abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 december 2004 @ 10:48:07 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23850340
I.v.m het jammerlijk mislukken van het vorige topic, bij deze een Hernieuwde Poging (HP)

OP van het vorige topic:
quote:
Gedverrrr, wat een klierige hype.

Vanaf het moment dat Nicci French werd ontdekt als de grote thrillerbelofte van de afgelopen eeuwen en mensen die sinds de middelbare school geen boek meer van dichtbij hadden gezien ineens in drommen in de boekhandels verschenen, heeft uitgevend Nederland 'de literaire thriller' als genre ontdekt.

Zodra een willekeurige schrijver ook maar een spannende letter op papier heeft gekwakt, wordt er een fotograaf op pad gestuurd om een sepiakleurige, halfwazige en liefst niet helemaal zuiver gekadreerde 'photo' van een gothisch aandoend standbeeld in een mystieke herfsttuin te maken ten behoeve van de kaft en begint een uitzendsecretarette alvast in mooi neo-klassiek font de woorden 'literaire thriller' te typen, opdat deze smaakvol doch prominent boven de titel op de kaft kunnen worden gelay-outetetetet.

Elke neukende scheet met letters en vage, jeukbezorgende non-psychologie van de koude grond met een hoofdstukindeling en een epiloog is tegenwoordig een 'literaire thriller'.

Iedere Zweed die een moordsynopsis figuurkotst op de tafel van zijn agent heeft een 'literaire thriller' geknutseld.

Nee, ik heb het er niet zo mee, met die 'literaire thrillers'.
[disclaimer]
  • Ja, andere mensen mogen van mij LT'tjes lezen.
  • Nee, ik weiger niet pertinent en halsstarrig om LT's te lezen vanwege een stickertje
  • Ja, je mag meedoen aan deze discussie. Het zou wel helpen als je je fulminaties mijn kant op kunt beperken tot datgene dat ik wèl zeg.
  • Nee, ik houd niet van hoogdravende literatuur, integendeel zelfs
  • Nee, ik vind boeken niet alleen leuk als anderen ze niet lezen

Game on!

V.
  • Ja inderdaad, V. ja.
    pi_23851964
    Ik zat net eens de fondslijst van de uitgeverij van Nicci French en Saskia Noort te bekijken, ze hebben een aantal genres en het valt mij op dat de lijst literaire thrillers heel erg lang is en dat maar een paar boeken ervan echt bekend zijn. Dus ik blijf me afvragen, is het dan echt zo'n hype of zijn het gewoon die paar boeken die toevallig heel erg aanspreken bij een breed publiek?
    In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
    pi_23852055
    Laat ik dan één van de onbeantwoorde vragen uit het vorige topic even herhalen:
    "Wat maakt een literaire thriller een literaire thriller (behalve het labeltje en de sepiakunstcover dus)?"
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
      donderdag 9 december 2004 @ 14:50:24 #4
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_23855053
    Dan wil ik nog een keer serieus een vraag stellen. Waarom erger je je aan die hype?
    Is dat het feit dat er zoveel slechte LTs geschreven worden en je het jammer vind dat mensen die lezen (wat wel mag van je, dat begrijp ik) i.p.v. een "goed" boek. (En met goed bedoel ik iets dat beter is dan een Zweedse figuurkots-moordsynopsis.)
    Of erger je je meer aan het feit dat je ermee doodgegooid wordt. En zou je je als al die Zweedse figuurkots-moordsynopses stilletjes achterin de boekenwinkel verdwijnen er minder en geen problemen mee hebben.

Deze hype bestaat en is ontstaan uit voornamelijk mond-tot-mond reclame., imo. Ik bedoel andere mensen vinden die Zweedse figuurkots-moordsynopsis kennelijk leuk, goed en/of nteressant genoeg om het aan mensen aan te raden. En ik zeg niet dat, dat niet mag van je. Maar ik zie zelf niet in hoe je je daar aan kan ergeren.

en dit is echt een serieuze vraag, waar ik echt op recht geïnteresseerd in ben en als ik foute aannames of assumptie trek uit je OP, dan bij voorbaat mijn nederige excuses

[ Bericht 20% gewijzigd door Lonewolf2003 op 09-12-2004 15:19:41 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')