abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23892725
Alweer 2 jaar America en nog spreek ik Nederlands Integreren zit er even niet 100% lijkt het wel

Tjah in 2 jaar nog geen klap verder gekomen dan ik 2 jaar geleden was.... behalve dat mijn Amerikaans spraakgebrek wat minder geworden is en ik weet hoe het is om te werken voor een 3de rangs schijt mongool

Maargoed... 2 jaar alweer in het meest vergruisde land van de US..... ik ben nog niet bekeerd tot fanatieke Bush aanhangen / NRA lid of Christen... ik heb nog geen anti-abortus lobby op mijn nek gehad of ben voor jan doedel naar een of ander moslim colonie afgevoerd...

Ben benieuwd waar ik over 2 jaar ben

Tot ziens Nederland

orginele topic wat zojuist door DrFlits gesloten is
quote:
Tot ziens Nederland, morgen als we met de wielen van de startbaan loskomen is het dan eindelijk zover. Een staatburger die Nederland verlaat en zijn heil in het verre westen gaat zoeken. Op naar Los Angeles in de staat California.
11 maart 1997 besloot ik eens aan te loggen bij een java-based chat. Ik kwam er al vaker en had nog nooit van IRC gehoord. Ik zag de naam 111 en klikte daarop. Een prive chat begon... de eerste regel was 'hello 111'... daarna volgde een conversatie over Nederland/Wietgebruik/Californie.

Ze gaf me haar e-mail adres en ik stuurde een e-mailtje. Ik schreef iets in de trant van : "Hi it's me parkel (mijn oude chatnaam) don't fall in love with me'. 2 dagen later checkte ik mijn e-mail weer.... het antwoord was er al 'don't worry I won't fall in love with you'

De zomer van 1999 ging ik voor het eerst naar haar toe, ik wist niet wat ik er van moest verwachten. we hadden een aantal keer gebeld en ik had een wazige foto van haar gezien. Maar ik had een goed gevoel.

Ik kwam aan op Los Angeles Airport. Ging door de douaneen daar stond Amy me al op te wachten. We hadden 3 weken vol plezier toen moest ik terug naar huis.

De zomer van 2000 was ook erg leuk. We gingen naar Las Vegas en trokken 24/7 met elkaar op. We hadden elkaar regelmatig gebeld, we e-mailen elkaar bijna elke dag en we stuurden brieven over de post.

Ik geloof dat het 25 juni was toen ik Amy ten huwelijk vroeg... ze zei meteen ja. Maar we besloten het niet aan haar ouders te vertellen tot die thuiskwamen van een familie bezoekje aan de andere kant van de US. De reactie van de ouders was nogal lauw. Ze wisten niet echt wat ze ervan moesten denken.

In het jaar dat volgde kreeg ik een betere band met haar moeder. Ze stond wel positief t.o.v het huwelijk haar vader vond me ook wel een coole gozer.

In de zomer van 2001 Kwam Amy hierheen. Na 2 uur wachten op schiphol kon ik Amy in de verte al zien bij de koffers. Ik stond voor een glazen deur heen en weer te springen... ze zwaaide terug. Toen moest ze voor het eerst mijn ouders ontmoeten. Grappig om te zien hoe verlege ze was.

Kerst 2001 ging ik weer naar Anaheim toe. Ik heb haar toen echt ten huwelijk gevraagd omdat de tijd toen wel rijp was. We waren allebei klaar met onze studie en waren er allebei klaarvoor.

Februari 2002 zijn we begonnen met de voorbereidingen van de hele papier heisa. Na maanden stressen kregen we op 15 oktober eindelijk het verlossende antwoord. de I-129F (petition for fiance K1) was approved by the INS.

1 september ontslag genomen....

Na een doktersonderzoekje ging het toch echt gebeuren. 5 december 9:30 op het US consulaat in Amsterdam. Ik had alle papieren 100x gecontroleerd. Ik was 3 maanden bezig geweest met de voorbereiding van de papieren.

Alles ging snel en voortvarend.... totdat de medewerker me vroeg naar mijn geboorte bewijs....... ik gaf hem een uitrijksel uit het bevolkingsregister. Helaas... ik kon weer terug naar Veghel om het juiste document te halen. Ik was tegen die tijd al helemaal bek-af. Niet geslapen etc etc. Maar op 6 december om 8:30 stond ik wederom aan de deur van het consulaat. Ik heb mijn resterende papieren ingeleverd en moest om 15:30 terugkomen. Om 15:40 had ik mijn visum en kon beginnen aan de lange toch naar huis. (Dit keer gelukkig met de auto )

Zaterdag is de reis eindelijk geboekt. En ik begin de kriebels al te voelen...... afscheid nemen van mijn ouders. Alles loslaten wat ik in de afgelopen 26 jaar heb opgebouwd. Alles wat ik bereikt heb moet ik loslaten. Mijn vrienden/baan/ouders/familie.

Things I do for love

Maargoed morgen om 12:30 vertrekt het vliegtuig. Ik zal nog vaak terug denken aan Nederland waar ik 26 jaar lang heb geleefd. Ik blijf ook nog op fok komen

GreeTz

Vampier

[ Bericht 37% gewijzigd door Vampier op 11-12-2004 08:57:19 ]
Free people own guns! Slaves do not!
pi_23892743
Nou veel scheelt je gedachtegoed nog niet met de NRA !
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 11 december 2004 @ 02:03:16 #3
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_23892769
Nederlandsche nuchterheid missciien?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_23892814
2 jaar alweer???
Jemig man, wat vliegt de tijd!

Heb je wel eens spijt? Dat jij naar de VS bent gegaan en je vrouw niet naar Nld is gekomen?
pi_23892907
Ach hij kan nu lekker van afstand z'n semi discriminerende gal spuwen. Dat schijnt wel een aantrekkelijke optie te zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 11 december 2004 @ 02:17:56 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23892932
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 02:00 schreef Vampier het volgende:

Ben benieuwd waar ik over 2 jaar ben
Al woon je er dertig jaar, heb je nog geen accent.

Ken meerdere Nederlanders die er al meer dan twintig jaar wonen en die nog beter Nederlands spreken dan de gemiddelde drol hier

Dus laat dat Paul Verhoeven accentje maar achterwege.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_23892950
Hehehhe Jen deeee Bond right.... sukkeltje met zun accentje

en NEE ik heb geen greintje spijt... alleen heb ik mijn eerste jaar ontzettend veel zitten schelden... hoort bij de integratie en de cultuurshock
  zaterdag 11 december 2004 @ 02:21:03 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23892965
Ik bedoelde Paulus Verhoeven

Ik zeg ook niet dat je spijt moet hebben, volgend jaar woon ik daar ook.

Maar gelukkig wel in Noord
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_23893010
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 02:21 schreef popolon het volgende:
Ik bedoelde Paulus Verhoeven

Ik zeg ook niet dat je spijt moet hebben, volgend jaar woon ik daar ook.

Maar gelukkig wel in Noord
Heb je skype kunnen we een conference keer bellen met Vicz
  zaterdag 11 december 2004 @ 02:29:56 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23893037
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 02:26 schreef Vampier het volgende:

[..]

Heb je skype kunnen we een conference keer bellen met Vicz
Neen, ik bel naar de VS met een 0900 nummer.

Eén cent per minuut nog goedkoper dan lokaal bellen
pi_23893043
Jammer had wel eens met je willen lullen over je emigratie plannen Had ik je evt. wat tips kunnen geven
  zaterdag 11 december 2004 @ 02:35:54 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23893089
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 02:30 schreef Vampier het volgende:
Jammer had wel eens met je willen lullen over je emigratie plannen Had ik je evt. wat tips kunnen geven
Ik heb je emigratie-topics doorgenomen.

Werd ik niet altijd even vrolijk van

We doen het zonder tussenpersoon maar met 'hulp'.

Zij is Amerikaanse geworden in augustus, papieren daarna meteen op de post, effe afwachten nu.

https://egov.immigration.(...)eviceCenter=Nebraska

En ik ga verder niet offtopic
pi_23893134
Nebraska is sneller dan California (INS center Laguna Niggel) omdat Nebraska minder aanvragen krijgt van al die Nederlanders die naar een beschaafd land willen komen
  zaterdag 11 december 2004 @ 02:42:29 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23893145
Nah, Calififornia is twee maanden verder

[ Bericht 18% gewijzigd door popolon op 11-12-2004 13:22:45 ]
  zaterdag 11 december 2004 @ 05:32:28 #15
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_23894137
@vampier

Ik zit hier (Colorado) nu 5 maanden, in Juni ga ik weer terug.
waar woon jij?
pi_23894141
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 05:32 schreef SnowBite het volgende:
@vampier
waar woon jij?
Dakloos en op Fok! via Internetcafe.
pi_23894285
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 05:32 schreef SnowBite het volgende:
@vampier

Ik zit hier (Colorado) nu 5 maanden, in Juni ga ik weer terug.
waar woon jij?
Kali (California) beetje aan het snowboarden daar? ik kom niet terug naar NL Behalve dan voor Vakantie... beetje vrienden opzoeken (heej M@W staat de koffie dan klaar? )
  zaterdag 11 december 2004 @ 11:49:55 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23895679
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 08:04 schreef Vampier het volgende:

(heej M@W staat de koffie dan klaar? )
Eindelijk weer eens echte koffie?

Die rotzooi is daar niet te zuipen, zelfs Starbucks is een slecht aftreksel van goede koffie.
  zaterdag 11 december 2004 @ 14:42:39 #19
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_23898328
Ik zit hier nu ook zo'n 4 maanden nu, al heb ik wat meer geluk gehad dan Vampier met het zoeken van een baan. Ons appartement is wel wat aan de kleine kant(rond de 45-50 viekante meter), maar daar komt zodra de huidige lease is aflgelopen hopelijk verandering in.(foto's van me apparterment).

Mijn Nederlands is niks mee aan de hand (wel gooi ik er zo af-en-toe eens een woordje engelstussendoor). Mijn Engels begint steeds minder accent te hebben, kan nu zelfs in een drivethrough voor een paar mensen eeten bestellen zonder dat er iets verkeerd gaat. Gebeurde nogal eens dat als ik bijvoorbeeld bestelde "withouth cheese" dat ik een burger kreeg met extra kaas.... maargoed da's nu ook voorbij.

Mijn ouders zijn nu hier, en die gaan vandaag voor eht eerst mijn schoonouders ontmoeten (dat zijn dus van die echte rednecks).

ps : ik woon in Springfield, Missouri
Live from the USA
  zaterdag 11 december 2004 @ 14:47:53 #20
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_23898417
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 02:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Al woon je er dertig jaar, heb je nog geen accent.

Ken meerdere Nederlanders die er al meer dan twintig jaar wonen en die nog beter Nederlands spreken dan de gemiddelde drol hier

Dus laat dat Paul Verhoeven accentje maar achterwege.
Dan wonen ze zeker met meer dan 1 nederlander in de VS, want als je je Nederlands nog maar nauwelijks gebruikt gedurende 20 jaar en dagelijks engels spreekt, wordt je NL echt wel minder.
Live from the USA
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:02:50 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23898717
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 14:47 schreef Quintony het volgende:

[..]

Dan wonen ze zeker met meer dan 1 nederlander in de VS, want als je je Nederlands nog maar nauwelijks gebruikt gedurende 20 jaar en dagelijks engels spreekt, wordt je NL echt wel minder.
Klopt, hele families heb ik het over.

Die spreken echt nog wel Nederlands af en toe.

Maar dat accent van Verhoeven is gewoon gemaakt: mijn vriendin heeft maar zeven jaar (van haar 8e tot haar 15e) in Nederland gewoond, woont al meer dan 18 jaar (+ een paar jaar Canada) in de VS en spreekt het Nederlands zeer goed en vrijwel geen accent.
  zondag 12 december 2004 @ 14:01:58 #22
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23918576
Wat ben ik toch jaloers op de FOK!kers die in Amerika wonen Dat wil ik ook!
  zondag 12 december 2004 @ 14:09:47 #23
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23918739
Vampier, kun je mij niet als adoptiekindje nemen? Ik ben een uit Brabant afkomstige goedlachse 19 jarige knul, die bereid is om zich te schikken naar geldende familieregels. Ik zal koffie voor jullie zetten, afwas doen, bedden opmaken en andere huishoudelijke klussen. Na een jaar zal ik het huis uit gaan en op mezelf gaan wonen. Wat denk je, gaat het iets worden?
  zondag 12 december 2004 @ 14:30:11 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23919239
Er zijn ook andere manieren
  zondag 12 december 2004 @ 16:13:53 #25
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23921396
Wow. Wat een mooie love-story.

Ik ken trouwens ook een amerikaans meisje, ik heb een foto van haar gehad (ze is mooi). Maar ik ga niet verder dan een vriendschappelijk relatie want de kans dat ik haar ontmoet is toch al zo klein (ook al ga ik misschien wel later ergens in de VS wonen ofzo).
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')