en dan bedoel ik niet de dingen in de bijsluiter staan, maar eerder dagelijkse dingen zoals bijvoorbeeld roken? ik weet dat het afgeraden wordt, maar dit is omdat je er trombose van kan krijgen. En verder dingen als, lijnen, drugs, alcohol, spanning...
ik heb namelijk gehoord van een huisarts gehoord dat de pil eigenlijk 100% is als je hem op regelmatig slikt....dus dan kan ik die condooms ook wel weggooien maar wil dus wel even weten welke andere factoren het nog kunnen beinvloeden
Het is dus mogelijk om zwanger te raken, al is die kans zeeer klein. Dit is ook zo bij castraties en dergelijken. Er zijn vrouwen zwanger geworden met 2 knoopjes in de eileiders enzo.
Let altijd op wat je doet, maar condooms weggooien is altijd een goede :-)
en 99,999999% kans dat het goed gaat, eigenlijk wil je daarmee zeggen dat als 5 miljard mensen het iedere avond 4 keer doen gedurende 100 jaar er 1'tje zwanger wordt
das een risico wat ik wil nemen
maar ik zat meer in de trend van erg roken, de ene dag bijna niet en dan ineens weer 24 sigaretten, en ik weet dat het op andere dingen wel invloed heeft...
en goh, zwanger omdat ze XTC gebruikte...mmmmm daar zeggen ze niets over in de bijsluiter...
ik zie me al bij de apotheek staan
* Heeft xtc invloed op de werking van de pil
A: Nee volgens mij niet
* mooi zo, doe er maar 24 doosjes bij dan
En met roken, mijn meissie rookt regelmatig en ze is aan de pil. En ik hoef geen kinderwagen te duwen :-)
Maar je bedoelde de trombose. (ik zou niet eens weten wat het woord exact betekend, iets van bloedproppen toch?) daar week niets van :-)
Sommige medicijnen beinvloeden de werking van de pil, maar als het goed is waarschuwt je huisarts of de apotheek je daarvoor!
Zoals al gezegd: sommige medicijnen kunnen de "anticonceptische werking" van de pil wel ernstig verstoren. De apotheker hoort je hiervoor te waarschuwen, maar dat gebeurt (helaas) niet altijd! Vraag dus voor de zekerheid aan je apotheker of de medicijnen die je ophaalt effect hebben op het pil-gebruik.
Een kennisje van me is nl. zwanger geraakt toen de apotheker haar niet had gezegd dat de antibiotica-kuur die ze kreeg en de pil niet samen gaan...
100 % veilig zegt de huisarts? Mmmm, dat lijkt me niet helemaal juist. Sommige vrouwen kunnen er niet tegen, gaan er van overgeven ofzo, dan is ie echt niet meer veilig hoor!
[Dit bericht is gewijzigd door sjak op 06-10-2001 23:11]
quote:'t heeft ook bijna geen effect op de pil..maar wel de sleur erna (trombose)
Op maandag 01 oktober 2001 23:01 schreef Phoenixx het volgende:
Zover ik heb geleerd heeft roken geen invloed op het effect van de pil.
quote:Pffff mijn hoofd is een beetje wazig! Wat bedoel je nou??
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:20 schreef Chandler het volgende:
Zoals ik gemerkt heb met mijn relaties die ook de pil slikten is dat er geen verschil te merken valt, teminste niet vattend op het gebruiken van de pil..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |