abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23857735
Hoi, lees dit effe:
quote:
De Koninklijke Luchtmacht verzorgt zaterdag 11 december, de dag van uitvaart van Prins Bernhard, een vliegend eerbetoon aan de Prins. Als het stoffelijk overschot van de Prins naar de ingang van de Nieuwe Kerk te Delft wordt gedragen, wordt boven de Grote Markt een fly-past in de Missing Man formatie uitgevoerd door drie F-16 jachtvliegtuigen en een Spitfire. Bij overkomst van de Grote Markt draait de Spitfire naar boven weg.

www.luchtmacht.nl
quote:
De Koninklijke Luchtmacht levert een additionele bijdrage door de uitvoering van een fly-past in de missing-man-formatie boven de Markt, voordat het stoffelijk overschot van de Prins de Nieuwe Kerk te Delft wordt binnengedragen.

http://www.koninklijkhuis.nl/
Damnnnnnnnnn dat wil ik echt zoooo graag zien! Best uniek, 3 F16's en een Spitfire samen in formatie. Echt heel bijzonder en ik MOET het gaan zien heheh Ik moet er nog effe achter zien te komen hoe laat ze nou precies over gaan komen (of weet iemand het hier?) zodat ik niet heel lang hoef te wachten.
Heeft iemand trouwens enig idee hoe en óf Delft redelijk te bereiken is met de auto op zaterdag 11 december? Ennuh, de Markt, is dat alleen toegankelijk voor genodigden of mag je als gewoon publiek daar ook staan?
  donderdag 9 december 2004 @ 16:59:28 #2
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_23857780
Spitfire!
The Internets, I needs it..
pi_23857811
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:57 schreef smash789 het volgende:
Hoi, lees dit effe:
[..]

[..]
Met de auto kom je delft niet binnen
en je mag op de markt komen als publiek
maar dan moet je er vroeg bij zijn wil je wat zien...
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_23857861

ze waren al aan het oefenen dinsdag
(die 2 stipjes zijn de straaljagers )
©1983-2007 -Eddow-
pi_23857885
Tot waar in Delft kun je dan ongeveer komen? Ik ben van plan vanuit Rotterdam zover mogelijk in de buurt van Delft te komen om dan het laatste stuk te lopen. Of is misschien de trein *shiver* dan een betere oplossing?
pi_23857924
Ja, m'n pa heeft die 2 F16's ook al gezien boven Rotterdam dinsdag, rond 10-11 uur dacht ik Klote, ik zat op m'n werk maar had niks gezien/gehoord
pi_23858075
Bij het station wordt een hoogwerker geplaatst die de vliegtuigen zal filmen die overvliegen tijdens de bijzetting.

Stukje uit Delfsche Post:
Wanneer de affuit met de lijkkist van Prins Bernhard op De Markt arriveert, neemt de Koninklijke Luchtmacht afscheid. Drie F-16 straaljagers en een Spitfire zullen over de markt vliegen in een "Missing Man" formatie. Boven de Markt draait de Spitfire weg.

Dat gebeurt ongeveer tussen 1200 en 1230
©1983-2007 -Eddow-
pi_23858112
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:03 schreef smash789 het volgende:
Tot waar in Delft kun je dan ongeveer komen? Ik ben van plan vanuit Rotterdam zover mogelijk in de buurt van Delft te komen om dan het laatste stuk te lopen. Of is misschien de trein *shiver* dan een betere oplossing?
Zal ff voor je kijken of ik wat kan vinden...

De afritten zijn afgesloten

Dus bij Delft Zuid eraf en dan de TU-wijk in en dan daar zo ver mogelijk door rijden en daar ergens parkeren en de rest lopen
ben je een beetje bekend in Delft?
©1983-2007 -Eddow-
pi_23859373
Nee, ik ben niet zo bekend in Delft. Ik dacht zelf eraan om langs de A13 te rijden op een secundaire weg, dan rijd je echt heel het stuk langs de A13 en kom je vanzelf in Delft dacht ik, en dan kijken hoe ik daar verder kom. Maar ik ga effe met een kaartje erbij meerdere mogelijkheden bekijken, want dit wil ik voor geen goud missen
  donderdag 9 december 2004 @ 18:45:50 #10
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_23860152
Ik heb ze vandaag zien oefenen boven Gilze-Rijen.
De F-16's vliegen een Echelon formatie, met de Spitfire als leader.

Ik hoorde alleen net van iemand van 322 squadron (wat de F-16's levert) dat als de bewolking te laag hangt, de Spitfire vervangen wordt door een F-16.
Dit omdat de Spitfire niet blind mag en kan vliegen.
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  donderdag 9 december 2004 @ 20:11:20 #11
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_23862199
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:45 schreef JoeKurr het volgende:

Ik hoorde alleen net van iemand van 322 squadron (wat de F-16's levert) dat als de bewolking te laag hangt, de Spitfire vervangen wordt door een F-16.
Dit omdat de Spitfire niet blind mag en kan vliegen.
Idd lekker onder de hondenkeuring laag overvliegen
En er waren volgens mij 4 F16's maar goed, het was heel gaaf om te zien
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_23862226
Even een mooi plaatje hoor

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 9 december 2004 @ 20:13:10 #13
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_23862242
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:45 schreef JoeKurr het volgende:
Ik zag ze oefenen met de spitfire in het midden, Die er dan tussenuit vliegt
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  donderdag 9 december 2004 @ 21:05:15 #14
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_23863492
Spitfire
The Internets, I needs it..
pi_23864011
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:07 schreef smash789 het volgende:
Nee, ik ben niet zo bekend in Delft. Ik dacht zelf eraan om langs de A13 te rijden op een secundaire weg, dan rijd je echt heel het stuk langs de A13 en kom je vanzelf in Delft dacht ik, en dan kijken hoe ik daar verder kom. Maar ik ga effe met een kaartje erbij meerdere mogelijkheden bekijken, want dit wil ik voor geen goud missen
Geen kans met de auto natuurlijk, je moet gewoon met de trein gaan en op tijd weg.
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
  donderdag 9 december 2004 @ 22:04:48 #16
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_23864983
OK, ik heb vanavond ff het weerbericht gezien, en ik denk dat we de Spitfire wel kunnen vergeten.
Ze verwachten mist dit weekend.
pi_23865814
Ik had liever een Nakajima Ki-84 en een Focke Wulf 190A8 gezien, maar ja das niet politiek correct he.

Of tenminste de Yak 3 (beste WO2 jager).

Altijd maar die Spitfire verafgoden. Zo bijzonder was die ook weer niet.

Ik blijf lekker thuis
  donderdag 9 december 2004 @ 22:41:51 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23866166
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:05 schreef Dr_Crouton het volgende:
Spitfire
Wat hij zegt.
pi_23867522
Gelukkig woon ik 2 minuten van de markt af
(Y)
pi_23867609
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:07 schreef smash789 het volgende:
De TU-wijk is in zijn geheel afgesloten voor niet genodigden per auto. De Mekelweg is wel open voor voetgangers en fietsers.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 9 december 2004 @ 23:31:50 #21
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23867675

de Spitfire in kwestie. Het is een Spit omdat dat het toestel is waarmee Prins Bernhard de nauwste betrekkingen heeft bij de Luchtmacht. Het eerste NL Spitfire squadron was het 322(Dutch) Spitfire Sqn van de RAF in Engeland. Dit squadron was tevens het eerste squadron van de na-oorlogse luchtmacht in Nederland. Het Squadron bestaat nog altijd: het heeft zijn thuisbasis op de vliegbasis Leeuwarden. De nummering van alle andere vliegende squadrons is afgeleid van 322.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 9 december 2004 @ 23:50:36 #22
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_23868227
Ze hebben de Spit speciaal voor de fly-by van zaterdag iets aangepast.
Hij heeft nu ronde vleugeltips, zoals de vroegere versies die hadden.
Dit zijn gewoon extra stukken die ze erop gezet hebben, na het weekend gaan ze er weer af.
pi_23869984
mja niet eens zeker dat het doorgaat, voorspelling is bewolking onder de 400 meter en tja ze mogen niet lager komen anders gaan er mensen bellen... beetje heel erg jammer!
pi_23872214
Pleur op met de mensen die dan gaan bellen! Stelletje kansloze boomknuffelaars!

JohnnyKnoxville, hoe weet jij precies wat er open en afgesloten is? Is er een website over? Of staan er nu al borden in Delft die dit aangeven? Want dan ga ik vandaag alvast effe kijken tot waar ik kan komen vanuit Rotterdam.
  vrijdag 10 december 2004 @ 10:16:48 #25
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_23872984
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 01:28 schreef -_Tommy_- het volgende:
mja niet eens zeker dat het doorgaat, voorspelling is bewolking onder de 400 meter en tja ze mogen niet lager komen anders gaan er mensen bellen... beetje heel erg jammer!
Die mensen bellen toch wel.
Er komen F-16's over, dat geeft geluid, dus geluids overlast en "ze vliegen hier altijd veel te laag"
Gewoon negeren, of eerst ff iemand stekkers laten trekken voor de flyby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')