Hmmm dat Urpmi zit er zeker wel interesant uit. Bestaan de repositories ook uit dezelfde hoeveelheid pacakges? (Dat zijn er een stuk of 15.000 in Debian SID)quote:Op maandag 28 maart 2005 23:15 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Wat wil je van Apt, en wat verwacht je ervan? Urpmi kan namelijk precies evenveel als apt. Enige verschil is dat het met rpm's werkt, en uiteraard ziin eigen syntax heeft...
Mdk werkt met RPM's en het is ronduit onverstandig om met andere packages te gaan werken (onder de motorkap worden er waarschijnlijk voor installatie als nog rpm's van gemaakt). Luister niet naar alle Debian addicts die zo hard roepen van apt uniek is, das nl absolute onzin.
Ik heb via easyurpmi mirrors toegevoegd aan Mandrake, maar volgens mij zijn er lang geen 15000 packages. Ik wou Mozilla Firefox installeren en de enige versie die ik in de urmpi database vond was de versie 1.0 preview. Ik ga het nog ff verder uitzoeken enzo.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:21 schreef whoops het volgende:
[..]
Hmmm dat Urpmi zit er zeker wel interesant uit. Bestaan de repositories ook uit dezelfde hoeveelheid pacakges? (Dat zijn er een stuk of 15.000 in Debian SID)
Voor de rest ben ik het met je eens dat het beter is om gewoon de methode aan te houden die bij de distributie geleverd wordt...
Apt leek mij wel reuze handig en als de software keuze onder apt groter is dan onder urpmi....quote:Op maandag 28 maart 2005 23:15 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Wat wil je van Apt, en wat verwacht je ervan? Urpmi kan namelijk precies evenveel als apt. Enige verschil is dat het met rpm's werkt, en uiteraard ziin eigen syntax heeft...
Mdk werkt met RPM's en het is ronduit onverstandig om met andere packages te gaan werken (onder de motorkap worden er waarschijnlijk voor installatie als nog rpm's van gemaakt). Luister niet naar alle Debian addicts die zo hard roepen van apt uniek is, das nl absolute onzin.
Ik heb ff het een en ander bekeken enzo. Die website van easyurpmi bevat alleen officieele Mandrake mirrors en zodoende staan ook niet de meeste recente versies van verschillende soorten software daar. Wil je meer software dan moet je meer onofficieele mirrors toevoegen, met het riscio op ongeldige handtekeningen en dus op software wat niet helemaal pluis kan zijn, met malware erin enzo.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:13 schreef BarBaar het volgende:
nadat je mirrors heb ttoegevoegt moet je ook even een soort index-file downen.. Das een lijst met packages en versie nummers die urpmi gaat vergelijken met de bij jou geinstalleerde packages en versies...
urpmi.update -a (om alle mirrors up te daten)
Je moet heel hard HOEREN! tegen je monitor roepen en dan snel op ctrl-shit-p drukken.quote:Op zondag 24 april 2005 17:34 schreef SHERMAN het volgende:
Hoe maak je een printscreen
Gewoon op printscreen rammen werkt niet namelijk...
Zoals E.r.w.i.n. al zegt, het hangt af wat je draait.quote:Op zondag 24 april 2005 17:34 schreef SHERMAN het volgende:
Hoe maak je een printscreen
Gewoon op printscreen rammen werkt niet namelijk...
heb je gekeken in je BIOS of alles ok staat?quote:Op zondag 24 april 2005 23:54 schreef roxxe het volgende:
hoe krijg ik m'n usb keyboard aan de gang bij de installatie van freebsd 5.4 rc3 ? als ik een installoptie wil selecteren, doet ie niks
ff rechtsklikken -> properties, als je dan op de icoon image klikt kan je een andere icon selecteren.quote:Op woensdag 27 april 2005 07:45 schreef Werewolf het volgende:
Weet iemand hoe ik mijn originele trashcan icoon in Fedora Core 3 terugkrijg?
Na de installatie is hij in deze veranderd:
[afbeelding]
...en ik zou niet weten hoe ik deze weer moet veranderen.
Waarschijnlijk staat je DNS niet goed ingesteld, bij elke request proberen de meeste services jou ip te resolven naar een hostname via DNS, als deze niet beschikbaar is of niet in de DNS voorkomt wacht ie tot de DNS een timeout geeft.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:44 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Ik heb Debian geinstalleerd (Sarge) en draai nu Apache, PHP4, MySQL, ProFTPD en Webmin. Als ik probeer te pingen en tracert naar mijn domein (www.vandenieuwenhof.com) dan geeft ie een timeout. Ook als ik via ftp inlog, duurt het enkele seconden voordat hij de username etc gaat controlleren. Verder vind ik de server ook behoorlijk traag. Hoe zou het kunnen komen dat hij zo traag verbinding maakt of zelfs een timeout geeft? Overigens, als ik via PuTTY inlog, gaat dat wel met normale snelheid.
In /var/log/messages staan geen opvallende berichten.
Iemand een idee hoe ik het pingen etc weer sneller kan maken?
Het systeem draait op een PIII met 256 mb (als ik het goed heb)
Als ik connect naar je FTP of HTTP server krijg ik direct response, geen vertraging whatsoever.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:36 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
De server zit achter een firewall, een hardwarematige. De DNS lijkt me niet het probleem, want als ik direct op ip (217.166.54.5) ping, dan krijg ik ook weer een time-out.
Van mn thuisadres, maar op mn werk kan ik ook niet pingen, jij wel?quote:Op woensdag 27 april 2005 17:31 schreef smoking2000 het volgende:
[..]
Als ik connect naar je FTP of HTTP server krijg ik direct response, geen vertraging whatsoever.
Vanaf waar connect je als je deze vertraging merkt?
Pingen kon ik ook niet, maar dat is best logisch, als je een NAT router hebt of uberhaupt enige vorm van firewall dan staan deze bijna altijd geconfigureerd om ICMP verkeer (oa Ping) te droppen.quote:Op woensdag 27 april 2005 23:20 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
[..]
Van mn thuisadres, maar op mn werk kan ik ook niet pingen, jij wel?
Dat lukt dus niet....quote:Op woensdag 27 april 2005 16:19 schreef smoking2000 het volgende:
[..]
ff rechtsklikken -> properties, als je dan op de icoon image klikt kan je een andere icon selecteren.
Errr.... hmmm....quote:Op donderdag 28 april 2005 13:13 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Dat lukt dus niet....
[afbeelding]
Wazig.... Heb je geprobeer het icoon te verwijderen en een nieuwe aan te maken?quote:Op donderdag 28 april 2005 14:28 schreef Werewolf het volgende:
Ik draai KDE 3.3.1-2.9.FC3 Red Hat
In "Configure desktop" kan je niks van iconen instellen.
Onder Control panel - Appearances & Themes - Icons kan je wel een ander theme nemen, maar dan neemt hij van het nieuwe theme ook het "Show desktop icoon" voor de trashcan.
Delete werkt niet....quote:Op donderdag 28 april 2005 14:40 schreef smoking2000 het volgende:
[..]
Wazig.... Heb je geprobeer het icoon te verwijderen en een nieuwe aan te maken?
Het was het linux guruus, maar omdat we open staan voor alle andere unix varianten is het bij deel 2 of 3 veranderd in unix.quote:Op donderdag 28 april 2005 15:25 schreef sv3n het volgende:
moet de title van dit topic niet worden:
Het Grote Linux-Guru's helpen Linux-Newbies [deel 4]
Je zou je ~/Desktop/Trash/.directory kunnen hacken om de juiste icon erin te krijgen, waarnaar je het zou moeten veranderen kan ik op dit moment niet zeggen. Kijk eens of je van een vriend een copy kan krijgen en kijk of de waarde van "Icon" gelijk is.quote:Op donderdag 28 april 2005 15:22 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Delete werkt niet....
De enige drie opties (met rechtermuisknop) zijn: Open - Empty trash bin - Properties (waarna je het eerder getoonde venster krijgt)
Het is geen ramp, maar het moet toch gewoon aan te passen zijn.
Oplossing 1 werkt, BEDANKT!!!!quote:Op donderdag 28 april 2005 15:48 schreef smoking2000 het volgende:
[..]
Je zou je ~/Desktop/Trash/.directory kunnen hacken om de juiste icon erin te krijgen, waarnaar je het zou moeten veranderen kan ik op dit moment niet zeggen. Kijk eens of je van een vriend een copy kan krijgen en kijk of de waarde van "Icon" gelijk is.
Of je zou de png file van de desktop kunnen wijzing naar de png van de trashbin, maar ik denk dat dan overal je desktop icon niet meer klopt...
Dit is wat ik atm nog kan doen. Als ik thuis ben zal ik ff kijken naar mijn settings in Debian Unstable en Ubuntu Hoary.
1 2 3 4 5 | [Desktop Entry] Encoding=UTF-8 Type=Directory BgImage= Icon=desktop |
1 2 3 4 5 6 | [Desktop Entry] Encoding=UTF-8 Type=Directory BgImage= Icon=trashcan_full EmptyIcon=trashcan_empty |
Your welcome.quote:Op donderdag 28 april 2005 16:14 schreef Werewolf het volgende:
Oplossing 1 werkt, BEDANKT!!!!
Het probleem is niet zozeer dat je de registry niet met perl kunt bewerken (dat kan namenlijk wel), maar dat alles weer centraal in een paar grote files moet. Een klein syntax foutje en je systeem ligt half plat.quote:Op donderdag 28 april 2005 16:47 schreef smoking2000 het volgende:
Helemaal icm met script-talen als Perl maakt dit alles het een stuk fijner
k had het eigenlijk over het gemak van text bestanden, en script talen die je nog meer mogelijkheden bieden om met human readable text te werken.quote:Op donderdag 28 april 2005 16:58 schreef devzero het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer dat je de registry niet met perl kunt bewerken (dat kan namenlijk wel), maar dat alles weer centraal in een paar grote files moet. Een klein syntax foutje en je systeem ligt half plat.
iemand ????quote:Op maandag 25 april 2005 00:22 schreef GewoneMan het volgende:
ok een aantal vragen.. diit omdat ik het niet voor elkaar kreeg met RPMs...
1. hoe sla ik de favorieten en opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden op zodat ik ze mee kan nemen naar een nieuwe install van mozilla (die ik er eerst af moet gooien want anders kan ik problemen krijgen en dat klopt zeg ik er maar bij uit ervaring)
2 hoe installeer ik dan de nieuwe mozilla (1.7.7) (tevens ook de firefox1.0.3)
firefox heb ik via RPM geinstalleerd (1.0.2) maar no go... mozilla idem via RPM update...
ik wil mijn browser + plugins updaten
updaten ken met urpmi (zie terug in het topic voor meer info) installeren ook...quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:49 schreef GewoneMan het volgende:
ik zal het iets duidelijker maken...
ik kan wel mozilla weghalen (oude versie) en dan de nieuwe installeren. maar dan ben ik volgens mij al mijn favorieten en logins kwijt. daarnaast krijg ik firefox niet geinstalleerd en die wil ik erbij hebben...
Mandrake 10.1 (met alle updates)
je router problemen liggen aan je router als ik het zo hoor. er is dus geen linux distro die dat gaat oplossen voor je.quote:Op zaterdag 30 april 2005 15:27 schreef doedelzak13 het volgende:
Hallo!
Een vraagje. Ik ben van plan met oude onderdelen die ik hier heb liggen plus oud mobo+cpu+geheugen van mijn pa (pentium II waarschijnlijk) een fileserver te maken (ftp-server, later ook webservertje denk ik) die ook het internetverkeer (5 pc's van huisgenoten en mij) moet regelen. Daarnaast vind ik het leuk om eens een linux-distro te proberen, nog nooit gedaan. Tevens wordt het de eerste pc die ik ga bouwen, maar dat gaat wel lukken en daar zal ik jullie niet mee lastig vallen
Ik kan me zo voorstellen dat iedereen zo zijn voorkeur heeft, maar toch zou ik willen vragen of iemand mij een linux-distributie kan aanraden die dit makkelijk kan. Bij het internetverkeer moet tevens goede mogelijkheden zitten voor firewall en poorten forwarden. Huidge router heeft maar tien velden om poortforwarden in te stellen, en dat zijn er niet genoeg voor mij! Tevens raakt mijn router verstopt van de connecties die mijn vele programma's maken (ftp-server, emule, soulseek, bittorrent enzo vaak tegelijk in gebruik, ook skype etcetera). Dat moet dus retestabiel zijn en veel mogelijkheden hebben. Nu moet ik vaak mijn router van stroom afhalen en er weer op omdat internetverbinding wegvalt... :S
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | j.ch 003.upc- Thu Oct 2 11:31 - 11:31 (00:00) j.ch 003.upc- Thu Oct 2 11:31 - 11:31 (00:00) j.che }gBftp2106 003.upc- Thu Oct 2 11:31 - 11:31 (00:00) 222.a8ÅaBttyp0 -84-117- Thu Jan 1 01:00 still logged in 222.aï`Bttyp0 -84-117- Thu Jan 1 01:00 still logged in 222.a `Bttyp0 -84-117- Thu Jan 1 01:00 still logged in 222.aw`Bttyp0 -84-117- Thu Jan 1 01:00 still logged in 222.aãp`Bttyp0 -84-117- Thu Jan 1 01:00 still logged in 222.a9V`Bttyp0 -84-117- Thu Jan 1 01:00 still logged in |
Dit soort zaken staan allemaal in de profieldirectory (subdirectory van .mozilla in je home directory). De favorieten staan in bookmarks.html, de wachtwoorden staan in signons.txt, de instellingen in prefs.js en de cookies in cookies.txt.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:49 schreef GewoneMan het volgende:
ik zal het iets duidelijker maken...
ik kan wel mozilla weghalen (oude versie) en dan de nieuwe installeren. maar dan ben ik volgens mij al mijn favorieten en logins kwijt. daarnaast krijg ik firefox niet geinstalleerd en die wil ik erbij hebben...
Mandrake 10.1 (met alle updates)
Waarom niet? Het is de bedoeling dat die server het internetverkeer regelt, zodat ik mijn brakke Q-Tech router ertussenuit kan halen. De computer gaat dan doen wat mijn router nu doet, nou ja, die wordt server in mijn netwerk. Logisch toch? Ik hoop alleen dat iemand ervaring heeft met programma's om poorten te forwarden, wat voor software daar in mijn geval dan voor nodig is.quote:Op zondag 1 mei 2005 02:45 schreef GewoneMan het volgende:
je router problemen liggen aan je router als ik het zo hoor. er is dus geen linux distro die dat gaat oplossen voor je.
Als je /var/log/wtmp delete en dan inlogt, krijg je dan wel een mooie listing (met 1 entry)? Mijn gok is dat newsyslog hier voor je probleem zorgt: als wtmp niet de B (binary) flag heeft in newsyslog.conf dan zet newsyslog een mooie asci regel boven aan je file bij het archiveren van de logfiles.quote:Op zondag 1 mei 2005 02:49 schreef Matty___ het volgende:
mijn freebsd 5.3 verneukt elke keer mijn wtmp/last files. die files houden de inlog stats bij van je machine. nou zoals je onderaan kunt zien verneukt die het bij mij elke keer. iemand een idee waaraan het kan liggen?
als ik met last de stats opvraag krijg ik dit:
[ code verwijderd ]
Een beginner Gentoo aanraden is nog erger dan een beginner Debian aanraden. Gentoo moet je alleen gebruiken als je geilt op compilen, zet een beginner gewoon aan de slag met een distro die werkt. Denk dat een beginner weinig belang heeft bij 1% meer performance door optimizations, zeker op een router (?)...quote:Op zondag 1 mei 2005 02:45 schreef GewoneMan het volgende:
of gentoo die schijnt ook heel vriendelijk te zijn in gebruik maar dar heb ik zelf (nog) geen ervaring in.
Je hoeft niet met stage1 te beginnen, je kunt ook gewoon direct stage3 "installeren", Hoewel je dan niet die 1% perfomance winst hebtquote:Op zondag 1 mei 2005 22:47 schreef LintuxCx het volgende:
Gentoo moet je alleen gebruiken als je geilt op compilen, zet een beginner gewoon aan de slag met een distro die werkt. Denk dat een beginner weinig belang heeft bij 1% meer performance door optimizations, zeker op een router (?)...
de oplossingquote:Op maandag 2 mei 2005 04:50 schreef Beach het volgende:
Ik ben vroeger begonnen met redhat nogwat maar ik vond het te moeilijk![]()
en dat was mijn reden om op freebsd over te stappenquote:Op maandag 2 mei 2005 10:01 schreef mschol het volgende:
[..]
de oplossing
das pas voor beginners
wij moeten hetr gebruiken op school, en al ben ik nog een n00b in linux vind em nu al irritant..
waarom? simpel: in alle readme's enzo staan de standaard directory's maar die gebruikt suse niet...
of je httpd.conf van apache bestaat alleen maar uit includes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |