abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1670164
quote:
DeCURSOR 328 - Dinsdag 18 September
WTC: Profiteren van een ramp
STIJN WUYTS

Tientallen bedrijven, vaak grote namen als Microsoft en Apple, zwaaien met cheques om slachtoffers van de aanslagen in de VS bij te staan. Maar soms zijn hun schenkingen wel wat dubbelzinnig.

Voor wat, hoort wat. IT-bedrijven mogen dan al met grote trom financiële en materiële hulp aankondigen, vaak hebben ze er ook baat bij om te helpen het leed te verzachten. Niet alleen is het goed voor het imago, het heeft vaak ook positieve financiële gevolgen. Schenkingen die zichzelf met andere woorden eigenlijk terugverdienen.

De opvallendste geste komt van Microsoft. Het bedrijf stelt 5 miljoen USD (220 miljoen BEF / 12 miljoen NLG / 5,5 miljoen EUR) ter beschikking aan het "September 11th Fund" dat opgericht werd door United Way of New York en het stadsbestuur. Daar bovenop schenkt de softwaregigant voor hetzelfde bedrag aan materiële middelen. In de praktijk komt dat neer op software en vrijwilligerswerk. Niet slecht gezien. Steun aan de overheid in tijden van nood kan misschien nog van pas komen in het proces tegen de softwaregigant, in de categorie "psychologische oorlogvoering".

Ook Apple haalt het chequeboekje boven naar aanleiding van de aanslagen. De computermaker uit Cupertino schenkt 1 miljoen USD (44 miljoen BEF / 2,4 miljoen NLG / 1,1 miljoen EUR) aan het "Disaster Relief Fund" van het Rode Kruis, dat de fondsen zal aanwenden voor families van brandweerlui en politiemannen die omkwamen in de ramp. "Daar bovenop schenkt Apple aan iedere getroffen familie met kinderen een iBook", zo meldt een Apple woordvoerder aan MacCentral. Slik. "Papa is dood, maar we hebben nu wél een iBook"...

Geven én nemen, het kan ook duidelijker. Elite Computers & Software, een verkoper van Apple materiaal, schenkt 25 dollar aan het rampenfonds van het Rode Kruis per verkochte Mac computer in september. Kwestie van de economie tegelijk ook te steunen? Ook RadGad, PagePlanet Software en Koingo Software houden een soortgelijke actie.

Wie zijn geldelijke steun liever rechtstreeks op de juiste plaats ziet terechtkomen, kan daarvoor terecht bij het Rode Kruis. De hulporganisatie liet weten dat het al 102 miljoen USD (4,5 miljard BEF / 250 miljoen NLG / 110 miljoen EUR) inzamelde. Een derde daarvan zou via online schenkingen komen. Verschillende websites hebben hun reclameruimte vrijgemaakt voor banners van het Rode Kruis. Het September 11th Fund wist tot nu toe al 76 miljoen USD (3,4 miljard BEF / 180 miljoen NLG / 83 miljoen EUR) bijeen te sprokkelen

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1670361
Ik vind het helemaal niet zo grappig, eerder schandalig dat er niet gewoon geld wordt gegeven maar bedrijven gewoon in staat zijn hun eigen product te promoten.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_1670425
quote:
Topic: "Papa is dood, maar we hebben nu wél een iBook"
Hehe, toen ik dat las vond ik dat wel hard hoor..
maar ja er zijn idd bedrijven die op de ramp inspelen..
walgelijk...
@®|_()
  dinsdag 18 september 2001 @ 18:27:45 #4
12672 Grommie2001
Gayboy (17 years)
pi_1670553
Tsja, ik kan me niet voorstellen dat IBM denkt hiermee in de smaak te vallen...
pi_1670717
slechte publiciteit is ook publiciteit
I am a man who's dreams have all deserted. I changed my face, I changed my name, but no one wants you when you lose
pi_1670917
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 18:27 schreef Grommie2001 het volgende:
Tsja, ik kan me niet voorstellen dat IBM denkt hiermee in de smaak te vallen...
Waar zie jij IBM staan?
  dinsdag 18 september 2001 @ 20:47:01 #7
12672 Grommie2001
Gayboy (17 years)
pi_1671911
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 19:10 schreef Uiruru het volgende:

[..]

Waar zie jij IBM staan?

Ach stik, bedoel Apple

Weinig slaap...

pi_1672308
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 20:47 schreef Grommie2001 het volgende:

[..]

Ach stik, bedoel Apple

Weinig slaap...

idd had dat vannochtend ff gedaan dan was het in 1 keer goed gegaan
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1672779
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 17:45 schreef Chandler het volgende:

[..]

Denk i.d.d niet dat die mensen op een i-book zitten te wachten nu een van hun familieleden onder het puin licht weg te branden .
Errug domme zet van apple!.Beter zouden ze geld aan de regering en nabestaandenfondsen kunnen schenken.
pi_1672835
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 18:15 schreef spooner2k het volgende:

[..]

Hehe, toen ik dat las vond ik dat wel hard hoor..
maar ja er zijn idd bedrijven die op de ramp inspelen..
walgelijk...

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Het is natuurlijk ook promotie van je eigen merk, maar nabestaanden hebben juist ook de behoefte om hun gedachten ergens anders op te richten. Wat dat betreft kan ik dat iBook wel begrijpen.
pi_1672909
Je moet ook rekening meehouden dat niet ieder bedrijf veel liquide middelen(CaSH) rond heeft liggen zeg maar

Nou zal toch ook aardig wat geld inhouden de ibooks en ze geven al zoveel geld juist
daar gooien ze de families met kinderen een ibook ook toe....kinderen zullen afleiding nodig hebben in deze periodes en zo een ibook komt daar goed bij terecht

dinsdag 18 september 2001 @ 22:15:33 #12
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1673025
Aangezien dit actueel is en uit een medium komt gaat deze naar Nieuws, Actualiteit en Media.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_1673033
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 21:53 schreef Raaf het volgende:

[..]

Denk i.d.d niet dat die mensen op een i-book zitten te wachten nu een van hun familieleden onder het puin licht weg te branden .
Errug domme zet van apple!.Beter zouden ze geld aan de regering en nabestaandenfondsen kunnen schenken.

Zekers mja tis wel een manier van afleiding
Like trump...
  dinsdag 18 september 2001 @ 22:26:36 #14
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1673185
Ach, een gebaar blijft een gebaar. Ze stellen het wél eventjes beschikbaar. Het mes snijdt aan twee kanten.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  dinsdag 18 september 2001 @ 22:38:33 #15
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_1673282
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 17:45 schreef Chandler het volgende:

[..]

is zeer onterecht, is meer op z'n plaats.

J.

P.s. Lijkenpikkerij.

[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 18-09-2001 23:17]

You bend your words like Uri Geller spoons...
  dinsdag 18 september 2001 @ 23:30:29 #16
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_1673706
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 22:38 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

J.

P.s. Lijkenpikkerij.

Dat vind ik dus niet. In de VS wordt er op een veel meer zichtbare manier aan sponsoring gedaan. Zo moet je dit ook zien. Bedrijven en instelling weten gewoon niet beter. Dat het op ons iets onkies overkomt, tja da's dan ons probleem.
Feit is wel dat die bedrijven wel iets doen. Wij zouden dat waarschijnlijk anders aanpakken.
[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
  dinsdag 18 september 2001 @ 23:44:18 #17
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1673809
quote:
Papa is dood, maar we hebben nu wél een iBook"...
oooooh

en dan nog erger: mensen die onterecht een familie lid opgeven om zo'n prachtige iMac te bemachtigen tsk tsk

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_1673850
Wat moet je met een i-book als er een naaste van je dood is,?

edit-spam verwijderd-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 19-09-2001 01:04]

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  dinsdag 18 september 2001 @ 23:53:37 #19
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1673862
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 23:51 schreef Calella het volgende:
Wat moet je met een i-book als er een naaste van je dood is,?
Forummen.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1674197
Voor mij het bewijs dat de amerikaanse economie gewoon doorgaat.
This is this. This ain't something else, this is this!
pi_1674248
quote:
Forummen.
O ja, das een idee

[Dit bericht is gewijzigd door Calella op 19-09-2001 01:01]

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_1674250
quote:
Forummen.
O ja, das een idee
pi_1674767
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 22:38 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

J.

P.s. Lijkenpikkerij.

Zuig Zeur
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')