Heel goed van de Hagenaarquote:Hagenaar Mike Boon is een stageplek geweigerd omdat hij vrouwen weigert de hand te schudden. De tot de islam bekeerde Boon volgt een lerarenopleiding geschiedenis aan de Hogeschool Rotterdam. Sinds hij in 2002 moslim werd noemt hij zich Redouan.
Tijdens een kennismaking op het Johan de Witt College werd Redouan afgelopen maand voorgesteld aan een docente. Hij weigerde echter zijn toekomstige vrouwelijke collega een hand te geven. Mike Boon: Zij bood mij een hand aan, maar die moest ik weigeren. De islam verbiedt mij om vreemde vrouwen een hand te geven. Dat heb ik haar uitgelegd. Ik heb me ervoor geëxcuseerd en bovendien een lichte buiging gemaakt met mijn hand op het hart. Toen ik later op de dag bij de directeur kwam voor een gesprek, vertelde die me dat ik me moest aanpassen aan de omgangsvormen die zij daar hanteren. Anders ging de stage niet door
Directeur van het Johan de Witt College is oud Kamerlid en voormalig-lijsttrekker van de ChristenUnie Kars Veling. Hij zegt over het voorval: Wij vinden het handen schudden gewoon bij de omgangsvormen tussen collega horen. Meer zit er niet achter, het staat ook los van dat incident laatst met minister Verdonk. Wij hebben hier ook collega met een hoofddoekje op, dus het is zeker niet zo dat wij mensen zouden weigeren omdat ze een bepaalde geloofsovertuiging hebben
Boon zegt teleurgesteld te zijn. Hij probeert nu een stage te krijgen op een islamitische school. De hogeschool waar hij studeert staat daar voor open zegt hij.
Bron FP , schrijver Anti-islam r@b
waarom alleen voor een handquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Op de werkvloer kun je weinig aanvangen met iemand die mensen de hand weigert te schudden. Even een notitie hiervan maken zodat deze minkukel in elk geval nooit geen aanspraak zou mogen maken op een WW-uitkering.
Wat een grap! Alsof die man hierdoor zijn werk minder goed zou doen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Op de werkvloer kun je weinig aanvangen met iemand die mensen de hand weigert te schudden.
Dat zijn gewoon normale omgangsvormen in dit land. Een nieuwe collega even een hand geven, als iemand jarig is diegene even een hand geven, als je je voorstelt even een hand geven, als iemand promotie krijgt even een hand geven.quote:
Nou, ik zou toch wel erg vreemd opkijken als ik een docent een hand wil geven en hij zo raar gaat doen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat een grap! Alsof die man hierdoor zijn werk minder goed zou doen.
die school bepaalt de regels en omgangsvormen, niet hij. Een school heeft absoluut het recht om deze meneer te weigeren. En zelf probeert hij een stage nu te krijgen op een islamitische school. prima toch? Een islamitische school zal wellicht ook geen vrouwen willen in strakke kleding en zonder hoofddoek. voor elk wat wils zou ik zeggen. waarom zou die ene school daarom dom zijn?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Heel goed van de Hagenaar
Iemand een hand geven is niet verplicht dus het is onterecht dat de domme school hem wegstuurt alleen voor een hand![]()
Alweer een Nederlander die Moslim is geworden![]()
Ik zal het je even uitleggen dat heet normale omgangsvormen. Kennen jullie moslims niet he?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:23 schreef Meh7 het volgende:
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je geen hand krijgt van iemand..
dat weet ik maar . ik zou haar wel een hand geven maar daar denkt Mike anders over dat recht heeft hij en dat recht mag hij uitoefenenquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon normale omgangsvormen in dit land. Een nieuwe collega even een hand geven, als iemand jarig is diegene even een hand geven, als je je voorstelt even een hand geven, als iemand promotie krijgt even een hand geven.
Heel normaal allemaal.
Ik zal het je even uitleggen: dat zijn nu normale omgangsvormen in Nederland. Kennen jullie moslims niet he?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:23 schreef Meh7 het volgende:
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je geen hand krijgt van iemand..
Misschien de eerste keer, maar nadat je zijn uitleg hebt gehoord begrijpt een weldenkend mens dit toch wel?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, ik zou toch wel erg vreemd opkijken als ik een docent een hand wil geven en hij zo raar gaat doen.
dat recht heeft hij ja. Die school heeft ook het recht om hem daarom te weigeren. Mooi he, vrijheid van godsdienst.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Meki het volgende:
[..]
dat weet ik maar . ik zou haar wel een hand geven maar daar denkt Mike anders over dat recht heeft hij en dat recht mag hij uitoefenen
Normaal betekent niet meteen verplicht. Datgene dat als normaal gezien wordt veranderd ook continu.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Sphere het volgende:
Ik zal het je even uitleggen: dat zijn nu normale omgangsvormen in Nederland. Kennen jullie moslims niet he?![]()
Ja, respect voor iedereen op de werkvloer is een basisbeginsel voor een prettige werksfeer.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat een grap! Alsof die man hierdoor zijn werk minder goed zou doen.
met meningsuitingquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:27 schreef THC1 het volgende:
die mike boon is niet goed bij zn hoofd. We leven in NEDERLAND en hij gaat naar een NEDERLANDSE school, pas je dan ook aan of zout anders op naar een islamitisch land, want nederland is geen islamitish land
Respect voor iedereen behalve hem en zijn overtuiging?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja, respect voor iedereen op de werkvloer is een basisbeginsel voor een prettige werksfeer.
Dan heeft de schiool het recht hem weg te sturen omdat er met dit soort figuren niets te beginnen valt. Net zoals een werkgever het recht heeft dit soort malloten niet aan te nemen of weg te sturen en net zoals de overheid zich het recht zou moeten toeeigenen om dit soort malloten uit te sluiten van het sociale stelsel.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Meki het volgende:
[..]
dat weet ik maar . ik zou haar wel een hand geven maar daar denkt Mike anders over dat recht heeft hij en dat recht mag hij uitoefenen
Inderdaad. Heeft hij even pech.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:34 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Respect voor iedereen behalve hem en zijn overtuiging?
Wat een argumenten!quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
Inderdaad. Heeft hij even pech.
En een werkgever heeft ook het recht om iemand daarom niet aan te nemen. Het wordt in Nederland namelijk als asociaal gezien om iemand geen hand te geven. Dit heeft natuurlijk een negatief effect op zijn werk. Ik snap de commotie niet. Ik zou als werkgever ook geen mensen aannemen die geen hand van vrouwen wilt schudden, alleen al om je image.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |