abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24256113
hier een paar foto's van mij.

dinsdag 28 december 2004 @ 17:33:18 #92
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_24257869
@ firecow

GEWELDIGE foto's!!! Trekt het gemiddelde van dit forum drastisch omhoog!
Hulde
pi_24258397
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:33 schreef renewing het volgende:
@ firecow

Hulde
Oh ja. Want de gemiddelde FOT poster is natuurlijk zoooooo'n enfant terrible in het schieten van zn plaatjes.
Whatever I want.
pi_24258527
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 13:15 schreef JPM01 het volgende:
wat voor wit balans moet er als er sneeuw ligt

ik kan kiezen uit

gloeilamp
TL lamp
Bewolkt
Zon

& auto
bewolkt als het bewolkt is, zon als de zon schijnt en auto alleen wanneer het een witte auto is
persoonlijk gebruik ik altijd de auto instelling van de camera, maar ik heb met de andere dan ook nog niet gespeeld. je kan natuurlijk ff wat proberen in de verschillende standen en dan kijken welke in steelling jezelf het beste vind
pi_24258941
wat een mooie foto's!!! ik ben er gewoon jalours op..

En vandaag lag hiero een beetje sneeuw en wie schiet er geen foto's?

<-----

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_24260055
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:33 schreef renewing het volgende:
@ firecow

Hulde

* PdeHoog schudt meewarrig zijn hoofd

Wat een onzin-commentaar weer
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:37:12 #97
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_24260312
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:58 schreef PeRi het volgende:

[..]

Oh ja. Want de gemiddelde FOT poster is natuurlijk zoooooo'n enfant terrible in het schieten van zn plaatjes.
Dat heb ik niet gezegd, vind alleen firecow er met kop en schouders bovenuit steken
pi_24260426
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:37 schreef renewing het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd, vind alleen firecow er met kop en schouders bovenuit steken
Beetje onzinnig....je weet nl. niet hoeveel plaatjes firecow heeft moeten schieten voor deze beperkte selectie .

Je ziet er hier nog geen 10 (geloof ik). Voor hetzelfde geld heeft hij er 200 geschoten en zijn dit pure lucky shots.

Is firecow dan een betere fotograaf dan de rest hier op het forum? Iedereen schiet wel eens verschrikkelijk mooie foto's. Je moet er maar net tegenaan lopen.

Kortom....je commentaar blijft onzin-commentaar
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:58:09 #99
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_24260772
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Beetje onzinnig....je weet nl. niet hoeveel plaatjes firecow heeft moeten schieten voor deze beperkte selectie .

Je ziet er hier nog geen 10 (geloof ik). Voor hetzelfde geld heeft hij er 200 geschoten en zijn dit pure lucky shots.

Is firecow dan een betere fotograaf dan de rest hier op het forum? Iedereen schiet wel eens verschrikkelijk mooie foto's. Je moet er maar net tegenaan lopen.

Kortom....je commentaar blijft onzin-commentaar
Hij plaatst iig dan wel de betere foto's, als iedereen dat dan wil doen, graag
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:03:23 #100
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_24260882
Ik merk dat sommigen mijn commentaar persoonlijk oppikken. Dat is dus niet zo bedoeld, behalve voor firecow dus. Dat vond ik er nl. uitspringen en wilde ik ff eren
pi_24260899
Ik wil ook een poging wagen. Ik hoop dat mijn foto's niet te groot uitvallen.
Watermerk staat er op, omdat ik deze foto's ook voor mijn weblog gebruik.

Commentaar, verbeterpunten zijn welkom. Ik leer graag.

Eerste Kerstdag:

De ijslaagjes van gisteren:

De sneeuw van vandaag:

dinsdag 28 december 2004 @ 20:05:44 #102
101884 PeRi
Allons-y!
pi_24260954
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:03 schreef renewing het volgende:
Ik merk dat sommigen mijn commentaar persoonlijk oppikken. Dat is dus niet zo bedoeld, behalve voor firecow dus. Dat vond ik er nl. uitspringen en wilde ik ff eren
Misschien moet je het dan anders brengen.
Whatever I want.
pi_24261084
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:58 schreef renewing het volgende:

[..]

Hij plaatst iig dan wel de betere foto's, als iedereen dat dan wil doen, graag
hmmm.....weet je, je hoeft hier NIET te kijken hoor . De mensen die hier hun foto's posten zijn daar tevreden over. Niet iedereen loopt tegen die mooie tafereeltjes van firecow aan.

Ik vind de opmerking die je plaatste van een bijzonder denigrerend niveau dat het eigenlijk niet kan naar mijn idee. Commentaar is goed . Het afkraken van andermans werk niet . Vooral niet door iemand die hier zelden komt en die al helemaal geen eigen werk toont of durft te tonen.
pi_24261992
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 13:15 schreef JPM01 het volgende:
wat voor wit balans moet er als er sneeuw ligt

ik kan kiezen uit

gloeilamp
TL lamp
Bewolkt
Zon

& auto
Dat zal bewolkt of zon zijn denk ik zo.
Je hebt toch ook een Scene-knoppie op je P41 zitten, zit daar geen 'sneeuwstandje' op?
Probeer 't 's! (als het weer gaat sneeuwen...)
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:52:05 #105
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_24262068
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:03 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik wil ook een poging wagen. Ik hoop dat mijn foto's niet te groot uitvallen.
Watermerk staat er op, omdat ik deze foto's ook voor mijn weblog gebruik.

Commentaar, verbeterpunten zijn welkom. Ik leer graag.

Eerste Kerstdag:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De ijslaagjes van gisteren:

[afbeelding]

[afbeelding]

De sneeuw van vandaag:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je foto's van vandaag zijn leuk Sabrina, vooral de eerste 2
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_24262291
Jongens hou het wel ff leuk he

Bedankt voor de reacties in ieder geval
pi_24269524
Nou, ook maar mijn bijdrage hier want het zal wel weer effe duren voordat het weer gaat sneeuwen denk ik.
Nu heb ik op mijn V1 een Scene-standje wat 'sneeuw' heet, vandaag dus druk gebruik van gemaakt maar ik vind het toch allemaal een beetje grauw.
Nadeel van dit Scene-standje is dat je geen diafragma of sluitertijd kan instellen, dan toch maar op Manual schieten en alles maar wat overbelichten?
Heeft iemand nog andere tips voor mooiere winterplaatjes?
En hiero dan willekeurig wat plaatjes uit Gelderland.

5

6

7

9

10

11

12

13

14

16

17

18

Nou, mochten jullie het teveel vinden dan hoor ik dat wel weer!

Edit 301204:
Autocolor is een welkome aanvulling ja (mocht je een programma hebben die dit een beetje leuk doet). Bij deze!
En ja, ook ik was onderweg naar m'n werk en geen tijd om 'briljante' plaatjes te maken maar het ging mij er meer om de toch wel redelijke sneeuwval snel in wat plaatjes vast te leggen voordat de sneeuw weer verdwenen zou zijn.
Ik beloof jullie de volgende keer wat mooiere plaatjes hier te (kunnen) plaatsen.

Btw iemand nog tips voor betere plaatjes uit de camera (Heeft iemand nog andere tips voor mooiere winterplaatjes?) ?

[ Bericht 13% gewijzigd door Takkesteeg op 30-12-2004 02:46:46 ]
pi_24271001
Leuke foto's hoor Takkesteeg. Wat veel sneeuw zeg!

Bij allemaal trouwens! Ik geloof dat heel Nederland sneeuw heeft gehad, behalve Rotterdam. Wij hadden alleen wat natte drek en regen.
Whatever I want.
pi_24271313
Sneeuw landschap in Poppel (Belgie) Dinsdag 28 December (Vlak bij goirle )

De rijn licht bevroren Maandag 27 December in Hazerswoude

Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_24272762
Tja....leuke foto's hoor allemaal, maar ik krijg hier dus echt een snapshotterig gevoel bij en dan kan ik de opmerking van renewing (hoewel ik die nog steeds niet terecht vind) wel begrijpen.

Misschien moeten jullie eens proberen om wat meer op compositie e.d. te letten ipv elke snapshot hier neer te zetten?

En daarnaast blijven de foto's te groot volgens de regels (ook al zijn het maar 65 pixeltjes).
pi_24273417
en doe eens voor de gein auto colour in photoshop... heb je gelijk mooi wit/grijs sneeuw in plaats v van blauw sneeuw
pi_24274826

Station Soest-Zuid

De Enge bij dag, Soest

De Enge bij nacht, Soest
Save a mouse, eat a pussy.
pi_24278700
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:10 schreef PdeHoog het volgende:
Tja....leuke foto's hoor allemaal, maar ik krijg hier dus echt een snapshotterig gevoel bij en dan kan ik de opmerking van renewing (hoewel ik die nog steeds niet terecht vind) wel begrijpen.

Misschien moeten jullie eens proberen om wat meer op compositie e.d. te letten ipv elke snapshot hier neer te zetten?
Ik denk dat dat mede veroorzaakt is door de eerste post(s) in dit topic, eigenlijk gewoon 'joepie, het heeft gesneeuwd-foto's', en met een telefoon gemaakt. Zeker leuk, helemaal omdat het de eerste sneeuw van het jaar was.

Maar iemand die het topic opent zal denken hee, laat ik ook eens een paar sneeuwfoto's maken. Inmiddels heeft (bijna) iedereen echter wel sneeuw zien liggen en zijn die snapshotjes niet echt interessant meer, zeker niet in dergelijke hoeveelheden.

Dus ik sluit me volledig bij je aan... beetje meer selectie zou geen kwaad kunnen, scheelt weer laadtijd en dan komen de echt mooie plaatjes beter tot hun recht lijkt mij! Want die zijn er zat, bij Calimero zie ik alweer een paar prachtige exemplaren!
pi_24282412

Hier gistermorgen, helaas kon ik me verder niet fotografisch uitleven wegens andere verplichtingen
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_24286436
Je witbalans staat teminsten goed....
pi_24291238
Ik ben even zo vrij geweest om een plaatje van Calimero te misbruiken om te laten zien wat Autocolor (in dit geval Photosjop) kan doen om een plaatje op te poetsen.
Zelf wil ik ook graag dat de camera (en de gebruiker ervan...) het werk doet maar soms kan het wel 's tegenvallen en dan zijn dit soort programma's wel een uitkomst!

donderdag 30 december 2004 @ 08:55:42 #117
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_24292361
quote:
Op donderdag 30 december 2004 02:38 schreef Takkesteeg het volgende:
Ik ben even zo vrij geweest om een plaatje van Calimero te misbruiken om te laten zien wat Autocolor (in dit geval Photosjop) kan doen om een plaatje op te poetsen.
Zelf wil ik ook graag dat de camera (en de gebruiker ervan...) het werk doet maar soms kan het wel 's tegenvallen en dan zijn dit soort programma's wel een uitkomst!

[afbeelding]

[afbeelding]
Stiekem vindt ik de 'blauwe' wel sfeervoller eigenlijk......
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_24294785
quote:
Op donderdag 30 december 2004 08:55 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik ook! Maar het was ook meer om aan te geven hoe je met autocolor een blauwe zweem bij bv sneeuw weer een beetje toonbaarder kan maken.
niet het meest 'dramatische' plaatje gebruikt!
pi_24306242
Heu... en net wanneer er geboomd wordt over blauwe zweem kom ik aanwandelen met een hele zwik aan blauwe foto's... Heb Agfa RSX film gebruikt, en die heeft bij donker weer een eeh.... natuurlijke neiging om blauw uit te slaan. Zelfs de autocolor maakt er niet veel soeps van (grijs/wit foto...)

Dus toch maar in blauw, waardoor het er extra kkkkkoud uit ziet, zullen we maar zeggen....

1. Plantje

2. Plantje... is deze compositie nou beter?? En waarom dan (niet)? Ik vind zelf de kleurtoon mooier van deze, maar door die struik erachter is 'ie nogal druk, niet?? iemand ander idee?

3. Appelboom

4. Appel(boom): Is deze te druk, qua omgeving?? Zelf denk ik dat 'ie nog net kan, maar wat denken jullie?

5. hekje

6. bospad

7. bosplantjes

8. rietstengel zonder flits (mij een beetje donker)...

9. en eentje met invulflits. Dit lijkt gelijk weer zo kunstmatig... Is er een handige manier om dit te doen?

10. hekje

11. grasdinges

12. bosrand

13. sneeuw na colorbalance

14. sneeuw ervoor. Ik weet niet wat ik mooier vind...

uw commentaar graag!!!
pi_24306287
quote:
Op donderdag 30 december 2004 08:55 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, in de blauwe foto zit meer 'kou'.
Toch inderdaad wel grappig hoeveel verschil er in zit.
Save a mouse, eat a pussy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')