Dus daar zou ie van kunnen aankomen, brokken voor actieve honden?quote:Op donderdag 9 december 2004 16:26 schreef benxx het volgende:
Eten voor actieve honden, zit veel meer energie in.
Btw, onze hond eet zelden of nooit 'menseneten', alleen maar brokken, z'n hele leven lang al (8 jaar) en ziet er prima uit
quote:Op donderdag 9 december 2004 17:03 schreef vdo28 het volgende:
Oh jammer, nou ja goed...
Blijf hem iig in de gaten houden...
Ik heb ook een boxer, altijd boxers gehad trouwens.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:18 schreef XemmyX het volgende:
WIj hebben een ontzettende lieve boxer, genaamd KOVOE
Nou was hij half November, op een dag zo ziek, dat wij dachten, hij gaat dood!![]()
Maar s avonds, nadat ie heel vaak over had gegeven enzo, ging het wel weer goed met hem, at weer dronk weer, wou weer spelen etc! Wij dus echt helemaal HAPPY![]()
Maar toen zijn we voor alle zekerheid toch maar naar de huisarts gegaan de volgende dag, daaruit kwam, dat hij heel misschien uitzaai-ingen van de huidkanker (wat hij heeft gehad, maar 4 maanden geleden aan hebben laten opereren) zou zijn. Of anders misschien een tumor in zijn ballen!
Dus foto's gemaakt, en ook daar was gelukkig niets op te zien! Nou dan maar castreren, dat laten doen, ballen laten onderzoeken, nee ook niets! Dus toen we voor controle kwamen, bleek dat hij heel gezond was/is!
Ok, we dachten ook dat alles goed zou zijn. Eet goed, drinkt goed, poept/plast goed, is heel levendig etc
Maar ondanks dat ie toch redelijk goed eet, minder een jaar geleden, is hij ontzettend mager, zit geen vet meer op!
Nu heb ik net ff wormenpillen gekocht en hem dat gegeven, misschien dat dat het probleem is![]()
ik hoop het van harte anders zou ik het ook niet weten, zit er in iedergeval wel heel erg mee!
Hij is echt onze kleine kindje, zo beschouw ik hem en mijn vriend ook! Is ook z'n trouw beesie en heel dankbaar.
Wil hem dik hebben! Maar zijn darmen kunnen niet alles goed verteren, dus teveel menseneten (laat ik het zo maar ff noemen) mag ie niet hebben. Liefst alleen brokken en af en toe blikvlees!
Zijn er misschien nog meer dingen wat ik hem te eten zou kunnen geven waardoor ie misschien van aankomt.....
In blikvoer zit weinig vlees hoor... Het ziet er wel uit als vlees, maar het bestaat voor een groot deel uit andere dingen (bijv. soja).quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/637568/1/50#23858506]donderdag 9 december 2004
De vorige had voedselallergie en die deed het geweldig op voer van Leo ( Specific) te verkrijgen bij de dierenarts.
Daar zijn brokken van en kuipjes vlees.
Mijn huidige boxer krijgt de brokken als basis. Daarnaast vlees.
Daar moet wel even bij gezegd worden dat het ene versvoer het andere niet is. De dingen die het meest verkrijgbaar zijn zoals Rodi mogen eigenlijk niet eens "vers" heten in mijn ogen. Ze bevatten nog steeds de beruchte granen.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In blikvoer zit weinig vlees hoor... Het ziet er wel uit als vlees, maar het bestaat voor een groot deel uit andere dingen (bijv. soja).
Voedselallergie komt overigens niet voor bij verse voeding (want er zitten geen stoffen in die het dier in de natuur niet zou eten zoals granen of bietenpulp). Tenzij het gaat om een (zeer zeldzame) eiwitallergie.
Laatste 3 ribjes zichtbaar bij bewegen is geen probleem hoor.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:38 schreef greatdane het volgende:
Nu we het over magere boxers hebben ik zie ze weleens en ik vind ze meestal erg mager je ziet vaak de laatste ribben erg goed,hoort dit nu zo?![]()
De boxers van tegenwoordig zijn zo iel dat je ze amper durft te aaien in mijn ogen, dat je bij een atletisch gebouwde hond bij beweging de ribben iets ziet(en dan geen strak gespannen huid over botjes heen, maar een zweem van de ribben) is presies zoals het hoort, zie je dat niet dan is de hond te dik...quote:Op donderdag 9 december 2004 21:38 schreef greatdane het volgende:
Nu we het over magere boxers hebben ik zie ze weleens en ik vind ze meestal erg mager je ziet vaak de laatste ribben erg goed,hoort dit nu zo?![]()
Das de reden waarom ik ook van een kortharig atletisch gebouwde hond houd je ziet de spieren er erg goed opliggen veelal bulten van spieren als je hem goed traint,das erg mooiquote:Op donderdag 9 december 2004 22:11 schreef erodome het volgende:
[..]
De boxers van tegenwoordig zijn zo iel dat je ze amper durft te aaien in mijn ogen, dat je bij een atletisch gebouwde hond bij beweging de ribben iets ziet(en dan geen strak gespannen huid over botjes heen, maar een zweem van de ribben) is presies zoals het hoort, zie je dat niet dan is de hond te dik...
De laatste ribben zie je bij een atletisch gebouwde, kortharige hond altijd als het goed is, ook hier gaat het om een zweem, niet dat de huid echt tussen de ribben zit zeg maar, dus eng mager....
Hij blijft fijn maar...quote:
Dat is bij de boxers van nu, maar dit is een echte grove, sterke boxer zonder staart!quote:Op donderdag 9 december 2004 22:11 schreef erodome het volgende:
[..]
De boxers van tegenwoordig zijn zo iel dat je ze amper durft te aaien in mijn ogen, dat je bij een atletisch gebouwde hond bij beweging de ribben iets ziet(en dan geen strak gespannen huid over botjes heen, maar een zweem van de ribben) is presies zoals het hoort, zie je dat niet dan is de hond te dik...
De laatste ribben zie je bij een atletisch gebouwde, kortharige hond altijd als het goed is, ook hier gaat het om een zweem, niet dat de huid echt tussen de ribben zit zeg maar, dus eng mager....
Boxer zijn nooit echt dik, meer atletisch, paar ribben kun je meestal zien, maar vooral in de bewegingen! Maar achterop de kont, zitten 2 knobbels (botten) die mag je absoluut niet zien, en dat is het geval bij deze!quote:Op donderdag 9 december 2004 22:07 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Laatste 3 ribjes zichtbaar bij bewegen is geen probleem hoor.
www.carnibest.nl (ik wist niet of je hier reclame mag maken, vandaar dat ik de site eerder wat cryptisch had aangeduid) en dan bij verkooppunten ofzo.quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:39 schreef XemmyX het volgende:
[..]
Dat is bij de boxers van nu, maar dit is een echte grove, sterke boxer zonder staart!
Hij is zo mager geworden doordat ie ziek is geweest, is nu wel weer gezond, maar naar 3 weken is ie nog niets aangekomen! Zijn er winkels op internet waar ik info over dat versvoer kan vinden, en evt bestellen?
Inderdaad, dat is zeker niet de bedoeling. Evenals dat het vel tussen de ribben inzit zoals Erodome zei. Maar nogmaals: laat hem rustig aankomen en probeer er niet in een maand 6 kilo op krijgen. Overigens valt het me op dat je inderdaad veel "magerder" boxers tegenwoordig ziet dan vroeger. Ook extreem quadratisch gebouwd en dan van die hele diepe dunne borstkastjes. Ik vind de oerboxers ook veel leuker, ik zal eens in mijn prentenkabinet sneupen of ik nog een plaatje heb van een mooie ouwe...quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:41 schreef XemmyX het volgende:
[..]
Boxer zijn nooit echt dik, meer atletisch, paar ribben kun je meestal zien, maar vooral in de bewegingen! Maar achterop de kont, zitten 2 knobbels (botten) die mag je absoluut niet zien, en dat is het geval bij deze!
Scheelt dat ik heel veel van boxers afweet, (en vind dat ze tegenwoordig niet mooi gefokt meer zijn, het zijn niet meer de echte boxers van vroeger, die wij nu nog hebben) maar nu sta ik zowel de dierenarts ff voor een raadsel
Ik heb altijd wel begrepen dat het Nederlandse koppie internationaal door de Boxerfans als beste wordt beoordeeld. Moet je dus een Duits lichaam en een Nederlands koppie combinerenquote:Op vrijdag 10 december 2004 12:06 schreef XemmyX het volgende:
Ik zeg toch, dit is een oerboxer, met een mooie breede borstkarst, en niet een diepe dun borskastje!
Niet verkeerd bedoeld ofzo, maar mijn vriend heeft al boxer vanaf jongs af aan, en verstand van de boxer dat hebben wij! En in nederland zijn de boxer's van 2000 echt iel, maar in belgie en duitsland kun je nog de "echte"boxer terug vinden
bij www.carnibest.nl kun je niet online kopen!
Arnhem is het dichtste bij kwa verkooppunt, en daar kan ik dus niet komen op mijn fiets! Heb geen auto of rijbewijs tot mijn beschikking!
quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:40 schreef XemmyX het volgende:
Al vind ik getoepeerde oren ook heel mooi staan!
www.carnibest.nlquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:39 schreef XemmyX het volgende:
Dat is bij de boxers van nu, maar dit is een echte grove, sterke boxer zonder staart!
Hij is zo mager geworden doordat ie ziek is geweest, is nu wel weer gezond, maar naar 3 weken is ie nog niets aangekomen! Zijn er winkels op internet waar ik info over dat versvoer kan vinden, en evt bestellen?
Dat is geen vers voer. Het is gekookt. Zonde, worden er allemaal voedingsstoffen vernietigd. Probeer Energique eens als Canibest of Bibi niets wordt. En vraag inderdaad aan de mensen van Carnibest of ze bezorgen. Of regel het met iemand die wèl een auto heeft. Je kunt ook op www.barfplaats.nl vragen of er iemand bij jou in de buurt is die vers voer haalt en ook voor jou wil halen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:36 schreef XemmyX het volgende:
is naturediet gold optima goed vers vlees?
ok, het is gekookt, mis is dan altijd alsnog beter dan vlees uit blikken?quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is geen vers voer. Het is gekookt. Zonde, worden er allemaal voedingsstoffen vernietigd. Probeer Energique eens als Canibest of Bibi niets wordt. En vraag inderdaad aan de mensen van Carnibest of ze bezorgen. Of regel het met iemand die wèl een auto heeft. Je kunt ook op www.barfplaats.nl vragen of er iemand bij jou in de buurt is die vers voer haalt en ook voor jou wil halen.
Ja, het is zeker beter. Maar niet het beste.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:43 schreef XemmyX het volgende:
ok, het is gekookt, mis is dan altijd alsnog beter dan vlees uit blikken?
Daar heb je idd gelijk in.quote:Op vrijdag 10 december 2004 08:21 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Hij blijft fijn maar...
... daar heeft de topicstarter natuurlijk weinig aan. Net als de constatering "dat de boxers van tegenwoordig maar niks meer zijn". Wie oh wie komt met de beste tip?
In dit geval hebben we het over een hond die ziek is, die gebruikt zijn energie op om die ziekte aan te vechten, dus energierijk voer erin, geef bv eens boven op het normale voer macaronie, zonder saus natuurlijk enzo, maar dat bevat veel proteine's en zet flink aan...quote:Op vrijdag 10 december 2004 08:21 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Hij blijft fijn maar...
... daar heeft de topicstarter natuurlijk weinig aan. Net als de constatering "dat de boxers van tegenwoordig maar niks meer zijn". Wie oh wie komt met de beste tip? Ik geloof ook dat Carnibest gewoon heel goed (zo niet het beste) voer voor je hond is maar moet ik er meteen bij zeggen: ik geef het ook omdat je hond er, eenmaal volwassen, droog gespierder van wordt dan met brokken die hij vervolgens met een paar liter water per dag moet wegspoelen. Elke dag een blokje schapenvet, zou dat nog wat extra kunnen helpen voor de magere boxer?
Ik ben met Energique begonnen en geef nu - na 3 weekjes Eukanuba brok op voorstel van de dierenarts omdat mijn hond enorm begon te jeuken maar die brokken at ie gewoon te slecht - op Carnibest overgestapt. Gister voor het eerst gegeven dus of het een succes wordt durf ik nog niet te zeggen maar het ziet er echt duizend keer "mooier" uit dan Energique. Ik hoop dat het goed uitpakt, ik heb er een goed gevoel bij. Lijkt me ook zeker een goede keus voor de magere Boxer!quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alle versvoerfabrikanten waarmee ik bekend ben (Energique, Carnibest, Bibi) zijn erg kleine fabrikanten die geen enkele rol spelen in de petfoodindustrie. De bedrijven zijn opgestart door mensen die zagen dat brokken hun honden geen goed deden. Energique is bijvoorbeeld opgestart door een man die Ierse Wolfshonden fokte en zag dat zijn honden sinds het brokkentijdperk minder oud werden en vaker ziek waren dan toen ze nog met de pot mee aten. Toen is hij zich gaan verdiepen in wat een hond eigenlijk zou moeten eten.
Goed bedoeld.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In blikvoer zit weinig vlees hoor... Het ziet er wel uit als vlees, maar het bestaat voor een groot deel uit andere dingen (bijv. soja).
Voedselallergie komt overigens niet voor bij verse voeding (want er zitten geen stoffen in die het dier in de natuur niet zou eten zoals granen of bietenpulp). Tenzij het gaat om een (zeer zeldzame) eiwitallergie.
Mensen hij is niet ziek!quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:35 schreef erodome het volgende:
[..]
In dit geval hebben we het over een hond die ziek is, die gebruikt zijn energie op om die ziekte aan te vechten, dus energierijk voer erin, geef bv eens boven op het normale voer macaronie, zonder saus natuurlijk enzo, maar dat bevat veel proteine's en zet flink aan...
Maar als hij niet goed in zijn vel zit doe je er veel beter aan dit met de dierenarts te overleggen, een steroide shot kan hem flink opkweken even, dat geeft hem een enorme oppepper in alles, dan heb je gelijk een hele goede grond om op te werken.
Bij honden die niet lekker in hun vel zitten heb ik de ervaring dat veranderen van voer veel moeilijker is, daar moet je gewoon heel voorzichtig mee zijn.
Heeft de ts al op dierendokter.nl gekeken, daar kan je bv voedingssuplementen kopen, je moet even kijken wat voor je hond van toepassing is, kom je er niet goed uit dan mail je ze gewoon en krijg je van een dierenarts antwoord wat je het beste kan gebruiken in dat geval...
Maar het belangerijkste is dat de hond hulp krijgt de ziekte aan te vechten, want daar zit de oorzaak.
Doh kon ik voeren wat ik wilde op het eind, maar aankomen deed hij niet meer, tot ieders frustratie, het is niet leuk als je hond echt mager wordt, het is ontzettend zielig voor het beest, je wordt aangekeken alsof je een dierenbeu bent, het is gewoon snert, hij heeft ook geen reserve's meer om wat dan ook op te vangen...
Nee! Dat is lang zo gezond niet! Met de pot mee eten is beter dan brokken, maar versvoer is veel beter dan met de pot mee eten. Bovendien gaan honden enorm stinken van met de pot mee eten en koken wij tegenwoordig met zout, kruiden e.d., dat kun je een hond echt niet geven! Met de pot mee eten hield 50 jaar terug héél iets anders in dan nu. Doe dat alsjeblieft niet, want je hebt grote kans dat je meer schade doet dan goed. Dan kun je hem nog beter op een geperste brok zetten zoals FarmFood.quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:02 schreef XemmyX het volgende:
Maar ff op dat versvoer terug te komen! Dat is uitgevonden omdat dus honden beter met de pot mee kunnen eten! Nou waarom dan versvoer kopen? Lekker met de pot mee laten eten! Dat ga ik nou dus ook proberen!
Dat heb ik dus helemaal niet gezegd. Dat is uitgevonden omdat honden op brokken minder oud blijken te worden en minder gezond blijken te zijn dan toen ze nog met de pot mee aten. Naar aanleiding daarvan is men zich gaan verdiepen in wat een hond eigenlijk zou moeten eten en daar kwam verse voeding uit. "Met de pot mee eten" hield vroeger in dat de hond inderdaad resten van tafel kreeg (maar zonder kruiden e.d., want die gebruikten mensen toen haast niet), maar ook botten, pens, ingewanden etc. Wat een hond toen kreeg, bevatte meer gezonde bestanddelen dan brokken doen, maar dat wil nog niet zeggen dat je nu je hond zomaar kunt gaan voeren met overgebleven nasi en wokschotel of gekruide gehaktballen. Wees alsjeblieft verstandig en geef je hond datgene waarvoor hij gemaakt is en waarvan ik je kan garanderen dat hij zal aankomen en zich beter zal voelen, namelijk prooivoer of desnoods een ècht goede brok (= een geperste brok), maar met dat laatste ben je waarschijnlijk even duur uit als met versvoer en geperste brokken zijn nogal zwaar om te verteren.quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:02 schreef XemmyX het volgende:
Dat is uitgevonden omdat dus honden beter met de pot mee kunnen eten!
Heb je hier ook bronnen van? Ik heb die indruk ook hoor, lijkt me dus interessant om eens wat meer "bewijs" van te zien. Inderdaad, wie kent niet die verhalen van opa's en oma's die honden hadden die wel 18 ofzo werden terwijl je vandaag de dag je handen mag dichtknijpen als je brokgevoerde hond 14 jaar haalt.quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat heb ik dus helemaal niet gezegd. Dat is uitgevonden omdat honden op brokken minder oud blijken te worden en minder gezond blijken te zijn dan toen ze nog met de pot mee aten.
Ik weet niet of er echt onderzoek naar is gedaan, is ook wat lastig om nu te gaan onderzoeken hoe oud honden werden in de jaren '50. Die man van Energique had het hierover in een aflevering van de Keuringsdienst van Waarde. Hij fokt dus Ierse Wolfshonden en hij merkte zelf dat zijn honden gewoon minder oud werden sinds ze brokken kregen. Naar aanleiding daarvan zijn hij en zijn vrouw Energique begonnen. Eerst maakten ze alleen voer voor zichzelf, op een gegeven moment gingen ze het ook verkopen en dat werd zo'n succes dat ze nu een fabriek hebben.quote:Op zaterdag 11 december 2004 14:36 schreef Pitbulleke het volgende:
Heb je hier ook bronnen van? Ik heb die indruk ook hoor, lijkt me dus interessant om eens wat meer "bewijs" van te zien. Inderdaad, wie kent niet die verhalen van opa's en oma's die honden hadden die wel 18 ofzo werden terwijl je vandaag de dag je handen mag dichtknijpen als je brokgevoerde hond 14 jaar haalt.
Ik snap zelf ook nog wel dat ie geen kruiden enzo mag hebben! Scheelt dat we dat ook maar heel weinig eten. Aangezien mijn vriend daar niet tegen kan.quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat heb ik dus helemaal niet gezegd. Dat is uitgevonden omdat honden op brokken minder oud blijken te worden en minder gezond blijken te zijn dan toen ze nog met de pot mee aten. Naar aanleiding daarvan is men zich gaan verdiepen in wat een hond eigenlijk zou moeten eten en daar kwam verse voeding uit. "Met de pot mee eten" hield vroeger in dat de hond inderdaad resten van tafel kreeg (maar zonder kruiden e.d., want die gebruikten mensen toen haast niet), maar ook botten, pens, ingewanden etc. Wat een hond toen kreeg, bevatte meer gezonde bestanddelen dan brokken doen, maar dat wil nog niet zeggen dat je nu je hond zomaar kunt gaan voeren met overgebleven nasi en wokschotel of gekruide gehaktballen. Wees alsjeblieft verstandig en geef je hond datgene waarvoor hij gemaakt is en waarvan ik je kan garanderen dat hij zal aankomen en zich beter zal voelen, namelijk prooivoer of desnoods een ècht goede brok (= een geperste brok), maar met dat laatste ben je waarschijnlijk even duur uit als met versvoer en geperste brokken zijn nogal zwaar om te verteren.
Zeg ik ook helemaal niet. Al bestaan er in mijn ogen gewoon geen goede brokken, maar ik weet dat sommige mensen daar anders over denken.quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:25 schreef XemmyX het volgende:
En wie zegt dat ie nou geen goed voer krijgt!
Idd geperste brokken ja
Hè jongens nou niet zo hakketakken zeg. Ook al weet je veel of denk je alles te weten: niemand is te oud om nog wat bij te leren! En als je denkt dat sommige Boxers getoupeerde oren hebben, is dat zeker het gevalquote:Op zaterdag 11 december 2004 18:24 schreef XemmyX het volgende:
[..]
Ik weet denk ik best wel wat goed en niet goed voor mijn hond is! Zoals al eerder gezegt WIj hebben verstand van Boxers/Honden!
De boontjes zou ik echt laten zitten. Het wordt niet voor niets gegeven aan honden die af moeten vallen. Het doet niets voor je hond mar vult alleen de maag waardoor ze minder eten...quote:Op zondag 12 december 2004 11:23 schreef XemmyX het volgende:
Heb hem net macaroni gegeven, om ff een duwtje naar dik te geven
Is misschien niet zo heel goed voor een hond, maar voor een x kan geen kwaad natuurlijk, vanavond krijgt ie lekker kip (zonder botjes) En wat boontjes erbij, nou wat een maaltijd zeg jammie
quote:Op zondag 12 december 2004 14:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Weet je, dat vind ik eigenlijk nog het beste argument voor verse voeding: dat de honden er zo zichtbaar van genieten.
Oh, da's leuk, vooral als je ze dingen met botjes gaat geven enzo. Dat ze daar zo heerlijk mee gaan stoeien, urenlang knabbelplezier. Ik wil wel foto's zien tegen die tijd!quote:Op zondag 12 december 2004 14:50 schreef Plunderbunny het volgende:
![]()
![]()
* Plunderbunny gaat volgend jaar een nest pupsels vanaf het begin op rauw zetten en heeft daar nu al zin in
Dames, beheers je een beetje. Jullie lijken wel opgewonden te raken van een hond die een botje kraaktquote:Op zondag 12 december 2004 14:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh, da's leuk, vooral als je ze dingen met botjes gaat geven enzo. Dat ze daar zo heerlijk mee gaan stoeien, urenlang knabbelplezier. Ik wil wel foto's zien tegen die tijd!
Don't get me startedquote:Op zondag 12 december 2004 15:28 schreef Pitbulleke het volgende:
Wanneer gaan jullie over tot het geven van levend voer? Dat is nóg natuurlijker want zo'n wollig konijnenvelletje zit barstensvol vitamientjes en mineraaltjes en bovendien heeft je hond er weer uuuuuren speelplezier mee![]()
Da's ook de reden dat ik het haar zelf niet laat doen. Feit blijft wel dat zij het humaner (kan je eigenlijk wat van humaan spreken als het over dieren gaat?) doet dan ik.quote:Op zondag 12 december 2004 16:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het geven van levende prooien is bij een hond volgens mij niet zo verstandig, aangezien je dan zijn jachtinstinct aanwakkert en dan gaat hij ook buiten achter beesten aan. Daarnaast vind ik het zelf niet echt humaan. Ik wil graag zeker weten dat het beest een snelle en pijnloze dood sterft. Daar ben ik bij een hond die geen ervaring heeft met jagen niet zo zeker van.
Ja, je kunt wel over humaan spreken in het geval van de behandeling van dieren. Humaan betekent 'welwillend' volgens de Van Dale. Oftewel, je wenst de ander 'wel'.quote:Op zondag 12 december 2004 17:18 schreef Plunderbunny het volgende:
Da's ook de reden dat ik het haar zelf niet laat doen. Feit blijft wel dat zij het humaner (kan je eigenlijk wat van humaan spreken als het over dieren gaat?) doet dan ik.
Dat zegt je dierenarts zeker...quote:Op maandag 13 december 2004 12:05 schreef XemmyX het volgende:
Rauw vlees is toch echt niet goed hoor, vooral geen kip!
Correctomundo, het is jouw topic en niet dat van de BARF-evangelistenquote:Op maandag 13 december 2004 12:23 schreef XemmyX het volgende:
Dit topic ging toch over mijn hond die sterk is vermagerd, en heel goed eet, de laatste dagen!
Heb ook maar eens advies gevraagd, op dierendokter.nl
kijken wat hun te zeggen hebben
Misschien is het handig om ook een oproepje op barfplaats.nl te zetten!quote:Op maandag 13 december 2004 15:23 schreef XemmyX het volgende:
Ik zou mijn hond dolgraag versvoer willen geven, maar zie weinig mogelijkheid om eraan te komen!
Is er toevallig niet misschien iemand bij mij uit de buurd (zevenaar) die zijn hond versvoer geeft, en voor mij ook eens wat mee kan nemen?
quote:Op maandag 13 december 2004 15:23 schreef XemmyX het volgende:
Even 1 ding voordat Lupa_Solitaria begint te mekkeren!
Al zou je dat wel beweren, er zijn miljoenen mensen die dat denken dus ik zou het je niet kwalijk nemen. Ik dacht het zelf ook tot een jaartje terug.quote:Maar ik heb nooit gezegt dat ik brokken goed vind voor een hond of wat dan ook!
Jullie hebben ook niet een Pet's Place? Want die verkopen meestal wel Energique of Duck. Die zijn allebei wel vrij duur... Maar je had het eerder over dat Nature Diet, dat is op zich geen slecht alternatief als je ècht niet aan vers kunt komen (oproepje op barfplaats is echt een goed idee, er zijn daar veel mensen die anderen maar wat graag een handje helpen om aan vers voer te komen). Nature Diet is op Internet te bestellen, op http://www.hondenshop.nl/shop/default.php?cPath=42_116. Alleen vind ik de prijs daarvan best wel even schrikken en ik denk niet dat zij net als Carnibest en Bibi aan kwantumkorting doen.quote:Zeg alleen dat ik moeilijk aan versvlees kan komen, omdat ze dat in Pannerden niet verkopen! Al hebben wij hier wel een groothandel in voer etc zitten!
Natuurlijk, dat is logisch. Maar als ik brokken en versvoer vergelijk op ingrediënten (en dus op kostprijs), dan is de prijs voor versvoer een eerlijke prijs met een normale marge, terwijl op de brokken vaak een belachelijk grote marge zit omdat er gewoon goedkope rommel in verwerkt wordt. Maar iedereen moet geld verdienen, ook versvleesfabrikanten. Er is wel een groot verschil: commerciële fabrikanten willen zo veel mogelijk verdienen door zo weinig mogelijk te investeren, versvoerfabrikanten willen gewoon kunnen leven van wat ze maken. Carnibest, Bibi, Energique en Bandit (biologisch versvoer) zijn allemaal opgestart door hondenliefhebbers die zagen dat brokken hun honden geen goed deden.quote:En volgens mij willen alle handelaren, zowel dierenartsen verdienen!
Nou, er is toch wel een verschil. Alle grote brokkenmerken behoren toe aan gigantische multinationals als Procter & Gamble, Colgate e.d. Versvoerfabrikanten zijn doorgaans kleinere (familie)bedrijven die het moeten hebben van mond-tot-mond-reclame. Ze hebben geen macht en geen geld om agressieve reclamecampagnes te voeren. Toch groeien ze nu enorm, doordat steeds meer mensen erachter komen dat de brokkenmakers jokken over hun brokken.quote:Wat zou jij doen, dus ook die mensen die het versvoer verkopen, er is niemand die iets aanbiedt, en er verlies op lijdt, ze willen ook een lekker bestaan er van krijgen! Misschien iets minder dan de massa verkopers van brokken ok, maar evenal toch zijn ze allemaal redelijk het zelfde!
Haha da's raak opgemerkt inderdaad: ik krijg nu toch echt zin om eens bij de dierenwinkel te vragen "mag ik een kilootje of drie jokkebrokken van u"quote:Toch groeien ze nu enorm, doordat steeds meer mensen erachter komen dat de brokkenmakers jokken over hun brokken.
Beenhamquote:Op maandag 13 december 2004 16:08 schreef XemmyX het volgende:
Dus ik kan in prenciepe naar de supermarkt gaan, en gewoon een kip halen! En die zonder problemen aan de hond geven?
Ook als ie nog nooit bod heeft gehad ofzo, ja hij krijgt wel een het bot van een beenham, en dat vind ie geweldig en is binnen 5 min op
Een rauw eiquote:Op donderdag 9 december 2004 16:26 schreef Ordos20 het volgende:
enig idee (omdat hij enkelt echt hondenvoer aankan) is een rauw eitje erbij,
Dat doe ik met enige regelmaat, tot grote vreugde van de monsters hier.quote:Op maandag 13 december 2004 16:08 schreef XemmyX het volgende:
Dus ik kan in prenciepe naar de supermarkt gaan, en gewoon een kip halen! En die zonder problemen aan de hond geven?
Echt wel! Vooral de schaal is goed voor de kalkvoorziening. En ze zijn er ook gewoon dol op.quote:Op maandag 13 december 2004 16:17 schreef Verbal het volgende:
Een rauw ei
Hoe kom je daar nou bij? Daar kan een hond dus helemaal niks mee...
V.
Ik heb 'm schaamteloos gejat van de Keuringsdienst van Waarde, hoor, maar ik vond 'm zelf ook erg sterk.quote:Op maandag 13 december 2004 16:08 schreef Pitbulleke het volgende:
Haha da's raak opgemerkt inderdaad: ik krijg nu toch echt zin om eens bij de dierenwinkel te vragen "mag ik een kilootje of drie jokkebrokken van u"![]()
Bij de wat grotere vestigingen meestal wel, en anders kunnen ze het als het goed is voor je bestellen (Pet's Place heeft landelijk vaste leveranciers). De grote vraag is dan of ze een vriezer hebben. Zo niet, dan zul je het moeten komen afhalen binnen een uurtje nadat het binnengebracht is. De pet's Place bij mij in de buurt verkoopt standaard Energique en Rodi (Energique is beter, Rodi is veel water).quote:Op maandag 13 december 2004 16:10 schreef XemmyX het volgende:
Maar bij pets place kun je versvoer krijgen?
Keuringsdienst van Warenquote:Op maandag 13 december 2004 16:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb 'm schaamteloos gejat van de Keuringsdienst van Waarde, hoor, maar ik vond 'm zelf ook erg sterk.
Lupa gaat zelfs in discussie met mensen van de dierenwinkel. Ze zou beter moeten weten.![]()
en nog wel een foute verbeteraar, foei!quote:Op maandag 13 december 2004 16:26 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Keuringsdienst van Waren![]()
(hè getver anders ben ik helemaal niet zo'n verbeteraar hoor)![]()
Die ene van mij is net zo erg, hoor.quote:Op maandag 13 december 2004 16:27 schreef XemmyX het volgende:
Onze hond is een schrokkop! Dat zeg ik, het beenhambot was binnen 5 min weg! En was aardig groot ook nog
Dan zou ik oppassen met het geven van hele botten. Eerst maar even fijnslaan en hem sowieso constant in de gaten houden.quote:Op maandag 13 december 2004 16:27 schreef XemmyX het volgende:
Onze hond is een schrokkop! Dat zeg ik, het beenhambot was binnen 5 min weg! En was aardig groot ook nog
Absoluut beter dan elke dag brokken, maar ik zou persoonlijk het brood niet geven en er ook af en toe wat orgaanvlees bij geven en een rauw eitje. Op barfplaats.nl staan veel schema's hoe ja kan beginnen. Of plaats daar je probleem en kijk wat men zegt, ik weet zeker dat je dan veel bruikbare tips krijgt!quote:Op maandag 13 december 2004 16:38 schreef XemmyX het volgende:
hoeveel gram/kilo mag ik aan vlees geven dan per dag?
Ik heb ff snel wat bedacht, voor zolang ik nog geen versvlees heb!
Komt ie:
Maandag en dinsdag: gewoon brokken met vlees uit blik
Woensdag en donderdag: Stukvlees met brood (vlees uit supermarkt)
Vrijdags:Brood met Brokken en vlees(uit supermarkt dan he)
Zaterdag en zondag: Ook vlees (uit supermarkt) met wat groente (welke ?) en brood
Is dat wat om mee te beginnen?
IK vond zelf van wel namelijk
Oooooh het is een tv programma wat zo heet oh oh wat een grappenmakers met woorden zijn dat tochquote:Op maandag 13 december 2004 16:28 schreef Plunderbunny het volgende:
[..]
en nog wel een foute verbeteraar, foei!![]()
http://www.rvu.nl/kvw/index.php?r=30
tv-programma wat een sublieme uitzending over de jokkebrokken heeft gemaakt
Het is toch echtquote:Op maandag 13 december 2004 16:26 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Keuringsdienst van Waren![]()
(hè getver anders ben ik helemaal niet zo'n verbeteraar hoor)![]()
Fijn dat hij in ieder geval gegeten heeft!!quote:Op maandag 13 december 2004 18:04 schreef XemmyX het volgende:
Kovoe heeft net lekker een bak met brokken,een blikje vlees, een boterham en een rauw ei op!
Hij was toch aan het smullen, ik denk dat ie niet weet wat hem overkomt als ik hem morgen een kip ga geven!
Mijn honden lusten dus die lever niet, dat vond ik vreemd. Ze vinden het echt niet lekker, likken er niet eens aan, maar halen hun neus ervoor op.quote:Op maandag 13 december 2004 18:34 schreef Plunderbunny het volgende:
Fijn dat hij in ieder geval gegeten heeft!!
tipje: ik haal als ik geen karkassen, nekken, e.d bij de poelier kan halen vaak een bevroren kip bij de aldi of de lidl. Die zijn niet duur, er zit een zakje in met de organen en het nekje en na ontdooien kan je precies de gedeeltes er af halen nodig zijn voor de hond. Da's een stuk goedkoper dan kip bij de AH of de slager
Dan moet je dus niet teruggaan op het gewone dagelijkse voer.quote:Op maandag 13 december 2004 20:46 schreef erodome het volgende:
Anders zit je als je terug wil op het gewone dagelijkse voer dat hij er zijn neus voor ophaalt, zit je zo weer met een magere hond...
Dat vroeg ik me nu eens af dat rodi spul wat veelal in supermarkten ligt is dat nu redelijk goed en waarmee vergelijkbaar?quote:Op maandag 13 december 2004 16:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Bij de wat grotere vestigingen meestal wel, en anders kunnen ze het als het goed is voor je bestellen (Pet's Place heeft landelijk vaste leveranciers). De grote vraag is dan of ze een vriezer hebben. Zo niet, dan zul je het moeten komen afhalen binnen een uurtje nadat het binnengebracht is. De pet's Place bij mij in de buurt verkoopt standaard Energique en Rodi (Energique is beter, Rodi is veel water).
Daar kàn ik me iets bij voorstellen. Als je een kind alleen maar snoep geeft hoeft 'ie z'n groente op den duur ook niet meer.quote:Op maandag 13 december 2004 21:09 schreef erodome het volgende:
Erg vaak meegemaakt dat we ontzettende problemen hadden een hond weer gewoon te laten eten na een tijd verleid te zijn tot eten met vanalles...
Ik heb mij laten vertellen door een hondenfokker dat ze 90% van een rauw ei niet kunnen verteren.quote:Op maandag 13 december 2004 16:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Echt wel! Vooral de schaal is goed voor de kalkvoorziening. En ze zijn er ook gewoon dol op.
Dit heb ik nog nooit gehoord, ik ga het eens voorleggen aan iemand die veel van BARF weet. Mijn honden krijgen overigens zelden rauwe eieren, aangezien ik niet barf. Ik geef ze heel af en toe een eitje als extraatje, minder dan eens per maand. Maar veel barfers geven heel vaak eieren, dus als jouw verhaal klopt, zouden die honden inmiddels allemaal een vitamine-B-tekort moeten hebben.quote:Op maandag 13 december 2004 22:43 schreef Verbal het volgende:
Ik heb mij laten vertellen door een hondenfokker dat ze 90% van een rauw ei niet kunnen verteren.
10%, da's echt een topopbrengst.
Daarnaast zit er veel avidine in, dat biotineopname van de hond remt en dus tekort aan vitamine B zou kunnen opleveren.
Maar het is jouw hond.
V.
wat voor extra lekkers krijgt hij nou dan?quote:Op maandag 13 december 2004 20:46 schreef erodome het volgende:
Pas je wel op dat je hem niet teveel verwent met allerlei extra lekkers????
Anders zit je als je terug wil op het gewone dagelijkse voer dat hij er zijn neus voor ophaalt, zit je zo weer met een magere hond...
Valt ook wel wat mee denk ik. Mijn honden vinden trouwens Carnibest net zo lekker als rauwe stukken vlees, alleen van die laatste hebben ze langer lol.quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:49 schreef XemmyX het volgende:
wat voor extra lekkers krijgt hij nou dan?
Brokken vlees brood! Nou valt wel mee hoor, extra lekkers is als we kipnuggets aan het eten zijn, daar krijgt ie er dan 1 of 2 van mee, maar dat komt zelden voor dus..
Die honden brokken die hij nu heeft, ruiken lekker, en zijn ook best te eten, mijn vriend heeft gewoon eentje geproefd en vies is het echt niet hoor!quote:Op woensdag 29 december 2004 12:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Verwendheid zou ik het trouwens niet noemen. Proef zelf maar eens zo'n hondenbrok.
Dus omdat jij je honden versvoer geeft, is de brok ineens helemaal niet meer goed!quote:Op woensdag 29 december 2004 13:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tja, smaken verschillen blijkbaar...
*kuch* wij bezorgen ook hoorquote:Op vrijdag 10 december 2004 12:06 schreef XemmyX het volgende:
bij www.carnibest.nl kun je niet online kopen!
Arnhem is het dichtste bij kwa verkooppunt, en daar kan ik dus niet komen op mijn fiets! Heb geen auto of rijbewijs tot mijn beschikking!
Iedere dag een beetje minder vlees door de brokken geven en het zo afbouwen.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:50 schreef XemmyX het volgende:
Nou dachten we dat ie weer dikker werd! We hebben nu brokken van ROYAL-CANIN en dat ging goed, maar nu eet hij ook die brokken niet meer zonder vlees! Ja na een dag niet eten, gooi ik er weer vlees brokken doorheen, bang dat ie niet meer eet ofzo en dat wil ik natuurlijk niet.
HELP, is dit gewoon verwendheid van de hond of zou ie gewoon geen brokken lusten ofzo
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Moussy, wel opletten.Ze is allang weer overgestapt op die goeie ouwe brokken. En nog wel op brokken die tweemaal zo duur zijn als verse voeding.
Ik had het ook niet tegen jou, maar tegen Moussy.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:20 schreef XemmyX het volgende:
Ik meng ook niets meer! paar x in de week krijgt hij nu gewoon vlees zonder brokken erbij!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |