I.v.m het jammerlijk mislukken van het
vorige topic, bij deze een Hernieuwde Poging (HP)
OP van
het vorige topic:
quote:
Gedverrrr, wat een klierige hype.
Vanaf het moment dat Nicci French werd ontdekt als de grote thrillerbelofte van de afgelopen eeuwen en mensen die sinds de middelbare school geen boek meer van dichtbij hadden gezien ineens in drommen in de boekhandels verschenen, heeft uitgevend Nederland 'de literaire thriller' als genre ontdekt.
Zodra een willekeurige schrijver ook maar een spannende letter op papier heeft gekwakt, wordt er een fotograaf op pad gestuurd om een sepiakleurige, halfwazige en liefst niet helemaal zuiver gekadreerde 'photo' van een gothisch aandoend standbeeld in een mystieke herfsttuin te maken ten behoeve van de kaft en begint een uitzendsecretarette alvast in mooi neo-klassiek font de woorden 'literaire thriller' te typen, opdat deze smaakvol doch prominent boven de titel op de kaft kunnen worden gelay-outetetetet.
Elke neukende scheet met letters en vage, jeukbezorgende non-psychologie van de koude grond met een hoofdstukindeling en een epiloog is tegenwoordig een 'literaire thriller'.
Iedere Zweed die een moordsynopsis figuurkotst op de tafel van zijn agent heeft een 'literaire thriller' geknutseld.
Nee, ik heb het er niet zo mee, met die 'literaire thrillers'.
[disclaimer]
Ja, andere mensen mogen van mij LT'tjes lezen.
Nee, ik weiger niet pertinent en halsstarrig om LT's te lezen vanwege een stickertje
Ja, je mag meedoen aan deze discussie. Het zou wel helpen als je je fulminaties mijn kant op kunt beperken tot datgene dat ik wèl zeg.
Nee, ik houd niet van hoogdravende literatuur, integendeel zelfs
Nee, ik vind boeken niet alleen leuk als anderen ze niet lezen
Game on!
V.
Ja inderdaad, V. ja.