Je zult hem waarschijnlijk toch ook moeten decanteren (= voorzichtig overschenken in een karaf) om het bezinksel eruit te halen. Laat hem in geen geval lang in de decanteerkaraf zitten, want dergelijke oude wijn is fragiel en kan heel snel "instorten" en dan ben je opeens alle geur kwijt.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:56 schreef boy26 het volgende:
Je moet de wijn een half uur voor de dronk rechtzetten en open maken.
hem zo laten ademen en na een half uur is hij het lekkerst
Ik weet zo niet uit mn hoofd welk huis,zal vanavond even kijken.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:04 schreef Safari het volgende:
Châteauneuf-du-Pape is geen specifieke wijn, maar een wijngebied in de zuidelijke Rhône. Het kenmerk van een wijn uit dit gebied is dat hij gemaakt mag worden van (maximaal) 13 verschillende druiven. Dat kán hele mooie wijn opleveren (Château La Nerthe, Château de Beaucastel en Rayas, etc.) maar ook gewoon rotzooi.
Als je de naam van het huis weet, kan ik je wellicht wat meer info geven. Alhoewel ik bang ben dat hij (ongeacht de kwaliteit) na 24 jaar toch wel ruim over z'n hoogtepunt heen is. In het algemeen kun je eigenlijk alleen Italiaanse Barolo's zo lang bewaren.
* Safari is jaloers...quote:Op donderdag 9 december 2004 13:12 schreef Brad_Prit het volgende:
Die flessen waren ze al die jaren vergeten. Ze lagen in een put in de kelder.
best spannend
Met een kaarsje er in dat doet het goed met Kerst.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:19 schreef Safari het volgende:
[..]
* Safari is jaloers...
En al is de wijn niet meer te zuipen, zo'n flesje staat leeg ook heel leuk op de schoorsteenmantel
Je hebt je laten naaien. Mouton Rothschild is een dure Bordeaux grand cru, op de bodem van de fles die jij hebt staat waarschijnlijk "made in Taiwan".quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:16 schreef Doekes het volgende:
Ik heb een flesje wijn van Mouton Rotschild uit 2002. Is dat wat? Hoe lang moet ie nog bewaard worden?
Verkopen ze bij mouton Rothschild dan ook neppers?quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Je hebt je laten naaien. Mouton Rothschild is een dure Bordeaux grand cru, op de bodem van de fles die jij hebt staat waarschijnlijk "made in Taiwan".![]()
Hm, Taise wijn, eigenlijk nog nooit geprobeerd, is dat wat??quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Je hebt je laten naaien. Mouton Rothschild is een dure Bordeaux grand cru, op de bodem van de fles die jij hebt staat waarschijnlijk "made in Taiwan".![]()
3 tot 7 jaar daarna wordt ie niet beter. Hij is nu nog niet op dronk iigquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:16 schreef Doekes het volgende:
Ik heb een flesje wijn van Mouton Rotschild uit 2002. Is dat wat? Hoe lang moet ie nog bewaard worden?
Nee, ze kunnen er niets van!quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:57 schreef Chielus het volgende:
[..]
Hm, Taise wijn, eigenlijk nog nooit geprobeerd, is dat wat??
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Weet je ook wat te vertellen over Taiwaneese wijn?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:37 schreef Gert het volgende:
[..]
Overigens komen Thaise spullen niet uit Taiwan, maar nu heb ik wel weer genoeg de betweter uitgehangen.![]()
Nee sorry.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:45 schreef Chielus het volgende:
[..]
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Weet je ook wat te vertellen over Taiwaneese wijn?
Er staat "Millésime 1997" op. Dus ik dacht dat dat zou betekenen dat ie uit 1997 zou komen, maar ik weet niet wat Millésime betekent.quote:Op donderdag 23 december 2004 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Jaargangs champange?
Champange, net als alle witte wijnen worden niet beter van ouder worden.
Nou dat geldt niet voor elke champagne. Zo zijn er diverse champagnes die je wat langer kan bewaren. Ik denk echter niet dat dat voor deze fles ook zal gelden dus ik zal maar een extra flesje erbij halenquote:Op donderdag 23 december 2004 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Jaargangs champange?
Champange, net als alle witte wijnen worden niet beter van ouder worden.
Waarom zou dit niet voor deze fles gelden? (als Millésime 1997 ook daadwerkelijk betekent dat ie uit 1997 komt)quote:Op donderdag 23 december 2004 11:33 schreef piere het volgende:
[..]
Nou dat geldt niet voor elke champagne. Zo zijn er diverse champagnes die je wat langer kan bewaren. Ik denk echter niet dat dat voor deze fles ook zal gelden dus ik zal maar een extra flesje erbij halen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |