quote:Tja.
AMSTERDAM - De bijgebouwen van de Internationale Schakelklas in Drachten zijn in de nacht van zondag op maandag in vlammen opgegaan. Volgens de brandweer, die twee brandhaarden ontdekte, is de brand aangestoken.De school biedt onderdak aan leerlingen van buitenlandse afkomst. Of de brand iets te maken heeft met de recente aanslagen in de Verenigde Staten kon de politie niet zeggen. De politie heeft een onderzoek ingesteld.
Brand in moskee
Bij een moskee in Zwolle is in de nacht van zaterdag op zondag brand gesticht. De schade is beperkt gebleven doordat het vuur snel onder controle was.
De politie heeft maandag pas bekendgemaakt dat het ging om brandstichting bij een moskee in de Koningin Wilhelminastraat. De voordeur is vermoedelijk met aanmaakblokjes in brand gestoken. Verder is een steen tegen een ruit naast de voordeur gegooid. Ook is een ijzeren staaf op ooghoogte in een hek gestoken. Dit leverde gevaar op en kostte volgens de politie een brandweerman die rond het pand liep, bijna een oog.
[Dit bericht is gewijzigd door clowntje op 17-09-2001 16:22]
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:21 schreef clowntje het volgende:
Ik kan er écht niets aan doen, maar echt erg vind ik het niet...
quote:Ow? Leg eens uit.
Op maandag 17 september 2001 16:23 schreef clowntje het volgende:
Laat ik het anders, tactischer, verwoorden: ik kan het wel begrijpen...
quote:Hoezo?
Op maandag 17 september 2001 16:23 schreef clowntje het volgende:
Laat ik het anders, tactischer, verwoorden: ik kan het wel begrijpen...
quote:Ik sluit me hier volledig bij aan.
Op maandag 17 september 2001 16:18 schreef links234 het volgende:
www.nu.nl
[..]Tja.
Ik ga er ook geen woorden aan vuilmaken.
quote:Is dat een reden om het vertrouwen van andere mensen die het nog wel hebben ook de grond in te boren?
Op maandag 17 september 2001 16:23 schreef Halinalle het volgende:
Mijn vertrouwen in de mensheid is de afgelopen week niet bepaald gegroeid.
quote:Doe ik dat dan? Ik wist niet dat mijn uitspraak zoveel invloed had.
Op maandag 17 september 2001 16:26 schreef Lod het volgende:[..]
Is dat een reden om het vertrouwen van andere mensen die het nog wel hebben ook de grond in te boren?
quote:Of de brand iets te maken heeft met de recente aanslagen in de Verenigde Staten kon de politie niet zeggen. De politie heeft een onderzoek ingesteld.
Tja.
Dit is net zo min te tolereren als de Werkelijk Misselijkmakende acties die enkele buitenlanders zich meenden te kunnen permitteren. Genoemde acties hebben wellicht zelfs bijgedragen aan het waanidee dat nu gebouwen in brand kunnen worden gestoken. 't zal me niks verbazen.
quote:Als iemand zegt dat ie het niet zo erg vind dan vind ik dat behoorlijk schokkend.
Op maandag 17 september 2001 16:21 schreef clowntje het volgende:
Ik kan er écht niets aan doen, maar echt erg vind ik het niet...
...behalve dat laatste met die ijzeren staaf.Doe ik dat dan? Ik wist niet dat mijn uitspraak zoveel invloed had.
quote:pffff meen je dat??
Op maandag 17 september 2001 16:28 schreef Halinalle het volgende:[..]
Doe ik dat dan? Ik wist niet dat mijn uitspraak zoveel invloed had.
vooruit, kennelijk trekt het je wel aan.
er zijn dus mensen die door de gebeurtenissen alle moslims even over één kam scheren en een school en een moskee in de fik steken. dit is fout, kortzichtig en zeer gevaarlijk op dit moment. maar jij kunt het wel begrijpen?
Juist NU moeten we voorzichtig zijn en weer wat vertrouwen opbouwen
Ik wil echt niet het vertrouwen in de mensheid de grond in boren, maar ik probeer te begrijpen wat de daders hebben gedacht...
Ik denk dat er wel degelijk een link is met Amerika.... Toen er bekend werd gemaakt dat er waarschijnlijk moslims (weliswaar extremisten) achterzaten die hun daden goedpraatten aan de hand van de Koran kreeg ik behoorlijk de kriebels...
Als de Koran zoiets kan goedpraten deugt het geloof gewoonweg niet. Ook voor afgelopen dinsdag waren Moslims al bij bepaalde mensen gehaat omdat er onder deze groep 'Medelanders' relatief meer criminaliteit etc. bestaat. Dan denk ik niet dat de daders dit willen veranderen door zelf criminaliteit te plegen, maar waarschijnlijk is het gewoon een manier geweest om de haat tegen deze mensen kwijt te kunnen. Haat (al dan niet terecht) die ik ook soms voel maar dan gewoon wegslik, omdat het natuurlijk niet eerlijk is, dat je een hele bevolkingsgroep aankijkt op de daden van een paar gekken...
(Ondertussen, ben ik er overigens overtuigd dat je ieder heilig geschrift, niet alleen de Koran, wel zo kunt interpreteren dat aanslagen als op het WTC zijn goedgepraat... )
quote:Eerlijk? Wat een ronduit belachelijke bewoording van zoiets schandaligs. Ik zou het rondtuit crimineel noemen en dat de personen die dit gedaan hebben (als het de in jouw post gesuggereerde redenen zijn) eigenlijk net zo ziek zijn als de terroristen die dat ding in het WTC gejast hebben.
Op maandag 17 september 2001 16:37 schreef clowntje het volgende:
Overigens wil ik ook nog even melden dat het natuurlijk niet eerlijk is, dat je een hele bevolkingsgroep aankijkt op de daden van 19 gekken...
quote:Dat impliceer ik nergens. De zogenaamde 'wraakacties' tegen mensen die er niets mee te maken hebben keur ik ten zeerste af. Juist door die blinde haat deed ik mijn uitspraak over vertrouwen in de mensheid.
Op maandag 17 september 2001 16:32 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
pffff meen je dat??
vooruit, kennelijk trekt het je wel aan.
er zijn dus mensen die door de gebeurtenissen alle moslims even over één kam scheren en een school en een moskee in de fik steken. dit is fout, kortzichtig en zeer gevaarlijk op dit moment. maar jij kunt het wel begrijpen?
Juist NU moeten we voorzichtig zijn en weer wat vertrouwen opbouwen
P.S. Ik ben clowntje niet. Sommige reacties lijken daarvan uit te gaan.
quote:Ik ben bang dat ik verkeerd wordt begrepen dus laat ik beginnen te zeggen dat ik het niet goedpraat, niet goed vind, maar dat ik het wel begrijp en er niet zo mee kan zitten...
Op maandag 17 september 2001 16:39 schreef MrBig het volgende:
Eerlijk? Wat een ronduit belachelijke bewoording van zoiets schandaligs. Ik zou het rondtuit crimineel noemen en dat de personen die dit gedaan hebben (als het de in jouw post gesuggereerde redenen zijn) eigenlijk net zo ziek zijn als de terroristen die dat ding in het WTC gejast hebben.
Ik denk dat ontzettend veel mensen zich erop betrappen af en toe een hele bevolkingsgroep aan te kijken op de daden van een paar mensen uit deze groep. (denk bijvoorbeeld ook aan de vele mensen die lange tijd bij voorbaat een hekel hadden aan iedere duitser)
De mensen die deze brand hebben gesticht zijn natuurlijk hartstikke gek. Maar dit is lang niet zo erg als wat er in het WTC is gebeurd. De mensen die dit laatste hebben gedaan wilden een statement zetten door 5000 mensen te vermoorden. Terwijl de brandstichters, waarschijnlijk, gewoon boos waren op een paar Moslims die iets fout hebben gedaan en ze op een één of andere manier een soort wraak wilden...
Hierbij hoop ik genoeg uitgelegd te hebben waarom ik het wel kan begrijpen.... LET OP: Ik keur het NIET GOED!!
Overigens ben ik zelf ook voorstander van deze uitspraak: "Juist NU moeten we voorzichtig zijn en weer wat vertrouwen opbouwen"
-edit niets inhoudelijks
[Dit bericht is gewijzigd door clowntje op 17-09-2001 17:00]
quote:Ten eerste: het woord "gewoon" lijkt me niet op z'n plaats.
Op maandag 17 september 2001 16:49 schreef clowntje het volgende:[..]
Terwijl de brandstichters, waarschijnlijk, gewoon boos waren op een paar Moslims die iets fout hebben gedaan en ze op een één of andere manier een soort wraak wilden...
quote:Je eerste punt, klopt... was idd verkeerde bewoording
Op maandag 17 september 2001 16:54 schreef ranja het volgende:
Ten eerste: het woord "gewoon" lijkt me niet op z'n plaats.
Ten tweede ben ik banger voor de gevolgen van dit soort (re)acties dan voor die van dinsdag. Ik bedoel, de hele wereld lijkt de VS te steunen in het zo snel mogelijk pakken van de dader(s). Toegegeven, het is een een wankele en makkelijk te verspelen steun. Laat die steun nu niet verpest worden door het uitvoeren van machteloosheidsacties op de verkeerden.
quote:O geweldig dit...
www.nu.nl
[..]Tja.
GVD!
P.S. is er iemand die familie of vrienden heeft in andere landen van Europa? Hoe is de stemming daar op dit moment? Frankrijk, Engeland, Duitsland, Belgie etc. alle landen eigenlijk waar een grote moslimgemeenschap leeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |