abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2005 @ 14:07:51 #101
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_24935902

Ik wil dit weekend MandrakeLinux installeren om wat ervaring op te doen met Linux,
Hiervoor heb ik een oude HDD (4.3GB) erbij genomen en die als enige HDD in de computer gestopt.
Ik heb Mandrake 10.1 gekozen en daarvan de DVD (2.7GB) versie gedownload en gebrand. Deze start gewoon op .

Ik ben door de installatie aan 't klikken en dan na een tijdje kan je de muis niet meer bewegen, en stopt/freezed het beeld. Dit kan tijdens het selecteren van bijv. de harde schijf zijn, maar ook als hij al aan 't installeren is. Ik heb al de diverse opties geprobeerd die hierboven staan, maar die geven allemaal geen oplossing.
quote:
Processor AMD Athlon XP 2000+ (S-A, 1,67GHz, 256KB, 266MHz FSB)
Moederbord Epox EP-8KHA+, KT266 (Sound)
Videokaart MSI GeForce 4 Ti4200 64MB
Harde schijven Maxtor 90430D3 = 4,3 GB
CD & DVD branders NEC ND-1300A 4x
Invoerapparatuur Logitech Cordless Desktop Black (PS/2) en Logitech Pilot Wheel Mouse Optical Black (PS/2)
Meer System specs: http://www.tweakers.net/gallery/43649/sys
Mandrake doc's: http://doc.mandrakelinux.(...)very.html/index.html
Download iso: http://www.mandrakelinux.com/nl/ftp.php3
pi_24936484
heb ik ook gehad, er is een config file waarin mouse staat ipv mice (of andersom) misschien kunnen anderen je verder helpen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24985516
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 19:59 schreef GewoneMan het volgende:
nog een klein ander vraagje, ik heb een FTP server (is me gelukt alleen ) en dat werkt allemaal maar hoe kan ik ervoor zorgen dat die gebruikers ALLEEN maar op FTP kunnen inloggen en niet via SSH ofzo op mijn systeem kunnen? (ze moeten wel in hun homedir kunnen uiteraard voor FTP)

ik heb nu de gebruiker aangemaakt en alleen lid gemaakt van ftp en <naam> groep maar ja standaard stond het ook al op alleen zijn naam...
Dan moet je ze als shell /bin/false geven. Daarmee kunnen ze namelijk nix.
pi_24985582
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:37 schreef GewoneMan het volgende:
heb ik ook gehad, er is een config file waarin mouse staat ipv mice (of andersom) misschien kunnen anderen je verder helpen
Je bedoelt /etc/X11/XF86Config (voor XFree86) of /etc/X11/xorg.conf (voor X.org). Daarin staat inderdaad welk apparaat als muis gebruikt moet worden. Of dat de problemen oplost weet ik echter niet: de PC freezet op willekeurige momenten.
pi_24987126
niemand die me kan helpen met mijn bluetooth ???
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_25010808
Ik heb inmiddels Debian stable geinstalleerd, maar loop toch tegen enkele problemen aan.

Ik wil bijvoorbeeld Mambo opens source op mn server kunnen draaien, maar deze vereist php 4.2.x minimaal. Op mijn Debian draait php 4.1.2. Hoe kan ik deze simpel upgraden?

Ik begrijp dat Debian er heel lang over doet voordat een nieuwe versies van software aan de stable release worden toegevoegd, maar op sommige punten loopt het toch wel erg ver achter. Ik heb geprobeerd de laatste php4 te installeren, maar daarbij kreeg ik veel dependecy problemen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Webmin.
pi_25021626
* schop

Larry is een erg ongeduldig mannetje
pi_25025625
Debian stable wordt vaak debian stale genoemd. Ik vind het steeds passender worden. Je kunt twee dingen doen: Overgaan naar testing/unstable (testing lijkt me het beste, al heb je dan niet al te snelle security updates) of Ubuntu installeren, dat is als je 't mij vraagt een Debian met een snellere release cycle. (Al weet ik om eerlijk te zijn niet 100% zeker of ze ook server pkgs hebben...)

Of een compleet andere distro natuurlijk. Als je maar van Gentoy afblijft.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_25049605
Lieve Guru's,

Ik wil graag via Knoppix(3.3) (Debian) een stream bekijken........ http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=btdoyBsHEbGcZtHjIqgZ&refered=czwhLsHEbGcZtHnSopBfqB#

Alleen ik weet niet welk progje ik ervoor kan gebruiken...ik kwam wel op avifile maar die kan ik als newbie niet installeren...
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_25054589
We hebben:

- Debian testing
- Linksys WMP54G
- ndiswrapper

drivers geladen, ndiswrapper -i driver
1
2
3
desktop:/home/erwin# ndiswrapper -l
Installed ndis drivers:
bcmwl5  driver present, hardware present

dan doen we, geheel volgens de instructies. modprobe ndiswrapper met als resultaat:
1
2
desktop:/home/erwin# modprobe ndiswrapper
FATAL: Module ndiswrapper not found.

Bagger. Waar gaat het mis?
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
  zaterdag 12 februari 2005 @ 12:33:42 #111
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_25054838
hi

ik heb een ftp accountje gemaakt voor iemand, zodat die bestanden op m'n linuxbakkie(fedora core3) kan zetten.
dit werkt prima, maar nu wil hij deze bestanden ook delen met anderen en die weten niet hoe een ftp client werkt.

dus ik denk; dan doe ik wel een symbolic link naar die dir in de www-root. dit werkt echter niet.

ik kreeg op de server zelf de volgende error
quote:
audit(110820335555) pd name=lampenzen avc { read } for pid=17702 exe=/usr/sbin/httpd name=lampenzen dev=hda3 ino=1587248 scontext=root:system_r:httpd_t tcontext=root:object_r:user_home_dir_r rclass=dir
als ik de pagina http://localhost/lampenzen/ bekijk, dan krijg ik een 403-error.

Als ik als nobody / apache inlog met su, dan kan ik de homedir van "lampenzen" prima bekijken.
httpd.conf:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
DocumentRoot "/var/www/html"
<Directory />
    Options +indexes FollowSymLinks
    AllowOverride None
</Directory>

<Directory "/var/www/html/">
    Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>

maja, dat werkte dus niet.

dus heb ik hetvolgende toegevoegd
1
2
3
4
5
6
7
Alias /music/ "/home/lampenzen"
<Directory "/home/lampenzen">
   Options Indexes
   AllowOverride None
   Order allow,deny
   Allow from all
</Directory>

Dit geeft precies dezelfde error als een symbolic link.

okáy dan zal het wel een rechtenprobleem zijn, maar wie moet ik dan precies rechten geven op de dir? de owner van de directory is apache en de group is óók apache.
permissies op /home/lampenzen zijn drwxr-xr-x

iemand een idee? .

Okáy! volgende vraag:

ik heb Mysql geinstalleerd en via webmin kan ik databases aanmaken, velden toevoegen etc. máar ik kan niet inloggen met phpmyadmin ( #2002 - Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (13) )

op google stond de volgende oplossing hiervoor:
1
2
# chown -R mysql.mysql /var/lib/mysql 
# mysql_install_db --user=mysql 

dit heeft voor mij echter geen enkel effect.

1
2
3
4
#/usr/bin/mysqladmin ping
> mysql is alive
#/etc/rc.d/init.d/mysqld status
>mysqld (pid 16774) is running...

jaja, n00b enzo

pi_25055743
als je iemand op je FTP wil laten up/down-loaden maar ze willen geen FTP progg gebruiken (of kunnen dat niet wat me sterk lijkt) dan kunnen ze gewoon via IE ftp//DOMEIN inloggen en dan annoniem of inloggen. dan kunnen ze de files zo naar een mapje slepen en dan gaat hij downloaden
  zaterdag 12 februari 2005 @ 13:35:42 #113
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_25055784
Dat weet ik, maar dat was m'n vraag niet. het is wel een oplossing voor [dit] geval, maar ik wil weten waarom het nu niet werkt en hoe ik dát oplos.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 15:59:59 #114
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_25057670
ik heb SElinux uitgezet en nu werkt het wel.
pi_25073126
Ik had dit probleem net weer: Windosw + mandrake 9.2 boot problemen
Want had Mandrake net weer geinstalleerd, maar hoe kan ik Lilo aanpassen zodat ik de keuze krijg tussen XP en Mandrake als ik niet in Mandrake kan komen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_25103511
Niemand?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_25103679
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 22:56 schreef SHERMAN het volgende:
Niemand?
probeer 10.1 eens

gebruik je een SATA schijf ? en zo ja toevallig in combinatie met een normale (P)ATA schijf???
pi_25108680
Ik probeer een file te vinden die een bepaalde string bevat.

Ik weet dat ik het commando find moet gebruiken in combinatie met het -exec commando, maar het wil maar niet lukken

Iemand?
pi_25108966
Heb het al (uit)gevonden...

1find / -type f -exec grep 'appel' {} /dev/null ';'
pi_25163376
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:15 schreef E.r.w.i.n het volgende:
We hebben:

- Debian testing
- Linksys WMP54G
- ndiswrapper

drivers geladen, ndiswrapper -i driver
[ code verwijderd ]

dan doen we, geheel volgens de instructies. modprobe ndiswrapper met als resultaat:
[ code verwijderd ]

Bagger. Waar gaat het mis?
Wat als je het absolute pad meegeeft aan modprobe? Bijvoorbeeld:

1modprobe -v /lib/modules/2.6.10/ndiswrapper

Belangrijk is wel dat je niet de extensie van de module meegeeft bij modprobe.
pi_25169003
laat maar

[ Bericht 96% gewijzigd door GewoneMan op 19-02-2005 22:47:10 ]
  maandag 21 februari 2005 @ 22:21:15 #122
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_25196332
Hoe kan ik een symlink verwijderen zonder alles wat er in die dir staat ook weg te flikkeren?

Ik heb een symlink van:

web# ln -s /usr/libexec /libexec

en ik wil de dir /libexec dus weg hebben, en alleen /usr/libexec overhouden.

FreeBSD 4.9 i386
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  maandag 21 februari 2005 @ 22:32:59 #123
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_25196488
quote:
Op maandag 21 februari 2005 22:21 schreef Afwezig het volgende:
Hoe kan ik een symlink verwijderen zonder alles wat er in die dir staat ook weg te flikkeren?

Ik heb een symlink van:

web# ln -s /usr/libexec /libexec

en ik wil de dir /libexec dus weg hebben, en alleen /usr/libexec overhouden.

FreeBSD 4.9 i386
Dit kan je voor zover ik weet gewoon doen met

$rm libexec

Ik heb dit net geprobeerd met Debian Sarge en de originele dir bleef onveranderd....
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_25201173
Hoe voeg ik een item toe aan het gnome applicatie menu. Ik heb een *.desktop file nu nog de plek om deze te plaatsen. Mijn distro is Ubuntu (hoary)

-------
Alweer wat later en nog geen stap verder. In /usr/share/applications/ staan dan daadwerkelijk alle *.desktop files, maar als ik er 1 toevoeg gebeurd er helemaal niets.

overigens bestaat vanuit nautilus "applications:///" niet...

[ Bericht 48% gewijzigd door markvleth op 22-02-2005 12:48:30 ]
pi_25210504
Ik heb twee kleine probleempjes met mijn Fedora Core 3.

1.) Mijn Icoon voor de Trashcan is al vanaf de installatie het "Show desktop" icoon. Hoe pas ik deze aan?
2.) Openoffice is niet standaard aan SWX bestanden gekoppeld. Als ik in de Konqueror instellingen deze toevoeg, opent hij ze er nog steeds niet mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')