abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2004 @ 08:19:36 #76
43744 FR125Max
Failure is NOT an option
pi_23982847
*meldt
Heb nu 4 jaar mijn A-rijbewijs en ik rijd vanaf het begin een Honda CBR600 in amerikaanse kleurstelling (zwart/rood/grijs)
If you can't beat them, brake later
  woensdag 15 december 2004 @ 10:12:44 #77
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_23984205
quote:
Op woensdag 15 december 2004 08:00 schreef Rietvaerder het volgende:


Leuke dingetjes! Hoe zit het met je olieverbruik?

Word idd rotweer binnenkort.....
Weinig last van, radiootje aan,kacheltje op 21,stoeletje ietsje achteover en wie maakt je wat...

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 15 december 2004 @ 10:46:18 #78
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23984743
quote:
Op woensdag 15 december 2004 10:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Weinig last van, radiootje aan,kacheltje op 21,stoeletje ietsje achteover en wie maakt je wat...
Leuk he die files.

Je houdt een hoop tijd over met de motor. Maar langer dan een half uur moet je inderdaad niet onderweg zijn.
pi_23984761
quote:
Op woensdag 15 december 2004 08:00 schreef Rietvaerder het volgende:


Leuke dingetjes! Hoe zit het met je olieverbruik?
Ik voel me aangesproken

Ik heb nog géén olieverbruik gemerkt, nadat ik hem straks ververst heb is het beter te bepalen.
  woensdag 15 december 2004 @ 11:13:17 #80
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23985288
quote:
Op woensdag 15 december 2004 10:46 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Ik voel me aangesproken

Ik heb nog géén olieverbruik gemerkt, nadat ik hem straks ververst heb is het beter te bepalen.
Ik heb een Bimota gehad met een FZR600R motorblok, ding verbruikte ook geen druppel olie .
pi_23994624
Das niet best joh..... waar smeerde je dan mee?
  woensdag 15 december 2004 @ 23:00:31 #82
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24001153
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Das niet best joh..... waar smeerde je dan mee?
Wat je erin smijt aan olie, komt er bij een beurt ook weer uit. Sim-pel.
Zeker als je zoals ik 3 keer olie ververst in 1.5 jaar met maar 2.500 kilometer totaal zo ongeveer.
pi_24005607
Jij bent dus graag een dief van je eigen portomonnee
pi_24006145
quote:
Op donderdag 16 december 2004 07:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Jij bent dus graag een dief van je eigen portomonnee
Na 20000 km zit er in mijn NTV-tje nog steeds dezelfde olie

Ik geef toe, hij moet ff een beurtje hebben en ik ben bang nieuwe koppakkingen. Er zit olie op het blok (alles onder de cyilinderkop).

Ik heb hem in 1,5 jaar ook al 1 keer gepoetst En ja, hij staat nooit binnen.
pi_24006825
quote:
Op donderdag 16 december 2004 09:14 schreef basset het volgende:

[..]

Na 20000 km zit er in mijn NTV-tje nog steeds dezelfde olie

Ik geef toe, hij moet ff een beurtje hebben en ik ben bang nieuwe koppakkingen. Er zit olie op het blok (alles onder de cyilinderkop).

Ik heb hem in 1,5 jaar ook al 1 keer gepoetst En ja, hij staat nooit binnen.
Echt zuinig ben je dan niet op je motor. 20k met dezelfde olie is dus écht een no-go.
  donderdag 16 december 2004 @ 10:28:51 #86
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24007202
Mijn motor stond in die 1.5 jaar veel stil door een ongeluk.
Ik had de olie ververst bij aankoop (tweedehands uit Duitsland met onbekende onderhoudshistorie) dus dat leek mij wel verstandig.
Na bijna 6 maanden toen ik eindelijk klaar voor het RDW was is de motor pas weer de weg op gegegaan.
De daaropvolgende week had ik al een ongeluk waardoor de motor stilstond voor 9 maanden tot maart dit jaar. Toen heb ik de olie maar weer ververst met ongeveer 300 gelopen kilometers.
(stilstand is sowiezo ook achteruitgang van de olie)
Met de eerste Fok! MC meet heb ik de olie weer ververst met ongeveer 2.000 kilometers omdat ik een paar wheelie's per ongeluk gemaakt had, en we bij het stoplicht met de groep lekker aan het gassen waren.
Het leek mij wel weer verstandig wat vers levensbloed voor het dingetje.(blijft ook altijd wat oude olie achter)
Kilometertje of 500 later is hij verkocht. (ik wilde nu eigenlijk een interval aanhouden van 4.000-5.000 km )

Mijn nieuwe motor heb ik ververst na 3.000 kilometer, hij kreeg een afleverbeurt mee maar ik vond die olie zo snel zwart.
Nu sta ik op 3.500 kilometer later en wil z.s.m. weer een beurtje.
Normaal is het om de 7.500 kilometer. Maar ja sportief / intensief gebruik.
Ik zit een beetje vaak tegen de toerenbegrenzer aan enzo.
pi_24008970
Tja......Een voordeel is dat het blok van de NTV650 behoorlijk kogelvrij is. Ik heb er momenteel 1500 KM op staan

Paar maandjes terug:



Maar je hebt gelijk vandaar ook dat ie nu snel een beurt gaat krijgen.
pi_24009027
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:28 schreef Patrick281 het volgende:
Mijn motor stond in die 1.5 jaar veel stil door een ongeluk.
Ik had de olie ververst bij aankoop (tweedehands uit Duitsland met onbekende onderhoudshistorie) dus dat leek mij wel verstandig.
Na bijna 6 maanden toen ik eindelijk klaar voor het RDW was is de motor pas weer de weg op gegegaan.
De daaropvolgende week had ik al een ongeluk waardoor de motor stilstond voor 9 maanden tot maart dit jaar. Toen heb ik de olie maar weer ververst met ongeveer 300 gelopen kilometers.
(stilstand is sowiezo ook achteruitgang van de olie)
Met de eerste Fok! MC meet heb ik de olie weer ververst met ongeveer 2.000 kilometers omdat ik een paar wheelie's per ongeluk gemaakt had, en we bij het stoplicht met de groep lekker aan het gassen waren.
Het leek mij wel weer verstandig wat vers levensbloed voor het dingetje.(blijft ook altijd wat oude olie achter)
Kilometertje of 500 later is hij verkocht. (ik wilde nu eigenlijk een interval aanhouden van 4.000-5.000 km )

Mijn nieuwe motor heb ik ververst na 3.000 kilometer, hij kreeg een afleverbeurt mee maar ik vond die olie zo snel zwart.
Nu sta ik op 3.500 kilometer later en wil z.s.m. weer een beurtje.
Normaal is het om de 7.500 kilometer. Maar ja sportief / intensief gebruik.
Ik zit een beetje vaak tegen de toerenbegrenzer aan enzo.
2 ongelukken waarbij je maanden uit de roulatie bent?......Is dat geen goede hint om misschien een ander soort motor te kopen gezien jouw rijgedrag
pi_24012795
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:28 schreef Patrick281 het volgende:

Mijn nieuwe motor heb ik ververst na 3.000 kilometer, hij kreeg een afleverbeurt mee maar ik vond die olie zo snel zwart.
Nu sta ik op 3.500 kilometer later en wil z.s.m. weer een beurtje.
Normaal is het om de 7.500 kilometer. Maar ja sportief / intensief gebruik.
Ik zit een beetje vaak tegen de toerenbegrenzer aan enzo.
Beetje erg overdreven..... een BMW R1100 S fabriceren, en dan een onderhoudsinterval voor de olie van 7500 opgeven MAAR wel bij tourgebruik

Zie het al voor me, in de handleiding van de ZX10R schrijven:

Elke 8000km olie verversen, bij tourgebruik.

Klinkt mij eerder als een tik van jou
  donderdag 16 december 2004 @ 18:56:40 #90
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24018253
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:00 schreef basset het volgende:
2 ongelukken waarbij je maanden uit de roulatie bent?......Is dat geen goede hint om misschien een ander soort motor te kopen gezien jouw rijgedrag
Een ongeluk schrijf ik.
Tja waren gewoon een aantal negatieve elementen bij elkaar waardoor ik de voorrem in een fractie van een seconde blokkeerde en over de motor heenvloog.
Radiale zuiger en grote Brembo goldline 350 mm remmen hielpen ook niet echt mee met een lief remkarakter.

En waarom een andere motor voor de veiligheid?
Met een toermotor rijd je zo de stepjes aan de grond en val je zeker.
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:51 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Beetje erg overdreven..... een BMW R1100 S fabriceren, en dan een onderhoudsinterval voor de olie van 7500 opgeven MAAR wel bij tourgebruik

Zie het al voor me, in de handleiding van de ZX10R schrijven:

Elke 8000km olie verversen, bij tourgebruik.

Klinkt mij eerder als een tik van jou
Echt vaste olieverversingstermijnen bestaan niet.

Een fabrikant geeft een gemiddelde op.
Staat de motor nooit lang stil, en rij je altijd lange stukken dan kan je wel 2 keer zo lang met dezelde olie doen.
Als je motor vaak lang stilstaat en altijd korte stukjes rijd en de motor nooit op temperatuur komt dan moet je juist weer ongeveer bij de helft van die termijn verversen.

Zo ook bij heel sportief gebruik, check die ververingstermijn van die SuperMotards maar waar je laatst mee kwam.
(iedere 500 km of iedere off road/wedstrijd rit die ze gereden hebben)
Iemand anders die er gewoon rustig/woon-werk mee doet ververst ook gewoon om de 3-5.000 kilometer.

En ik weet dat ik wat mijzelf betreft iets overdrijf.
Maar eerder verversen is wel degelijk beter bij bepaald gebruik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Patrick281 op 16-12-2004 19:02:51 ]
  donderdag 16 december 2004 @ 19:04:50 #91
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24018417
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Zie het al voor me, in de handleiding van de ZX10R schrijven:

Elke 8000km olie verversen, bij tourgebruik.

Klinkt mij eerder als een tik van jou
Net alsof olie het prettig vind om de hele tijd te moeten smeren bij 11.000 toeren.

Maakt echt wel uit of je rustig rijd, geen gekke dingen doet of dat je bij alle stoplichten aan je gas loopt te jengelen en steeds vol doortrekt in alle versnellingen.
pi_24018473
Ja, wat ik bedoel is, de fabrikant houd echt wel rekening met sportief rijden als het om een ZX10R of R1100S gaat..... dat zijn motoren met als sportief te rijden Zo bedpe; ol jet////
pi_24018501
Mijn pa heeft trouwens al 2 FJR's gehad, rijd ie 3 dagen per week mee naar zn werk... 8km heen En ververst olie gewoon ook elk 10.000km.... volgens het boekje, en rijd al 60.000km probleemloos FJR

Weet wel dat het natuurlijk slecht is om vaak stukjes van 8km te rijden, helemaal met een vloeistofgekoelde dikke 1300cc Maar goed, is zijn keuze
  donderdag 16 december 2004 @ 19:12:43 #94
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24018578
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, wat ik bedoel is, de fabrikant houd echt wel rekening met sportief rijden als het om een ZX10R of R1100S gaat..... dat zijn motoren met als sportief te rijden Zo bedpe; ol jet////
Blijft maar een gemiddelde opgave.
Bij bepaald gebruik bepaal ik liever zelf wanneer ik ververs. Fabrieksopgave is slechts een leidraad.

Dat was mijn punt, niet meer en niet minder.
En anders lees je dit nog even:
quote:
En ik weet dat ik wat mijzelf betreft iets overdrijf.
Maar eerder verversen is wel degelijk beter bij bepaald gebruik.
quote:
Zo ook bij heel sportief gebruik, check die ververingstermijn van die SuperMotards maar waar je laatst mee kwam.
(iedere 500 km of iedere off road/wedstrijd rit die ze gereden hebben)
Iemand anders die er gewoon rustig/woon-werk mee doet ververst ook gewoon om de 3-5.000 kilometer.
Sportief en extremiteiten blijven 2 verschillende dingen.
De gemiddelde burger zal niet echt alles uit zijn ZX10R halen wat er in zit.
Als ik zo'n fiets zou hebben dan zou ik voor een circuitdagje er toch even nieuwe olie in pleuren.
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:26:02 #95
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_24044473
Reed deze:


Rijd momenteel deze:
Jawohl Herr Kaloin!
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:39:39 #96
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24044812
M'n vorige...



M'n huidige...



M'n toekomstige...




hopelijk...


Edit: doet het dus niet... , kan je de plaatjes die bij MF staan niet linken?

Edit2: Fixed

[ Bericht 14% gewijzigd door Herr.Flick op 17-12-2004 23:15:37 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_24044838
Rijdt zo'n kruisje lekker? Ze zijn weinig veranderd door de jaren heen zo te zien.
  vrijdag 17 december 2004 @ 21:50:42 #98
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24046336
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:40 schreef 205_Lacoste het volgende:
Rijdt zo'n kruisje lekker? Ze zijn weinig veranderd door de jaren heen zo te zien.
Linken vanaf M-F werkt niet, dat hebben ze vanuit die site al zo lang als ik weet beveiligd.
Checked Flick ook nooit zijn postings enzo.
  vrijdag 17 december 2004 @ 22:02:25 #99
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24046614
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:50 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Linken vanaf M-F werkt niet, dat hebben ze vanuit die site al zo lang als ik weet beveiligd.
Checked Flick ook nooit zijn postings enzo.
Sorry...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 17 december 2004 @ 22:08:19 #100
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24046746
* NT-T.BartMan is bezig met A

Theorie: OK
AVB: OK
AVD: begin 2005?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')