abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23875293
Ik ga binnenkort verhuizen en ik zit nu na te denken over in welke kleuren ik de muren zal schilderen en welke kleur tapijt, vinyl oid zal nemen. Ik ben echt een leek op dit gebied. Ik heb wel al een aantal spullen. Ik zit erover na te denken om de bank overigens te verkopen, maar aan de andere kant vind ik het ook wel zonde omdat hij nog geeneens een jaar oud is. Dus als iemand een goed idee heeft hoe ik die zou combineren dan hoor ik dat graag. Ik zou wel graag een muur in een wat donkere mooie kleur willen, en de rest van de muren in 1 kleur. Ik dacht eerst aan rood, maar dat is wel een beetje standaard geworden, het is mijn lievelingskleur vandaar. Andere kleurideeen sta ik zeker voor open. Dit zijn wat foto's mijn inboedel, ik heb niet veel , ben gewoon een starter. Ik ga overigens met mijn zoontje (met z'n tweeen) in het nieuwe huis wonen.

Spreekt voor zich, woonkamer met tv meubel en computertafel:

Dit is mijn bed, weet iemand daar iets leuks mee?

Dit is het andere stuk van de woonkamer waar ik nu in woon, met het bankstel:

Vooraanzicht:

Ik ben echt van plan om er de komende 10 jaar wel te gaan wonen, dus ik wil het graag mooi en leuk ingericht hebben. Bedankt voor jullie hulp alvast.
  vrijdag 10 december 2004 @ 12:26:09 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23875325
wat ik als eerste zou doen zou wat eenheid in de kastjes en tafels proberen te krijgen, is nu een beetje allegaartje, de banken zijn nog mooi.

mischien een mooi computerkastje waar je alle zooi in kwijt kunt.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_23875403
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 12:26 schreef Klonk het volgende:
wat ik als eerste zou doen zou wat eenheid in de kastjes en tafels proberen te krijgen, is nu een beetje allegaartje, de banken zijn nog mooi.

mischien een mooi computerkastje waar je alle zooi in kwijt kunt.
Haha, ja alle kasten/tafels hebben een andere kleur. Komt doordat ik veel heb gekregen wat niet bij elkaar pastte. Het mooiste lijkt me om alles in het zwart te doen, of juist beuken kleur. Maar ik weet niet of dat bij het bankstel past. Zat er namelijk ook over na te denken om een zwarte bank te kopen.

Dat van die computerkast is een goed idee.
pi_23875430
Een rode muur is wel supermooi, heb ik ook Maar voor in de huiskamer zal ik dan wel donkerrood nemen! Wat ook mooi is, is donkerpaars, het klinkt echt superlelijk maar tis echt een "warme" kleur! Die kleur zou je dan het beste kunnen doen op de muur tegenover je raam!
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  vrijdag 10 december 2004 @ 12:35:02 #5
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_23875507
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 12:31 schreef Debs het volgende:
Een rode muur is wel supermooi, heb ik ook Maar voor in de huiskamer zal ik dan wel donkerrood nemen! Wat ook mooi is, is donkerpaars...
mmm dat heb ik dus ook precies...het staat leuk.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_23875564
Oke, maar welke kleur meubels en welke kleur/materiaal vloerbedekking hebben jullie dan bij een rode muur?
pi_23875587
Donkerpaars is idd erg gaaf.

Je zou ook eens op www.vtwonen.nl kunnen kijken. Daar kun je verschillende testen doen.

Heb je btw geen mogelijkheid om de kast te verven in een lichtere kleur. Ik vind de bank nml erg leuk qua kleur. Zou zonde zijn om die weg te doen.
  vrijdag 10 december 2004 @ 12:39:50 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23875634
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 12:30 schreef Aishwarya het volgende:

[..]

Haha, ja alle kasten/tafels hebben een andere kleur. Komt doordat ik veel heb gekregen wat niet bij elkaar pastte. Het mooiste lijkt me om alles in het zwart te doen, of juist beuken kleur. Maar ik weet niet of dat bij het bankstel past. Zat er namelijk ook over na te denken om een zwarte bank te kopen.

Dat van die computerkast is een goed idee.
zwart bij zwart lijkt mij heel erg somber.
pi_23875646
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 12:38 schreef wenneke1 het volgende:

Heb je btw geen mogelijkheid om de kast te verven in een lichtere kleur. Ik vind de bank nml erg leuk qua kleur. Zou zonde zijn om die weg te doen.
Ik ga even een kijkje nemen op de site.

Eh, die tv meubel bedoel je? Nee, die kan echt niet in een andere kleur geverfd worden want de deuren zijn van een soort marmerachtige kunstof. Ik heb het wel een keer gevraagd maar dat kan helaas niet.
  † In Memoriam † vrijdag 10 december 2004 @ 12:41:16 #10
43556 miss_dynastie
pi_23875659
Kun je geen hoes kopen/ maken voor je bank? Heeft een kennis van mij ook gedaan alleen dan in een vreselijke kleur roze, maar ach
Als je deze bank houdt zou ik wat spannendere kleuren kiezen voor muren en accesoires.
pi_23875697
Das jammer. Kun je niet ergens een tweedehands houten meubel vinden??? Of daar een nieuwe voor kopen???
  vrijdag 10 december 2004 @ 12:46:48 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23875785
jammer, ik zie dat je aan het verkeerde kant van het land woont, ik woon zelf vlakbij de duitse grens en we hebben daar voor een paar honderd euro een tv kastje, een salontafel en nog een grote kast met allerlei laatjes gekocht en dan geen leen bakker zooi maar allemaal massief grenen.
  vrijdag 10 december 2004 @ 12:49:15 #13
54932 J.J.McKay
............................
pi_23875835
mijn idee is:

lichte muur achter de tv + kast, donkerrood/bordeaux achter de bank, en een lichte kleur vloerbedekking. (laminaat in beukenkleur?)
Als je de muur achter de tv donker maakt, kijk je in een donker 'gat' en dat is slecht voor je ogen.

ik zou verder een zwart pc-meubel op de kop slaan, een ander (zwart) tafeltje scoren, het kastje tussen de banken kan vast wel geschilderd/gebeitst worden, zodat die ook wat donkerder is.

enne...met dat bed weet ik wel raad, moet je alleen ff je kiddie bij de oppas brengen ...
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_23876004
Ik zou écht nooit rode muren nemen. Het is ook mijn lievelingskleur hoor, maar het wekt agressie op en als ik iets wil dan is het rust in mn huis. Ik heb in mn woonkamer lichtgeel. Gewoon latex met een tubetje gele kleusrtof erdoorheen. Heel licht, maar wel mooi.. Vind witte muren veel te neutraal en snel fel worden..
  vrijdag 10 december 2004 @ 12:58:22 #15
54932 J.J.McKay
............................
pi_23876048
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 12:56 schreef Vaakje het volgende:
Ik zou écht nooit rode muren nemen. Het is ook mijn lievelingskleur hoor, maar het wekt agressie op en als ik iets wil dan is het rust in mn huis. Ik heb in mn woonkamer lichtgeel. Gewoon latex met een tubetje gele kleusrtof erdoorheen. Heel licht, maar wel mooi.. Vind witte muren veel te neutraal en snel fel worden..
bordeaux is toch niet agressief?
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_23876231
een kersenhouten vloer is echt heeeel mooi! (hebben wij ook) en als je een zwarte bank neemt, zou ik er een rode stoel bij kopen en flink rode assecoires kopen....
dan de muur een beetje een rustige kleur, zodat het wel mooi ruim oogt.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_23876288
neem iig een goed bureau, zon computertafel is slecht voor je
pi_23876421
Dat zwarte dressoir vind ik persoonlijk nogal lelijk en slecht te combineren.
De banken zijn heel mooi, redelijk neutrale kleur dus ik zou de muur wat meer kleur geven. Zoals al gezegd is donkerrood een mooie kleur. Donkerpaars ook wel, maar staat totaal niet bij de kleur van de banken. Qua vloer lijkt eiken laminaat me wel mooi erbij.

pi_23879218
Ik denk niet dat je hier zo goed geholpen word, iedereen heeft zn eigen smaak..
Als ik jou was had ik alles verkocht en nieuw spul gehaald, want wat je nu hebt vind ik niet mooi...

Ik zou zoals eerder aangegeven de vtwonen kopen of andere huisbladen..
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_23911002
Wat vinden jullie hiervan?

Tv-meubel
Dressoir
Salontafel

Die bank die ik nu heb of deze:

of

Hij is donkerbruin

Of deze meubels met dezelfde banken:

Het lijkt mij wel mooi om twee van die rode banken te kopen, die eerste (donkerdere meubels) een ecru kleurige karpet, rooie muur, de rest van de muren wat gebroken wit. Alleen lijkt het me dan wel moeilijk qua accesoires. Wat vinden jullie?
pi_23911449
Oh ja, die eerste meubels, schelen met wel 500 euro dan die andere meubels. Die bovenste zijn ook wel wat simpel, maar ik vind ze toch wel wat hebben.
pi_23916184
Ik zou het bankstel wat je nu hebt gewoon houden. En verder zou ik voor de onderste meubelen kiezen.
pi_23916305
de bank en de vloer hebben nu dezelfde kleur. Daardoor wordt het een beetje eentonig. Denk dat een laminaat vloer, in kersen bijvoorbeeld, het al veel leuker en warmer maakt.
pi_23916397
Ik heb geen advies, maar wat mij opvalt is dat tegenwoordig zo enorm veel mensen rood als steunkleur gebruiken. Dat komt natuurlijk omdat dat heel erg leuk staat, maar het is inmiddels natuurlijk totaal niet origineel meer. Paars vind ik een beetje in dezelfde categorie vallen wat dat betreft. Zijn er geen andere mooie leuke kleuren meer te bedenken?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_23918351
Groen vind ik ook wel mooi.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')