abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1682179
mmmm ik vroeg me dus af...welke dingen beinvloeden de werking van de pil allemaal..

en dan bedoel ik niet de dingen in de bijsluiter staan, maar eerder dagelijkse dingen zoals bijvoorbeeld roken? ik weet dat het afgeraden wordt, maar dit is omdat je er trombose van kan krijgen. En verder dingen als, lijnen, drugs, alcohol, spanning...

ik heb namelijk gehoord van een huisarts gehoord dat de pil eigenlijk 100% is als je hem op regelmatig slikt....dus dan kan ik die condooms ook wel weggooien maar wil dus wel even weten welke andere factoren het nog kunnen beinvloeden

Milf woensdag 19 september 2001 @ 23:42:06 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_1682190
staat allemaal in je bijsluiter en o ja een vriendin van mij is zwanger geraakt nadat ze voor het eerst xtc had geslikt. dus heel misschein dat drugs ook de werking verminderen
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 19 september 2001 @ 23:43:39 #3
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_1682204
De pil is NIET (!!) 100% veilig! Preciese benadering weet ik niet maar het zal in de buurt komen van 99,9999999999999 procent ofzo.

Het is dus mogelijk om zwanger te raken, al is die kans zeeer klein. Dit is ook zo bij castraties en dergelijken. Er zijn vrouwen zwanger geworden met 2 knoopjes in de eileiders enzo.

Let altijd op wat je doet, maar condooms weggooien is altijd een goede :-)

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_1682262
de huisarts vertelde mij dat de pil 100% was, maar dat ze er geen 100 mogen inzetten

en 99,999999% kans dat het goed gaat, eigenlijk wil je daarmee zeggen dat als 5 miljard mensen het iedere avond 4 keer doen gedurende 100 jaar er 1'tje zwanger wordt

das een risico wat ik wil nemen

maar ik zat meer in de trend van erg roken, de ene dag bijna niet en dan ineens weer 24 sigaretten, en ik weet dat het op andere dingen wel invloed heeft...

en goh, zwanger omdat ze XTC gebruikte...mmmmm daar zeggen ze niets over in de bijsluiter...

ik zie me al bij de apotheek staan

* Heeft xtc invloed op de werking van de pil
A: Nee volgens mij niet
* mooi zo, doe er maar 24 doosjes bij dan

donderdag 20 september 2001 @ 09:34:28 #5
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_1683466
Je mag de kans inderdaad heeel klein schatten :-)

En met roken, mijn meissie rookt regelmatig en ze is aan de pil. En ik hoef geen kinderwagen te duwen :-)

Maar je bedoelde de trombose. (ik zou niet eens weten wat het woord exact betekend, iets van bloedproppen toch?) daar week niets van :-)

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_1683475
Ze zeggen dat roken in combinatie met de pil een Hogere kans geeft op trombose, dus niet gezegd dat iedereen die rookt en de pil gebruikt het krijgt!

Sommige medicijnen beinvloeden de werking van de pil, maar als het goed is waarschuwt je huisarts of de apotheek je daarvoor!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 1 oktober 2001 @ 23:01:52 #7
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_1792343
Zover ik heb geleerd heeft roken geen invloed op het effect van de pil.

Zoals al gezegd: sommige medicijnen kunnen de "anticonceptische werking" van de pil wel ernstig verstoren. De apotheker hoort je hiervoor te waarschuwen, maar dat gebeurt (helaas) niet altijd! Vraag dus voor de zekerheid aan je apotheker of de medicijnen die je ophaalt effect hebben op het pil-gebruik.
Een kennisje van me is nl. zwanger geraakt toen de apotheker haar niet had gezegd dat de antibiotica-kuur die ze kreeg en de pil niet samen gaan...

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_1832160
Zoals ik gemerkt heb met mijn relaties die ook de pil slikten is dat er geen verschil te merken valt, teminste niet vattend op het gebruiken van de pil..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 6 oktober 2001 @ 22:58:52 #9
593 sjak
Juffie Bloem
pi_1832671
Zoals iemand hierboven al opmerkt, bepaalde antibiotica en de pil gaan NIET goed samen.

100 % veilig zegt de huisarts? Mmmm, dat lijkt me niet helemaal juist. Sommige vrouwen kunnen er niet tegen, gaan er van overgeven ofzo, dan is ie echt niet meer veilig hoor!

[Dit bericht is gewijzigd door sjak op 06-10-2001 23:11]

Lekker douchen!
pi_1832834
Niet als je gaat overgeven, nee. Maar hetzelfde is met diarree, en dat staat allemaal netjes in de bijsluiter.
Trouwens, de dokter dient je bij het voorschrijven van antibiotica ook voor te lichten over de effecten op de pil. Hij weet immers dat je die slikt.
Toen ik een antibiotica kuur kreeg, heeft en de dokter en de apotheker me verteld dat de kuur niet samen ging met de pil.
Volgens mij is de pil gewoon 100% veilig (ga ik tenminste van uit)als je hem tenminste elke dag netjes op tijd slikt.
En als roken de pil onveiliger maakt zou dat gewoon in de bijsluiter moeten staan.
pi_1837612
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 23:01 schreef Phoenixx het volgende:
Zover ik heb geleerd heeft roken geen invloed op het effect van de pil.
't heeft ook bijna geen effect op de pil..maar wel de sleur erna (trombose)
pi_1837730
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:20 schreef Chandler het volgende:
Zoals ik gemerkt heb met mijn relaties die ook de pil slikten is dat er geen verschil te merken valt, teminste niet vattend op het gebruiken van de pil..
Pffff mijn hoofd is een beetje wazig! Wat bedoel je nou??
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')