Ik heb de Makefile na zitten kijken, maar ik vind geen pad waar je de locatie van curl.h kunt opgeven. Misschien moet ik ergens een symlinkje maken.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 20:48 schreef Afwezig het volgende:
De 2e lijkt me een include path wat niet goed staat. Even in de compile scripts kijken en het volledige path naar curl.h aangeven zou het denk ik op moeten lossen.
Hierna heb ik de volgende rule aangemaakt:quote:In other words, setting kern.=info /var/log/iptables in your syslog.conf file and then letting all your LOG messages in iptables use log level info, would make all messages appear in the /var/log/iptables file.
Hier staan een paar mooie BSD howto's;quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:07 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik heb nog lang niet genoeg *BSD ervaring: clam-av compileren lukte niet. Dus probeerde ik de "officiële" tar-ball. Die gaf dezelfde error.
Daarna heb ik gewoon de nieuwste FreeBSD-package gedownload en "pkg_add" gedaan en nu draait clam-av!
Hoe update ik mijn ports/packages-dir eigenlijk? Telkens ik een package wil adden, blijkt dat de versie van de te adden package heel wat achter ligt op de package-versie in 4-STABLE.
Ik heb geen flauw idee hoe lang dat duurt... Je kan je Virtual Machine rustig op pauze zetten hoor, dan kan je verder gaan wanneer je wil...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoi.
Ik ben voor de grap een Gentoo aan het installeren, ik verveelde me. Ik doe dat gewoon lekker met VMWare, om mee te spelen.
Nu ben ik de kernel aan het compilen. Daar ik redelijk lui aangelegd ben, doe ik dat lekker met 'genkernel all'. Nu vraag ik mij alleen af hoe lang dat duurt. Ik wilde zo toch wel eens naar bed. Iemand een idee hoe lang dat ongeveer in beslag zou moeten nemen? Een ruwe schatting?
Gelukkig heb ik wel voordat ik 'genkernel all' deed een snapshot gemaakt, want ik vermoedde al dat het even zou duren.
als dit met 1x 160 mogeleijk is weet ik niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:05 schreef whoops het volgende:
Ik zit met het volgende...
Ik heb een p3 als servertje staan met daarop Debian Sarge geinstalleerd. Daarin wil ik graag een HD van 160GB gebruiken. De bios detecteert de schijf wel, maar geeft in het overzicht aan dat het 37GB schijf is.
Overruled Linux de bios in dit geval, en kan ik gewoon de volle 160GB gebruiken, of moet ik echt op zoek naar een andere oplossing?
Ik heb al gekeken naar een biosupgrade, maar die heb ik niet kunnen vinden... Tevens voer ik liever geen biosupgrade uit op die bak omdat hij verder retestabiel draait...
Hm, net voordat ik dit lees heb ik 'm uitgezet. Nou ja, morgen kan 'ie wel mooi opnieuw beginnen vanaf de snapshot. En bedankt voor de tip, handig voor de volgende keer.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 02:01 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee hoe lang dat duurt... Je kan je Virtual Machine rustig op pauze zetten hoor, dan kan je verder gaan wanneer je wil...
Oke, dat klinkt goed, de bios wordt dus overruled...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 02:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als dit met 1x 160 mogeleijk is weet ik niet.
ik heb hier wel een P2 machine met een 4GB schijf waar de BOOTLOADER opstaat, en die schijf is dus ook de bootdisk volgens windows en dan boot die verder kompleet van een 60gb hdd![]()
bios snapt tot 8GB op dat ding >:(
Geen idee, ik gebruik alleen ProFTPD...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 02:50 schreef mighty_myte het volgende:
is er een gebruiksvriendelijkere ftp deamon van pro- of wu-ftp?
Nou ja. Ik ben toch niet van plan veel met Gentoo te doen. Dus misschien moet ik maar weer iets anders zoeken om mee te spelen, iets dat ik wel wil gaan gebruiken.quote:Error: Failed to compile the "modules" target
Hehe. Opzich heb je natuurlijk helemaal gelijk. Als ik het op mijn server zou willen gebruiken, zou ik dat waarschijnlijk ook doen. Maar dit was gewoon om eens te spelen en te kijken hoever ik zou komen.quote:
Och. Bij Debian/Ubuntu kun je met apt-get veel dingen simpel installeren. Zeker voor wat ik ermee wil (Samba, FTP, Apache, PHP, MySQL, CUPS). Dat moet wel lukken met een beetje lezen en zo nu en dan een beetje hulp.quote:In Linux moet je trouwens altijd wel eens iets compilen hoor. Bij elke distro wel denk ik.
Debian....quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hehe. Opzich heb je natuurlijk helemaal gelijk. Als ik het op mijn server zou willen gebruiken, zou ik dat waarschijnlijk ook doen. Maar dit was gewoon om eens te spelen en te kijken hoever ik zou komen.
[..]
Och. Bij Debian/Ubuntu kun je met apt-get veel dingen simpel installeren. Zeker voor wat ik ermee wil (Samba, FTP, Apache, PHP, MySQL, CUPS). Dat moet wel lukken met een beetje lezen en zo nu en dan een beetje hulp.
Ik vind het wel meevallen hoe omslachtig het is... Zeker met de nieuwe installer (Debian Sarge) heb je ongeveer even snel een complete volle desktop draaien als met veel andere distros...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 20:46 schreef mighty_myte het volgende:
debian
't is klein en licht, maar ook omslachtig.
Ik heb zo geen idee welk programma je bedoelt, en ik vraag me af of zo'n programma wel bestaat onder Debian...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:16 schreef mighty_myte het volgende:
met welk commando kom ik ook weer in dat proggie om hardware te regelen in debian?
het proggie wat ik bedoel om netwerkkaarten en printers te beheren, het lijkt op lisa.
1 2 3 | $ /etc/init.d/networking stop $ nano -w /etc/network/interfaces $ /etc/init.d/networking stop |
1 | # ifconfig ndis0 wepkey my_key |
1 | ndis0: set wepkey failed: 19 |
1 | ifconfig: string too long |
1 2 3 | Router: Linksys WRT54G WiFi Card: Acer I2220 Driver: ndis compiled WinXP driver. |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 192# ifconfig ndis0 ndis0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500 inet6 fe80::20e:9bff:fe55:7f7%ndis0 prefixlen 64 scopeid 0x1 ether 00:0e:9b:55:07:f7 media: IEEE 802.11 Wireless Ethernet autoselect (OFDM/54Mbps) status: associated ssid linksys 1:linksys channel 11 authmode OPEN powersavemode OFF powersavesleep 100 rtsthreshold 2312 protmode CTS wepmode MIXED weptxkey 1 wepkey 1:128-bit 192# |
1 | ifconfig: webkey: bad value |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | On Tue, Nov 16, 2004 at 04:52:47PM -0800, Brooks Davis wrote: > On Tue, Nov 16, 2004 at 04:35:18PM -0800, Steve Kargl wrote: > > > > Other than using a 64-bit key, is there some way to > > force FreeBSD to work? > > 128-bit WEP actually uses 104-bits of key material which corresponds to > 13 ASCII characters or a 26-digit hex key. Shorter, zero-padded keys > will work, but you appear to be using something longer. > Thanks, Brooks. Netgear's docs aren't the greatest. It wasn't clear whether the string was ascii or hex, (it was given without the 0x prefix). -- Steve |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |