abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23963989
Ik ben sinds een aantal maanden een alleenstaande moeder. Ik vind het echt ontzettend zwaar, maar het gaat wel redelijk goed. Ik ga hiernaast nog naar school en ik heb een bijbaan. Verder woon ik op mezelf en mijn moeder past grotendeels op. Zij is een echte steun voor mij. De vader van mijn kindje komt 1x in de week zijn zoon bezoeken en hij geeft maandelijks een bepaald bedrag aan me. Zelf vind ik het financieel erg moeilijk, ik leef van mijn studiefinanciering en van mijn bijbaan. Wat de vader van mijn kindje geeft is genoeg om eten en kleren van te kopen voor mijn zoontje. Het is dus wel even zuinig aan doen.

Zijn er meer alleenstaande ouders aanwezig op fok? Ik ben erg benieuwd hoe jullie alles combineren met oppas, werk, etc.
pi_23964244
Ik ben al jaren alleenstaande moeder met 3 kinderen, de jongste was 2 en de oudste 6 toen ik ging scheiden. Het is in het begin zwaar maar op den duur krijg je het beter, ik heb zelf nooit allimentatie ontvangen dus moest het alleen oplossen.
Financieel was het dus een hele last, heb in het begin slechts 26 uur pw gewerkt, oppas geregeld via de gemeente. Maar toen ze groter werden ben ik meer uren gaan werken, oppas was minder nodig omdat ik de kinderen zelfstandig heb opgevoed.
Nu heb ik een dijk van een baan, mijn kinderen zijn inmiddels al groot, (de jongste nu 13) en nu red
ik het allemaal wel, alhoewel de studiekosten van de oudste behoorlijk in de papieren gaat zitten,
dus dat is ook allemaal nog moeilijk,. Ik moet het tenslotte zelf ophoesten.
Maar ik denk maar zo, ook dat wordt op den duur weer minder.

Dus alles positief bekijken, alles gaat straks makkelijker en beter.......
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:10:00 #3
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23965330
Ik ben alleen en studeer.
Ik werk tijdelijk niet meer buitenshuis (geen plek meer op oude werk en wil in maart op stage) Maar heb nog loon van een paar maaden te goe en corrigeer wat teksten voor de nodige inkomsten.

Mijn dochtertje gaat naar een gastgezin als ik weg moet en ze kan daar heel goed terecht. Ze is pas 4,5 maand maar ze gaat er al 2,5 maand ongeveer 3 keer per week heen en het gaat prima. Makkelijke afspraken maken over tijden et cetera. Het is voor mij alleen wel vrij prijzig.
De vader betaalt helemaal niks voor haar en het is allemaal wel krap maar geen reden om niet gelukkig te zijn
pi_23966606
Wow, waarom betalen de vaders helemaal niets? Komen ze hun kinderen wel bezoeken?
  dinsdag 14 december 2004 @ 14:15:03 #5
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23966812
Van een kale kip valt niks te plukken en daar heb ik ook geen zin in. Dus vandaar.
pi_23967905
De mijne doet net of hij geen inkomen heeft, eigen zaak dus kan hij zijn inkomen net zo hoog (laag in dit geval) als hij zelf wil. Plus dat hij altijd leningen heeft bij familie (op papier dan he) dus dan
kan hij het zogenaamd niet betalen.

O ja, nu vergeet ik te vermelden dat hij net een huis heeft laten bouwen van 4,5 ton. (EURO"S!!!!!).
Opeens kon dat wel weer en kon hij dat bedrag lenen.

Maar nu heeft hij dus weer een dikke hypotheek zodat hij niet meer kan betalen.

Kunnen jullie mij nog volgen???????????? De mazen in de wet heet dat ook wel en daar maakt hij driftig gebruik van.........
pi_23975768
Jeetje zeg, en hij geeft helemaal niets. Nou zeg, het zijn toch ook zijn kinderen. Zien de vaders hun kinderen wel? Als mijn ex niets zou geven dan zou ik die bezoekregeling ook mooi vergeten.
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2004 @ 22:08:30 #8
43556 miss_dynastie
pi_23976821
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 21:21 schreef Aishwarya het volgende:
Als mijn ex niets zou geven dan zou ik die bezoekregeling ook mooi vergeten.
En als je kind dan zijn papa wil zien?
  dinsdag 14 december 2004 @ 22:13:33 #9
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23976969
Oh nou bij mij werkt dat niet zo hoor.
Hij geeft haar niks maar komt zo af en aan wel eens langs.
Ik heb totaal geen controle over 'een band' met hem maar ik ga hem niet weigeren.
pi_23979234
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:08 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En als je kind dan zijn papa wil zien?
Dan vind ik dat je gewoon een bezoekregeling moet hebben. Het gaat natuurlijk om het kindje en als die dat graag wil dan zou ik dat ook wel doen. Maar dan vind ik het echt geen stijl van de vader.
pi_23979592
Je mag een kind nooit zijn vader onthouden, ook al is het de grootste eikel van de wereld.
Ze moeten zelf een mening over hem kunnen vormen.
Als ze groot genoeg zijn dan maken ze zelf wel keuzes.
pi_23979841
Nooit vind ik een beetje te hoor. Er zijn uitzonderingen...
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23982747
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:04 schreef jessie het volgende:
Mee eens, soms kan de vader zelfs een gevaar voor het kindje zijn.
pi_23982804
Hier een alleenstaande moeder die de kinderen ( twee jongens van 9 en 11) de helf van de tijd heeft. Mijn exman en ik hebben voor coouderschap gekozen. De weekenden zijn ze bij hem en ik heb ze door de weeks. Ik werk om het weekend en de mannen zijn alledrie voetbalfanaten dus dit is een prima oplossing.

Ik ga nog vriendschappelijk met hem om en ik heb financieel ook niets te klagen doordat ik door mijn onregelmatigheid best redelijk verdien, met het belastingvoordeel en een klein bedrag wat ik van ex krijg kunnen we hier met zijn drieen goed leven.

IK hoor heel vaak anders, dus ik ben erg blij met mijn situatie ook al is het hier in het begin ook wel eens moeilijk geweest. Doordat ik ze de helft van de tijd hebt kan je meer hebben van ze in lastige periodes.
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_23982839
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:04 schreef jessie het volgende:
Tja, op alles zijn uitzonderingen. Maar ik heb het natuurlijk niet over uitzonderingen.
Gewoon over 'normale' mannen. Niet over bv een seriemoordernaar of psygisch
gestoorde agresieve pedofiele maloten.
pi_23985038
Ik ben bijna alleenstaande.
We zitten nu nog in de scheiding maar het convenant is getekend en nu duurt de papierhandel nog ongeveer 7-8 weken. Das dus bij de rechter en de gemeente.

Strax sta ik er dus ook alleen voor en krijg ook geen alimentatie. Waarom niet? Omdat mijn bijna ex alle schulden met zich meeneemt en pas als die zijn afbetaald hoeft hij alimentatie te betalen.
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 21:21 schreef Aishwarya het volgende:
Jeetje zeg, en hij geeft helemaal niets. Nou zeg, het zijn toch ook zijn kinderen. Zien de vaders hun kinderen wel? Als mijn ex niets zou geven dan zou ik die bezoekregeling ook mooi vergeten.

Zoals onze advocaat zo mooi zei " alimentatie is geen kijk en luistergeld voor je kinderen!!!"
En daar ben ik het volledig mee eens.

Mijn bijna ex krijgt strax ook ieder weekend de kinderen en ik ben hard op zoek naar een baan om niet de bijstand in te hoeven.
We hebben geen co-ouderschap maar wel blijven we gezamelijk het gezag houden dus alle beslissingen moeten we in princiepe samen nemen. In de praktijk komt dat ws neer op het feit dat alle belangrijke beslissingen over de kinderen samen genomen worden. Rapporten moeten dubbel getekend worden enzo....

De kids weten nu nog van nix ( zijn 1 en 4) pas als pappa echt het huis gaat verlaten gaan we ze echt inlichten want dat kan nog wel even duren en we wilen ze niet onnodig laten stressen.
Ws gaat dat eind januari gebeuren als de scheiding er dus echt door is.
pi_23994899
Goed Angel22 is dus topickiller
pi_23995830
Ik ben alleenstaande moeder geweest. Met een dochter. Ik ben gaan werken, onregelmatige diensten, oppas was mijn vriendin als ik avond of nachtdienst had en smiddags ging mijn dochter naar de BSO. We hebben het met zijn 2tjes goed weten te redden. Mijn ex ziet zijn dochter om het weekend opf hij die maand nu betaalt heeft of niet. Ik heb daar niks over te zeggen, het is haar vader en als zij hem wil zien dan mag dat. Ik zou haar nooit tegen houden.

Nee Angel je bent geen topickiller ik wist niet of ik hier nu wel of niet moest reageren aan gezien ik onofficieel geen alleenstaande moeder meer ben, oficieel nog wel
pi_23995917
quote:
Zijn er alleenstaande ouders aanwezig?
Ik ben alleenstaand, en toch al best wat ouder
pi_24005777
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:00 schreef Angel22 het volgende:
[verhaal]
Ja, oke. Jouw ex heeft de schulden op zich opgenomen, dan kan ik me voorstellen dat hij geen alimentatie hoeft te betalen. Maar ik ken een vrouw, ze is nu 32, 5 jaar geleden gescheiden. Ze krijgt geen alimentatie maar ze moet wel meebetalen aan de studieschuld van haar man. De vader ziet de kinderen regelmatig en hij is nu piloot. Maar hij verdomt het om wat te geven. Zij zit wel in de bijstand en daar leeft ze dan van. Dan vind ik het gewoon raar dat de vader niets geeft voor de kinderen en de moeder wel meebetaalt aan zijn schulden. Ik vind dat je - ook al ga je uit mekaar - je degene die de kinderen krijgt wel een beetje mag steunen. Als je geen geld kunt geven, regel dan een oppas oid. Zoiets. Maar helemaal niets doen, en de moeder 'opzadelen' met alle kosten en de vader komt leuk alleen even spelen met de kinderen vind ik toch niet goed. Ik zou me er - als ik een vader was - niet goed bij voelen.
pi_24006199
quote:
Op donderdag 16 december 2004 08:29 schreef Aishwarya het volgende:

[..]

Ja, oke. Jouw ex heeft de schulden op zich opgenomen, dan kan ik me voorstellen dat hij geen alimentatie hoeft te betalen. Maar ik ken een vrouw, ze is nu 32, 5 jaar geleden gescheiden. Ze krijgt geen alimentatie maar ze moet wel meebetalen aan de studieschuld van haar man. De vader ziet de kinderen regelmatig en hij is nu piloot. Maar hij verdomt het om wat te geven. Zij zit wel in de bijstand en daar leeft ze dan van. Dan vind ik het gewoon raar dat de vader niets geeft voor de kinderen en de moeder wel meebetaalt aan zijn schulden. Ik vind dat je - ook al ga je uit mekaar - je degene die de kinderen krijgt wel een beetje mag steunen. Als je geen geld kunt geven, regel dan een oppas oid. Zoiets. Maar helemaal niets doen, en de moeder 'opzadelen' met alle kosten en de vader komt leuk alleen even spelen met de kinderen vind ik toch niet goed. Ik zou me er - als ik een vader was - niet goed bij voelen.
Als zij in de bijstand zit dan gaat de bijstand er achter aan om alimentatie te verkrijgen op wat voor manier dan ook.
Zowel partner- als kinderalimentatie.
Dat is wat mij verteld is door de advocaat en de bijstand en dat is ook een van de redenenen waarom mijn ex de schulden volledig op zich heeft genomen, omdat ik ten eerste van de bijstand die schulden niet kan betalen (ook mijn deel niet) en ten tweede omdat hij niet "kaalgeplukt" wil worden door de bijstand is zijn draagkracht nu zo "klein" dat als zou hij willen btalen kan het niet omdat hij gewoon niets overhoudt strax.
De bijstand eist 60% van de draagkracht van de alimentatieverschuldigde op. Dat houdt dus in dat als je na alle vaste lasten en je eten nog 100 euro per maand over houdt dat de bijstand dus 60 euro opeist. Die worden in mindering gebracht op de bijstand van de vrouw en word dus aangevuld door de man dan. Mocht dit niet het geval zijn zal de bijstand gerechterlijke stappen ondernemen om dit bedrag te verkrijgen.

Ik heb dit nu in eigen bewoordingen overgenomen uit de folder die ik hier heb liggen van de bijstand.

Ja ik vind het ook raar dat je als vader of zelfs als moeder ( als de kids bij de vader blijven) geen alimentatie WIL betalen voor het onderhoud van je kinderen. Partneralimentatie kan ik inkomen dat dat niet betaald wil worden want dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Maar voor je kinderen wil je toch zorgen????

Maar goed er zijn vreemde mensen in deze wereld en ik ben blij dat mijn ex niet zo vreemd is.
  donderdag 16 december 2004 @ 09:43:35 #22
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24006474
Je hebt gelijk hoor Angel. De bijstand gaat echt wel geld halen bij de ex/vader.

Het lijkt me een moeilijke situatie waarin jullie zitten maar wel 'fijn' dat het zo 'goed' loopt allemaal.

Mijn ex kan het niet veel schelen of ze bestaat of niet, daarom betaalt hij niks. Hij zou eerst wel iets betalen (het was echt een heel laag bedrag) zodat ik subsidie zou krijgen van de gemeente voor kinderopvang, alleen dit heeft hij ook af laten weten. Heel soms heeft ie een bevlieging (of juist een helder moment ) en wil hij Jolie zien. Ik vind het best, hij mag gerust langskomen van mij. Ook in de toekomst, hij krijgt d'r alleen niet mee. Dat wil ik niet. En als ik merk dat hij haar op wat voor manier dan ook pijn doet/ kwetst dan word het een ander verhaal.
pi_24008444
Aishwarya mag ik jou verhaal vragen?
Hoe het dus komt dat je nu alleenstaande ouder bent?
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 15:10:48 #24
43556 miss_dynastie
pi_24013253
Aan de andere kant -> ik ken een vader die de alimentatie in een keer heeft voldaan, zeg maar 'afgekocht'... en nu begint zijn ex ineens raar en moeilijk te doen over de bezoekregeling
Hij had het dus beter als pressiemiddel achter de hand kunnen houden, maar ja, dat is achteraf
pi_24013785
quote:
Op donderdag 16 december 2004 09:18 schreef Angel22 het volgende:

[..]

Als zij in de bijstand zit dan gaat de bijstand er achter aan om alimentatie te verkrijgen op wat voor manier dan ook.
Zowel partner- als kinderalimentatie.
Dat is wat mij verteld is door de advocaat en de bijstand en dat is ook een van de redenenen waarom mijn ex de schulden volledig op zich heeft genomen, omdat ik ten eerste van de bijstand die schulden niet kan betalen (ook mijn deel niet) en ten tweede omdat hij niet "kaalgeplukt" wil worden door de bijstand is zijn draagkracht nu zo "klein" dat als zou hij willen btalen kan het niet omdat hij gewoon niets overhoudt strax.
De bijstand eist 60% van de draagkracht van de alimentatieverschuldigde op. Dat houdt dus in dat als je na alle vaste lasten en je eten nog 100 euro per maand over houdt dat de bijstand dus 60 euro opeist. Die worden in mindering gebracht op de bijstand van de vrouw en word dus aangevuld door de man dan. Mocht dit niet het geval zijn zal de bijstand gerechterlijke stappen ondernemen om dit bedrag te verkrijgen.

Ik heb dit nu in eigen bewoordingen overgenomen uit de folder die ik hier heb liggen van de bijstand.

Ja ik vind het ook raar dat je als vader of zelfs als moeder ( als de kids bij de vader blijven) geen alimentatie WIL betalen voor het onderhoud van je kinderen. Partneralimentatie kan ik inkomen dat dat niet betaald wil worden want dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Maar voor je kinderen wil je toch zorgen????

Maar goed er zijn vreemde mensen in deze wereld en ik ben blij dat mijn ex niet zo vreemd is.
Hm, dan weet ik het niet hoe het precies zit. Ze zal me natuurlijk ook niet alles in detail verteld hebben dan. Maar ze komt rond van ongeveer 1000 euro per maand met 3 kindjes.

Partneralimentatie vind ik trouwens wel vaag. En als de man dat niet wil betalen dan zou ik hem dat geeneens kwalijk nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')