Ja okee maar dan alleen als hij al gekozen heeft voor Debian of een distro met apt-get er in gebakken natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:02 schreef LintuxCx het volgende:
Sendmail installeer je zo:
apt-get install sendmail
En die installeert het dan wel op de goede plek.
Dat vind ik een onzin, voor een colo zou ik juist vanaf source installeren. Kun je zelf je flags zetten en opties aan of uit zetten zonder dat een package dat voor jouw bepaald. Zeker als performance een issue is.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 09:59 schreef LintuxCx het volgende:
Maar als het om een colo/productie server gaat gebruik je gewoon een package manager, zo'n machine is te belangrijk om met installaties vanaf source te gaan rommelen.
Waarom alleen op kleine schaal ? Er zijn ook ISP's die exim gebruiken bijv. Cistronquote:Op woensdag 2 februari 2005 20:54 schreef manga het volgende:
Ja okee Exim is niet zo fantastisch om op grote schaal in te zetten maar als huis-tuin-keuken mailserver draait ie prima hoor... verder wist ik dat allemaal niet van Qmail, maar goed, ik beheer die machines dan ook niet
Tsja, als je een of twee servers hebt is dat nog wel te doen. Maar als ik meer dan tien servers zou hebben, dan zit ik er echt niet op te wachten om bij elk nieuw security probleem op al die servers de boel te moeten recompilen. Dan heb ik liever een package manager die netjes een nieuw package (nu ja, nieuw, hetzelfde package met slechts de security fix, want meer wil ik ook niet!) installeert. Liefst alles zo automatisch mogelijk.quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:25 schreef slashyou het volgende:
Dat vind ik een onzin, voor een colo zou ik juist vanaf source installeren. Kun je zelf je flags zetten en opties aan of uit zetten zonder dat een package dat voor jouw bepaald. Zeker als performance een issue is.
Daarvoor kun je zelf ook een package builden. Als je echt veel dezelfde servers hebt zet je een interne repository op en gebruik je die als upgrade source.quote:Op donderdag 3 februari 2005 01:44 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Tsja, als je een of twee servers hebt is dat nog wel te doen. Maar als ik meer dan tien servers zou hebben, dan zit ik er echt niet op te wachten om bij elk nieuw security probleem op al die servers de boel te moeten recompilen. Dan heb ik liever een package manager die netjes een nieuw package (nu ja, nieuw, hetzelfde package met slechts de security fix, want meer wil ik ook niet!) installeert. Liefst alles zo automatisch mogelijk.
Wat krijg je als je in een shell 'hcitool scan' gebruikt? Hij zou dan volgens mij moeten zoeken naar je telefoon o.i.d.... Als dat niet werkt zou je het ook met 'hcitool dev' kunnen proberen...quote:Op donderdag 3 februari 2005 02:01 schreef GewoneMan het volgende:
ik zou het waarderen als ik hulp kan krijgen om mijn USB bluetooth device en of mijn USB IRDA device werkend te krijgen op Mandrake 10.1
hij ziet ze wel als ik bij hardware USBview kijk maar dan staat er een hoop geblaat enzo maar verder gebeurd er niks. als ik afsluit zie ik ook dat bluetooth service gestopt wordt, maar werken doet het niet
IRDA service heb ik zo snel nog niet gezien. ik zal morgen indien nodig de data die USBview geeft posten copy paste lukt niet en is me nu teveel werk ik wil slapen, en misschien is dat posten niet nodig maar dat hoor ik dan wel weer
en ja ik heb google gebruikt maar kan er geen chocola van maken
hcitool scan :quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:28 schreef whoops het volgende:
[..]
Wat krijg je als je in een shell 'hcitool scan' gebruikt? Hij zou dan volgens mij moeten zoeken naar je telefoon o.i.d.... Als dat niet werkt zou je het ook met 'hcitool dev' kunnen proberen...
Misschien dat je wat aan deze pagina hebt...
lsmod werkt alleen als superuser had ik inmiddels uitgevonden, sorry ben nog een newbiequote:Op donderdag 3 februari 2005 14:20 schreef slashme het volgende:
moet werken, heel vreemd, welke kernel heb je?
Ik kan je helaas niet helpen met het troubleshooten van de bluetooth, maar je kernel versie kan je achterhalen met het commando 'uname -a'....quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:40 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
welke kernel ik heb, zou ik niet weten zo. maar heb alle updates opgehaald en heb Mandrake 10.1
2.6.8.1-12mdk #1 Fri Oct 1 12:53:41 CEST 2004 i686 AMD Athlon(tm) XP 2500+ unknown GNU/Linuxquote:Op vrijdag 4 februari 2005 19:57 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik kan je helaas niet helpen met het troubleshooten van de bluetooth, maar je kernel versie kan je achterhalen met het commando 'uname -a'....
Hier nog wat potentieel interessant leesvoer...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
2.6.8.1-12mdk #1 Fri Oct 1 12:53:41 CEST 2004 i686 AMD Athlon(tm) XP 2500+ unknown GNU/Linux
kan niemand me helpen met mn bluetooth???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |