maar vooral:
Streamverslag Mediawatchers Ma 17-11
quote:Ik heb de bewuste streams dan wel niet gezien, maar inmiddels heb ik wel de streamverslagen en dit topic doorgelezen. Ik kan me er in vinden dat er iets walgelijks is gebeurd, iets dat niet uitgezonden had mogen worden als referentiekader voor sommige types, maar misdrijf gaat mij wat ver voor zover ik het kan inschatten. Vooral aan bovenstaande quote kan ik me ergeren, ik heb hem in verschillende vormen voorbij zien komen. Als man ben je in nederland altijd zelf verantwoordelijk voor de gevolgen van je gedrag, ook onder invloed van alcohol. Het suggereren dat vrouwen dat niet zijn is discriminatie op basis van sexe. En da's strafbaar in dit land. Misschien maar aangifte doen?
Op woensdag 19 september 2001 00:24 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
dondersgoed.. ze was toch lichtelijk onder invloed denk ik.
/edit typvouten edit
Door de actie van Voyeur en de vele reacties erop van anderen ben ik over m'n eigen herinneringen gaan nadenken. Dat is altijd gevaarlijk geef ik toe maar ik ben toch tot een paar conclusies voor mezelf gekomen. Ik respecteer de mening van Voyeur en van anderen maar dit is de mijne:
- Frank gedroeg zich bij vlagen als een klein kind dat z'n zin niet kreeg. Duidelijk sexueel gefrustreerd op dat moment, hij was toch de 'player' waarvoor de vrouwen in de rij stonden en nu zat zij daar zomaar met een meid te zoenen en te doen. De ruzie die hij erover schopte en vooral het 'emotionele' janken in z'n bed waren een aanstellerige poging om aandacht te krijgen, een poging echter die wel slaagde.
- Diane had geen enkele reden om zich waar dan ook schuldig over te voelen op het moment dat Frank zo'n scene begon te maken. Wat dat betreft sta ik achter de topic-titel, zelfs als een vrouw naakt en wijdbeens voor je ligt maar 'nee' zegt heb je je daar aan te houden, dus laat staan wat geflikflooi in een bubbelbad en een onschuldig kusje in de keuken. Het zoenen met Kelly was meer voor de fun dan echt erotisch en al helemaal niet bedoeld om Frank op te fokken. Waarom ze zich dan toch schuldig voelde (nogmaals dat is mijn inschatting) en bij hem in bed stapte begrijp ik niet. Zou iets met het verleden te maken kunnen hebben maar ook gewoon met alcohol en 'BB-spanningen'.
- Ik hoor maar weinig mensen de mogelijkheid opperen (ik zeg opperen, dat is heel wat anders dan stellig beweren) dat Diane gewoon geil is geworden op het moment supreme hoewel haar verstand misschien iets anders wilde. Ik ken diverse meiden die wel ns hetzelfde overkomen is. Eigenlijk geen zin in zo'n opdringerig type maar uiteindelijk (bijna altijd ook door de alcohol) toch iets of veel verder gegaan dan ze eigenlijk eerst wilden. Geen van die meiden repte daarna over verkrachting of zelfs maar aanranding. Dat praat het inderdaad misschien manipulatieve gedrag van die kerels (en dus van Frank) niet goed maar het gebeurt wel.
- Yorin valt inderdaad te verwijten dat ze Frank, tijdens het veelvuldige (maar nogmaals nooit echt krachtige) nee-zeggen van Diane, niet naar de DBK hebben geroepen voor wat afkoeling. Ook zijn zowel Frank als Diane misschien niet de meest stabiele persoonlijkheden die je in een dergelijk huis moet zetten. Bij BB1 was labiliteit nog een strikte 'no-no' bij de screening van kandidaten. Nu lijkt het, onder druk van de kijkcijfers, een aanbeveling te zijn geworden.
- De tv-uitzending van 18-9 gaf een zeer vertekend beeld van hoe het uiteindelijke gesex tot stand kwam. Het is duidelijk dat de vele 'nee's opzettelijk zijn weggelaten. Yorin zou de beelden nog een keer maar dan helemaal moeten laten zien om iedereen, mezelf incluis, een beter oordeel te kunnen laten vellen.
Poe een heel verhaal maar ik vind het ook nogal wat, een formele aangifte is wat anders dan wat onschuldig gekrakeel in een forum. Voor zover ik ze nu ken (want ik pik dus alleen in de nachtelijke uurtjes soms wat van de streams mee) vind ik Frank een kwal eerste klas en Diane een aardige en zeker niet domme meid. Maar naar mijn mening als 'oor-getuige' is Frank geen verkrachter en Diane geen slachtoffer. Er wordt gewoon teveel gezopen daar in dat huis.
[Dit bericht is gewijzigd door Kirk Olson op 19-09-2001 05:03]
Kortom, om het even Rotterdams te houden: bemoei je met je eigen ballen en laat haar een eventueel probleem oplossen zoals ze dat zelf wenst op te lossen.
Dat even buiten het feit dat ze nog steeds vrijwillig op zijn paal ging zitten. Tenzij ik het stuk heb gemist waar hij haar hardhandig optilde en haar op zijn zak zette ?
quote:Sorry maar zelfs na alle streamverslagen en alle argumentering doorgelezen te hebben kan ik toch niet anders dan het hier mee eens zijn.
Op woensdag 19 september 2001 07:44 schreef Danny het volgende:Naar mijn mening ware woorden
En nog wat: Het feit dat ik bij Endemol werk heeft hier geen reet mee te maken. Dit is een zaak van de TV redactie van Yorin en daar heb ik niets mee van doen.
Ze zijn er toch allebei mee ingestemd, anders gaat ze toch niet boven op hem zitten en zo.
Labiel my ass. Zo labiel ziet ze er niet uit. En ik vind dat ze wel degelijk diverse toespelingen op Frank heeft gemaakt.
quote:Uit het gesprek de volgende dag blijkt wel degelijk dat Diane dit als onprettig heeft ervaren. Het begint al met "Ik denk dat ik naar huis ga"
Op dinsdag 18 september 2001 20:48 schreef Tante Bep het volgende:
En als allerlaatste wil ik nog aanvoeren dat als zij dit achteraf gezien en ontnuchterd toch als een aanranding heeft ervaren, ze dit dan zelf ook wel aan had kunnen geven maar ze schaamde zich alleen omdat haar vader dit had gezien zoals we vanavond hebben gezien, sterker nog, ze zei letterlijk: "ik zou dit eigenlijk wel altijd willen maar dan in het gewone leven en niet op deze manier, dat het op tv komt" en dat zeg je niet als je het niet lekker vond laat staan dat ze zich aangerand zou voelen.
Kelly wist donders goed wat er aan de hand was. en viel Diane bij "Je bent gewoon veel te opdringerig, bah!) en Diane knikte bevestigend. Later legt Kelly nog even vriendelijk uit waarom Diane en Frank niet vergeleken kan worden met Kelly en Andries: namelijk Kelly voelt WEL wat voor Andries en Diane NIETS voor Frank.
Het gesprek eindigt met "Vind je het vervelend als ik nu wegloop?" en ze laat hem alleen zitten (op een voorzichte manier).
Vergeet ook niet dat het gesprek van de volgende dag ook geregiseerd is door Yorin, ik weet niet wat daar nog is weggelaten.
Petje af voor je actie, Voyeur. Maar ik ben bang dat Diane dit niet kan doorzetten onder druk van de redactie...
Ik ga niet nog eens het hele verhaal herhalen, het - in mijn ogen - juiste verhaal wordt hier al meerdere malen verteld, met name door Phileine.
Ik denk wel dat Diana op dit moment zelf nog niet weet wat haar is overkomen. ALs Yorin haar zegt dat het haar schuld is (wat ze zelf nu w'lijk al denkt) komt ze er pas achter als ze weer bij een psycholoog zit.
En dan is het te laat....
[Dit bericht is gewijzigd door starbrotheryvette op 19-09-2001 10:38]
quote:Stoer joh!
Op woensdag 19 september 2001 08:49 schreef Duc996r het volgende:
En als zo'n wijf mij zou schoppen en slaan, dan kon ze van mij een paar terug krijgen. Je laat je toch niet slaan op TV.
Als deze "melding' van voyeur geen hoax zal blijken, zoals er hier meerdere te vinden zijn, adviseer ik de familie van
zowel Diane als Frank per advocaat Voyeur aansprakelijk te laten stellen voor alle schade welke voort kan vloeien uit zijn aktie.
En vergis je niet, die kan erg oplopen.
Koos
quote:
Op woensdag 19 september 2001 10:33 schreef Koos Voos het volgende:
Ik heb er nog eens een nachtje overgeslapen.Als deze "melding' van voyeur geen hoax zal blijken, zoals er hier meerdere te vinden zijn, adviseer ik de familie van
zowel Diane als Frank per advocaat Voyeur aansprakelijk te laten stellen voor alle schade welke voort kan vloeien uit zijn aktie.En vergis je niet, die kan erg oplopen.
Koos
Jij bent typisch zo'n je-kop-in-het-zand-steker bah bah
,,kom vooral niet aan big brother''
quote:Jij gelukkig niet, dat scheelt.
Op woensdag 19 september 2001 10:40 schreef starbrotheryvette het volgende:
Jij bent typisch zo'n je-kop-in-het-zand-steker bah bah
Ik ben het overigens helemaal niet eens met de aanklacht, want ja ze heeft hem gezegd dat ze hem niet leuk vond, dat ze niets wilde, maar ik vind ook dat je dan afstand moet nemen, en die massage ging behoorlijk ver, het gehijg (ook al is het nep) kan voor iemand wel heel opwindend zijn. En die zoen en dat geknuffel in de keuken kwam volgens mij ook van haar af.
Ja kan toch weglopen, je hebt toch 2 benen?
Zo zie je maar, drank maakt meer kapot dan je lief is. Als je er niet tegen kan moet je het ook niet doen.
quote:Zo, laat ik mezelf nog eens quoten. Alles staat nog. Tis bij mij alleen nog een beetje erger geworden doordat sommigen hier Diane psychologisch uitkleden. Ze weten zo precies wat ze denkt, voelt en waar haar labiele toestanden vandaan komen. Ook voor dit zielige "meisje" staat een miljoen op het spel. Ze had weg kunnen gaan toen ze dat zei. Ze had ook niet kunnen drinken.
Op dinsdag 18 september 2001 21:02 schreef Oudjong het volgende:
Ik word wat eentonig maar ik ben het alweer eens met Tante Bep, die precies ook mijn mening weergeeft. En dan vraag ik me ook af: wat zou Diana ZELF hiervan vinden?? Kun je wel stellen dat de aangifte het belang van Diana te boven gaat maar dat vind ik wel heel erg veel gezegd. Wie kan en mag dat zo stellen? Ze zit niet in het gevang, hoor!!
quote:Zo nu alles gelezen.
Op woensdag 19 september 2001 11:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb nog niet alles gelezen en ga zo verder, maar ik hoor iedereen over de redactie die had moeten ingrijpen, maarreh... er waren toch nog 3 mensen bij?
Zijn die dan ook medeplichtig? Ik vind van wel, want als je zoiets in een discotheek ziet gebeuren, grijp je toch ook in? Waarom hier dan niet?
Zij zijn net zo fout als de redactie: 'Ik stond erbij en keek ernaar'.Ik ben het overigens helemaal niet eens met de aanklacht, want ja ze heeft hem gezegd dat ze hem niet leuk vond, dat ze niets wilde, maar ik vind ook dat je dan afstand moet nemen, en die massage ging behoorlijk ver, het gehijg (ook al is het nep) kan voor iemand wel heel opwindend zijn. En die zoen en dat geknuffel in de keuken kwam volgens mij ook van haar af.
Ja kan toch weglopen, je hebt toch 2 benen?
Zo zie je maar, drank maakt meer kapot dan je lief is. Als je er niet tegen kan moet je het ook niet doen.
quote:Uitstekend verwoord. Laat Diane toch eens lekker voor zichzelf denken.
Op woensdag 19 september 2001 11:29 schreef Oudjong het volgende:[..]
En ja, het staat mij ook tegen dat men via Diane voor alle vrouwen zegt op te komen. Ik voel me opeens weer terug in het hoogtij van het feminisme. Dit is inderdaad een zeer persoonlijke reactie, ook toen wisten ze zo goed wat ik dacht en - vooral - BEHOORDE te denken. Ik neem Diane serieuzer.
quote:
<snip>
(ik ben geschokt over) de opvattingen die ik her en der tegenkom. Meisjes die nee zeggen, bedoelen ja. Ze zoende met Kelly dus ze was geil. Ze raakte Frank aan, ging zelfs bij hem liggen. Ze had kunnen gillen als ze echt niet wou. Het lijkt wel omgekeerde wereld. Als ik die opmerkingen lees, dan heeft een man eigenlijk enorm vaak het recht om een meisje te neuken, eigenlijk altijd als ze niet zo hard mogelijk protesteert -en zelfs dan vaak nog-. De Rutgersstichting en welzijnsvoorlichting-instanties zullen hun haren uit hun kop trekken als ze merken dat dit soort opvattingen nog steeds gemeengoed zijn, al hun werk voor niets.De mensen die twijfelen over de juistheid van de aangifte, om wat het voor Diane betekent, die kan ik goed begrijpen. Je grijpt toch maar zomaar in in iemands leven, en dat kan wat paternalistisch overkomen. Voyeur beschrijft hierboven dat hij met verschillende instanties heeft overlegd voordat hij besloot tot een aangifte en hij heeft echt lang nagedacht over deze vraag. Uiteraard is het uiteindelijk aan Diane om te besluiten of ze er mee door wil gaan of niet, maar nu krijgt ze tenminste een keus. Mensen die zeggen dat ze die keuze al heeft, dat ze er nu toch ook kan uitstappen om aangifte te doen, of nadat ze uit het huis komt, hebben een groot deel van het verhaal nog steeds niet begrepen en zien dus ook niet dat Diane exemplarisch is voor honderden andere meisjes, die dit ook maar laten gebeuren omdat ze eenvoudig niet weten dat ze kunnen en mogen protesteren. Het is niet de bedoeling om Diane als voorbeeld te stellen voor al die andere meisjes, maar in dit geval zijn we met zovelen getuige geweest, dat we achter haar kunnen staan en haar kunnen laten zien dat wat gebeurd is fout is, en dat zij het recht heeft om daartegen in opstand te komen. Als zij besluit de aanklacht te laten vallen, gebeurt er verder niet.
quote:Het is niet stoer, tis gewoon de waarheid.
Op woensdag 19 september 2001 10:19 schreef Eightball het volgende:[..]
Stoer joh!
quote:Die zgn. keus hebben jullie haar al ontnomen want de redenen waarom ze er niet mee door zou willen gaan hebben jullie al bij voorbaat aangedragen. Ze is een slachtoffer, punt, of zij dit zelf ook zo heeft ervaren maakt blijkbaar niets meer uit.
Op woensdag 19 september 2001 12:21 schreef phileine het volgende:
Ik schreef net op gesprek van de dag:o.a. Uiteraard is het uiteindelijk aan Diane om te besluiten of ze er mee door wil gaan of niet, maar nu krijgt ze tenminste een keus.
Koos: tenzij men kan aantonen dat Voyeur opzettelijk een valse aangifte heeft gedaan van iets dat _duidelijk_ geen misdrijf was kan hij vervolgd worden of aansprakelijk gesteld. Aan de andere kant, als er _geen_ aangifte gedaan zou worden van een strafbaar feit of iets wat op het moment dat de waarnemer het zag op een strafbaar feit leek is men wel degelijk strafbaar. Vandaar ook dat Voyeur door alle pijn en moeite van een discussie met de officier van justitie en een advocaat is gegaan voordat hij de laatste stap nam.
Danny: Diane _kan_ helemaal niets op dit moment. Geestelijk niet en zelfs praktisch gezien niet zonder het huis uit te gaan. Wat voor psychische druk is _dat_ dan op iemand? De redactie wrijft zichzelf in de handen. De kans dat ze de eindstreep haalt is 1 op het aantal bewoners maar zij zal wel willen blijven proberen. (Veel mensen kopen een staatslot, mijzelf inclusief, terwijl de kans op winnen aanzienlijk kleiner is dan vandaag een auto-ongeluk krijgen).
Daarnaast is er nog de psychologische druk van iemand die het dan maar moet zien uit te houden met wat in haar ogen een vreselijk iemand is.
Weet je waarom veel vrouwen zich na een verkrachting afvragen of ze het toch niet stiekum gewild hadden? Omdat ze vochtig werden... Een automatische reactie van het lichaam die weinig met opwinding te maken heeft. Diane's reactie kan daar volgens mij heel goed mee vergeleken worden. Zelfbescherming.
Zoals altijd, IANAL.
Grusse en pijns-ze. Ik ben er voorlopig nog wel even mentaal mee aan het stoeien.
GeGs
Wat ik heb gezien/gelezen is het volgende:
Frank= typische macho/gefrustreerde sexgeile beer
Diane(a)= ongelooflijk wispelturige tante, die bij de eerste gelegenheid na de gehaalde puzzel-opdracht onder de douche tegen de reet van Andries gaat staan aanrijen.(!)
(laten we vooral haar opmerking niet vergeten aan Andries: je zieter lekker uit, naakt!)
Affijn, nog meer champagne/drank zuipen...teen-zuigfeestje in het bubbelbad, (waar was toen haar morele verontwaardiging?) 'zoenen met Kelly' (???) en toen frusty Franky zich buitengesloten begon nte voelen van het lebber-festijn begon de ellende, met de bekende afloop....
wat nou, aangifte doen?
Diane is volwassen en beseft nu dondersgoed dat ze zelf ook niet brandschoon is geweest
Bovendien, is fysiek geweld ook niet verboden in het huis?
(kankerlijer, tyfuslijer, teringlijer)
Hier nu verzet ik mij tegen, dit is puur "maternalistisch". Diane de martelares in naam van "honderden" nog wel. Diane die boven de 30 is, die mensen heeft ondervraagd en gefouilleerd, die heeft moeten uitleggen waarom je dit niet mag invoeren en dat wel. Die een uniform droeg dat haar een zeker gezag opleverde en dat 10 jaar lang. En waar zijn die honderden andere meisjes die niet weten dat ze kunnen en mogen protesteren??? Kunnen die niet denken?? Het geheel hier gaat mij een beetje tegenstaan.
Verder wilde ik nog wijzen dat men bij de douane assertiviteits trainingen ondergaan, deze heeft Diane ook gevolgd maar ze past ze wel heel vreemd toe
quote:Dat jij meiden/vrouwen slaat?
Op woensdag 19 september 2001 12:27 schreef Duc996r het volgende:
tis gewoon de waarheid.
Als gezegd:
Stoer joh!
Sterker nog. Ik erger me kapot aan paternalisten die graven in andermans psyche en voor die persoon akties (hoe goed bedoeld en over nagedacht dan ook) gaan ondernemen die hoe dan ook gevolgen voor haar zal hebben. Ze mag dan wel eerst 'gehoord' worden, maar dat op zich kan al een belasting zijn waar ze helemaal geen zin in heeft.
Dat er gesproken wordt over verkrachting vind ik zwaar overdreven. Iemand in dit topic heeft het erover dat het belachelijk is dat Frank volledig vrij gepleit wordt en Diane de 'schuldige' is. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar zie nergens een reactie die Frank vrijpleit. Integendeel. Iedereen vindt hem een botte, zeer opdringere lul. Opdringerig is echter wel iets anders dan verkrachting.
Het gedrag van Diane was zeer dubbel, dat van Frank opdringerig en met een plaat voor zijn kop. Beiden hebben dus 'schuld' aan iets wat wel vaker met een hoop drank in het spel gebeurd. Niet goed te praten en voor beiden zeer genant (snap niet waarom Diane niet de hulp van BB inriep), maar om nou deze 'aangifte-aktie' te ontketenen
Er wordt te gemakkelijk vanuit gegaan dat de man een potentiele verkrachter is en de vrouw een potentieel slachtoffer. Bah, dacht dat we dit tijdperk achter ons hadden liggen en (de meeste) vrouwen gewoon mondige wezens zijn en (meeste) mannen niet bij voorbaat klootzakken. Diane is geen onmodige vrouw, althans zo komt ze bepaald niet over.
Ben trouwens wel van mening dat BB in had moeten grijpen. Al was het alleen al om het feit dat er geweld werd gebruikt (schoppen, slaan van Diane en te grote opdringerigheid van Frank).
BTW, ben zelf 25 jaar geleden slachtoffer geworden van een data-aanranding. Weet heel goed hoe dat echt voelt, maar geen mens had in zijn hoofd moeten halen voor mij aangifte te doen!!! Dat bepaal je toch echt altijd nog zelf. Tenzij het de ouders zijn van minderjarige kinderen.
quote:Hear, hear!
Op woensdag 19 september 2001 13:26 schreef tiki het volgende:
Sterker nog. Ik erger me kapot aan paternalisten die graven in andermans psyche en voor die persoon akties (hoe goed bedoeld en over nagedacht dan ook) gaan ondernemen die hoe dan ook gevolgen voor haar zal hebben. Ze mag dan wel eerst 'gehoord' worden, maar dat op zich kan al een belasting zijn waar ze helemaal geen zin in heeft.
quote:Geen slecht idee...
Op woensdag 19 september 2001 13:51 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Kunnen we niet beter mailen naar BB met zijn allen dat Frank eruit moet ??
Ik denk eigenlijk dat het beter werkt dan een rechtzaak te beginnen waar Dianne misschien niet eens op zit te wachten .
Dianne heeft zelf ook al bij Bb aangegeven dat ze bang is om bij Frank in team te komen en dat had eigenlijk Bb ook al reden aanmoeten geven om tot actie over te gaan .
Frank heeft Diana eerst verbaal gestalkt, ik heb hem wel 36 x in een half uur de zin 'dan moet je ook geen toespelingen maken' horen gebruiken. Hij probeerde op grove en intimiderende wijze een reactie van haar uit te lokken. Door haar in eerdere afleveringen getoonde mondigheid verbaasde het mij hoe lang Diana het volhield zijn intimidaties te negeren. Haar reactie uit bed te springen en hem de slaapkamer uit te schoppen was zo buitenproportioneel omdat hij haar al geruime tijd lasterde en zij zich al die tijd had ingehouden.
Juist hierdoor vind ik dat Frank haar heeft misbruikt, in de aanloop naar het moment dat ze daadwerkelijk vreeen heeft hij haar emotioneel zodanig gemanipuleerd en uitgeput dat ze maar meedeed.
Ik ben van mening dat niemand anders dan de betrokkene zelf aangifte mag doen omdat het alleen aan Diane zelf is om te beoordelen of dit voor haar gerechtvaardigt is. Ze heeft niet alleen het fundamentele zelf beschikkingsrecht over haar lichaam maar ook over een juridisch oordeel waarin wat er met dit lichaam gebeurt is centraal staat.
Ik voel er wel veel voor om Yorin wegens wansmaak, verantwoordelijkheid over well being bewoners o.i.d. aan te klagen, maar heb geen flauw idee in hoeverre je daar een zaak van kunt maken. Met Sex voor de Buch in gedachten is de kans op succesvolle aanklacht waarschijnlijk nihil.
Overigens vind ik het erg dat het zo duidelijk was dat aan het concept veilig vrijen niet is gedacht.
Laat die nare, enge, oversekste malloot lekker zitten en kijk wat er verder nog gebeurt. BB grijpt wel in als het echt te ver gaat, er zitten per dag 40 mensen mee te kijken, dus no worries. Bovendien is Diane er ook altijd zelf nog wel bij, die kan prima voor zichzelf opkomen lijkt me zo.
Vorig jaar was toch alles zo saai? Geef toe, er gebeurt tenminste iets!
quote:Hoe weet je dat?
Op woensdag 19 september 2001 14:13 schreef xquise2000 het volgende:
in de aanloop naar het moment dat ze daadwerkelijk vreeen heeft hij haar emotioneel zodanig gemanipuleerd en uitgeput dat ze maar meedeed.
- Dat ze niet hard genoeg geslagen heeft voor een aangifte kan niet bepaald worden want dat ligt net zo wankel als wanneer iets een aanranding is of niet.
- Over het feit dat hij er om gevraagd heeft (uitlokking) kunnen we dezelfde discussie starten als dat we nu doen bij Diane.
- Op de vraag of dat slaan/schoppen minder erg is weet ik ook nog wel wat in te brengen als we het over zinloos geweld gaan hebben.
- Dat Frank hier helemaal niet zwaar aan tilt weet je net zo min als bij de aanranding van Diane.
- Het viel wel mee? Als Frank Diane op precies dezelfde manier geschopt en geslagen zou hebben was de aangifte waarschijnlijk al de deur uit.
- Dat dit belachelijk klinkt weet ik ook maar als je de zaken naast elkaar zet vraag ik me af wie dan bepaald of 'aanranding' zwaarder weegt dan 'fysiek geweld'.
Het gaat mij niet om dat slaan, ik doe alleen een poging om het 'aangifte doen' met een andere invalshoek te bekijken.
Nogmaals, ik veroordeel Frank (en Yorin nog veel meer) maar aangifte doen?? Dat hoort Diane, haar familie of misschien Yorin te doen.
quote:Hoezo moet je bang zijn voor Frenk??? Er zitten dagelijks ik-weet-niet-hoeveel mensen mee te loeren, wat kan er nou gebeuren??? Ik moet zeggen dat de andere bewoners nogal mild tov Frenk zijn geweest, ook al hebben ze af en toe hun afkeuring laten blijken.
Op woensdag 19 september 2001 14:18 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Nou dan ben ik niet helemaal met je eens als Frank blijft kan het ook hele vervelende gevolgen hebben voor de anderen .
BB heeft hem geen halt toe geroepen op momenten dat ze in hadden moeten grijpen en geloof me zo iemand zal heel ver gaan , beetje opstandig rebels ok , maar mijn maaltijd komt echt bijna naar boven als ik naar zo'n vrouwonvriendelijke klootzak zit te kijken .
Ik heb over hem ook echt een gevoel dat die heel eng word als die er inblijft .
quote:BB zag net als wij dat Diane in haar dronken bui wel bovenop Frank klom en er genoeg gehijg en gepuf van beide partijen te horen was. Dat lijkt mij nog geen aanranding, maar ik kan het mis hebben. Diane is een beetje labiel en weet ook niet echt wat ze wil, dan is het weer 'nee', dan gaat ze met hem zoenen, das nogal tegenstrijdig toch?
Op woensdag 19 september 2001 14:18 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Nou dan ben ik niet helemaal met je eens als Frank blijft kan het ook hele vervelende gevolgen hebben voor de anderen .
BB heeft hem geen halt toe geroepen op momenten dat ze in hadden moeten grijpen en geloof me zo iemand zal heel ver gaan , beetje opstandig rebels ok , maar mijn maaltijd komt echt bijna naar boven als ik naar zo'n vrouwonvriendelijke klootzak zit te kijken .
Ik heb over hem ook echt een gevoel dat die heel eng word als die er inblijft .
Dat Frank een engerd is ben ik helemaal met je eens, maar voorlopig blijft het bij ranzige taal en opdringerig gedrag, nog geen reden om iemand eruit te zetten.
Dan vond ik Aldrico veel gekker en onvoorspelbaarder, die tegen tonnen in de tuin praatte en de touwladder beklom met de woorden 'Heilige vader, ik klim naar U toe, ik ben de zoon'.
quote:Denk dat daar het ook mee te maken heeft bij mij . Ik heb vroeger met zo'n iemand te maken gehad en vandaar ook die aversie omdat ik weet hoever zo iemand kan gaan en vervolgens jou wijs gaat zitten maken dat jij niet te uitdagend moet doen want zo vraag je er om .
Op woensdag 19 september 2001 14:23 schreef fokje het volgende:[..]
Hoezo moet je bang zijn voor Frenk??? Er zitten dagelijks ik-weet-niet-hoeveel mensen mee te loeren, wat kan er nou gebeuren??? Ik moet zeggen dat de andere bewoners nogal mild tov Frenk zijn geweest, ook al hebben ze af en toe hun afkeuring laten blijken.
De cafe's en discotheken puilen in het weekend uit van dit soort gasten, die zijn imho een stuk gevaarlijker.
quote:Bovendien buitengewoon simpel.
Op woensdag 19 september 2001 15:55 schreef Jean het volgende:
Conclusie Frankis een heel eng mannetje met een veel te grote bek! Leuk voor de kijkcijfers??? Ik denk het toch ff niet! Opzouten met die freak voordat die anderen er donderdag inkomen!
quote:Is dat zo? De douane is vooral een papieren apparaat, waar dezelfde mensen werken als bij gemeenten die vergunningen afgeven, zonder uniform, zonder speciale trainingen etc.
o.a. schreef Oudjong het volgende:Diane die boven de 30 is, die mensen heeft ondervraagd en gefouilleerd, [...] Die een uniform droeg dat haar een zeker gezag opleverde en dat 10 jaar lang.
Hiermee probeer je een beeld te geven van de volwassen, zelfstandige, stevig in haar schoenen staande, op stress situaties voorbereidde vrouw.
En dat is Diane zeker niet.
Verder:
Wordt ons (de burgers van dit land) via de Postbus 51 spots voorgehouden dat als je getuige bent van geweld (de term geweld is discutabel, laten we het daarom om vermeend geweld hebben. dat is ook de reden dat de een doorloopt en de ander niet) je het volgende moet doen:
1. Bel het alarmnummer 1-1-2
2. Onthoud kenmerken van de dader
3. Laat het slachtoffer niet alleen
Dat zou wellicht het beste zijn geweest, die nacht 112 bellen. Was het meteen opgelost, politie aan de poort en de regie mag uitleggen wat er aan de hand is.
Maar dat is niet gebeurt, de deur ernaast is om in elk geval het geheel te melden. En m.i. is Voyeur daar uiterst zorgvuldig mee omgegaan door eerst juridisch advies in te winnen en te overleggen met de OvJ van Almere.
Het feit dat de cafe's en discotheken vol staan met dit soort randfiguren kan toch geen reden zijn om het dan maar goed te keuren en door te laten gaan. De schrijver/ster die dat meldt geeft al aan dat ze zo ver mogelijk uit de buurt van deze personen blijft. Reden te meer om actie te ondernemen als dergelijk persoon wel kans ziet om zijn lusten te botvieren op een slachtoffer.
De houding om het allemaal goed te praten en minder ernstig over te laten komen dan het is, is verwerpelijk.
De opmerkingen over het tegen Andries geilen onder de douche, het vozen met Kelly kan toch geen vrijbrief voor Frank zijn om zich dan aan haar op te dringen. Dat zou mooi zijn, als een vrouw zich aan 1 man aanbiedt dan mag de rest ook meteen!!
Ook de veelgenoemde reden dat Diane het zelf moet aangeven en dat haar schade wordt aangedaan door het voor haar te doen zijn niet relevant. Als je meedoet aan Big Brother dan weet je dat je hele hebben en houwen in de media breed wordt uitgemeten. Niet dat je jezelf op een nacht met een opdringerige eikel in bed vindt.
* Pjederdy laat het hierbij, alle voors en tegens zijn al vermeld, de actie is ondernomen. Mocht zijn mening nog gewenst zijn, dan wordt er wel om gevraagd.
[Dit bericht is gewijzigd door Pjederdy op 19-09-2001 17:12]
quote:Nee, dat is de marechaussee (sp?).
Op woensdag 19 september 2001 17:20 schreef Oudjong het volgende:
Pjederdy, wat voor mensen staan er dan op Schiphol b.v.?? Papieren poppetjes??
quote:Wat een belachelijke opmerking zeg. Als jij dat strak plaatsen noemt heb ik meelij met alle meiden die ooit de pech hebben gehad om jou tegen te komen.
Op woensdag 19 september 2001 16:38 schreef Stiefbeen het volgende:
Al het gebraak over de vermeende rape lezende krijg ik toch wel een klein beetje een wegtrekker. Die Frenk heeft 'm gewoon strak geplaatst.
Frank is een engerd, maar ik denk niet dat Voyeur 'm ooit veroordeeld krijgt. Waardoor eikels als Stiefbeen denken dat 't oké is allemaal. Kut
quote:Bron : big-brother.nl
Na een lange stilte komt Dianes uitspatting met Frank aan de
orde.Spijt
Ik heb geen spijt, zegt ze tegen Andries. Om er dan
aan toe te voegen dat het alleen nooit had mogen
gebeuren. Gelukkig lag ik na twee tellen weer in mijn
eigen bed, dus er was niets aan de hand.
Misschien moeten we de hele wereld maar laten steriliseren, zodat we snel uitsterven, want als we op deze manier in de samenleving met elkaar om moeten gaan dan hoeft het voor mij eigenlijk niet.
Misschien zouden sommige wereldverbeteraars eerst eens de hand in eigen boezem moeten steken en zich afvragen of zij zelf niet ooit eens na een wilde avond een aangeschoten dame in bed hebben weten te krijgen.
Date-rape. Sja, ze likt bij de eerste de beste gelegenheid z'n huigje, laat weten niet vies te zijn van sex, zegt een paar keer nee en gaat vervolgens op 'm zitten.
Iedere weldenkende kerel had haar op dat moment van zich af geworpen natuurlijk
quote:Yep, dit is heel sterk!
Op woensdag 19 september 2001 19:56 schreef Danny het volgende:
Met al dit soort crap durven we straks als mensen niet eens meer fatsoenlijk met elkaar om te gaan.
Hang je een playboy kalender in de kantine heet dat tegenwoordig meteen 'seksuele intimidatie'.
Ga je uit en bek je effe met iemand die je later de ballen van je lul rijdt ben je een verkrachter.Misschien moeten we de hele wereld maar laten steriliseren, zodat we snel uitsterven, want als we op deze manier in de samenleving met elkaar om moeten gaan dan hoeft het voor mij eigenlijk niet.
Misschien zouden sommige wereldverbeteraars eerst eens de hand in eigen boezem moeten steken en zich afvragen of zij zelf niet ooit eens na een wilde avond een aangeschoten dame in bed hebben weten te krijgen.Date-rape. Sja, ze likt bij de eerste de beste gelegenheid z'n huigje, laat weten niet vies te zijn van sex, zegt een paar keer nee en gaat vervolgens op 'm zitten.
Iedere weldenkende kerel had haar op dat moment van zich af geworpen natuurlijk
quote:Je hebt gelijk en ik was in de war. Wat betekent "(sp)."
Op woensdag 19 september 2001 17:26 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Nee, dat is de marechaussee (sp?).
quote:Sterker,
Op woensdag 19 september 2001 20:29 schreef Uzzi-Tuzzii het volgende:
Danny, ben jij hier moderator?
(Deal with it..) ....
(Mutz..) ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Eightball op 19-09-2001 20:41]
quote:Dat is tegenwoordig ook zo. Sinds een paar jaar dacht ik zo.
Op woensdag 19 september 2001 19:56 schreef Danny het volgende:
Hang je een playboy kalender in de kantine heet dat tegenwoordig meteen 'seksuele intimidatie'.
quote:Sorry hoor
Op woensdag 19 september 2001 19:26 schreef Harry het volgende:[..]
Bron : big-brother.nl
Andries: Nou, noem dat maar niets! Hierop vraagt Diane verontwaardigd aan hem wat ze dan nog meer gedaan zou hebben. Ik mag toch hopen dat we alleen maar gezoend hebben, maar wat heeft Frank jou dan verteld?
Ik vind het werkelijk schandelijk wat die Frank geflikt heeft. Ik steun je actie dan ook, Voyeur!
quote:Hé Harry dan moet je wel de volledige alinea posten toch??
Op woensdag 19 september 2001 19:26 schreef Harry het volgende:[..]
Spijt
Ik heb geen spijt, zegt ze tegen Andries. Om er dan aan toe te voegen dat het alleen nooit had mogen gebeuren. Gelukkig lag ik na twee tellen weer in mijn eigen bed, dus er was niets aan de hand. Andries: Nou, noem dat maar niets! Hierop vraagt Diane verontwaardigd aan hem wat ze dan nog meer gedaan zou hebben. Ik mag toch hopen dat we alleen maar gezoend hebben, maar wat heeft Frank jou dan verteld? Andries gaat hier niet op in, sluit zijn ogen en weer is het een tijdje stil.
Ze denkt dus dat ze alleen maar gezoend heeft, nou dat zegt genoeg toch dat ze zonder haar medeweten is "genomen"
quote:Twee zielen één gedachte Spuuglokje
Op woensdag 19 september 2001 21:33 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vind het werkelijk schandelijk wat die Frank geflikt heeft. Ik steun je actie dan ook, Voyeur!
Ik bedenk me net iets ; ook gisteren in die jacuzzi heeft ze WEER lopen zoenen met die Frank.
Ik krijg ondertussen, en ik zeg het maar eerlijk, het gevoel dat er gezocht wordt naar sensatie.
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 19-09-2001 21:43]
quote:Ja, wat, "case closed', zij zegt geen spijt te hebben omdat ze ervan overtuigd is dat ze alleen maar gezoend hebben!!!!!!!!
Op woensdag 19 september 2001 21:40 schreef Harry het volgende:
Ik wilde met dat eerdere bericht alleen maar zeggen dat ze geen spijt heeft van haar actie : case closed !
quote:Ze heeft geen spijt van het zoenen met Frenk van de andere handelingen heeft ze geen flauw benul. Dat lees jij toch ook uit dat verslag!!
Op woensdag 19 september 2001 21:40 schreef Harry het volgende:
Ik wilde met dat eerdere bericht alleen maar zeggen dat ze geen spijt heeft van haar actie : case closed !
quote:Dan moet je dan alsnog de hele alinea lezen om te constateren dat ze Andries checkt of hij meer van Frank vernomen heeft...
Op woensdag 19 september 2001 21:42 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Ja, wat, "case closed', zij zegt geen spijt te hebben omdat ze ervan overtuigd is dat ze alleen maar gezoend hebben!!!!!!!!
quote:We gaan lekker gelijk op
Op woensdag 19 september 2001 21:42 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Ja, wat, "case closed', zij zegt geen spijt te hebben omdat ze ervan overtuigd is dat ze alleen maar gezoend hebben!!!!!!!!
Ik geloof dat Harry zelf aan de waarheid niet wil zien
Ik constateer alleen maar.
quote:Jij bent echt ook een lekkere hoor! Hoezo met andere woorden? Kun jij voor haar denken? Ik lees in dat bericht dat ze Andries vraagt of hij iets weet wat zij niet (meer) weet, maar Andries gaat hier niet verder op in. Dus? ANDRIES gaat hier niet verder op in. Waar haal jij dan vandaan dat DIANE niet wil 'dat de anderen dit te weten komen'?
Op woensdag 19 september 2001 21:45 schreef Harry het volgende:[..]
Dan moet je dan alsnog de hele alinea lezen om te constateren dat ze Andries checkt of hij meer van Frank vernomen heeft...
Ze wil m.a.w. niet dat de anderen dit te weten komen !
Het stelde blijkbaar niet veel voor want ze is het de volgende dag alweer vergeten. Frank is of klein geschapen of kan er niks van.
quote:Mooi gesproken Marky, ik hou wel van een goed stukje ironie want ik neem aan dat het zo is bedoeld.
Op woensdag 19 september 2001 22:26 schreef marky het volgende:
Ze waren beide zo dronken dat ze niet wisten wat ze deden. Ik kan me toch voorstellen dat als een vrouw echt niet wil ze de poort toch aardig gesloten kan houden en zeker geen rijbewegingen maakt. We kunnen er nu ook vanuit gaan dat Frank geen zaadlozing heeft gehad anders had ze wel geweten wat er gebeurd was.
Volgens mij was ze ook gewoon geil, had ze misschien liever met Andries een wip gemaakt en was dat het waarom ze nee zei tegen Frank. Bij gebrek aan beter heeft ze zich helemaal laten gaan en heeft er een paar tellen van genoten.Het stelde blijkbaar niet veel voor want ze is het de volgende dag alweer vergeten. Frank is of klein geschapen of kan er niks van.
quote:Ieder stukje ironie heeft zo zijn waarheid
Op woensdag 19 september 2001 22:36 schreef phileine het volgende:[..]
Mooi gesproken Marky, ik hou wel van een goed stukje ironie want ik neem aan dat het zo is bedoeld.
quote:Ach hou nou toch op zeg. Je kan mij niet wijsmaken dat ze helemaal niets meer weet van de rest wat ze met Frank heeft gedaan. Als je zoveel gezopen zou hebben dat je de volgende dag niet meer zou weten wat je allemaal gedaan hebt, zou je naar mijn weten of heel ziek zijn geweest (hangend boven de wc pot en het gevoel hebben dat je je ingewanden eruit kotst of je flikkert van ellende in een soort coma.
Op woensdag 19 september 2001 21:33 schreef Rwin1909 het volgende:[..]
Hé Harry dan moet je wel de volledige alinea posten toch??
Spijt
Ik heb geen spijt, zegt ze tegen Andries. Om er dan aan toe te voegen dat het alleen nooit had mogen gebeuren. Gelukkig lag ik na twee tellen weer in mijn eigen bed, dus er was niets aan de hand. Andries: Nou, noem dat maar niets! Hierop vraagt Diane verontwaardigd aan hem wat ze dan nog meer gedaan zou hebben. Ik mag toch hopen dat we alleen maar gezoend hebben, maar wat heeft Frank jou dan verteld? Andries gaat hier niet op in, sluit zijn ogen en weer is het een tijdje stil.Ze denkt dus dat ze alleen maar gezoend heeft, nou dat zegt genoeg toch dat ze zonder haar medeweten is "genomen"
Blijft over : wat is de schade als je iemand voor verkrachter uitmaakt in de media.
..wordt vervolgd
quote:Ieder zijn feestje !!
Op donderdag 20 september 2001 00:08 schreef femfatale het volgende:Als je zoveel gezopen zou hebben dat je de volgende dag niet meer zou weten wat je allemaal gedaan hebt, zou je naar mijn weten of heel ziek zijn geweest (hangend boven de wc pot en het gevoel hebben dat je je ingewanden eruit kotst of je flikkert van ellende in een soort coma.
Dat zou het in mijn geval zijn. Ik zou niet eens in staat zijn om dan ook maar aan sex te denken, want dat zou mijn maag al flink omdraaien. Ik zou dan eerder die gozer onderkotsen dan dat ik in staat zou zijn om wat anders met hem te doen.
Ps. Oudjong -> sp? betekent dat ik m'n twijfels heb over de correctheid van de spelling
En oh ja, voor wie het even mist, dit is ironie.
[Dit bericht is gewijzigd door voyeur op 20-09-2001 00:36]
zeg "voyeurtje"...ik ga helemaal niet ACHTER de schermen met jou iets uitvechtten !!!!!
nogmaals , het medium internet , heeft een veeeel groter inpact op mensen dan jij van te voren bedacht hebt , dus nogmaals ......
morgenochtend zoek ik dit tot op de bodem uit bij politie almere , en de redactie van BB....
frank's naam door het slijk halen ??...hhmmmm....nou vriend ...YOU HAVE A BIG PROBLEM WITH BIG VONNIE !!!!!!!!!!!
Diane zei daar dat Frank een aardige jongen was, maar ging niet in op toch weer toespelingen van hem.
Bij het naar bed gaan : "Trusten Frankie boy, dag lieverd, en gaf hem een nachtzoen".
Ga je gelijk krijgen Koos Voos ?
Waar heb je deze informatie vandaan?
Ben jij niet dezelfde persoon die mij er van beschuldigde dat ik mediageil was omdat ik al voor a.s. dinsdag postte?
Voor de goede orde: ik vraag in mijn oorspronkelijke post om getuigenverklaringen omdat ik die mee moet nemen naar de afdeling zedenzaken. Het zou dus vrij dwaas zijn als ik die oproep pas na dinsdag zou plaatsen. Hoe treurig het ook is heeft de afdeling zedenzaken bij ieder politiekorps het krankzinnig druk; het zou verspilling van hun tijd zijn als ik pas na die afspraak om getuigenverklaringen zou gaan vragen. Vandaar dat ik het zo afgesproken heb.
Ben overigens hondsmoe en ga nu slapen. Wat wie ook denken moge, het gaat mij ook niet in de koude kleren zitten. Wil morgen weer eens gewoon kunnen werken; daar is weinig van terecht gekomen. Er zijn momenten dat het me spijt dat ik voor een vrouw opgekomen ben. De acties om Cindy te 'redden' (een geit, voor wie het vergeten is) en om Anouk te 'bevrijden' (een meisje dat in ruil voor een slof sigaretten en de toezegging haar zus te spreken toezegde een paar dagen langer in het BB-huis te blijven) hadden op Fok! veel meer aanhangers. Ooit was dit zelfs een site waar het beeldmateriaal van Endemol niet voetstoots vertrouwd werd en het boegbeeld, Danny, niet schuwde om te ageren tegen manipulatie. De wereld verandert kennelijk snel.
Als ik niet zoveel ontroerende en betrokken mailtjes ontvangen had van mensen die live meegekeken hebben zou ik de zaak allang opgegeven hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door voyeur op 20-09-2001 01:01]
..
Ja, dat was ik.
[off topic] wat kost jou advocaat per uur ? [/off topic]
quote:Streamverslagen 10 september 2001
Door Loedertje - maandag 10 september 2001 23:04Diane kirt en zegt tegen de negroide m'neer op de bank dat ze hem aan het verleiden is. Ze kirt nog even door terwijl de m'neer voor de 4e keer zegt dat hij met een grote G blijft zitten. (dit zei hij ook al toen hij geil naar Kelly keek toen zij aanstalte maakte om naar bed te gaan en opstond van de bank)
quote:Dat kan ik mij voorstellen. Nogal lullig dan om hun tijd in beslag te nemen met dit soort onzin. Jezelf zielsgraag als politiek correct willen profileren is één ding, maar moet dat dan persé ten koste gaan van anderen? Kies dan op z'n minst een slachtoffer (want dat ís deze Diane zeker, een slachtoffer van jóuw handelen) dat direct kan reageren op deze actie.
Op donderdag 20 september 2001 00:45 schreef voyeur het volgende:
Hoe treurig het ook is heeft de afdeling zedenzaken bij ieder politiekorps het krankzinnig druk;
In mijn ervaring zijn de écht betrokken mensen meestal juist die figuren die níet met een spandoek van 6 x 6 meter of breed uitgemeten over het Internet roepen hoe hard ze geiten hebben gered in het verleden. Is dat relevant in dit verband? Het ging hier toch om Diane, niet om jou?
(Btw: Ik héb -dankzij mateloze verveling door een driedubbele beenbreuk- live die streams meegekeken. Daarop baseer ik mijn mening.)
[Dit bericht is gewijzigd door Patsy op 20-09-2001 01:27]
FOK! is anders ?
Zou kunnen, maar het ligt naar mijn idee veel aan het onderwerp dat nu ter sprake is. Het is hier nog steeds het meest inter-actieve BB-forum !
Vele voorstanders toch, maar ook tegenstanders betreffende deze aanklacht tegen Frank (of ook tegen Yorin ?).
Het geeft tevens aan hoe kwetsbaar deze actie is, zeker als daar straks justitie en wat al niet meer (familie van Frank en Diane) om de hoek komen kijken. Ik las al reeds hier dat de familie van Frank zich al indirect bij je gemeldt heeft.
Succes ermee !
quote:Ik heb net alle forums eens doorgespit, en ik denk dat er strax achteraf , na publicatie door Privé- achtige bladen die zullen smullen van dit "nïeuws" , slechts 1 slachtoffer overblijft...diegene die nu in een behoorlijke lastercampagne virtueel aan het kruis genageld is..Frank dus..
Op donderdag 20 september 2001 01:16 schreef Patsy het volgende:Kies dan op z'n minst een slachtoffer (
Diana huppeltrut wel weer vrolijk verder van schoot naar schoot..
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 20-09-2001 01:49]
Ik heb geen enkele relatie met Frank of Diane, net zoals Voyeur dit niet heeft.
De gedachtengang van Voyeur (en aanhangers) kan ik voor een deel volgen, alleen meen ik oprecht dat er hier sprake is van een ontzettende foute stap.. nl. aangifte gaan doen van een verkrachting namens een slachtoffer die niet hierin gekend is, noch dat er overleg is geweest met haar directe familie.
Voyeur begeeft zich op juridisch glad ijs.. en ik ben zeer benieuwd welke advocaat hij heeft geraadpleegd alvorens deze stap te nemen.
Ook ik heb op mijn manier mijn afkeuring van Frank's handelen duidelijk gemaakt, maar ik ben het absoluut niet eens met jou manier van handelen, nl. naar justitie stappen.
Je had ook de optie dit vooraf te bespreken in bv Fok!, nu vraag je achteraf erkenning voor deze stap.
Ik wens je sterkte de komende tijd en voorzie dat er binnenkort een moment komt dat je spijt krijgt van je impulsieve daden.
Koos
quote:Duidelijke taal Fem.
Op donderdag 20 september 2001 00:08 schreef femfatale het volgende:[..]
Ach hou nou toch op zeg. Je kan mij niet wijsmaken dat ze helemaal niets meer weet van de rest wat ze met Frank heeft gedaan. Als je zoveel gezopen zou hebben dat je de volgende dag niet meer zou weten wat je allemaal gedaan hebt, zou je naar mijn weten of heel ziek zijn geweest (hangend boven de wc pot en het gevoel hebben dat je je ingewanden eruit kotst of je flikkert van ellende in een soort coma.
Dat zou het in mijn geval zijn. Ik zou niet eens in staat zijn om dan ook maar aan sex te denken, want dat zou mijn maag al flink omdraaien. Ik zou dan eerder die gozer onderkotsen dan dat ik in staat zou zijn om wat anders met hem te doen.
Off topic:
Maar goed, het ligt niet alleen aan Yorin
Ook SBS gaat volgende week weer met een ranzig programma van start.
Een aantal stellen die afzonderlijk van elkaar met andere mannen en vrouwen zestien dagen in Portugal gaan zitten.
Zag, in het voorstukje, al huilende gades die zeiden, "maar hij was zo aantrekkelijk". Zij worden dan ook met opzet blootgestelt aan die zaken waarvan men kan uitgaan dat "het vlees toch uiteindelijk zwak is".
Lijkt mij ook wel weer smullen. Is hier al ergens een topic voor geopend?
quote:"dat wicht" bedoelde ik ook in mijn voorgaande posting Coos
Op donderdag 20 september 2001 01:52 schreef Coos het volgende:[..]
Duidelijke taal Fem.
Maar, als die Diana nu een soort Mariska uit "de bus"is?
Maar denk je zelf ook niet dat er bij de selectie juist wordt gekeken naar dit soort "mensen" ? ( Mariska, BiancaBB1?)
Men zet er juist een aantal labiele personen in zodat zij er zeker van zijn dat er "iets" gaat gebeuren.
quote:Streamverslagen zijn , mijns insziens, niet per definitie de absolute waarheid, daarbij een verslag dat zich laat leiden door emoties is 'de waarheid" van de schrijver.. Ook bij ooggetuige verslagen zie je vaak dat hetgeen er werkelijk gebeurde , geen raakvlakken heeft met hetgeen de getuigen verklaarden..
Op dinsdag 18 september 2001 20:03 schreef voyeur het volgende:
Actie: Nee is Nee!Om die aangifte zo goed mogelijk te doen wil ik de streamverslagen van alle sites meenemen en als verklaringen toevoegen. De verantwoordelijke agente zou het op prijs stellen als de kijkers van die nacht met naam en toenaam als schriftelijke getuige toegevoegd kunnen worden. Als je daar aan mee wil werken moet je even een mailtje sturen naar voyeur@gesprekvandedag.nl.
Was getekend: Voyeur.
Jou texten , her en der op het internet, het beschuldigen van een persoon (met naam en toenaam) kunnen er echter wel toe bijdragen dat JIJ strax degene bent die zich mag verantwoorden voor een door jou opgestarte lastercampagne..
Ik hoop voor je dat dit alles met een sisser afloopt Voyeur, alleen vrees ik het "ergste", immers, de achterban van Frank zal een zondebok zoeken als Frank niet wint..
Dat ik nu afwijk van mijn eigen uitgangspunten komt omdat ik vind dat er wel strafrechterljke grenzen moeten zijn. Grenzen die Frank overschreden heeft in zijn benadering van Diane, grenzen die Endemol overschreden heeft in de aanpak van dit probleem. Mijn standaardhouding is eigenlijk juist niet moralistisch; wat mensen in vrijheid doen moeten ze zelf weten. Ik heb daar op Fok in het eerste BB-jaar al menige discussie over gevoerd. Ik ben nu omgeslagen omdat ik een live uitgezonden strafrechtelijk misdrijf nu eenmaal andere koek vind.
Ik respecteer overigens jouw optiek waarin je twijfelt over de vraag of je wel of niet aangifte mag doen namens een ander. Die kwestie is moeilijk en daarmee een ethische vraag die ieder voor zichzelf moet oplossen. Wie dat anders ziet respecteer ik net zo veel. Ik ga mijn argumenten pro niet herhalen; die heb ik in eerdere posts al getoond. De essentie is dat er drie vragen zijn:
-is diane vermoedelijk verkracht, c.q. aangerand.
Uiteindelijk oordeelt de rechter daarover; het ging me erom dat de getuigen van toen zich melden en gelukkig doen ze dat ook. Met dat materiaal kan het justitieel apparaat zijn werk doen. Ik vraag van niemand een oordeel; we zijn allemaal leken en kunnen niet anders dan beschrijven wat we gezien hebben. De zedenpolitie en de officier van justitie zijn er zeker bij gebaat als ze zoveel mogelijk oog (stream) verslagen hebben.
-was Endemol niet fout als de facto werkgever door Diane niet te beschermen. Mijn opinie is vast al duidelijk; daar hoef ik weinig aan toe te voegen.
-Mag een ander aangifte doen. Ook daar is al veel over gezegd. Zelf volg ik de wetspraktijk en mijn eigen normgevoel; wie weet heeft van een misdrijf dient dat te melden. Als Diane het ontkent vervalt het misdrijf en is daarmee de kous af. No harm done, want de zedenpolitie opereert zeer discreet. Overigens zal Diane zowieso achtervolgd worden door dit drama; anders dan bij alle 'normale' date rape's hebben er duizenden mensen meegekeken. Het is goed als snel duidelijk wordt hoe zij dit ervaren heeft; de presentatie door Endemol is daarvoor helaas een te zwakke basis. Het bedrijf is economisch afhankelijk van dit programma en doet begrijpelijkerwijs alles om deze kwestie te bagatelliseren.
Voor wie zich zorgen maakt: Endemol zal dit heus wel winnen; ze hebben in Nederland een enorme impacht en beschikken over het krachtigste middel ter wereld: het TV-beeld. Wie de streams die zondagnacht niet zelf gezien heeft twijfelt na de uitzendingen zeer terecht aan de getuigenissen van al die mensen die een verkrachting gezien hebben. De band van gisteravond toonde een knap gemonteerde liefdesgeschiedenis en wie gaat daar nou tegen in...
p.s. oh, ja, ik ga nu dus echt slapen. Sorry.
Kijk, en hier bega je een cruciale denkfout.
De kous is daarmee voor jou NIET af.
... word vervolgd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |