Giphart zal ongetwijfeld aan 'vilein' gedacht hebben toen hij het betreffende hoofdpersonage die naam gaf.quote:Op maandag 13 december 2004 23:32 schreef Flem het volgende:
Ik schreef Phileine-smsje, dacht aan Phileine zegt sorry, hehe.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Waarom zijn er in dit topic zoveel mensen die zich schamen wanneer ze minder dan 20 fout hebben?!quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:01 schreef michiel_merk het volgende:
11 fouten :$

Het is misschien flauw van me, maar als mensen aangeven zich te schamen voor een dergelijk laag getal dan denk ik altijd dat ze waarschijnlijk net iets hoger hebben gescoord. Bijv. dat ze 16 fout hebben, maar dat zó erg vinden dat ze 13 of 14 melden. Mensen die trots zijn op hun 22 fout hebben dus ook 22 foutquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:12 schreef -DailaLama- het volgende:
Waarom zijn er in dit topic zoveel mensen die zich schamen wanneer ze minder dan 20 fout hebben?!

Hm, dat is traditioneel een oneven veelvoud van twee... maar welke het dit jaar is ben ik vergeten..quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb het maximaal aantal fouten behaald.
Hoeveel zijn dat er?

Ik denk dat ze die "vergissing" met opzet veroorzaakt hebben zodat men het de navolgende dagen alleen maar over de "kleine P" zou hebben. Stelletje vunzen bij het Groot Dictee.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb er 21Pampus is met een kleine p.

Maakt niet uit, blijft oneven. Welke vier waren dat trouwens?quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
En dan heb ik er nog 4 verzwegen, he. Die komen er dus ook nog bij.

Vroegah moest het ook met een hoofdletter zei P. Freriks maar nu is het zo ingeburgerd dat het, net als telefoonnet of spoornet gewoon met een kleine letter geschreven wordt. Nederlands blijft een vreemde taal met al die losse regeltjes en uitzonderingen. Ik kan me voorstellen dat niet-Nederlanders er veel moeite mee hebben.quote:En internet schrijf je niet meer met een hoofdletter. Mag ik nu in een ouder dictee die fout herstellen, want ik heb van het groot dictee geleerd dat het met een hoofdletter was.

Nou ja, dat valt nog mee. Volgens de Nationale Wetenschapsquiz blijven we namelijk die woorden gewoon herkennen omdat we ze als patronen zien. (Tenminste, dat fluisterde de goddelijke inspiratie mij in.) Wat mij betreft wordt het dus gewoon goed gerekend.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
dde, hte, eenn en ik heb ergens de , voluit geschreven...komma, dus

Maar waarom zou het met een hoofdletter geschreven worden? Het is toch geen eigennaam? Het internet --> zelfstandig naamwoord. Die schrijf je alleen in het Duits met een hoofdletter.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:49 schreef -DailaLama- het volgende:
Wat raarDie kleine letter van internet.
Volgens deze link is het als het ware van zelf overgegaan naar een kleine letter:
http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/427/
Dat moet je ook maar net weten.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |