Als ik dat zelf zou interpreteren zou het zoiets betekenen als: "Je hebt gelijk schatje, maar ik vind jequote:Op maandag 13 december 2004 16:35 schreef Panzerknacker het volgende:
[..]
In plaats van argumenten smijten over waarom ze wel lekker is, kan je ook iets anders doen. Je zou bijvoorbeeld alleen kunnen glimlachen en haar een goeie knuffel kunnen geven als ze zo reageert. Ik weet zeker dat je dan een andere respons krijgt. Probeer maar eens.
Dames in de zaal die hier commentaar op willen leveren?
Gelukkig interpreteren mannen en vrouwen dingen vaak heel erg verschillend. Probeer het maar eens, die knuffel geef je haar omdat je echt meent dat je haar leuk/lekker vindt. Trust me, vrouwen voelen het verschil wel tussen gemeend en niet gemeend. Laat je gewoon gaan zonder je over kleinigheden zorgen te maken.quote:Op maandag 13 december 2004 16:48 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Als ik dat zelf zou interpreteren zou het zoiets betekenen als: "Je hebt gelijk schatje, maar ik vind je
toch wel lief..."
Wat ik dus niet bedoel...
Ok, iig zeker wel de moeite waard om het te proberen... 't is namelijk een van de voornaamstequote:Op maandag 13 december 2004 16:58 schreef Panzerknacker het volgende:
[..]
Gelukkig interpreteren mannen en vrouwen dingen vaak heel erg verschillend. Probeer het maar eens, die knuffel geef je haar omdat je echt meent dat je haar leuk/lekker vindt. Trust me, vrouwen voelen het verschil wel tussen gemeend en niet gemeend. Laat je gewoon gaan zonder je over kleinigheden zorgen te maken.
als je er nou serieus meer wilt weten over verschillen tussen mannen en vrouwen, lees er dan eens een boek over. Je zal meer dan eens denken; "Kolere dat is precies wat er bij ons gebeurt" of "heee, dat herken ik bij ons".quote:Op maandag 13 december 2004 17:07 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ok, iig zeker wel de moeite waard om het te proberen... 't is namelijk een van de voornaamste
redenen dat ik wat terughoudender ben geworden in het uitspreken wat ik vind en voel... hoop dat 't werkt... thanks![]()
Tja op dit ene topic heb ik wel last, maar heb over het algemeen geen moeite met de verschillenquote:Op maandag 13 december 2004 17:17 schreef Panzerknacker het volgende:
[..]
als je er nou serieus meer wilt weten over verschillen tussen mannen en vrouwen, lees er dan eens een boek over. Je zal meer dan eens denken; "Kolere dat is precies wat er bij ons gebeurt" of "heee, dat herken ik bij ons".
Gelukkig dat het maar 1 ding is.quote:Op maandag 13 december 2004 17:24 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Tja op dit ene topic heb ik wel last, maar heb over het algemeen geen moeite met de verschillen
zien en accepteren tussen mannen en vrouwen hoor... 'k kan me naar zeggen van een aantal
vriendinnen ook heel goed in hun gevoelens en denkwijzen inleven... Alleen dit is nu net een
dingetje waar ik niet doorheen prik... Ik weet wel het waarom, maar niet wat te doen... Op verbaal
gebied alles geprobeerd, maar misschien is het idd de oplossing om hier zo op te reageren zoals
je eerder beschreef...
Waarom niet? Je beweert zelf dat je altijd uit eigenbelang handelt, hier heb jij ook belang bij. Wat maakt het jou voor de rest uit dat ze zichzelf voor de gek houdt?quote:Op maandag 13 december 2004 02:09 schreef HansKazaNova het volgende:
[..]
Tja kijk, dat bedoel ik nu, elke man in dit topic die aangaf dat hij weleens wat liefs zegt doet het uitsluitend uit eigenbelang; om iets te bereiken/bewerkstelligen.
En eigenlijk weten vrouwen dat zelf ook wel, maar tóch willen ze het horen.
Als ze zichzelf voor de gek willen houden, ok, maar betrek mij daar niet in.
Sorry, maar je slaat de plank mis. Het gaat hier wel degelijk om de verschillen tussen man en vrouw en hun unieke behoeften. Je beschrijft hier je eigen behoeften en gaat ervanuit dat het voor een vrouw of zelfs iedereen hetzelfde is. Niets is minder waar, sorry.quote:Op maandag 13 december 2004 17:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik denk dat het niet alleen met de relatie tussen man en vrouw heeft te maken, maar gewoon hoe mensen in het algemeen met elkaar omgaan.
Meestal krijg je het alleen te horen als iets niet goed is en als iets wel goed is dan hoor je nooit wat.
Dus zodra iemand nooit kritiek levert heb ik persoonlijk ook geen behoefte aan een compliment of een aardige opmerking.
Eigenbelang in het dagelijks leven is okay.quote:Op maandag 13 december 2004 17:34 schreef Modwire het volgende:
Waarom niet? Je beweert zelf dat je altijd uit eigenbelang handelt, hier heb jij ook belang bij. Wat maakt het jou voor de rest uit dat ze zichzelf voor de gek houdt?
Natuurlijk weet ik dat een relatie tussen man en vrouw hun unieke elementen bevat, maar dan nog denk ik het te maken heeft met hoe je opgevoed bent en met welke principes.quote:Op maandag 13 december 2004 17:47 schreef Panzerknacker het volgende:
[..]
Sorry, maar je slaat de plank mis. Het gaat hier wel degelijk om de verschillen tussen man en vrouw en hun unieke behoeften. Je beschrijft hier je eigen behoeften en gaat ervanuit dat het voor een vrouw of zelfs iedereen hetzelfde is. Niets is minder waar, sorry.
Tja, zo kun je 't ook heel makkelijk afschuivenquote:Op maandag 13 december 2004 20:04 schreef Shirley het volgende:
Het is mannen eigen, klaar.
Er zijn inderdaad veel mensen die naar complimenten snakken. Dit zijn over het algemeen mensen die door overkritische ouders zijn opgevoed. De praktijk laat echter vaak zien dat deze mensen vaak(in de meeste gevallen) erg prestatiegericht zijn, immers het is nooit genoeg. Binnen een relatie uit dit zich vaak niet in snakken naar complimentjes maar met zelf kritisch zijn over de partner, geen of weinig complimenten en waardering geven of continu lopen pochen met hoe goed ze wel niet zijn. Monkey see, monkey do en als je ouders kritisch zijn, dan is de kans groot dat je het zelf ook zult worden.quote:Op maandag 13 december 2004 18:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat een relatie tussen man en vrouw hun unieke elementen bevat, maar dan nog denk ik het te maken heeft met hoe je opgevoed bent en met welke principes.
Er zijn mensen die naar complimenten snakken in het algemeen, in een relatie doen ze dat dan vaak ook.
Ik beschreef inderdaad mijn eigen behoefte maar ik snap niet waar je het vandaan haalt dat ik dat voor iedereen hetzelfde zie
Acceptatie heet zoiets.quote:Op maandag 13 december 2004 20:20 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Tja, zo kun je 't ook heel makkelijk afschuiven
Scherp.quote:Op maandag 13 december 2004 20:04 schreef Shirley het volgende:
Het is mannen eigen, klaar.
Hoe kun je zo snel over mij oordelen zonder me uberhaupt te kennen. Als je het over relaties wilt hebben prima, als je wilt oordelen of me persoonlijk aan wilt vallen, dan doe je dat maar ergens anders....okee?quote:Op dinsdag 14 december 2004 00:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Scherp.
![]()
En Panzer, als een vrouw naar een complimentje vist vangt ze bij mij een flauwe opmerking, of zo'n zelfde glimlach en knikje als jij geeft na het verbale gekwijl. Zeg jij dan precies wat iemand anders wil horen?
Lijkt me lastig als je zo onzeker bent.
En dat uit de mond van de persoon die mij een mishandeld en drugsverslaafd kind van gescheiden ouders noemde die niet weet hoe hij met vrouwen om moet gaanquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:03 schreef Panzerknacker het volgende:
Hoe kun je zo snel over mij oordelen zonder me uberhaupt te kennen. Als je het over relaties wilt hebben prima, als je wilt oordelen of me persoonlijk aan wilt vallen, dan doe je dat maar ergens anders....okee?
Je hebt gelijk jongen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:08 schreef HansKazaNova het volgende:
[..]
En dat uit de mond van de persoon die mij een mishandeld en drugsverslaafd kind van gescheiden ouders noemde die niet weet hoe hij met vrouwen om moet gaan.
Vandaar je affectie voor vrouwen, de band van de hypocrisie verbindt jullie
Tut, tut knul...quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:17 schreef Panzerknacker het volgende:
Ik suggereerde dat het mogelijk was dat jij iets heel vervelends hebt meegemaakt in je jeugd, nergens zei ik dat het per definitie zo is. Heiden6 noemt me gewoon plompverloren onzeker. Jij leest niet wat er staat, je leest wat je wilt lezen.
Het lijkt hem zo, dus het is toch echt net zo suggestief als die beredenering van jou, in principe nog minder zelfs.quote:Op dinsdag 14 december 2004 00:58 schreef heiden6 het volgende:
Lijkt me lastig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |