, of alleen NAT, locale DNS server of geupdate /etc/hosts file?
  woensdag 27 april 2005 @ 16:36:06 #221
35482 LeisureSuitLarry
a.k.a. KenSentMe
pi_26547305
De server zit achter een firewall, een hardwarematige. De DNS lijkt me niet het probleem, want als ik direct op ip (217.166.54.5) ping, dan krijg ik ook weer een time-out.
  woensdag 27 april 2005 @ 17:31:03 #222
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_26548493
quote:
Op woensdag 27 april 2005 16:36 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
De server zit achter een firewall, een hardwarematige. De DNS lijkt me niet het probleem, want als ik direct op ip (217.166.54.5) ping, dan krijg ik ook weer een time-out.
Als ik connect naar je FTP of HTTP server krijg ik direct response, geen vertraging whatsoever.

Vanaf waar connect je als je deze vertraging merkt?
  woensdag 27 april 2005 @ 23:20:22 #223
35482 LeisureSuitLarry
a.k.a. KenSentMe
pi_26556877
quote:
Op woensdag 27 april 2005 17:31 schreef smoking2000 het volgende:

[..]

Als ik connect naar je FTP of HTTP server krijg ik direct response, geen vertraging whatsoever.

Vanaf waar connect je als je deze vertraging merkt?
Van mn thuisadres, maar op mn werk kan ik ook niet pingen, jij wel?
  donderdag 28 april 2005 @ 10:29:53 #224
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_26564020
quote:
Op woensdag 27 april 2005 23:20 schreef LeisureSuitLarry het volgende:

[..]

Van mn thuisadres, maar op mn werk kan ik ook niet pingen, jij wel?
Pingen kon ik ook niet, maar dat is best logisch, als je een NAT router hebt of uberhaupt enige vorm van firewall dan staan deze bijna altijd geconfigureerd om ICMP verkeer (oa Ping) te droppen.
pi_26568186
quote:
Op woensdag 27 april 2005 16:19 schreef smoking2000 het volgende:

[..]

ff rechtsklikken -> properties, als je dan op de icoon image klikt kan je een andere icon selecteren.
Dat lukt dus niet....

donderdag 28 april 2005 @ 13:16:00 #226
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_26568262
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:13 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Dat lukt dus niet....

[afbeelding]
Errr.... hmmm....

KDE 3.4? Kijk dan ff in de algemene desktop config, volgens mij kan je daar ook icons instellen, dit kan ik atm niet checken, heb hier alleen kde 2.2 voorhanden....
pi_26570122
Ik draai KDE 3.3.1-2.9.FC3 Red Hat

In "Configure desktop" kan je niks van iconen instellen.
Onder Control panel - Appearances & Themes - Icons kan je wel een ander theme nemen, maar dan neemt hij van het nieuwe theme ook het "Show desktop icoon" voor de trashcan.

donderdag 28 april 2005 @ 14:40:27 #228
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_26570422
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:28 schreef Werewolf het volgende:
Ik draai KDE 3.3.1-2.9.FC3 Red Hat

In "Configure desktop" kan je niks van iconen instellen.
Onder Control panel - Appearances & Themes - Icons kan je wel een ander theme nemen, maar dan neemt hij van het nieuwe theme ook het "Show desktop icoon" voor de trashcan.

Wazig.... Heb je geprobeer het icoon te verwijderen en een nieuwe aan te maken?
pi_26571535
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:40 schreef smoking2000 het volgende:

[..]

Wazig.... Heb je geprobeer het icoon te verwijderen en een nieuwe aan te maken?
Delete werkt niet....

De enige drie opties (met rechtermuisknop) zijn: Open - Empty trash bin - Properties (waarna je het eerder getoonde venster krijgt)

Het is geen ramp, maar het moet toch gewoon aan te passen zijn.
pi_26571634
moet de title van dit topic niet worden:
Het Grote Linux-Guru's helpen Linux-Newbies [deel 4]
pi_26571772
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:25 schreef sv3n het volgende:
moet de title van dit topic niet worden:
Het Grote Linux-Guru's helpen Linux-Newbies [deel 4]
Het was het linux guruus, maar omdat we open staan voor alle andere unix varianten is het bij deel 2 of 3 veranderd in unix.
  donderdag 28 april 2005 @ 15:48:01 #232
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_26572232
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:22 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Delete werkt niet....

De enige drie opties (met rechtermuisknop) zijn: Open - Empty trash bin - Properties (waarna je het eerder getoonde venster krijgt)

Het is geen ramp, maar het moet toch gewoon aan te passen zijn.
Je zou je ~/Desktop/Trash/.directory kunnen hacken om de juiste icon erin te krijgen, waarnaar je het zou moeten veranderen kan ik op dit moment niet zeggen. Kijk eens of je van een vriend een copy kan krijgen en kijk of de waarde van "Icon" gelijk is.

Of je zou de png file van de desktop kunnen wijzing naar de png van de trashbin, maar ik denk dat dan overal je desktop icon niet meer klopt...

Dit is wat ik atm nog kan doen. Als ik thuis ben zal ik ff kijken naar mijn settings in Debian Unstable en Ubuntu Hoary.
pi_26572946
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:48 schreef smoking2000 het volgende:

[..]

Je zou je ~/Desktop/Trash/.directory kunnen hacken om de juiste icon erin te krijgen, waarnaar je het zou moeten veranderen kan ik op dit moment niet zeggen. Kijk eens of je van een vriend een copy kan krijgen en kijk of de waarde van "Icon" gelijk is.

Of je zou de png file van de desktop kunnen wijzing naar de png van de trashbin, maar ik denk dat dan overal je desktop icon niet meer klopt...

Dit is wat ik atm nog kan doen. Als ik thuis ben zal ik ff kijken naar mijn settings in Debian Unstable en Ubuntu Hoary.
Oplossing 1 werkt, BEDANKT!!!!

In de file ~/Desktop/Trash/.directory stond:
1
2
3
4
5
[Desktop Entry]
Encoding=UTF-8
Type=Directory
BgImage=
Icon=desktop

Ik heb 'desktop' vervangen door 'trashcan_empty' en dat werkt!

Nu veranderd hij alleen nog niet van status als hij vol of leeg is. Kan ik dit aanpassen door nog meer dingen in de .directory file te hacken?
Kan iemand misschien de inhoud van zijn of haar file hier neerplanten?

-edit-
Of je gebruikt even Google:
1
2
3
4
5
6
[Desktop Entry]
Encoding=UTF-8
Type=Directory
BgImage=
Icon=trashcan_full
EmptyIcon=trashcan_empty

[ Bericht 7% gewijzigd door Werewolf op 28-04-2005 16:23:45 ]
  donderdag 28 april 2005 @ 16:47:31 #234
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_26573739
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:14 schreef Werewolf het volgende:
Oplossing 1 werkt, BEDANKT!!!!
Your welcome.

Dit is een van de belangrijkste redenen waarom ik zou blij ben met Linux/UNIX. Zo goed als alles is een normale text file die je gewoon kunt editten, zonder met binary registers en zooi te moeten kloten.

Helemaal icm met script-talen als Perl maakt dit alles het een stuk fijner
pi_26574034
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:47 schreef smoking2000 het volgende:
Helemaal icm met script-talen als Perl maakt dit alles het een stuk fijner
Het probleem is niet zozeer dat je de registry niet met perl kunt bewerken (dat kan namenlijk wel), maar dat alles weer centraal in een paar grote files moet. Een klein syntax foutje en je systeem ligt half plat.
  donderdag 28 april 2005 @ 17:24:06 #236
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_26574721
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:58 schreef devzero het volgende:

[..]

Het probleem is niet zozeer dat je de registry niet met perl kunt bewerken (dat kan namenlijk wel), maar dat alles weer centraal in een paar grote files moet. Een klein syntax foutje en je systeem ligt half plat.
k had het eigenlijk over het gemak van text bestanden, en script talen die je nog meer mogelijkheden bieden om met human readable text te werken.

Maar verder heb je helemaal gelijk.

Als Windows SysAdmin ben ik helaas iets te goed op de hoogte, maar zweer nog altijd bij Perl voor assistentie bij systeembeheer.

Soms mis ik mijn oude baantje toch wel, een Linux only webdevelopment bedrijfje. Die vrijheid heb ik nu alleen thuis nog...
pi_26617805
quote:
Op maandag 25 april 2005 00:22 schreef GewoneMan het volgende:
ok een aantal vragen.. diit omdat ik het niet voor elkaar kreeg met RPMs...

1. hoe sla ik de favorieten en opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden op zodat ik ze mee kan nemen naar een nieuwe install van mozilla (die ik er eerst af moet gooien want anders kan ik problemen krijgen en dat klopt zeg ik er maar bij uit ervaring)

2 hoe installeer ik dan de nieuwe mozilla (1.7.7) (tevens ook de firefox1.0.3)

firefox heb ik via RPM geinstalleerd (1.0.2) maar no go... mozilla idem via RPM update...

ik wil mijn browser + plugins updaten
iemand ????
pi_26619086
ik zal het iets duidelijker maken...

ik kan wel mozilla weghalen (oude versie) en dan de nieuwe installeren. maar dan ben ik volgens mij al mijn favorieten en logins kwijt. daarnaast krijg ik firefox niet geinstalleerd en die wil ik erbij hebben...

Mandrake 10.1 (met alle updates)
pi_26619564
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:49 schreef GewoneMan het volgende:

ik kan wel mozilla weghalen (oude versie) en dan de nieuwe installeren. maar dan ben ik volgens mij al mijn favorieten en logins kwijt. daarnaast krijg ik firefox niet geinstalleerd en die wil ik erbij hebben...

updaten ken met urpmi (zie terug in het topic voor meer info) installeren ook...
  zaterdag 30 april 2005 @ 15:27:21 #240
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_26619651
Hallo!
Een vraagje. Ik ben van plan met oude onderdelen die ik hier heb liggen plus oud mobo+cpu+geheugen van mijn pa (pentium II waarschijnlijk) een fileserver te maken (ftp-server, later ook webservertje denk ik) die ook het internetverkeer (5 pc's van huisgenoten en mij) moet regelen. Daarnaast vind ik het leuk om eens een linux-distro te proberen, nog nooit gedaan. Tevens wordt het de eerste pc die ik ga bouwen, maar dat gaat wel lukken en daar zal ik jullie niet mee lastig vallen

Ik kan me zo voorstellen dat iedereen zo zijn voorkeur heeft, maar toch zou ik willen vragen of iemand mij een linux-distributie kan aanraden die dit makkelijk kan. Bij het internetverkeer moet tevens goede mogelijkheden zitten voor firewall en poorten forwarden. Huidge router heeft maar tien velden om poortforwarden in te stellen, en dat zijn er niet genoeg voor mij! Tevens raakt mijn router verstopt van de connecties die mijn vele programma's maken (ftp-server, emule, soulseek, bittorrent enzo vaak tegelijk in gebruik, ook skype etcetera). Dat moet dus retestabiel zijn en veel mogelijkheden hebben. Nu moet ik vaak mijn router van stroom afhalen en er weer op omdat internetverbinding wegvalt... :S
pi_26634322
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 15:27 schreef doedelzak13 het volgende:
Hallo!
Een vraagje. Ik ben van plan met oude onderdelen die ik hier heb liggen plus oud mobo+cpu+geheugen van mijn pa (pentium II waarschijnlijk) een fileserver te maken (ftp-server, later ook webservertje denk ik) die ook het internetverkeer (5 pc's van huisgenoten en mij) moet regelen. Daarnaast vind ik het leuk om eens een linux-distro te proberen, nog nooit gedaan. Tevens wordt het de eerste pc die ik ga bouwen, maar dat gaat wel lukken en daar zal ik jullie niet mee lastig vallen

Ik kan me zo voorstellen dat iedereen zo zijn voorkeur heeft, maar toch zou ik willen vragen of iemand mij een linux-distributie kan aanraden die dit makkelijk kan. Bij het internetverkeer moet tevens goede mogelijkheden zitten voor firewall en poorten forwarden. Huidge router heeft maar tien velden om poortforwarden in te stellen, en dat zijn er niet genoeg voor mij! Tevens raakt mijn router verstopt van de connecties die mijn vele programma's maken (ftp-server, emule, soulseek, bittorrent enzo vaak tegelijk in gebruik, ook skype etcetera). Dat moet dus retestabiel zijn en veel mogelijkheden hebben. Nu moet ik vaak mijn router van stroom afhalen en er weer op omdat internetverbinding wegvalt... :S
je router problemen liggen aan je router als ik het zo hoor. er is dus geen linux distro die dat gaat oplossen voor je.

verder kunnen alle distros doen wat jij wilt. echter omdat je nieuw bent raad ik je aan om Mandrake 10.1 te gebruiken of gentoo die schijnt ook heel vriendelijk te zijn in gebruik maar dar heb ik zelf (nog) geen ervaring in.
  zondag 1 mei 2005 @ 02:49:55 #242
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_26634357
mijn freebsd 5.3 verneukt elke keer mijn wtmp/last files. die files houden de inlog stats bij van je machine. nou zoals je onderaan kunt zien verneukt die het bij mij elke keer. iemand een idee waaraan het kan liggen?

als ik met last de stats opvraag krijg ik dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

j.ch             003.upc-                  Thu Oct  2 11:31 - 11:31  (00:00)
j.ch             003.upc-                  Thu Oct  2 11:31 - 11:31  (00:00)
j.che
}gBftp2106 003.upc-                  Thu Oct  2 11:31 - 11:31  (00:00)
222.a8ÅaBttyp0   -84-117-                  Thu Jan  1 01:00   still logged in
222.aï`Bttyp0   -84-117-                  Thu Jan  1 01:00   still logged in
222.a
     `Bttyp0   -84-117-                  Thu Jan  1 01:00   still logged in
222.aw`Bttyp0   -84-117-                  Thu Jan  1 01:00   still logged in
222.aãp`Bttyp0   -84-117-                  Thu Jan  1 01:00   still logged in
222.a9V`Bttyp0   -84-117-                  Thu Jan  1 01:00   still logged in
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zondag 1 mei 2005 @ 10:18:58 #243
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_26635649
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:49 schreef GewoneMan het volgende:

Dit soort zaken staan allemaal in de profieldirectory (subdirectory van .mozilla in je home directory). De favorieten staan in bookmarks.html, de wachtwoorden staan in signons.txt, de instellingen in prefs.js en de cookies in cookies.txt.
  zondag 1 mei 2005 @ 11:52:44 #244
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_26637323
quote:
Op zondag 1 mei 2005 02:45 schreef GewoneMan het volgende:

je router problemen liggen aan je router als ik het zo hoor. er is dus geen linux distro die dat gaat oplossen voor je.
Waarom niet? Het is de bedoeling dat die server het internetverkeer regelt, zodat ik mijn brakke Q-Tech router ertussenuit kan halen. De computer gaat dan doen wat mijn router nu doet, nou ja, die wordt server in mijn netwerk. Logisch toch? Ik hoop alleen dat iemand ervaring heeft met programma's om poorten te forwarden, wat voor software daar in mijn geval dan voor nodig is.
pi_26651786
quote:
Op zondag 1 mei 2005 02:49 schreef Matty___ het volgende:
mijn freebsd 5.3 verneukt elke keer mijn wtmp/last files. die files houden de inlog stats bij van je machine. nou zoals je onderaan kunt zien verneukt die het bij mij elke keer. iemand een idee waaraan het kan liggen?

als ik met last de stats opvraag krijg ik dit:
[ code verwijderd ]
Als je /var/log/wtmp delete en dan inlogt, krijg je dan wel een mooie listing (met 1 entry)? Mijn gok is dat newsyslog hier voor je probleem zorgt: als wtmp niet de B (binary) flag heeft in newsyslog.conf dan zet newsyslog een mooie asci regel boven aan je file bij het archiveren van de logfiles.
pi_26651940
quote:
Op zondag 1 mei 2005 02:45 schreef GewoneMan het volgende:
of gentoo die schijnt ook heel vriendelijk te zijn in gebruik maar dar heb ik zelf (nog) geen ervaring in.
Een beginner Gentoo aanraden is nog erger dan een beginner Debian aanraden. Gentoo moet je alleen gebruiken als je geilt op compilen, zet een beginner gewoon aan de slag met een distro die werkt. Denk dat een beginner weinig belang heeft bij 1% meer performance door optimizations, zeker op een router (?)...

[edit] En volgens mij is het hele idee juist dat de Linux machine de router gaat vervangen om zo die problemen te verhelpen. En het zit er aardig dik in dat dat wel gaat werken, iig moet het mogelijk zijn de grenzen te verleggen, als deze nog steeds problemen geven.

[ Bericht 8% gewijzigd door LintuxCx op 01-05-2005 22:53:12 ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_26657044
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:47 schreef LintuxCx het volgende:
Gentoo moet je alleen gebruiken als je geilt op compilen, zet een beginner gewoon aan de slag met een distro die werkt. Denk dat een beginner weinig belang heeft bij 1% meer performance door optimizations, zeker op een router (?)...
Je hoeft niet met stage1 te beginnen, je kunt ook gewoon direct stage3 "installeren", Hoewel je dan niet die 1% perfomance winst hebt
pi_26657064
Ik ben vroeger begonnen met redhat nogwat maar ik vond het te moeilijk
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_26659376
quote:
Op maandag 2 mei 2005 04:50 schreef Beach het volgende:
Ik ben vroeger begonnen met redhat nogwat maar ik vond het te moeilijk
de oplossing

das pas voor beginners
wij moeten hetr gebruiken op school, en al ben ik nog een n00b in linux vind em nu al irritant..
waarom? simpel: in alle readme's enzo staan de standaard directory's maar die gebruikt suse niet...
of je httpd.conf van apache bestaat alleen maar uit includes
  maandag 2 mei 2005 @ 11:59:05 #250
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_26662306
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:01 schreef mschol het volgende:

[..]

de oplossing

das pas voor beginners
wij moeten hetr gebruiken op school, en al ben ik nog een n00b in linux vind em nu al irritant..
waarom? simpel: in alle readme's enzo staan de standaard directory's maar die gebruikt suse niet...
of je httpd.conf van apache bestaat alleen maar uit includes
en dat was mijn reden om op freebsd over te stappen
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')