En als je kind dan zijn papa wil zien?quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:21 schreef Aishwarya het volgende:
Als mijn ex niets zou geven dan zou ik die bezoekregeling ook mooi vergeten.
Dan vind ik dat je gewoon een bezoekregeling moet hebben. Het gaat natuurlijk om het kindje en als die dat graag wil dan zou ik dat ook wel doen. Maar dan vind ik het echt geen stijl van de vader.quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En als je kind dan zijn papa wil zien?
Mee eens, soms kan de vader zelfs een gevaar voor het kindje zijn.quote:Op woensdag 15 december 2004 00:04 schreef jessie het volgende:
Nooit vind ik een beetje te hoor. Er zijn uitzonderingen...
Tja, op alles zijn uitzonderingen. Maar ik heb het natuurlijk niet over uitzonderingen.quote:Op woensdag 15 december 2004 00:04 schreef jessie het volgende:
Nooit vind ik een beetje te hoor. Er zijn uitzonderingen...
quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:21 schreef Aishwarya het volgende:
Jeetje zeg, en hij geeft helemaal niets. Nou zeg, het zijn toch ook zijn kinderen. Zien de vaders hun kinderen wel? Als mijn ex niets zou geven dan zou ik die bezoekregeling ook mooi vergeten.
Ja, oke. Jouw ex heeft de schulden op zich opgenomen, dan kan ik me voorstellen dat hij geen alimentatie hoeft te betalen. Maar ik ken een vrouw, ze is nu 32, 5 jaar geleden gescheiden. Ze krijgt geen alimentatie maar ze moet wel meebetalen aan de studieschuld van haar man. De vader ziet de kinderen regelmatig en hij is nu piloot. Maar hij verdomt het om wat te geven. Zij zit wel in de bijstand en daar leeft ze dan van. Dan vind ik het gewoon raar dat de vader niets geeft voor de kinderen en de moeder wel meebetaalt aan zijn schulden. Ik vind dat je - ook al ga je uit mekaar - je degene die de kinderen krijgt wel een beetje mag steunen. Als je geen geld kunt geven, regel dan een oppas oid. Zoiets. Maar helemaal niets doen, en de moeder 'opzadelen' met alle kosten en de vader komt leuk alleen even spelen met de kinderen vind ik toch niet goed. Ik zou me er - als ik een vader was - niet goed bij voelen.quote:Op woensdag 15 december 2004 11:00 schreef Angel22 het volgende:
[verhaal]
Als zij in de bijstand zit dan gaat de bijstand er achter aan om alimentatie te verkrijgen op wat voor manier dan ook.quote:Op donderdag 16 december 2004 08:29 schreef Aishwarya het volgende:
[..]
Ja, oke. Jouw ex heeft de schulden op zich opgenomen, dan kan ik me voorstellen dat hij geen alimentatie hoeft te betalen. Maar ik ken een vrouw, ze is nu 32, 5 jaar geleden gescheiden. Ze krijgt geen alimentatie maar ze moet wel meebetalen aan de studieschuld van haar man. De vader ziet de kinderen regelmatig en hij is nu piloot. Maar hij verdomt het om wat te geven. Zij zit wel in de bijstand en daar leeft ze dan van. Dan vind ik het gewoon raar dat de vader niets geeft voor de kinderen en de moeder wel meebetaalt aan zijn schulden. Ik vind dat je - ook al ga je uit mekaar - je degene die de kinderen krijgt wel een beetje mag steunen. Als je geen geld kunt geven, regel dan een oppas oid. Zoiets. Maar helemaal niets doen, en de moeder 'opzadelen' met alle kosten en de vader komt leuk alleen even spelen met de kinderen vind ik toch niet goed. Ik zou me er - als ik een vader was - niet goed bij voelen.
Hm, dan weet ik het niet hoe het precies zit. Ze zal me natuurlijk ook niet alles in detail verteld hebben dan. Maar ze komt rond van ongeveer 1000 euro per maand met 3 kindjes.quote:Op donderdag 16 december 2004 09:18 schreef Angel22 het volgende:
[..]
Als zij in de bijstand zit dan gaat de bijstand er achter aan om alimentatie te verkrijgen op wat voor manier dan ook.
Zowel partner- als kinderalimentatie.
Dat is wat mij verteld is door de advocaat en de bijstand en dat is ook een van de redenenen waarom mijn ex de schulden volledig op zich heeft genomen, omdat ik ten eerste van de bijstand die schulden niet kan betalen (ook mijn deel niet) en ten tweede omdat hij niet "kaalgeplukt" wil worden door de bijstand is zijn draagkracht nu zo "klein" dat als zou hij willen btalen kan het niet omdat hij gewoon niets overhoudt strax.
De bijstand eist 60% van de draagkracht van de alimentatieverschuldigde op. Dat houdt dus in dat als je na alle vaste lasten en je eten nog 100 euro per maand over houdt dat de bijstand dus 60 euro opeist. Die worden in mindering gebracht op de bijstand van de vrouw en word dus aangevuld door de man dan. Mocht dit niet het geval zijn zal de bijstand gerechterlijke stappen ondernemen om dit bedrag te verkrijgen.
Ik heb dit nu in eigen bewoordingen overgenomen uit de folder die ik hier heb liggen van de bijstand.
Ja ik vind het ook raar dat je als vader of zelfs als moeder ( als de kids bij de vader blijven) geen alimentatie WIL betalen voor het onderhoud van je kinderen. Partneralimentatie kan ik inkomen dat dat niet betaald wil worden want dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Maar voor je kinderen wil je toch zorgen????
Maar goed er zijn vreemde mensen in deze wereld en ik ben blij dat mijn ex niet zo vreemd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |