Echter zijn deze organisaties minder vaak grensoverschrijdend in hun geweld.
Internationaal terrorisme heeft meer dan gemiddeld een islamitische achtergrond
quote:Doen. Ik daag je uit.
Op vrijdag 21 september 2001 20:31 schreef slakkie het volgende:*kwaad heet bloed heeft op dit moment*
Ok, R@b en Heindekort, ik zit er nu serieus over na te denken of ik jullie uitspraken niet moet neerleggen bij Meldpunt Discriminatie.
Maak jezelf onsterfelijk belachelijk.
quote:Het blijkt maar weer. Je bent dom, je wil dom zijn en je wil je nergens in verdiepen. Soms denk ik: goh, zou ie dan toch veranderen, en dan lees ik zoiets droevigs weer.
Op vrijdag 21 september 2001 04:43 schreef R@b het volgende:
[..]HA HA HA HA HA HA HA
Moslims als democraten, wat een grap.......
quote:Mijn opvolgende post hierover heb je zeker weer overgeslagen Hagellach?????
Op vrijdag 21 september 2001 23:55 schreef Hagelslag het volgende:[..]
Het blijkt maar weer. Je bent dom, je wil dom zijn en je wil je nergens in verdiepen. Soms denk ik: goh, zou ie dan toch veranderen, en dan lees ik zoiets droevigs weer.
quote:Hier ben ik het dus ook helemaal mee eens. Oke, noem me naief, noem me een watje, een softie of wat je nog meer te bleren hebt, maar als er niet zulke mensen zijn dan zal het héél gauw afgelopen zijn met ons, mensen. Als ik ook maar iemand enigszins hiermee kan beinvloeden ben ik al blij. Ik hoef mijn gelijk niet.
GrazIs het naief om mensen als mensen te beschouwen en niet als allochtonen, niet als religieuzen etc? soms wordt me dat moeilijk gemaakt, wanneer ik mensen als Heindekort zie blaten of wanneer mijn mobiel door een allochtoons jongetje op een fiets uit mijn handen gerukt wordt. Maar toch? Leef ik in een droomwereld als ik er zo over wens te denken? Als ik uitga van wederzijds begrip? Misschien wel en misschien word ik uiteindelijk wel in mijn rug gestoken, maar dan heb ik in ieder geval mijn eigen gevoel nooit verloochend.
En so what als ik dadelijk op straat lig met een mes in mijn rug! Heb ik het dan verdiend omdat ik een zgn. watje ben en geloof in een utopie? Zijn jullie, fanatiekelingen, dan degene die zonder emotie kunnen zeggen dat het mijn eigen schuld is en dat ik maar beter terug had kunnen slaan? Bull-shit-tot-de-macht-triljoen.
'k heb tenminste indealen en ik schaam me er niet voor.
Voel je de drang al op komen om me te gaan quoten en onderuit te halen met je stokpaardjes? Mooi, wie de schoen past trekke hem aan.
quote:Je groeit er wel overheen de komende 5 jaar
Op zaterdag 22 september 2001 00:11 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
'k heb tenminste indealen en ik schaam me er niet voor.
quote:Wie weet. Ik loop wel "soft" en begripvol te posten, maar in werkelijkheid zeg ik ook wel eens dingen die niet door de beugel kunnen. Heeft iedereen toch. Het mooie van zo'n forum is dat je meer dan 10 tellen hebt om na te denken en de tijd kan nemen om de dingen in perspectief te zien.
Op zaterdag 22 september 2001 00:25 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Je groeit er wel overheen de komende 5 jaar
Ik weet het, de realiteit is anders en de wereld is hard. En geloof me, ik ben een van de weinigen van de mensen die ik ken die dat maar al te goed beseft. Wat moet dát moet, wat is dat is, blah, blah. Wil ik graag over discussieren in filosofie&theologie. Maar ideologie mag best afwijken van hoe je in het leven staat.
[Dit bericht is gewijzigd door chocolatemoeze op 22-09-2001 00:36]
quote:Oooh ja het 'laten we onze andere wang toekeren' concept.
Op zaterdag 22 september 2001 00:32 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
En niet dat geweld en haat de enige oplossingen zijn.
Je denkt dat dat een oplossing is?
quote:Ik zou zeggen kijk naar Israel en de Palestijnen
Op zaterdag 22 september 2001 00:35 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Oooh ja het 'laten we onze andere wang toekeren' concept.
Mensen zoeken het slechte van de medemens op...ze zoeken werkelijk alles op wat een kleine groep gedaan heeft en ziet zo het slechte in en krijg extreme haatgevoelens.
Mijn conclusie is ook dat velen niets geleerd hebben van dramatische gebeurtenissen in het verleden.
Ik zou zeggen...ga eens voor de grap de geschiedenis van Amerika in...pak de feiten erbij..zie hoe slecht Amerika is geweest. Kom je dan ook tot de conlusie dat alle Amerikanen een probleem zijn?
Voorbeeld nummer 1....Amerika bood en biedt onder dak aan de kkk.
Voorbeeld nummer 2....De cowboys in Amerika hebben er even voor gezorgd dat indianen zowat zijn uitgestorven.
quote:Sleept al 50 jaar...zowel met als zonder 'momenten van bezinning' en wapenstilstanden
Op zaterdag 22 september 2001 00:37 schreef Re het volgende:[..]
Ik zou zeggen kijk naar Israel en de Palestijnen
enne...Hamas houdt zich niet aan het bestand
[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 22-09-2001 00:39]
quote:Als dat zo mooi ging, graag. Dan laat je zien wie er nu echt sterker is. In werkelijkheid zit het complexer in elkaar. Maar een rassen/religie-haat, totale oorlog met een kreupelland als afhanistan is ook weer het andere uiterste, laten we eerlijk zijn. Zoals ik al eens eerder postte eerder, ik weet toch ook best dat een haai (mensen) kán doden? Is toch geen reden om dan maar alle haaien af te schieten? Wat doet de mens, die bestudeerd de haai, kijkt hóe hij leeft en bekijkt hoe de mens samen met zo'n roofdier samen kan leven.
Op zaterdag 22 september 2001 00:35 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Oooh ja het 'laten we onze andere wang toekeren' concept.
quote:Maar de haai die mensen aanvalt knal je af...
Op zaterdag 22 september 2001 00:39 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Als dat zo mooi ging, graag. Dan laat je zien wie er nu echt sterker is. In werkelijkheid zit het complexer in elkaar. Maar een rassen/religie-haat, totale oorlog met een kreupelland als afhanistan is ook weer het andere uiterste, laten we eerlijk zijn. Zoals ik al eens eerder postte eerder, ik weet toch ook best dat een haai (mensen) kán doden? Is toch geen reden om dan maar alle haaien af te schieten? Wat doet de mens, die bestudeerd de haai, kijkt hóe hij leeft en bekijkt hoe de mens samen met zo'n roofdier samen kan leven.
plain and simple
[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 22-09-2001 00:41]
quote:Vergeven en vergeten... dat ziet men voor het "gemak" over het hoofd. Het blijft een gebakkelei
Op zaterdag 22 september 2001 00:37 schreef illusion het volgende:
dit doet me denken aan de praktijken die in de tweede wereld oorlog ook zijn opgetreden.Mensen zoeken het slechte van de medemens op...ze zoeken werkelijk alles op wat een kleine groep gedaan heeft en ziet zo het slechte in en krijg extreme haatgevoelens.
Mijn conclusie is ook dat velen niets geleerd hebben van dramatische gebeurtenissen in het verleden.
Ik zou zeggen...ga eens voor de grap de geschiedenis van Amerika in...pak de feiten erbij..zie hoe slecht Amerika is geweest. Kom je dan ook tot de conlusie dat alle Amerikanen een probleem zijn?
Voorbeeld nummer 1....Amerika bood en biedt onder dak aan de kkk.
Voorbeeld nummer 2....De cowboys in Amerika hebben er even voor gezorgd dat indianen zowat zijn uitgestorven.
quote:Die ene haai juist! Of bedoel je dat niet. Want ik kan me een post van je herinneren die zei dat je heel afghanistan maar plat moest gooien.
Op zaterdag 22 september 2001 00:40 schreef Swetsenegger het volgende:Maar de haai die mensen aanvalt kanl je af...
plain and simple
En niet "de haai" schiet je maar af, want zo moet je ook tijgers, krokodillen, beren, slangen en alles wat maar dodelijk is afknallen.
quote:Als je een bepaald soort haai keer op keer mensen aanvalt ruim je de soort op
Op zaterdag 22 september 2001 00:41 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Die ene haai juist! Of bedoel je dat niet. Want ik kan me een post van je herinneren die zei dat je heel afghanistan maar plat moest gooien.
En niet "de haai" schiet je maar af, want zo moet je ook tijgers, krokodillen, beren, slangen en alles wat maar dodelijk is afknallen.
quote:Je kunt er ook uit de buurt blijven. Zat andere plaatsen om te zwemmen of te duiken. En komen ze te dicht bij het strand, dan hang je netjes een net in zee. Hopla, hoef je geen heel soort voor op te ruimen.
Op zaterdag 22 september 2001 00:44 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Als je een bepaald soort haai keer op keer mensen aanvalt ruim je de soort op
quote:ik heb Amerika nooit vergeven dat ze zo lax optrad tegen de kkk..en zal Amerika ook nooit vergeven dat ze die mooie indianen bijna hebben uitgeroeid.
Op zaterdag 22 september 2001 00:40 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Vergeven en vergeten... dat ziet men voor het "gemak" over het hoofd. Het blijft een gebakkelei
Via hollywood willen ze ook nog eens even laten zien hoe dapper die cowboys wel niet waren.
quote:en als die bescherming niet werkt?
Op zaterdag 22 september 2001 00:45 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Je kunt er ook uit de buurt blijven. Zat andere plaatsen om te zwemmen of te duiken. En komen ze te dicht bij het strand, dan hang je netjes een net in zee. Hopla, hoef je geen heel soort voor op te ruimen.
je geeft hier precies de argumenten aan
quote:Daar zullen ook best klootzakken tussen gezeten hebben...
Op zaterdag 22 september 2001 00:46 schreef illusion het volgende:[..]
en zal Amerika ook nooit vergeven dat ze die mooie indianen bijna hebben uitgeroeid.
mooie indianen...ook een generalisatie
quote:Ach, de "fundamentalistische" Amerikaan vindt toch dat Amerika tot de Amerikanen hoort? Een Amerikaan was vroeger het uitschot van Europa. En nu bevat een gemiddelde Amerikaan net zoveel verschillende raseigen genen als ik haren heb op mijn hoofd.
ik heb Amerika nooit vergeven dat ze zo lax optrad tegen de kkk..en zal Amerika ook nooit vergeven dat ze die mooie indianen bijna hebben uitgeroeid.
Via hollywood willen ze ook nog eens even laten zien hoe dapper die cowboys wel niet waren.
quote:Hoever in de geschiedenis ga je nog terugduiken???
ik heb Amerika nooit vergeven dat ze zo lax optrad tegen de kkk..en zal Amerika ook nooit vergeven dat ze die mooie indianen bijna hebben uitgeroeid.
Ik heb het de Spanjaarden nooit vergeven dat ze Alkmaar ooit hebben belegd en bijna uitgehongerd in 1573.
quote:Nah, er gaan triljarden in de veiligheids diensten en het justicieel/militair apparaat. In vergelijking gaat er een tientje in het opleiden van een terrorist en nog eens een geeltje in een bom. Ik denk dat er toch wel iets uit gehaald kan worden om dat vangnet effectiever te maken.
Op zaterdag 22 september 2001 00:47 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
en als die bescherming niet werkt?
welk 'net' helpt tegen terrorisme?je geeft hier precies de argumenten aan
quote:Je kan je niet verdedigen tegen terrorisme. Het is een smerige vijand. Er is maar 1 verdediging...uitroeiing
Op zaterdag 22 september 2001 00:55 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Nah, er gaan triljarden in de veiligheids diensten en het justicieel/militair apparaat. In vergelijking gaat er een tientje in het opleiden van een terrorist en nog eens een geeltje in een bom. Ik denk dat er toch wel iets uit gehaald kan worden om dat vangnet effectiever te maken.
Het is ook maar net hoe dat beleid in die verschillende apparaten gevoerd wordt. Amerika dacht dat ze onaantastbaar zouden zijn voor terrorisme. *Beep* Wrong answer! Hun beleid was dan ook helemáál niet voorbereid op een aanslag als deze. Naiviteit? Arrogantie? Beide misschien. Vraag je je af waar die triljarden dan aan besteed zijn. In mijn ogen alleen maar aan machtsvertoon.
(Wat denk je wel niet wat een handjevol apaches of een vliegdekschip wel niet kost, laat staan het heel kernwapen arsenaal en het starwars project op handen, ziljoen dollar waar Amerika nu eigenlijk niets aan heeft, de vijand is immers onzichtbaar.)
quote:en hoe wou je dat dan doen?
Op zaterdag 22 september 2001 00:57 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Je kan je niet verdedigen tegen terrorisme. Het is een smerige vijand. Er is maar 1 verdediging...uitroeiing
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |