quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 11:02 schreef PhoeniXus het volgende:
iets meer info met betrekking tot de est van de pc en OS's enzo .... wat draai je normaal winxp ?
Ik heb zelf nks aan lilo gedaan, heeft mandrake zelf ingesteld. Had mandrake al een keertje eerder geinstalleerd en toen ging alles wel goedquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 11:06 schreef BarBaar het volgende:
Heb je met Lilo zitten knutselen? Iets aan je HD's veranderd (master slave steeings oid?)
fdisk /mbr om lilo uit je mbr te halen, en dan nogmaals proberen
Ik heb er geen cd van, want die computer heeft een recovery partitie :'(quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 11:10 schreef PhoeniXus het volgende:
probeer inderdaad ff wat BarBaar zegt winXP cd'tje erin en dan via de recovery console een fixmbr of fixboot uit te halen
Volgens mij niet mogelijk.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 11:32 schreef SHERMAN het volgende:
Iemand een idee hoe ik zonder cd in die recovery console kan komne?
Ben hem nu aan het downloadenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 11:43 schreef HoTdOg het volgende:
[..]
Volgens mij niet mogelijk.
Geen andere pc bij de hand met internet. Kan je bijv. naar http://www.ultimatebootcd.com/ en een boot cd downloaden.
In principe niet denk ik. Ik kan ook gewoon met mijn 2003 server cd (engels) een recovery prompt uitvoeren op een nederlandse xp editie.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 12:06 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ben hem nu aan het downloaden
Ik vind trouwens net een cd van WinXP Prof in het Frans....heb XP home in het nederlands er opstaan, zou dat anders werken
Nu maar hopen dat je je administrator wachtwoord nog weet.......quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 12:27 schreef SHERMAN het volgende:
Dus het kan wel
Dat komt mooi uit want met die Franse XP kom ik er niet helemaal uit waar ik het kan vinden, maar heb nog ergens 2003 liggen....ik ga hem opzoeken en dat proberen
Die weet ik nogquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 12:30 schreef HoTdOg het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat je je administrator wachtwoord nog weet.......![]()
Suc6 i.i.g.
fdisk /mbr i.p.v. fdisk /mbquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 12:36 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Die weet ik nog
Ik kan inloggen op C:\ WINDOWS
En E:\MiniNT
Lijkt me dat ik C:\ moet hebben, dan moet ik de admin pass geven gaat ook nog goed, en dan zit ik dus in C:\WINDOWS is het dan slechts een kwestie van fdisk /mb intypen enter rammen en dan is het goed
Hij doet het weerquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 12:44 schreef HoTdOg het volgende:
[..]
fdisk /mbr i.p.v. fdisk /mb
Dan zou het weer goed moeten zijn.
Als dat niet het geval is, zou je misschien kunnen denken aan verkeerde master/slave settings op je schijven?
Je linux staat nog wel op de schijf, maar niet meer in een bootmanager.
Eventueel kun je boot.ini misschien handmatig aanpassen om alsnog je linux partitie in je boot manager te laten verschijnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |