Bin Laden wil in islamitisch land terechtstaan
Uitgegeven: 20-9-2001 15:08
Laatst gewijzigd: 20-9-2001 15:15
ISLAMABAD - De gezochte terrorist Osama bin Laden is bereid in een islamitisch land terecht te staan. Dit heeft een gezant van het Afghaanse Talibanregime in Pakistan, Suhail Shaheen, donderdag in Islamabad gezegd.
Als er 'bewijzen' zouden zijn, wil hij zich verantwoorden, aldus de Afghaanse diplomaat. Bin Laden wordt door de Verenigde Staten gezien als hoofdverdachte van de aanslagen van afgelopen week in New York en Washington. Hij woont in Afghanistan onder bescherming van het bewind.
Bin Laden zei volgens Shaheen: "Ik ben niet betrokken bij de aanslagen, ik ben een gast van Afghanistan, als er bewijzen zijn dan ben ik klaar voor een proces."
Een raad van Afghaanse geestelijken heeft donderdag het bewind van mullah Mohammad Omar geadviseerd Bin Laden te vragen of hij het land vrijwillig wil verlaten. Omar kan zich met dat advies verenigen, volgens woordvoerders, en hij zou dus geneigd zijn het op te volgen. De praktische betekenis van zo'n vraag is evenwel onduidelijk.
De Afghaanse Talibanregering heeft de aanslagen veroordeeld die waarschijnlijk aan zo'n 6000 mensen het leven hebben gekost. Volgens de Afghaanse leiders weigeren de VS te praten over een oplossing en overleggen geen bewijzen van de betrokkenheid van Bin Laden. Ze zouden er enkel op uit zijn Afghanistan en Pakistan te verwoesten. Washington dreigt met aanvallen als Bin Laden niet door Kabul wordt uitgeleverd.
go waarom zou ie dat nou willen he!!!
dus als je steelt, je handen eraf?
Bin laden.... mag dus nooit meer vliegen?
Maar hij heeft geen vleugels? Wat hakken ze bij hem er dan af?
quote:Dan weet je zeker waar de atoomkoffers gaan ontploffen, mocht hij schuldig bevonden worden.
Op donderdag 20 september 2001 15:58 schreef ABC-tje het volgende:
Ik denk dat Nederland een aardig islamitisch land is. Stuur hem maar hierheen voor zijn berechting.
quote:
Op donderdag 20 september 2001 15:58 schreef ABC-tje het volgende:
Ik denk dat Nederland een aardig islamitisch land is. Stuur hem maar hierheen voor zijn berechting.
Onacceptabel dus, en dat weet Bin Laden.
Zo kan hij later zeggen dat hij bereid was zich uit te leveren, maar dat de VS toch aanviel.
Vies spelletje dus.
quote:En dan krijgt hij nog een lintje toe
Op donderdag 20 september 2001 16:47 schreef speknek het volgende:
In een land waar de Sharia is ingevoerd: Jamaar het is onderdeel van een jihad tegen de grote Satan, dat moet volgens de Koran.
Ik stel voor dat een aantal extreem patriotische Amerikanen zich op een Afghaanse wolkenkrabber te pletter vliegt. Als we in de tussenliggende 289 jaar dan maar vrede hebben.
quote:dit was dan ook niet bepaald een ongeluk, hè?
Op donderdag 20 september 2001 18:22 schreef wiip het volgende:
leuk al jullie humor, maar wat als clinton per ongeluk een (bijv) chinese ambassade opblaast, zou bush dan in china terecht willen staan?
quote:zou ik ook niet doen als de complete westerse (en een stukkie iets minder westerse) wereld achter m'n reet aanzit en me liever dood dan levend ziet...
bin laden mag het proberen. maar hij heeft toch nog niets toegegeven!!!
En in z'n eigen buurt is 'ie natuurlijk een held... 't is niet waarschijnlijk dat ze hem daar al te zwaar zullen straffen... ("en omdat u deze heldenmisdaad heeft verricht, geef ik u een boete van ehhmmm... 10 seconden dienstverlening... maak dus maar ff deze fles alcohol-vrije Champagne open...")
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |