3 delige BBC docu over de fictieve Al Qaeda organisatie
Al-Qaeda is hersenspinsel FBI
BBC documentaire onthult de geschiedenis rond het ontstaan van de fictieve al-Qaeda organisatie, bedacht door de FBI en omarmd door de neo-coservatieven en Islam-extremisten. Hieronder volgt een open brief aan de media en het Ministerie van Buitenlandse Zaken:
4 november 2004
Aan de krantenredacties en het Ministerie van Buitenlandse Zaken,
Gisteren heeft mijn vertrouwen in de medemens een enorme dreun gekregen. Een klap waarbij de dood van Theo van Gogh in het niet valt.
Het ‘al-Qaeda-netwerk’ blijkt een door de FBI verzonnen organisatie, teneinde de figuur van Osama Bin Laden makkelijker te kunnen berechten. Als deze namelijk als hoofd van een criminele organisatie werd aangemerkt, kon men hem ook zonder bewijs van directe betrokkenheid bij de aanslagen op VS ambassades in 1998 veroordelen. Deze fictie bleek een gouden greep. Amerika heeft zo een vijand gecreëerd waartegen een heldhaftige strijd gevoerd kan worden. Als politici ons niet langer kunnen aanspreken op onze idealen en dromen dan doen ze het maar met onze nachtmerries.
En U allen bent deel geweest van deze machine. Nederland is een oorlog aangegaan met een fictieve organisatie. Bin Ladens strategie om macht te verkrijgen vanuit niets, door het aanvallen van doelen in het buitenland, heeft schrikbarend goed gewerkt. Zo kan een man met letterlijk een handvol volgelingen en een flinke smak geld wereldwijd invloed verkrijgen.
Deze mail stuur ik u naar aanleiding van de verbijsterende onthullingen, gedaan in de driedelige BBC documentaire ‘the Power of nightmares’. Hierin zag ik gisteravond mijn vermoedens over de twijfelachtige status van het ‘al-Qaeda-netwerk’ bevestigd.
Het is schokkend te zien hoe in een tijd waarin onze samenleving elk ideaal ontbeert, politici de kracht van de angst als laatste strohalm aangrijpen. De serie toont de absurde verhalen rond ‘sleeper-cells’, de belachelijke tocht door Afghanistan, waar de Noordelijke Alliantie geld verdient door elke Islamitisch uitziende man aan de Amerikanen te verkopen als terrorist. Het toont de door de FBI bedachte onzin over ondergrondse complexen. Het toont dat de zogenaamde ‘dirty bombs’ door experts van het Amerikaanse leger en experts van Sadam Hussein, niet als reëel gevaar worden aangemerkt omdat uit proeven is gebleken dat een dergelijk wapen nauwelijks slachtoffers maakt. Het toont hoe grote organisaties, zowel politiek als media, afhankelijk zijn geworden voor hun macht van deze illusie.
Ik ben ontluisterd dat deze fictie zolang zo klakkeloos is overgenomen door U, de nieuwsrubrieken en bewindsvoerders. U voert en verslaat al enige jaren een oorlog waarvan de vijand slechts in zeer, ZEER geringe mate bestaat.
Ik hoop dat u laatste uitzending heeft gezien of alsnog gaat bekijken, want alleen u kunt de fictie doorbreken.
groet T.
---------
Hier volgt de tekst van de BBC website BBC Nightmares:
The Power of Nightmares assesses whether the threat from a hidden and organised terrorist network is an illusion. In the concluding part of the series, the programme explains how the illusion was created and who benefits from it.
In the wake of the shock and panic created by the devastating attack on the World Trade Center on 11 September, 2001, the neo-conservatives reconstructed the radical Islamists in the image of their last evil enemy, the Soviet Union - a sinister web of terror run from the centre by Osama Bin Laden in his lair in Afghanistan.
There are dangerous and fanatical individuals and groups around the world who have been inspired by extreme Islamist ideas, and who will use the techniques of mass terror - the attacks on America and Madrid make this only too clear.
But the nightmare vision of a uniquely powerful hidden organisation waiting to strike our societies is an illusion.
Wherever one looks for this al-Qaeda organisation, from the mountains of Afghanistan to the "sleeper cells" in America, the British and Americans are chasing a phantom enemy.
But the reason that no-one questions the illusion is because this nightmare enemy gives so many groups new power and influence in a cynical age - and not just politicians.
Those with the darkest imaginations have now become the most powerful.
Deel 1, 2 en 3 Zeer interessant!!!!
http://www.informationclearinghouse.info/video1/Nightmare.rmhttp://www.informationcle(...)/Nightmare_Part_2.rmhttp://images.indymedia.o(...)ower_nightmares_3.rmhttp://indymedia.nl/nl/2004/10/22393.shtml
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.