Weinig last van, radiootje aan,kacheltje op 21,stoeletje ietsje achteover en wie maakt je wat...quote:Op woensdag 15 december 2004 08:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Leuke dingetjes! Hoe zit het met je olieverbruik?
Word idd rotweer binnenkort.....
Leuk he die files.quote:Op woensdag 15 december 2004 10:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Weinig last van, radiootje aan,kacheltje op 21,stoeletje ietsje achteover en wie maakt je wat...
Ik voel me aangesprokenquote:Op woensdag 15 december 2004 08:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Leuke dingetjes! Hoe zit het met je olieverbruik?
Ik heb een Bimota gehad met een FZR600R motorblok, ding verbruikte ook geen druppel olie .quote:Op woensdag 15 december 2004 10:46 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik voel me aangesproken![]()
Ik heb nog géén olieverbruik gemerkt, nadat ik hem straks ververst heb is het beter te bepalen.
quote:Op woensdag 15 december 2004 18:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Das niet best joh..... waar smeerde je dan mee?
Na 20000 km zit er in mijn NTV-tje nog steeds dezelfde oliequote:Op donderdag 16 december 2004 07:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Jij bent dus graag een dief van je eigen portomonnee
Echt zuinig ben je dan niet op je motor. 20k met dezelfde olie is dus écht een no-go.quote:Op donderdag 16 december 2004 09:14 schreef basset het volgende:
[..]
Na 20000 km zit er in mijn NTV-tje nog steeds dezelfde olie![]()
Ik geef toe, hij moet ff een beurtje hebben en ik ben bang nieuwe koppakkingen. Er zit olie op het blok (alles onder de cyilinderkop).
Ik heb hem in 1,5 jaar ook al 1 keer gepoetstEn ja, hij staat nooit binnen.
2 ongelukken waarbij je maanden uit de roulatie bent?......Is dat geen goede hint om misschien een ander soort motor te kopen gezien jouw rijgedragquote:Op donderdag 16 december 2004 10:28 schreef Patrick281 het volgende:
Mijn motor stond in die 1.5 jaar veel stil door een ongeluk.
Ik had de olie ververst bij aankoop (tweedehands uit Duitsland met onbekende onderhoudshistorie) dus dat leek mij wel verstandig.
Na bijna 6 maanden toen ik eindelijk klaar voor het RDW was is de motor pas weer de weg op gegegaan.
De daaropvolgende week had ik al een ongeluk waardoor de motor stilstond voor 9 maanden tot maart dit jaar. Toen heb ik de olie maar weer ververst met ongeveer 300 gelopen kilometers.
(stilstand is sowiezo ook achteruitgang van de olie)
Met de eerste Fok! MC meet heb ik de olie weer ververst met ongeveer 2.000 kilometers omdat ik een paar wheelie's per ongeluk gemaakt had, en we bij het stoplicht met de groep lekker aan het gassen waren.![]()
Het leek mij wel weer verstandig wat vers levensbloed voor het dingetje.(blijft ook altijd wat oude olie achter)
Kilometertje of 500 later is hij verkocht. (ik wilde nu eigenlijk een interval aanhouden van 4.000-5.000 km)
Mijn nieuwe motor heb ik ververst na 3.000 kilometer, hij kreeg een afleverbeurt mee maar ik vond die olie zo snel zwart.
Nu sta ik op 3.500 kilometer later en wil z.s.m. weer een beurtje.
Normaal is het om de 7.500 kilometer. Maar ja sportief / intensief gebruik.
Ik zit een beetje vaak tegen de toerenbegrenzer aan enzo.
Beetje erg overdreven..... een BMW R1100 S fabriceren, en dan een onderhoudsinterval voor de olie van 7500 opgeven MAAR wel bij tourgebruikquote:Op donderdag 16 december 2004 10:28 schreef Patrick281 het volgende:
Mijn nieuwe motor heb ik ververst na 3.000 kilometer, hij kreeg een afleverbeurt mee maar ik vond die olie zo snel zwart.
Nu sta ik op 3.500 kilometer later en wil z.s.m. weer een beurtje.
Normaal is het om de 7.500 kilometer. Maar ja sportief / intensief gebruik.
Ik zit een beetje vaak tegen de toerenbegrenzer aan enzo.
Een ongeluk schrijf ik.quote:Op donderdag 16 december 2004 12:00 schreef basset het volgende:
2 ongelukken waarbij je maanden uit de roulatie bent?......Is dat geen goede hint om misschien een ander soort motor te kopen gezien jouw rijgedrag![]()
Echt vaste olieverversingstermijnen bestaan niet.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:51 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Beetje erg overdreven..... een BMW R1100 S fabriceren, en dan een onderhoudsinterval voor de olie van 7500 opgeven MAAR wel bij tourgebruik![]()
Zie het al voor me, in de handleiding van de ZX10R schrijven:
Elke 8000km olie verversen, bij tourgebruik.
Klinkt mij eerder als een tik van jou
Net alsof olie het prettig vind om de hele tijd te moeten smeren bij 11.000 toeren.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Zie het al voor me, in de handleiding van de ZX10R schrijven:
Elke 8000km olie verversen, bij tourgebruik.
Klinkt mij eerder als een tik van jou
quote:Op donderdag 16 december 2004 19:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, wat ik bedoel is, de fabrikant houd echt wel rekening met sportief rijden als het om een ZX10R of R1100S gaat..... dat zijn motoren met als sportief te rijdenZo bedpe; ol jet////
quote:En ik weet dat ik wat mijzelf betreft iets overdrijf.
Maar eerder verversen is wel degelijk beter bij bepaald gebruik.
Sportief en extremiteiten blijven 2 verschillende dingen.quote:Zo ook bij heel sportief gebruik, check die ververingstermijn van die SuperMotards maar waar je laatst mee kwam.
(iedere 500 km of iedere off road/wedstrijd rit die ze gereden hebben)
Iemand anders die er gewoon rustig/woon-werk mee doet ververst ook gewoon om de 3-5.000 kilometer.
Linken vanaf M-F werkt niet, dat hebben ze vanuit die site al zo lang als ik weet beveiligd.quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:40 schreef 205_Lacoste het volgende:
Rijdt zo'n kruisje lekker? Ze zijn weinig veranderd door de jaren heen zo te zien.
Sorry...quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:50 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Linken vanaf M-F werkt niet, dat hebben ze vanuit die site al zo lang als ik weet beveiligd.
Checked Flick ook nooit zijn postings enzo.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |