abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held vrijdag 4 februari 2005 @ 00:47:51 #201
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_24913176
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:00 schreef BMH het volgende:
Beelden deden me heel erg denken aan Matrix revolutions, maar dan minder gedetaileerd. Maar nog steeds erg high-end voor een tv-serie.
't leek idd nogal op die scene uit matrix 3 (erg slechte film vond ik het trouwens )

Maar voor een tv-serie waren het zéér goede special effects, die scene was echt prachtig!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 5 februari 2005 @ 16:19:50 #202
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_24938166
Pracht episode, maar waarom eindigen de laatste tijd zoveel series met zo'n gigantische cliffhanger? Ik heb liever een redelijk afgesloten verhaal, met een cliffhanger die grote vragen oproept (en niet vragen als "hoe loopt het af?", maar als "waar leidt dát nu weer heen?")

Ook bij Atlantis eindigen ze weer midden in het verhaal en de actie. Dat was ook al zo tergend bij Battlestar Galactica.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_24938775
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 16:19 schreef Zhenar het volgende:
Pracht episode, maar waarom eindigen de laatste tijd zoveel series met zo'n gigantische cliffhanger? Ik heb liever een redelijk afgesloten verhaal, met een cliffhanger die grote vragen oproept (en niet vragen als "hoe loopt het af?", maar als "waar leidt dát nu weer heen?")

Ook bij Atlantis eindigen ze weer midden in het verhaal en de actie. Dat was ook al zo tergend bij Battlestar Galactica.
omdat dat ervoor zorgt dat je de eerst volgende epeisode ook wilt zien
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Donald Duck held zaterdag 5 februari 2005 @ 17:03:20 #204
46149 __Saviour__
pi_24938968
Omdat je daarmee de mensen nieuwsgierig houdt. En het werkt perfect, ik wil absoluut het vervolg op The Siege zien!
Seizoen 5 van SG-1 is daarop een redelijke uitzondering. Het eindigt vrij vredig, dat hadden ze eigenlijk wat spannender moeten maken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_24939930
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 17:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat je daarmee de mensen nieuwsgierig houdt. En het werkt perfect, ik wil absoluut het vervolg op The Siege zien!
Seizoen 5 van SG-1 is daarop een redelijke uitzondering. Het eindigt vrij vredig, dat hadden ze eigenlijk wat spannender moeten maken.
seizoen 6 het zelfde

het was niet duidelijk of de serie wel door zou gaan

maar seizoen 3 heeft echt een goede cliffhanger
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:24:18 #206
17061 mvt
blame Canada
pi_24941311
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 16:19 schreef Zhenar het volgende:

Dat laatst is erg moeilijk. seizoen 7 van SG-1 liep bijvoorbeeld af met een gevoel van "en nu maar hopen dat seizoen 8 ook enorm goed word, ookal kan ik er mee leven dat de serie nu van de buis gehaald wordt"

De cliffhanger was er niet meer, het enige wat niet verklaard was was hoe het met de replicators zou aflopen. Maar misschien dat ze vanuit Atlantis (want ancients tech tegen replicaters) misschien wat konden maken om ze te vernietigen. Dus eigenlijk kon het net zo goed afgelopen zijn.

Bij bijvoorbeeld Andromeda had ik na seizoen 4 wel iets van "en nu wil ik weten hoe het verder gaat" ookal is daar seizoen naar mijn idee te zwak gestart en komt het nu pas weer lekker op gang.

Ik ben toch echt meer een liefhebber van de "verdomme, midden in de beste aflevering sinds tijden komt er een wachttijd van maanden tussen". Zodra je die afleveringen gezien hebt zet je meteen een aantekening in je agenda , minstens 1 week voor de vermoedelijke start van het nieuwe seizoen. Niet leuk dat het einde er niet was, maar je wilt meeeeeer. En het is meteen een goede stok achter de deur van de network bosses voor iig 1 vorlgende afleveringen omdat je enorm veel mensen het die smachten op het volgende seizoek
We were to understand there would be pie and punch?
  zondag 6 februari 2005 @ 12:59:43 #207
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_24951539
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:24 schreef mvt het volgende:

[..]

Dat laatst is erg moeilijk. seizoen 7 van SG-1 liep bijvoorbeeld af met een gevoel van "en nu maar hopen dat seizoen 8 ook enorm goed word, ookal kan ik er mee leven dat de serie nu van de buis gehaald wordt"

De cliffhanger was er niet meer, het enige wat niet verklaard was was hoe het met de replicators zou aflopen. Maar misschien dat ze vanuit Atlantis (want ancients tech tegen replicaters) misschien wat konden maken om ze te vernietigen. Dus eigenlijk kon het net zo goed afgelopen zijn.

Bij bijvoorbeeld Andromeda had ik na seizoen 4 wel iets van "en nu wil ik weten hoe het verder gaat" ookal is daar seizoen naar mijn idee te zwak gestart en komt het nu pas weer lekker op gang.

Ik ben toch echt meer een liefhebber van de "verdomme, midden in de beste aflevering sinds tijden komt er een wachttijd van maanden tussen". Zodra je die afleveringen gezien hebt zet je meteen een aantekening in je agenda , minstens 1 week voor de vermoedelijke start van het nieuwe seizoen. Niet leuk dat het einde er niet was, maar je wilt meeeeeer. En het is meteen een goede stok achter de deur van de network bosses voor iig 1 vorlgende afleveringen omdat je enorm veel mensen het die smachten op het volgende seizoek
Klopt, maar gebeurt het ook vaak dat een serie wordt gecancelled zonder dat het verhaal is afgelopen. Dát is pas erg!

Maar op zich kan ik best leven met een heftige cliffhanger hoor... zolang de episode die daar op volgt maar niet teleurstelt (wat wel moeilijk is na zo'n lange wachttijd vol anticipatie).
  Donald Duck held zondag 6 februari 2005 @ 13:11:58 #208
46149 __Saviour__
pi_24951774
De volgende aflevering kan best makkelijk zijn. Hoppa, de Dedealus komt eraan, ZPM wordt ingeplugd, schild activeert en iedereen gaat op het balkon staan en zwaait naar de overvliegende darts
Maar hopelijk is het wat toffer en krijgen de Wraith flink op hun donder met die Genii kernwapens
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 6 februari 2005 @ 13:28:08 #209
17061 mvt
blame Canada
pi_24952031
quote:
Op zondag 6 februari 2005 13:11 schreef __Saviour__ het volgende:
De volgende aflevering kan best makkelijk zijn. Hoppa, de Dedealus komt eraan, ZPM wordt ingeplugd, schild activeert en iedereen gaat op het balkon staan en zwaait naar de overvliegende darts
Maar hopelijk is het wat toffer en krijgen de Wraith flink op hun donder met die Genii kernwapens
Voorspelbaarder is natuulijk dat de Dedealus net te laat komt om te doen wat ie moet doen, de Wraith vloot tegenhouden, misschien dat ze dan nog een invasie moeten doen of dat Atlantis al veilig is op dat moment. Maar dat ie "te laat" komt zit er dik in.
Meer actie, meer mensen die toch wat anders willen doen die dan uit het script geschreven kunnen worden, meer kans op een betere samenwerking met de Genii, etc,etc,etc.

Anders was de ZPM wel via de stargate gekomen ipv per schip. (nog steeds on onbegrijpelijk idee, bescherm de stad met een schild,of laat eerst de stad half afgeslacht worden en dan even de restjes komen opruimen.
  Donald Duck held zondag 6 februari 2005 @ 13:34:38 #210
46149 __Saviour__
pi_24952146
De ZPM kan niet via de Stargate komen, omdat die juist nodig is om het wormgat open te houden, daarom wordt de Dedealus gestuurd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 6 februari 2005 @ 13:39:39 #211
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_24952222
Damn. Wat een geweldige serie. Ik had een paar weken geleden al wat afleveringen gezien op een verjaardag (familie thing, dus ik ging met m'n neef boven zitten ), maar vorige week toch maar alles eens binnengehaald. Ik heb de hele week gekeken, laatste 2 afleveringen nog een dagje uitgesteld, en nu 6 maanden wachten. Das best klote.

Maar ik vind het echt een geweldige serie, goede personages, goede doorlopende verhaallijn. Enige jammere vind ik dat ze in 1 week allemaal gezien heb..
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
  Donald Duck held zondag 6 februari 2005 @ 13:44:26 #212
46149 __Saviour__
pi_24952302
Ja, prachtig he! In die laatste 2 afleveringen gaan echt alle remmen los qua verhaallijn, actie en special effects! En na Siege (II) zit je echt zo van 'FUCK!' als 'to be continued...' in beeld komt

Ken je Stargate SG-1 ook? Da's de (nog steeds lopende) serie waaruit Stargate Atlantis is voortgekomen, ook zéér tof !
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 6 februari 2005 @ 13:55:54 #213
17061 mvt
blame Canada
pi_24952477
quote:
Op zondag 6 februari 2005 13:34 schreef __Saviour__ het volgende:
De ZPM kan niet via de Stargate komen, omdat die juist nodig is om het wormgat open te houden, daarom wordt de Dedealus gestuurd.
als alle Naquada generatoren in Atlantis de poort 1.6 seconden kunnen openen, dan denk ik dat versie 2 dat ook wel een tijdje kan doen. iig lang genoeg om een MALP met een ZPM er doorheen te sturen.
  zondag 6 februari 2005 @ 14:03:03 #214
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_24952579
quote:
Ik vind het trouwens nog steeds jammer dat ze die Genii-chick niet meer hebben gebruikt. Ze hadden haar als onderhandelingsmiddel in kunnen zetten: de atoombom in ruil voor haar (en wat C4). Ik had haar graag nog even gezien, maar denk dat de actrice geen tijd had ofzo, anders hadden ze vast wel eerder een kans gegrepen om haar verhaaltje verder uit te breiden. Nu lijkt het alsof iedereen haar is vergeten. Straks horen we in de eerste ep van seizoen 2 dat ze in één van de opgeblazen delen van Atlantis werd vastgehouden en "helaas is omgekomen" of zoeits...
  Donald Duck held zondag 6 februari 2005 @ 14:06:30 #215
46149 __Saviour__
pi_24952634
Ja, Sora zou echt terug moeten komen
quote:
als alle Naquada generatoren in Atlantis de poort 1.6 seconden kunnen openen, dan denk ik dat versie 2 dat ook wel een tijdje kan doen. iig lang genoeg om een MALP met een ZPM er doorheen te sturen.
Hmm, daar heb je dan wel weer gelijk in ja.
Misschien wilden ze het niet riskeren dat het wormgat zomaar ineens zou afsluiten?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 6 februari 2005 @ 14:17:47 #216
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_24952798
quote:
Op zondag 6 februari 2005 13:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, prachtig he! In die laatste 2 afleveringen gaan echt alle remmen los qua verhaallijn, actie en special effects! En na Siege (II) zit je echt zo van 'FUCK!' als 'to be continued...' in beeld komt

Ken je Stargate SG-1 ook? Da's de (nog steeds lopende) serie waaruit Stargate Atlantis is voortgekomen, ook zéér tof !
SG-1 is eigenlijk de rede dat ik Atlantis nog niet wilde zien. Eventuele spoiler e.d. (Ik volg SG-1 nog volgens het nederlandse schema (alhoewel daar binnenkort verandering in gaat komen), maar uiteindelijk kon ik de verleiding toch niet weerstaan.
quote:
Op zondag 6 februari 2005 13:55 schreef mvt het volgende:

[..]

Er werd gezegt dat de Naquada generator Mark II 600% meer output heeft. Dus theoretisch kan die de poort 9.6 seconden open houden. Laat dat genoeg margin of error over om een ZPM te riskeren

(inpakken in heel veel schuimrubber en er gewoon doorheen gooien )
  zondag 6 februari 2005 @ 18:02:49 #217
17061 mvt
blame Canada
pi_24956594
quote:
Op zondag 6 februari 2005 14:17 schreef Roa het volgende:

[..]

SG-1 is eigenlijk de rede dat ik Atlantis nog niet wilde zien. Eventuele spoiler e.d. (Ik volg SG-1 nog volgens het nederlandse schema (alhoewel daar binnenkort verandering in gaat komen), maar uiteindelijk kon ik de verleiding toch niet weerstaan.
[..]

Er werd gezegt dat de Naquada generator Mark II 600% meer output heeft. Dus theoretisch kan die de poort 9.6 seconden open houden. Laat dat genoeg margin of error over om een ZPM te riskeren

(inpakken in heel veel schuimrubber en er gewoon doorheen gooien )
je weet nog niet hoelang 1 zo'n ding de poort open kan houden omdat je niet weet hoeveel er gebruikt werden om vanuit Atlantis de poort te openen. Maar met genoeg dingen kan je natuurlijk de poort wel een tijdje openen.

Eigenlijk het enige wat ik kan bedenken is natuurlijk het schild
  zondag 6 februari 2005 @ 19:39:44 #218
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_24958280
quote:
Kan maar er is denk ik één probleempje, de Deadelus zou er 4 dagen over doen.
En volgens mij is er niet meer als 1,5 dag verstreken in Atlantis tot het einde van seizoen 1.

Denk dat er hulp uit een onverwachte hoek komt.
  zondag 6 februari 2005 @ 19:57:45 #219
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_24958565
quote:
Op zondag 6 februari 2005 19:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Kan maar er is denk ik één probleempje, de Deadelus zou er 4 dagen over doen.
En volgens mij is er niet meer als 1,5 dag verstreken in Atlantis tot het einde van seizoen 1.

Denk dat er hulp uit een onverwachte hoek komt.
moet haast wel ja...de Wraith zijn al in Atlantis, en daar kan de daedalus toch echt niet veel meer aan doen lijkt me
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zondag 6 februari 2005 @ 22:55:52 #220
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_24961547
quote:
Op zondag 6 februari 2005 18:02 schreef mvt het volgende:

[..]

je weet nog niet hoelang 1 zo'n ding de poort open kan houden omdat je niet weet hoeveel er gebruikt werden om vanuit Atlantis de poort te openen. Maar met genoeg dingen kan je natuurlijk de poort wel een tijdje openen.

Eigenlijk het enige wat ik kan bedenken is natuurlijk het schild
Dan hebben ze geloof ik 4 van die generators, for the sake of the argument zeggen we 5, 5 keer 1,6 is 8 seconden, plus de 9,6 van de Mark II is dus 17,6 seconden. Ohk, dat zou genoeg moeten zijn om iets door de poort te sturen. Maar dan gaan we ervan uit dat er 1 generator nodig was voor de 1.6 seconden. Als ze alle 4 nodig hebben (ik dacht dat het er 4 waren) voor 1.6 seconden, dan is dat 0.4 seconden per generator. Dus 6*0.4=2.4 seconden voor de Mark II, dan kom je op 3 seconden totaal.

Anyway, ze hebben gewoon niet genoeg stroom om een ZPM te riskeren. Maar goed, wat wel raar was is dat ze maar naar 1 planeet gegaan zijn van die 5 van het lijstje. Maar ja, door dit alles neemt de genialiteit van de serie niet af.

Misschien komt Sheppard's vriendinnetje stiekum toch helpen
  maandag 7 februari 2005 @ 14:36:46 #221
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_24971204
vraagje, heb net de eerste eps gezien (enterprise houdt op, op zoek naar nieuwe verslaving)
Is het een must om ook de "gewone" gezien te hebben, of staat deze serie volledig op zichzelf?
Ohja lopen de 2 series nu naast elkaar of is dit de opvolger?
Al die ancient speeltjes spreken me erg aan en leuke cast, hopen dat de serie wat verder komt dan de 4 seisoenen Enterprise...
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
  maandag 7 februari 2005 @ 15:51:09 #222
17061 mvt
blame Canada
pi_24972248
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:36 schreef Fronsertje het volgende:
vraagje, heb net de eerste eps gezien (enterprise houdt op, op zoek naar nieuwe verslaving)
Is het een must om ook de "gewone" gezien te hebben, of staat deze serie volledig op zichzelf?
Ohja lopen de 2 series nu naast elkaar of is dit de opvolger?
Al die ancient speeltjes spreken me erg aan en leuke cast, hopen dat de serie wat verder komt dan de 4 seisoenen Enterprise...
Eigenlijk heb je met SG-1 wel wat achtergrond info, niet echt heel erg nodig, maar het legt toch een kleine basis.

Qua gelijklopen heb je wel een beetje gelijk, maar er zijn in Atlantis dingen gebeurt die nog een verklaring moeten krijgen in SG-1.

Maar het valt gewoon los van elkaar te zien.
  maandag 7 februari 2005 @ 16:13:22 #223
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_24972532
__Saviour__, zou je me eventueel willen toevoegen op msn/willen mailen. Ik vraag mij af waar jij SG-1 kijkt en ik kan je mail niet vinden in je profiel. Mocht iemand anders wat weten kan die natuulijk ook mailen/msn

ralf[punt]boland[at]gmail[punt]com
  Donald Duck held maandag 7 februari 2005 @ 16:15:15 #224
46149 __Saviour__
pi_24972562
Stargate SG-1 en de film leggen de basis voor wat de Stargate is e.d.
Atlantis is in zekere zin wel de opvolger van SG-1, want die serie kan immers niet oneindig lang doorgaan, maar het is er zeker geen vervanger ervoor. SG-1 loopt ook nog steeds (seizoen 9 en wie weet wel meer komen er nog aan).
Atlantis is op een zichzelfstaande serie met eigen cast en locatie. De verhaallijn is grotendeels ook apart, hoewel de basis voor de Ancients en de de zoektocht naar Atlantis is gestart in Stargate SG-1.
Ook is er wat crossover tussen de series: ze spelen zich nu gelijktijdig af. In seizoen 2 van Atlantis en 9 van SG-1 zal de cross-over nog groter zijn.
SG-1 zou ik je zeker aanraden om te gaan kijken: het is een prachtige serie met sterke cast en ook de nodige humor zit erin.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 7 februari 2005 @ 16:56:17 #225
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_24973032
quote:
Op maandag 7 februari 2005 16:15 schreef __Saviour__ het volgende:
-- Prachtig verhaal over geschiedenis SG-1 en Atlantis --
Juist, en mijn vraag?
(ook vanwege het feit dat ik straks wel bij wil lopen..)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')