't leek idd nogal op die scene uit matrix 3 (erg slechte film vond ik het trouwensquote:Op donderdag 3 februari 2005 17:00 schreef BMH het volgende:
Beelden deden me heel erg denken aan Matrix revolutions, maar dan minder gedetaileerd. Maar nog steeds erg high-end voor een tv-serie.
omdat dat ervoor zorgt dat je de eerst volgende epeisode ook wilt zienquote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:19 schreef Zhenar het volgende:
Pracht episode, maar waarom eindigen de laatste tijd zoveel series met zo'n gigantische cliffhanger? Ik heb liever een redelijk afgesloten verhaal, met een cliffhanger die grote vragen oproept (en niet vragen als "hoe loopt het af?", maar als "waar leidt dát nu weer heen?")
Ook bij Atlantis eindigen ze weer midden in het verhaal en de actie. Dat was ook al zo tergend bij Battlestar Galactica.
seizoen 6 het zelfdequote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat je daarmee de mensen nieuwsgierig houdt. En het werkt perfect, ik wil absoluut het vervolg op The Siege zien!
Seizoen 5 van SG-1 is daarop een redelijke uitzondering. Het eindigt vrij vredig, dat hadden ze eigenlijk wat spannender moeten maken.
Dat laatst is erg moeilijk. seizoen 7 van SG-1 liep bijvoorbeeld af met een gevoel van "en nu maar hopen dat seizoen 8 ook enorm goed word, ookal kan ik er mee leven dat de serie nu van de buis gehaald wordt"quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:19 schreef Zhenar het volgende:
Pracht episode, maar waarom eindigen de laatste tijd zoveel series met zo'n gigantische cliffhanger? Ik heb liever een redelijk afgesloten verhaal, met een cliffhanger die grote vragen oproept (en niet vragen als "hoe loopt het af?", maar als "waar leidt dát nu weer heen?")
Ook bij Atlantis eindigen ze weer midden in het verhaal en de actie. Dat was ook al zo tergend bij Battlestar Galactica.
Klopt, maar gebeurt het ook vaak dat een serie wordt gecancelled zonder dat het verhaal is afgelopen. Dát is pas erg!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:24 schreef mvt het volgende:
[..]
Dat laatst is erg moeilijk. seizoen 7 van SG-1 liep bijvoorbeeld af met een gevoel van "en nu maar hopen dat seizoen 8 ook enorm goed word, ookal kan ik er mee leven dat de serie nu van de buis gehaald wordt"
De cliffhanger was er niet meer, het enige wat niet verklaard was was hoe het met de replicators zou aflopen. Maar misschien dat ze vanuit Atlantis (want ancients tech tegen replicaters) misschien wat konden maken om ze te vernietigen. Dus eigenlijk kon het net zo goed afgelopen zijn.
Bij bijvoorbeeld Andromeda had ik na seizoen 4 wel iets van "en nu wil ik weten hoe het verder gaat" ookal is daar seizoen naar mijn idee te zwak gestart en komt het nu pas weer lekker op gang.
Ik ben toch echt meer een liefhebber van de "verdomme, midden in de beste aflevering sinds tijden komt er een wachttijd van maanden tussen". Zodra je die afleveringen gezien hebt zet je meteen een aantekening in je agenda , minstens 1 week voor de vermoedelijke start van het nieuwe seizoen. Niet leuk dat het einde er niet was, maar je wilt meeeeeer. En het is meteen een goede stok achter de deur van de network bosses voor iig 1 vorlgende afleveringen omdat je enorm veel mensen het die smachten op het volgende seizoek
Voorspelbaarder is natuulijk dat de Dedealus net te laat komt om te doen wat ie moet doen, de Wraith vloot tegenhouden, misschien dat ze dan nog een invasie moeten doen of dat Atlantis al veilig is op dat moment. Maar dat ie "te laat" komt zit er dik in.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:11 schreef __Saviour__ het volgende:
De volgende aflevering kan best makkelijk zijn. Hoppa, de Dedealus komt eraan, ZPM wordt ingeplugd, schild activeert en iedereen gaat op het balkon staan en zwaait naar de overvliegende darts
Maar hopelijk is het wat toffer en krijgen de Wraith flink op hun donder met die Genii kernwapens
als alle Naquada generatoren in Atlantis de poort 1.6 seconden kunnen openen, dan denk ik dat versie 2 dat ook wel een tijdje kan doen. iig lang genoeg om een MALP met een ZPM er doorheen te sturen.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:34 schreef __Saviour__ het volgende:
De ZPM kan niet via de Stargate komen, omdat die juist nodig is om het wormgat open te houden, daarom wordt de Dedealus gestuurd.
Ik vind het trouwens nog steeds jammer dat ze die Genii-chick niet meer hebben gebruikt. Ze hadden haar als onderhandelingsmiddel in kunnen zetten: de atoombom in ruil voor haar (en wat C4). Ik had haar graag nog even gezien, maar denk dat de actrice geen tijd had ofzo, anders hadden ze vast wel eerder een kans gegrepen om haar verhaaltje verder uit te breiden. Nu lijkt het alsof iedereen haar is vergeten. Straks horen we in de eerste ep van seizoen 2 dat ze in één van de opgeblazen delen van Atlantis werd vastgehouden en "helaas is omgekomen" of zoeits...quote:Op zondag 6 februari 2005 13:11 schreef __Saviour__ het volgende:
De volgende aflevering kan best makkelijk zijn. Hoppa, de Dedealus komt eraan, ZPM wordt ingeplugd, schild activeert en iedereen gaat op het balkon staan en zwaait naar de overvliegende darts
Maar hopelijk is het wat toffer en krijgen de Wraith flink op hun donder met die Genii kernwapens
Hmm, daar heb je dan wel weer gelijk in ja.quote:als alle Naquada generatoren in Atlantis de poort 1.6 seconden kunnen openen, dan denk ik dat versie 2 dat ook wel een tijdje kan doen. iig lang genoeg om een MALP met een ZPM er doorheen te sturen.
SG-1 is eigenlijk de rede dat ik Atlantis nog niet wilde zien. Eventuele spoiler e.d. (Ik volg SG-1 nog volgens het nederlandse schema (alhoewel daar binnenkort verandering in gaat komen), maar uiteindelijk kon ik de verleiding toch niet weerstaan.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, prachtig he! In die laatste 2 afleveringen gaan echt alle remmen los qua verhaallijn, actie en special effects! En na Siege (II) zit je echt zo van 'FUCK!' als 'to be continued...' in beeld komt
Ken je Stargate SG-1 ook? Da's de (nog steeds lopende) serie waaruit Stargate Atlantis is voortgekomen, ook zéér tof!
Er werd gezegt dat de Naquada generator Mark II 600% meer output heeft. Dus theoretisch kan die de poort 9.6 seconden open houden. Laat dat genoeg margin of error over om een ZPM te riskerenquote:Op zondag 6 februari 2005 13:55 schreef mvt het volgende:
[..]
als alle Naquada generatoren in Atlantis de poort 1.6 seconden kunnen openen, dan denk ik dat versie 2 dat ook wel een tijdje kan doen. iig lang genoeg om een MALP met een ZPM er doorheen te sturen.
je weet nog niet hoelang 1 zo'n ding de poort open kan houden omdat je niet weet hoeveel er gebruikt werden om vanuit Atlantis de poort te openen. Maar met genoeg dingen kan je natuurlijk de poort wel een tijdje openen.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:17 schreef Roa het volgende:
[..]
SG-1 is eigenlijk de rede dat ik Atlantis nog niet wilde zien. Eventuele spoiler e.d. (Ik volg SG-1 nog volgens het nederlandse schema (alhoewel daar binnenkort verandering in gaat komen), maar uiteindelijk kon ik de verleiding toch niet weerstaan.
[..]
Er werd gezegt dat de Naquada generator Mark II 600% meer output heeft. Dus theoretisch kan die de poort 9.6 seconden open houden. Laat dat genoeg margin of error over om een ZPM te riskeren![]()
(inpakken in heel veel schuimrubber en er gewoon doorheen gooien![]()
)
Kan maar er is denk ik één probleempje, de Deadelus zou er 4 dagen over doen.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:11 schreef __Saviour__ het volgende:
De volgende aflevering kan best makkelijk zijn. Hoppa, de Dedealus komt eraan, ZPM wordt ingeplugd, schild activeert en iedereen gaat op het balkon staan en zwaait naar de overvliegende darts
moet haast wel ja...de Wraith zijn al in Atlantis, en daar kan de daedalus toch echt niet veel meer aan doen lijkt mequote:Op zondag 6 februari 2005 19:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Kan maar er is denk ik één probleempje, de Deadelus zou er 4 dagen over doen.
En volgens mij is er niet meer als 1,5 dag verstreken in Atlantis tot het einde van seizoen 1.
Denk dat er hulp uit een onverwachte hoek komt.![]()
Dan hebben ze geloof ik 4 van die generators, for the sake of the argument zeggen we 5, 5 keer 1,6 is 8 seconden, plus de 9,6 van de Mark II is dus 17,6 seconden. Ohk, dat zou genoeg moeten zijn om iets door de poort te sturen. Maar dan gaan we ervan uit dat er 1 generator nodig was voor de 1.6 seconden. Als ze alle 4 nodig hebben (ik dacht dat het er 4 waren) voor 1.6 seconden, dan is dat 0.4 seconden per generator. Dus 6*0.4=2.4 seconden voor de Mark II, dan kom je op 3 seconden totaal.quote:Op zondag 6 februari 2005 18:02 schreef mvt het volgende:
[..]
je weet nog niet hoelang 1 zo'n ding de poort open kan houden omdat je niet weet hoeveel er gebruikt werden om vanuit Atlantis de poort te openen. Maar met genoeg dingen kan je natuurlijk de poort wel een tijdje openen.
Eigenlijk het enige wat ik kan bedenken is natuurlijk het schild
Eigenlijk heb je met SG-1 wel wat achtergrond info, niet echt heel erg nodig, maar het legt toch een kleine basis.quote:Op maandag 7 februari 2005 14:36 schreef Fronsertje het volgende:
vraagje, heb net de eerste eps gezien (enterprise houdt op, op zoek naar nieuwe verslaving)
Is het een must om ook de "gewone" gezien te hebben, of staat deze serie volledig op zichzelf?
Ohja lopen de 2 series nu naast elkaar of is dit de opvolger?
Al die ancient speeltjes spreken me erg aan en leuke cast, hopen dat de serie wat verder komt dan de 4 seisoenen Enterprise...
Juist, en mijn vraag?quote:Op maandag 7 februari 2005 16:15 schreef __Saviour__ het volgende:
-- Prachtig verhaal over geschiedenis SG-1 en Atlantis --
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |