Hoe komt het dat jij je niet kunt voorstellen wat er jou allemaal kan overkomen? "Een beetje boos zijn", alsof er niets in dit leven is dat jou van je stuk kan brengen. En nog arroganter, alsof jij de maatstaf bent voor de rest van de wereld. Jouw gebrek aan inlevingsvermogen verblind jouw ogen, zodat je niet ziet dat je het nog steeds niet begrijpt. Het gaat hier om (met name?) jonge meisjes die, temidden van alle lichamelijke en hormonale veranderingen, op zoek zijn naar onder meer zichzelf en lang niet altijd net zo sterk in hun schoenen staan zoals jij. Een foto op internet kan vergaande gevolgen voor ze hebben (blijft het bij thuisblijven?) en hun (o.m. sociale) ontwikkeling (ernstig) belemmeren. Lach jij daar maar om.quote:Op maandag 13 december 2004 10:51 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Ik zou het niet leuk vinden, en misschien een beetje boos zijn, omdat ze dat doen zonder mijn toestemming en er misbruik van maken.
Maar om daar nou niet meer door naar school te gaan, of mijn gezicht nergens meer durven vertonen. Neuh.
Waar zegt ze dat te zijn? Ik zie haar alleen beweren dat het 'r weinig boeit als haar naaktfoto's openbaar worden. Nergens dat ze meisjes die dat wel onprettig vinden maar raar vindt ofzo.quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:06 schreef Aaliehdjie het volgende:
Hoe komt het dat jij je niet kunt voorstellen wat er jou allemaal kan overkomen? "Een beetje boos zijn", alsof er niets in dit leven is dat jou van je stuk kan brengen. En nog arroganter, alsof jij de maatstaf bent voor de rest van de wereld.
Me is hier niet gekomen om te dissen, dus praat niet over afbranden. Als jij goed leest, dan zie je ook dat ze schrijft dat ze erom kan lachen. Als je erom lacht dan kun je daar lang en kort over blaten, maar het komt er in ieder geval niet op neer dat je begript toont voor de situatie van de personen in kwestie. Yamyam zou wel naar school gaan, om de eenvoudige reden dat zij het zich kennelijk niet kan voorstellen dat het erger kan zijn dan "ik zou het niet leuk vinden". Goed voor haar als je er zo mee om kunt gaan, maar het niet inzien dat dat niet opgaat voor iedereen vindt ik respectloos. En zeker geen reden om erom te lachen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:48 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Waar zegt ze dat te zijn? Ik zie haar alleen beweren dat het 'r weinig boeit als haar naaktfoto's openbaar worden. Nergens dat ze meisjes die dat wel onprettig vinden maar raar vindt ofzo.
Mensen afbranden zo op z'n tijd moet kunnen, maar doe dat dan wel terecht...
Mee eens. Ze zijn erg aan het veranderen en zijn erg onzeker. Meisjes rond die leeftijd zijn volgens mij naar elkaar toe ook heel erg kritisch en ze wil dus niet weten wat ze achter haar rug om nu over haar zullen zeggen. Haar lichaam afkraken, haar een slet noemen, puberende jongetjes met flauwe opmerkingen of heel apart naar haar staren. Als je dan al onzeker bent en je al niet weet hoe je je moet gedragen maakt dit het er niet makkelijker om. Tja en dat ze het dan toch zo ver laten komen laat maar eens blijken hoe naief ze zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:06 schreef Aaliehdjie het volgende:
[..]
Hoe komt het dat jij je niet kunt voorstellen wat er jou allemaal kan overkomen? "Een beetje boos zijn", alsof er niets in dit leven is dat jou van je stuk kan brengen. En nog arroganter, alsof jij de maatstaf bent voor de rest van de wereld. Jouw gebrek aan inlevingsvermogen verblind jouw ogen, zodat je niet ziet dat je het nog steeds niet begrijpt. Het gaat hier om (met name?) jonge meisjes die, temidden van alle lichamelijke en hormonale veranderingen, op zoek zijn naar onder meer zichzelf en lang niet altijd net zo sterk in hun schoenen staan zoals jij. Een foto op internet kan vergaande gevolgen voor ze hebben (blijft het bij thuisblijven?) en hun (o.m. sociale) ontwikkeling (ernstig) belemmeren. Lach jij daar maar om.
Ik lach er niet om en het zal vast allemaal heel erg voor hun zijn. Maar eerlijk gezegd is dat idd. iets wat ik mij niet kan voorstellen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:06 schreef Aaliehdjie het volgende:
[..]
Hoe komt het dat jij je niet kunt voorstellen wat er jou allemaal kan overkomen? "Een beetje boos zijn", alsof er niets in dit leven is dat jou van je stuk kan brengen. En nog arroganter, alsof jij de maatstaf bent voor de rest van de wereld. Jouw gebrek aan inlevingsvermogen verblind jouw ogen, zodat je niet ziet dat je het nog steeds niet begrijpt. Het gaat hier om (met name?) jonge meisjes die, temidden van alle lichamelijke en hormonale veranderingen, op zoek zijn naar onder meer zichzelf en lang niet altijd net zo sterk in hun schoenen staan zoals jij. Een foto op internet kan vergaande gevolgen voor ze hebben (blijft het bij thuisblijven?) en hun (o.m. sociale) ontwikkeling (ernstig) belemmeren. Lach jij daar maar om.
Waar dan?quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:08 schreef Aaliehdjie het volgende:
[..]
Als jij goed leest, dan zie je ook dat ze schrijft dat ze erom kan lachen. .
That's a start. Wat voor de een erg is hoeft niet erg te zijn voor de ander. Dat ligt voor iedereen anders en iedereen heeft z'n eigen zwaktes. Voor deze meisjes is het punt in ieder geval duidelijk. Belangrijk is het daarom, om niet naar jezelf te kijken bij dit soort zaken (inlevingsvermogen is een illusie) maar om te kijken naar de feiten, de mensen en de gebeurtenissen. Keep it real. Er worden mensen kapot gemaakt in deze maatschappij -op diverse manieren- en de enige manier om dat te veranderen is dat wij met z'n allen daar bij stil staan. En dus niet zoals in de middeleeuwen hetzelfde te roepen als de massa en onder de galg gaan zitten breien. Of in termen van deze tijd: de foto's nog even een keertje als link in een topic zoals de deze plaatsen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:36 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Ik lach er niet om en het zal vast allemaal heel erg voor hun zijn. Maar eerlijk gezegd is dat idd. iets wat ik mij niet kan voorstellen.
En er zijn zat dingen die mij van mijn stuk brengen maar niet dat mijn foto's verspreid worden op internet.
Had de ooi, tegen haar aard in, de wolf in schaapskleren maar niet vertrouwd.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:25 schreef ParanoidEv het volgende:
Hadden ze de foto maar zo moeten maken dat ze zich er niet voor zouden schamen.
Binnen de context van een relatie of vriendschap (besloten kring) is webcam-pron toch wel leuk?quote:Op maandag 7 februari 2005 16:38 schreef funkd het volgende:
welke sukkel maakt UBERHAUBT naaktfoto's van zichzelf ? filmpjes gaat helemaal te ver.
zelf schuld, als jezoiets doet moet je ook de consequenties ervan weten.
en vooral als je zo jong bent, gekke kinderen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |