Hmmm handmatig applicaties installeren onder Debian probeer ik zelf altijd zoveel mogelijk te mijden, aangezien de packagemanager echt geweldig is...quote:Op maandag 27 december 2004 17:27 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Een vriend van me heeft op mijn server (Debian) handmatig apache2 met php4 gezet. Nu vraag ik me af hoe ik dit er weer af kan gooien, aangezien ik gewoon wil kunnen apt-en qua updates.
Kan ik gewoon de webserver stoppen en /usr/local/apache2 eraf flikkeren of ontploft m'n server dan?
Ik heb rm -rf /usr/local/apache2 gedaan (na de webserver gestopt te hebben -> invoke-rd.c apache2 stop) en dat werkte zowaar! Toen met apt-get install apache Apache 1.3 geïnstalleerd en het draait allemaal weer als een zonnetje.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:20 schreef whoops het volgende:
[..]
Hmmm handmatig applicaties installeren onder Debian probeer ik zelf altijd zoveel mogelijk te mijden, aangezien de packagemanager echt geweldig is...
Wat je zou kunnen proberen (ik heb hier verder geen ervaring mee, dus geen 'garantie'):
- In de sourcedirectory van apache2 (als je die nog hebt) 'make uninstall' draaien
- Je vriend vragen of hij weet hoe je kan uninstallen.
- Gewoon Apache2 via apt-get installeren en kijken of dat werkt.
Good luck...
Redhat/Fedora bewaart zijn instellingen in /etc/sysconfig. Netwerk instellingen dus in /etc/sysconfig/network. Daar kun je oa je hostname opslaan. (niet default) Routes zullen wss (niet zeker) in /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-* moeten.quote:Op woensdag 29 december 2004 14:12 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb met de commando's "route" en "hostname" instellingen aangepast (met user root), maar deze zijn na een reboot weer verdwenen.
De netwerk-routering moet in het bestandje: route-eth0 (als het voor eth0 is, anders natuurlijk de goede ethx-kaart). De lokatie was wel goed: /etc/sysconfig/network-scripts.quote:Op donderdag 30 december 2004 09:09 schreef devzero het volgende:
[..]
Redhat/Fedora bewaart zijn instellingen in /etc/sysconfig. Netwerk instellingen dus in /etc/sysconfig/network. Daar kun je oa je hostname opslaan. (niet default) Routes zullen wss (niet zeker) in /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-* moeten.
Je kunt maximaal 4 primaire partities hebben, maar ik dacht dat je wel hopen logische kon maken.quote:Op donderdag 23 december 2004 18:12 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik heb een probleempje.
Ik zit zo in cfdisk partities te maken, op me 80gig HD, heb ik iets van 5 partities (1 primary en 4 logical) en is er iets van 60GB free space over, en dan is dan unusable!!!!
Hoe komt dat nou? Ik snap er geen reet van. Ik kan dus niet meer partities maken en ik heb geen flauw idee waarom.
Dank je voor de correctie.quote:Op donderdag 30 december 2004 10:14 schreef tcr het volgende:
De netwerk-routering moet in het bestandje: route-eth0 (als het voor eth0 is, anders natuurlijk de goede ethx-kaart). De lokatie was wel goed: /etc/sysconfig/network-scripts.
om te beginnen I'm not a laywer.quote:Op donderdag 30 december 2004 10:02 schreef Afwezig het volgende:
Even een vraagje over licences .. als we het toch over unix hebben. Ik heb een stukje code gevonden op internet onder GNU licence .. Ik wil dit gebruiken in een commerciele website, echter vroeg ik me af, mag dat? Ik pas het verder niet aan, het blijft een onafhankelijk stukje code.
quote:This General Public License does not permit incorporating your program into proprietary programs. If your program is a subroutine library, you may consider it more useful to permit linking proprietary applications with the library. If this is what you want to do, use the GNU Lesser General Public License instead of this License.
Ook al wordt er hier gesproken over modify en Afwezig gaf juist aan dat hij de code niet wil aanpassen, lijkt het me dat het hier toch onder valt.quote:If I use a piece of software that has been obtained under the GNU GPL, am I allowed to modify the original code into a new program, then distribute and sell that new program commercially?
You are allowed to sell copies of the modified program commercially, but only under the terms of the GNU GPL. Thus, for instance, you must make the source code available to the users of the program as described in the GPL, and they must be allowed to redistribute and modify it as described in the GPL.
These requirements are the condition for including the GPL-covered code you received in a program of your own.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | # The loopback network interface auto lo iface lo inet loopback # The primary network interface auto eth0 iface eth0 inet static address 192.168.1.102 netmask 255.255.255.0 # NIC 2 #auto eth1 #iface eth1 inet dhcp |
1 2 3 4 | search demon.nl nameserver 194.159.73.135 nameserver 194.159.73.136 nameserver 194.159.73.137 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | eth0 Link encap:Ethernet HWaddr **:**:**:**:**:** inet addr:192.168.1.102 Bcast:192.168.1.255 Mask:255.255.255.0 UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1 RX packets:94871914 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:103667321 errors:1 dropped:0 overruns:0 carrier:1 collisions:0 txqueuelen:1000 RX bytes:846754154 (807.5 MiB) TX bytes:3895647643 (3.6 GiB) Interrupt:20 Base address:0xdcc0 Memory:fe202000-fe202038 |
Wat is het resultaat als jequote:Op vrijdag 31 december 2004 16:57 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Kut.![]()
Situatie:
[afbeelding]
desktop = desktop met XP
voodoo = server met Debian
Xdoos = Xbos (duh)
router = Linksys WRT54G
switch = Sitecom nogiets
game adatper = Linksys WGA54G
Probleem: m'n server snap dns niet meer.
Gevolg is dat ie bijvoorbeeld geen mail meer kan ophalen: fetchmail: couldn't find canonical DNS name of pop.gmail.com (pop.gmail.com).
/etc/network/interfaces
[ code verwijderd ]
/etc/resolv.conf
[ code verwijderd ]
ifconfig eth0
[ code verwijderd ]
Waar gaat het de mist in?
quote:ping 194.159.73.135
Inderdaad, probleem was gelukkig niet lokaal. Denk dat de dns server niet helemaal lekker in z'n velletje zat ofzo, zonder aanpassingen en na een nachtje slapen werkt alles weer.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 17:47 schreef whoops het volgende:
[..]
Wat is het resultaat als je
[..]
doet ? Werkt dat?
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:58 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Inderdaad, probleem was gelukkig niet lokaal. Denk dat de dns server niet helemaal lekker in z'n velletje zat ofzo, zonder aanpassingen en na een nachtje slapen werkt alles weer.
Thanks.
1 2 | Remote host said: 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1) |
Eerste error heb ik ook regelmatig gehad, maar kan ik je helaas geen oplossing voor geven; die heb ik zelf ook nooit gevonden. De 2e lijkt me een include path wat niet goed staat. Even in de compile scripts kijken en het volledige path naar curl.h aangeven zou het denk ik op moeten lossen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:28 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik heb eindelijk mijn eigen mailserver (QMR, een pakket met qmail, SquirrelMail, vqadmin, etc) geïnstalleerd op mijn FreeBSD 4.10 bak. Alles lijkt te werken, alleen niet helemaal zoals het moet.
Ik kan zonder problemen mailen naar mailaccounts op de mailserver, zolang de mail maar komt van binnen het eigen domein. Zodra ik probeer te mailen vanop een externe mailaccount (bijvoorbeeld vanaf een Hotmail-account), wordt de mail gebounced met een 553 error:
[ code verwijderd ]
Weet er iemand waar ik hiervoor moet kijken? Ik heb zelf al een hoop gezocht, maar ik vind alleen oplossingen mbt dezelfde error bij het versturen van mails, niet bij het ontvangen ervan.
Verder kan ik ClamAV niet compilen: die zegt telkens dat curl.h niet bestaat, terwijl tijdens "./configure" curl-7.13.2 wordt gevonden.
Kan je eens pasten wat er in /var/qmail/control/rcpthosts staat?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:28 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik heb eindelijk mijn eigen mailserver (QMR, een pakket met qmail, SquirrelMail, vqadmin, etc) geïnstalleerd op mijn FreeBSD 4.10 bak. Alles lijkt te werken, alleen niet helemaal zoals het moet.
Ik kan zonder problemen mailen naar mailaccounts op de mailserver, zolang de mail maar komt van binnen het eigen domein. Zodra ik probeer te mailen vanop een externe mailaccount (bijvoorbeeld vanaf een Hotmail-account), wordt de mail gebounced met een 553 error:
[ code verwijderd ]
Weet er iemand waar ik hiervoor moet kijken? Ik heb zelf al een hoop gezocht, maar ik vind alleen oplossingen mbt dezelfde error bij het versturen van mails, niet bij het ontvangen ervan.
Verder kan ik ClamAV niet compilen: die zegt telkens dat curl.h niet bestaat, terwijl tijdens "./configure" curl-7.13.2 wordt gevonden.
Daar staat enkel mijn domain in.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 20:54 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Kan je eens pasten wat er in /var/qmail/control/rcpthosts staat?
M.i. zou daar je domein in moeten staan wat je gebruikt op die server. Daar staan bij mij tenminste alle domeinen in.quote:
Maar dan moet je op voorhand weten van wie je allemaal mails gaat krijgen?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:40 schreef Afwezig het volgende:
M.i. zou daar je domein in moeten staan wat je gebruikt op die server. Daar staan bij mij tenminste alle domeinen in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Hi. This is the qmail-send program at rm.zworg.com. I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out. <fubar_is@begaaid.be>: 212.239.227.9 does not like recipient. Remote host said: 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1) Giving up on 212.239.227.9. --- Below this line is a copy of the message. Return-Path: <fubar@zworg.com> Received: (qmail 2595 invoked by uid 500); 5 Jan 2005 09:33:09 -0000 To: fubar_is@begaaid.be Subject: Test From: "Fucked Up Beyond All Recognition" <fubar@zworg.com> Date: Wed, 5 Jan 2005 01:33:09 -0800 Message-id: <27937.1104917589@zworg.com> Test |
1 2 | [10:26:02]root@nythala:/var/qmail/control$ cat rcpthosts begaaid.be |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |