abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:46:27 #176
37305 BushRanger
in Wellington
pi_25005071
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:44 schreef JeroenV het volgende:
Als ik klaar ben met mijn nieuwe opleiding ben ik 22/23 jaar. Ik weet niet hoe oud de gemiddelden zijn die hier een paar maanden in Australie hebben gezeten, maar is die leeftijd niet te oud om nog een paar maanden weg te gaan? Als iedereen ongeveer 18/19 is lijkt het me niks
Je gaat toch voor jezelf... omdat je het leuk vindt!?!? Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar denk je nu echt dat er geen mensen meer zijn die na hun 20ste gaan reizen? Ik ben 27 en ik ga binnenkort ook weer op reis, geen enkel punt. Er zijn mensen jonger en er zijn mensen ouder, punt.
pi_25005520
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:44 schreef JeroenV het volgende:
Als ik klaar ben met mijn nieuwe opleiding ben ik 22/23 jaar. Ik weet niet hoe oud de gemiddelden zijn die hier een paar maanden in Australie hebben gezeten, maar is die leeftijd niet te oud om nog een paar maanden weg te gaan? Als iedereen ongeveer 18/19 is lijkt het me niks
Dat maakt echt niet uit. Ik denk dat 22 wel een mooie gemiddelde leeftijd is. Bovendien heb je al wat meer levenservaring dan iemand van 18, en dat kan in je voordeel werken met bijv. het regelen van werk e.d. Je zal misschien ook makkelijker een auto kunnen huren en dat soort dingen.
  donderdag 10 februari 2005 @ 09:37:13 #178
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25019216
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 13:19 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dat maakt echt niet uit. Ik denk dat 22 wel een mooie gemiddelde leeftijd is. Bovendien heb je al wat meer levenservaring dan iemand van 18, en dat kan in je voordeel werken met bijv. het regelen van werk e.d. Je zal misschien ook makkelijker een auto kunnen huren en dat soort dingen.
22/23 is idd een mooie leeftijd.., mijn plan is als ik 23 ben om daarheen te gaan.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_25023512
De meeste die ik om me heen hoor zijn juist jonger, rond de 19/20. Ik ben nu 18 en vind mezelf echt nog veel te jong om het nu te doen. Veel te weinig ervaring, ik kan amper zelf een ei bakken . Dan moet je het niet doen naar mijn mening.

Ik maak dus zowieso eerst een nieuwe opleiding af. Dan ben ik 22. Nog een half jaartje werken en dan als het winter is hier ben ik 23. Dan kijken of ik er nog steeds zin in heb. Er kan natuurlijk zoveel veranderen in die tijd.

Maar ik ben wel benieuwd hoe alles in zijn werk gaat. Van het plannen van de reis, kosten, hoe dat zit als je een auto koopt/huurt, overnachten, de reis daar natuurlijk,alles wel eigenlijk. Wat zijn de goede sites hiervoor? Ik heb nog weinig kunnen vinden.
pi_25046774
Ik kan iedereen aanraden om WEL te gaan! Australie is zo ontzettend gaaf!!
ben zelf net terug na 2 maanden down under te zijn geweest. in totaal 9000 km
gereden met de auto, echt waar het is zo'n mooi land! DOEN!!! 1 nadeel: Het is heeeel
erg klote om weer thuis te komen, maar das dan ook het enige nadeel!

kees
pi_25084110
Hey guys..!

Alles goed..!? Ik zit nu lekker in Melbourne te internetten.. ben net 3 weken naar Tasmanie geweest, erg mooi..! Alleen major breakdown gehad met onze Ford Falcon (1988, V6, 3,9 liter motor), dus een nieuwe transmissie, nieuwe banden en nieuwe fan... 1200 dollar!

Ga aanstaande maandag verder reizen over de Great Ocean Road richting Adelaide, naar Perth over de Nullabor Plain!

Daarna omhoog naar Broome, en dan zien we het wel weer..

Als ik 1 tip aan iedereen mag geven; GA NIET MET EEN ORGANISATIE!!!. Alles wat ze voor je doen, kun je ook makkelijk zelf, en scheelt je HEEL, HEEL veel geld. Bovendien is het ontzettend NIET COOL als je met 25 onzekere Nederlanders in een hostel/bus/vliegtuig zit..

Wij kwamen om 6u 'sochtends aan in Sydney, om 1 uur hadden we een auto.. (op gas, mag ook wel, want hij ZUIPT!), en 2 dagen later lekker weggegaan!

Nog een tip.. Ga lekker naar de WESTKUST! De hele wereld doet de oostkust namelijk.. oftwel; duur & toeristisch! En daarvoor kom je niet naar australie! Zuipen en neuken kun je ook in Spanje, Texel of bij de hoeren.

Nou.. ik neem nog een lekker biertje.. en ga terug naar mijn appertementje in St Kilda.

Ow, dan nog maar even een tip; als je van plan bent om langer in een grote stad te blijven; ga NIET in een hostel zitten! Duur, ranzig en je zit gegarandeert tussen dronken megolen in.. Ga gewoon naar internetcafe's, bookshops etc.etc, zijn altijd mensen die een kamer/appartement aanbieden voor een prikkie!

Wij zitten in St. Kilda, eigen keuken/badkamer, grote tuin, voor 110 dollar per week per persoon..

Als je nog meer vragen hebt of tips wilt.. ik ben ondertussen aardig ingelezen, dus mail me op luukenninaopreis@hotmail.com!

Groetjes!

EN weet je wat nou 1 van de lekkerste dingen van Australie is? Geen turken/marokkanen. Veilig voelen, iedereen spreekt fatsoenlijk engels, geen wigga's, joho's etc.etc. Weinig idioten, mensen zijn beleefd, en je kan als vrouw in elke buurt in elke grote stad sn8s alleen over straat zonder lastig gevallen te worden..!
  maandag 14 februari 2005 @ 12:14:51 #182
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_25084557
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:45 schreef Oksel het volgende:
iedereen spreekt fatsoenlijk engels
Ja, daar verbaasde ik mij ook over, dat die aussies zo goed engels spreken..
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_25085765
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:45 schreef Oksel het volgende:
Als ik 1 tip aan iedereen mag geven; GA NIET MET EEN ORGANISATIE!!!. Alles wat ze voor je doen, kun je ook makkelijk zelf, en scheelt je HEEL, HEEL veel geld. Bovendien is het ontzettend NIET COOL als je met 25 onzekere Nederlanders in een hostel/bus/vliegtuig zit..
Dat is wel makkelijk gezegd, maar ik heb nog geen een los jaarticket gezien wat veel goedkoper is dan het pakket van een organisatie dat ik gekozen heb. Dus voor het geld hoef ik het niet te laten.

En het lijkt me inderdaad eigenlijk niet zo leuk om met een groep te reizen. Minder avontuurlijk. Maar aangezien je het over 'wij' hebt, neem ik aan dat je met een vriend/vriendin bent gegaan. Als je alleen gaat is het toch wel leuk om wat lotgenoten te hebben. 22 uur alleen in het vliegtuig lijkt me echt saai.
pi_25085906
Met een organisatie lijkt mij ook wel minder. Je kan toch niet echt precies doen wat je wilt lijkt me?
  maandag 14 februari 2005 @ 14:25:41 #185
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25086147
ik heb over het via een organisatie reizen gemengde gevoelens, tis aan de ene kant goed want je weet niet echt wat je kan verwachten daar met het regelen van dingen. aan de andere kant het maakt het ook wat minder.

en een gezelige groep maakt denk ik ook wel aardig goed je kunt teminste zuipen in de kroeg
AFC Ajax 4 ever
pi_25086231
Daarvoor ontmoet je daar denk ik toch wel genoeg mensen
pi_25086833
'Met een organisatie' betekent eigenlijk alleen dat je de eerste 2 a 4 dagen met een groep van ongeveer 15 man wat dingen gaat regelen. D.w.z. bankrekening openen, sofinummer aanvragen, postadres aanvragen, etc. Ook ga je uit eten en in sommige gevallen doe je ook nog wat excursies. De eerste overnachtingen in een hostel zitten erbij.

Dat zijn natuurlijk allemaal dingen die je zelf ook kunt regelen, zo gebeurd. Maar voor de wat minder ervaren reiziger is het gewoon handig. Ook krijg je korting op een verzekering, en dat scheelt zo 100 euro. De vliegtickets zijn ook zeer flexibel. Ik ben niet zo ervaren, en heb daarom bij een organisatie geboekt. Ik vind het ook wat minder avontuurlijk, maar je moet er niet te zwaar aan tillen: ik ben daar 365 dagen, wat boeien die 4 dagen met een groep dan? Ik houd er 361 over om te doen wat ik wil.

*edit* Als die groep niet bevalt, neem ik er wel afstand van.
Over de prijs: ik heb dus zo'n pakket met bovenstaande voordelen, plus kortingspas, noodnummer etc. Ticket is een jaar geldig en ik kan op de terugweg stoppen (en een paar weken blijven) in Taiwan@Taipei, Hongkong en Thailand@Bangkok. Op de heenweg zit er een stop van 1 dag in Taipei in.
Excl. belasting is dit pakket 1195. De losse tickets die ik ben tegengekomen schelen echt niet zoveel met dit bedrag.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kontiki op 14-02-2005 15:48:37 ]
  maandag 14 februari 2005 @ 15:47:36 #188
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25086901
quote:
Op maandag 14 februari 2005 14:51 schreef JeroenV het volgende:
Daarvoor ontmoet je daar denk ik toch wel genoeg mensen
dat zal ook wel, maar je zit in feite in het zelfde schuitje.

Hoeveel scheelt het als je het niet via een organisatie regelt?
AFC Ajax 4 ever
pi_25089195
Je hoeft bij een organisatie niet met een groepsreis mee te gaan. Ik ben destijds ook met Australian Backpackers geweest, maar niet met een groep.
Ik ben samen met een vriendin geweest, eerst een week naar Hong Kong en dan door naar Sydney.
Vond het eigenlijk wel prettig dat we werden opgehaald van het vliegveld en dat de eerste paar dagen in een hostel gewoon al geregeld waren.
pi_25090235
Ik dacht al dat je veel langer bij een groep zou zitten...

Zo klinkt het misschien wel beter om te starten met een groep. Dan heb je met belangrijke dingen wat meer zekerheid en kan je je daarna zelf wel vermaken.
  maandag 14 februari 2005 @ 23:44:46 #191
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25092687
quote:
Op maandag 14 februari 2005 20:55 schreef JeroenV het volgende:
Ik dacht al dat je veel langer bij een groep zou zitten...

Zo klinkt het misschien wel beter om te starten met een groep. Dan heb je met belangrijke dingen wat meer zekerheid en kan je je daarna zelf wel vermaken.
ik denk een week max dat je bij zo'n groep blijft. maar ik ga eens wat oud collega's vragen die de reis naar down under er al op hebben zitten.
AFC Ajax 4 ever
pi_25102223
Via Skype (www.skype.com) kun je naar Australische vaste nummers bellen voor 1,7 cent per minuut. Werkt heel goed als je een headset hebt. Misschien handig om al wat voorbereidend werk te doen.
  woensdag 16 februari 2005 @ 08:12:29 #193
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25108450
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 17:38 schreef Kontiki het volgende:
Via Skype (www.skype.com) kun je naar Australische vaste nummers bellen voor 1,7 cent per minuut. Werkt heel goed als je een headset hebt. Misschien handig om al wat voorbereidend werk te doen.
klopt, en tis zeker handig
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:38:08 #194
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_25214911
tvp
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:40:07 #195
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25215776
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:58 schreef Kontiki het volgende:
mooie site heb je trouwens
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:26:04 #196
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25217056
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:34 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dat klinkt eigenlijk gewoon als een WWOOF-aanbieding. Dat is een organisatie waar je lid van kan worden (20 dollar of zo) en dan krijg je een paar duizend van dit soort adresjes.
Dat klopt, dat is het ook gewoon. Alleen het verschil is dat ik de mensen ken, en dus niet bij vreemden terecht kom.

En dat Australiers fatsoenlijk Engels spreken, mwa van die rednecks die ergens in de outback wonen spreken dus echt niet. Wat een onmogelijk kutaccent zeg! Maarja misschien ben ik bevooroordeeld omdat al mijn Australische vrienden een schurfthekel hebben aan de Redneck boeren...

Maarja ik ga dus over 2 jaar, heb genoeg addressen om langs te gaan (en ga voor nog meer connecties zorgen, altijd handig als je ergens kan blijven slapen die de omgeving goed kent)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_25243312
Ik zit nu een week in Sydney, doe hier mijn afstudeerstage, ben afgelopen maandag begonnen. Het openbaar vervoer is hier niet echt fantastisch. Je kunt wel overal komen maar tis gewoon duur en langzaam. Voor de rest... al een hoop andere internationale studenten leren kennen.

De accommodatie waar ik zit valt een beetje tegen, maarja je kunt het vergelijken met een nederlands studentenhuis, alleen kost het 190 dollar per week.
pi_25557841
Bah, het regent hier al 2 dagen...
pi_25558949
Het zal vast ergens in dit topic gestaan hebben, maar zo snel zie ik het niet meer. Maar hoe duur is het ongeveer om drie maanden in Australie te verblijven en een beetje rond te trekken? En dan wel gewoon af en toe uit gaan en dingen doen, maar slapen op parkeerplaatsen met een camper.
pi_25655677
goed, zoals zovelen is een jaar ook mijn doel.

echter vraagje mbt achter de zon aanreizen.
kan dit een beetje? dus niet in de winter naar NZ.
Wat is een beetje goede route? linksom of rechtsom? en wanner vertrekken?
plus, NZ aan het begin, midden of eind van je reis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')