abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24407264
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:48 schreef Afwezig het volgende:
De 2e lijkt me een include path wat niet goed staat. Even in de compile scripts kijken en het volledige path naar curl.h aangeven zou het denk ik op moeten lossen.
Ik heb de Makefile na zitten kijken, maar ik vind geen pad waar je de locatie van curl.h kunt opgeven. Misschien moet ik ergens een symlinkje maken.
pi_24407764
Ik heb nog lang niet genoeg *BSD ervaring: clam-av compileren lukte niet. Dus probeerde ik de "officiële" tar-ball. Die gaf dezelfde error.

Daarna heb ik gewoon de nieuwste FreeBSD-package gedownload en "pkg_add" gedaan en nu draait clam-av!

Hoe update ik mijn ports/packages-dir eigenlijk? Telkens ik een package wil adden, blijkt dat de versie van de te adden package heel wat achter ligt op de package-versie in 4-STABLE.
pi_24407876
Ik heb nog een probleempje met de syslogger.

Ik wil mijn iptables logs in een aparte file hebben. In een handleiding van iptables las ik het volgende:
quote:
In other words, setting kern.=info /var/log/iptables in your syslog.conf file and then letting all your LOG messages in iptables use log level info, would make all messages appear in the /var/log/iptables file.
Hierna heb ik de volgende rule aangemaakt:
iptables -I FORWARD -p TCP -d any/0 --dport 80 -j LOG --log-level info --log-prefix "TEST "

Deze zou al het verkeer naar poort 80 moeten loggen, maar ik zie geen file /var/log/iptables worden aangemaakt. Ook als ik deze file zelf aanmaak, komt er geen informatie in, zelfs na een network reload niet!

Iemand?
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:56:41 #54
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_24408626
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:07 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik heb nog lang niet genoeg *BSD ervaring: clam-av compileren lukte niet. Dus probeerde ik de "officiële" tar-ball. Die gaf dezelfde error.

Daarna heb ik gewoon de nieuwste FreeBSD-package gedownload en "pkg_add" gedaan en nu draait clam-av!

Hoe update ik mijn ports/packages-dir eigenlijk? Telkens ik een package wil adden, blijkt dat de versie van de te adden package heel wat achter ligt op de package-versie in 4-STABLE.
Hier staan een paar mooie BSD howto's;

CVS Installeren via ports:

http://www.essetee.be/cvs.php

Ports tree up to date houden met CVS:

http://www.essetee.be/portupgrade.php

Dus eerst de eerste howto doorlopen, daarna de 2e. Dan kan je dus alle packages die je wilt installeren via de ports directory installeren dmv. "make install clean" te tikken. Werkt brilliant. Hoef je zelf alleen nog maar te configureren. Op die website staan trouwens een heleboel mooie nederlandstalige howto's voor BSD.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  vrijdag 21 januari 2005 @ 22:05:56 #55
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_24677631
Ik zit met het volgende...

Ik heb een p3 als servertje staan met daarop Debian Sarge geinstalleerd. Daarin wil ik graag een HD van 160GB gebruiken. De bios detecteert de schijf wel, maar geeft in het overzicht aan dat het 37GB schijf is.

Overruled Linux de bios in dit geval, en kan ik gewoon de volle 160GB gebruiken, of moet ik echt op zoek naar een andere oplossing?

Ik heb al gekeken naar een biosupgrade, maar die heb ik niet kunnen vinden... Tevens voer ik liever geen biosupgrade uit op die bak omdat hij verder retestabiel draait...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 01:45:10 #56
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_24681992
Hoi.

Ik ben voor de grap een Gentoo aan het installeren, ik verveelde me. Ik doe dat gewoon lekker met VMWare, om mee te spelen.

Nu ben ik de kernel aan het compilen. Daar ik redelijk lui aangelegd ben, doe ik dat lekker met 'genkernel all'. Nu vraag ik mij alleen af hoe lang dat duurt. Ik wilde zo toch wel eens naar bed. Iemand een idee hoe lang dat ongeveer in beslag zou moeten nemen? Een ruwe schatting?

Gelukkig heb ik wel voordat ik 'genkernel all' deed een snapshot gemaakt, want ik vermoedde al dat het even zou duren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 22 januari 2005 @ 02:01:54 #57
65490 whoops
pi_24682305
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 01:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoi.

Ik ben voor de grap een Gentoo aan het installeren, ik verveelde me. Ik doe dat gewoon lekker met VMWare, om mee te spelen.

Nu ben ik de kernel aan het compilen. Daar ik redelijk lui aangelegd ben, doe ik dat lekker met 'genkernel all'. Nu vraag ik mij alleen af hoe lang dat duurt. Ik wilde zo toch wel eens naar bed. Iemand een idee hoe lang dat ongeveer in beslag zou moeten nemen? Een ruwe schatting?

Gelukkig heb ik wel voordat ik 'genkernel all' deed een snapshot gemaakt, want ik vermoedde al dat het even zou duren.
Ik heb geen flauw idee hoe lang dat duurt... Je kan je Virtual Machine rustig op pauze zetten hoor, dan kan je verder gaan wanneer je wil...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_24682401
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 22:05 schreef whoops het volgende:
Ik zit met het volgende...

Ik heb een p3 als servertje staan met daarop Debian Sarge geinstalleerd. Daarin wil ik graag een HD van 160GB gebruiken. De bios detecteert de schijf wel, maar geeft in het overzicht aan dat het 37GB schijf is.

Overruled Linux de bios in dit geval, en kan ik gewoon de volle 160GB gebruiken, of moet ik echt op zoek naar een andere oplossing?

Ik heb al gekeken naar een biosupgrade, maar die heb ik niet kunnen vinden... Tevens voer ik liever geen biosupgrade uit op die bak omdat hij verder retestabiel draait...
als dit met 1x 160 mogeleijk is weet ik niet.
ik heb hier wel een P2 machine met een 4GB schijf waar de BOOTLOADER opstaat, en die schijf is dus ook de bootdisk volgens windows en dan boot die verder kompleet van een 60gb hdd

bios snapt tot 8GB op dat ding >:(
  zaterdag 22 januari 2005 @ 02:17:34 #59
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_24682581
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 02:01 schreef whoops het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee hoe lang dat duurt... Je kan je Virtual Machine rustig op pauze zetten hoor, dan kan je verder gaan wanneer je wil...
Hm, net voordat ik dit lees heb ik 'm uitgezet. Nou ja, morgen kan 'ie wel mooi opnieuw beginnen vanaf de snapshot. En bedankt voor de tip, handig voor de volgende keer.
pi_24683027
is er een gebruiksvriendelijkere ftp deamon van pro- of wu-ftp?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 03:49:27 #61
65490 whoops
pi_24683476
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 02:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als dit met 1x 160 mogeleijk is weet ik niet.
ik heb hier wel een P2 machine met een 4GB schijf waar de BOOTLOADER opstaat, en die schijf is dus ook de bootdisk volgens windows en dan boot die verder kompleet van een 60gb hdd

bios snapt tot 8GB op dat ding >:(
Oke, dat klinkt goed, de bios wordt dus overruled...

Er zit nu 2 keer +/- 40GB in... Het is de bedoeling dat er een van die twee uitgaat, en die 160GB er dan bij in... Ik boot nu al van die 40GB, en die 160GB is puur voor opslag, wordt 1 grote partitie...

Thnx!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 03:52:26 #62
65490 whoops
pi_24683494
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 02:50 schreef mighty_myte het volgende:
is er een gebruiksvriendelijkere ftp deamon van pro- of wu-ftp?
Geen idee, ik gebruik alleen ProFTPD...

Ken je Webmin? Als je de configuratie lastig vindt kan je kijken of je daar mee uit de voeten kan...
  zaterdag 22 januari 2005 @ 14:27:31 #63
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_24688064
Hehe, is 'ie lekker aan het compilen, gaat 'ie zeiken. Ik haat compilen.
quote:
Error: Failed to compile the "modules" target
Nou ja. Ik ben toch niet van plan veel met Gentoo te doen. Dus misschien moet ik maar weer iets anders zoeken om mee te spelen, iets dat ik wel wil gaan gebruiken.
pi_24690084
Compile dan zelf de kernel!

In Linux moet je trouwens altijd wel eens iets compilen hoor. Bij elke distro wel denk ik.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 17:07:08 #65
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_24690529
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 16:36 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Compile dan zelf de kernel!
Hehe. Opzich heb je natuurlijk helemaal gelijk. Als ik het op mijn server zou willen gebruiken, zou ik dat waarschijnlijk ook doen. Maar dit was gewoon om eens te spelen en te kijken hoever ik zou komen.
quote:
In Linux moet je trouwens altijd wel eens iets compilen hoor. Bij elke distro wel denk ik.
Och. Bij Debian/Ubuntu kun je met apt-get veel dingen simpel installeren. Zeker voor wat ik ermee wil (Samba, FTP, Apache, PHP, MySQL, CUPS). Dat moet wel lukken met een beetje lezen en zo nu en dan een beetje hulp.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 18:59:06 #66
65490 whoops
pi_24692399
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 17:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Hehe. Opzich heb je natuurlijk helemaal gelijk. Als ik het op mijn server zou willen gebruiken, zou ik dat waarschijnlijk ook doen. Maar dit was gewoon om eens te spelen en te kijken hoever ik zou komen.
[..]

Och. Bij Debian/Ubuntu kun je met apt-get veel dingen simpel installeren. Zeker voor wat ik ermee wil (Samba, FTP, Apache, PHP, MySQL, CUPS). Dat moet wel lukken met een beetje lezen en zo nu en dan een beetje hulp.
Debian....

Ik compile helemaal niets op mijn servertje...
pi_24694474
debian

't is klein en licht, maar ook omslachtig.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:50:21 #68
65490 whoops
pi_24694554
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 20:46 schreef mighty_myte het volgende:
debian

't is klein en licht, maar ook omslachtig.
Ik vind het wel meevallen hoe omslachtig het is... Zeker met de nieuwe installer (Debian Sarge) heb je ongeveer even snel een complete volle desktop draaien als met veel andere distros...
pi_24697375
met welk commando kom ik ook weer in dat proggie om hardware te regelen in debian?
het proggie wat ik bedoel om netwerkkaarten en printers te beheren, het lijkt op lisa.
  maandag 24 januari 2005 @ 00:21:09 #70
65490 whoops
pi_24715692
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 23:16 schreef mighty_myte het volgende:
met welk commando kom ik ook weer in dat proggie om hardware te regelen in debian?
het proggie wat ik bedoel om netwerkkaarten en printers te beheren, het lijkt op lisa.
Ik heb zo geen idee welk programma je bedoelt, en ik vraag me af of zo'n programma wel bestaat onder Debian...

Netwerkconfiguratie gaat bij mij als volgt:

1
2
3
$ /etc/init.d/networking stop
$ nano -w /etc/network/interfaces
$ /etc/init.d/networking stop

Als ik er daarmee niet uitkom doe ik het via webmin... Als je X draait kan je de utility 'network-admin' draaien om je NIC te configureren.

Printerconfiguratie heb ik nog geen ervaring mee, ik print namelijk bijna nooit iets...
  maandag 24 januari 2005 @ 13:55:30 #71
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_24723343
Ik heb een probleem met m'n Wireless instellingen op m'n freebsd laptop.

als ik invoer:

1# ifconfig ndis0 wepkey my_key

krijg ik:

1ndis0: set wepkey failed: 19

Als ik de encrypted versie invoer geeft ie:

1ifconfig: string too long

Ik heb op google gezocht; daar vond ik geen oplossing.

1
2
3
Router: Linksys WRT54G
WiFi Card: Acer I2220
Driver: ndis compiled WinXP driver. 
  maandag 24 januari 2005 @ 13:57:43 #72
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_24723406
nog even de colledige ifconfig output:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
192# ifconfig ndis0
ndis0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
        inet6 fe80::20e:9bff:fe55:7f7%ndis0 prefixlen 64 scopeid 0x1
        ether 00:0e:9b:55:07:f7
        media: IEEE 802.11 Wireless Ethernet autoselect (OFDM/54Mbps)
        status: associated
        ssid linksys 1:linksys
        channel 11 authmode OPEN powersavemode OFF powersavesleep 100
        rtsthreshold 2312 protmode CTS
        wepmode MIXED weptxkey 1
        wepkey 1:128-bit
192#
  maandag 24 januari 2005 @ 14:00:07 #73
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_24723449
Nu krijg ik dit:

1ifconfig: webkey: bad value

Als ik de hele key invoer.
  maandag 24 januari 2005 @ 14:01:27 #74
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_24723475
lol nm .. webkey ipv wepkey :$
  maandag 24 januari 2005 @ 14:17:35 #75
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_24723778
Dit lijkt een oplossing te geven volgens de FreeBSD lists:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
On Tue, Nov 16, 2004 at 04:52:47PM -0800, Brooks Davis wrote:
> On Tue, Nov 16, 2004 at 04:35:18PM -0800, Steve Kargl wrote:
> > 
> > Other than using a 64-bit key, is there some way to
> > force FreeBSD to work?

> 128-bit WEP actually uses 104-bits of key material which corresponds to
> 13 ASCII characters or a 26-digit hex key.  Shorter, zero-padded keys
> will work, but you appear to be using something longer.

Thanks, Brooks.  Netgear's docs aren't the greatest.  It
wasn't clear whether the string was ascii or hex, (it was
given without the 0x prefix).

-- 
Steve

Echter kan ik hier niet echt een antwoord uit halen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')