Onderstaand artikel kwam ik tegen op een of andere vage christelijke website. Zelf weet ik niet wat er ik van moet denken. Ik geloof niet in de Christelijke hel, ik twijlf überhaupt of er wel een 'hel' bestaat (misschien is dit de hel wel...). Ik moest ook meteen denken aan de Reptillian theorie eerlijk gezegd. Lees (en huiver):
quote:
In 1989 werd er in Siberië een diepe aardboring uitgevoerd van 16 km diep, onder de leiding van Sovjetrussische en buitenlandse geleerden, waaronder vooral uit Noorwegen, met het doel om een middel te vinden om op tijd gewaarschuwd te worden tegen het gevaar van een nakende aardbeving. Op de bodem van de boringsbuis werd een bijzondere microfoon geplaatst die verbonden was met een bandrecorder om zo aan de oppervlakte de geluiden te kunnen registreren die voortkomen van een beginnende verplaatsing van de continentale lagen, wat het begin is van een toekomstige aardbeving.
"We hebben de HEL ontdekt"! Dit nieuwsbericht werd vooreerst gepubliceerd in de Noorse en Finse dagbladen, en later overgenomen in Amerika door de "Weekly World News" van 24 april 1990. Het Finse dagblad "Ammenusastia" publiceert de getuigenis van de Russische geoloog Dr. Dimitri Azzacov, die verklaart: "Als communist geloof ik niet aan de hemel en evenmin aan de bijbel, maar als wetenschappelijk geleerde geloof ik vast en zeker in de hel. Het is onnodig u te zeggen hoezeer wij geschokt waren door een dergelijke ontdekking, maar wij weten wat wij gezien en gehoord hebben; en wij zijn absoluut overtuigd dat wij het plafond van de hel doorboord hebben."
Gekomen op een diepte van 16 km en een temperatuur van 100 graden Celsius begon de boorkolom ineens te draaien met een maximumsnelheid, een teken dat de kop van de boor in een grote lege ruimte terecht was gekomen, een holte in de aardkorst. De dieptethermometer wees een temperatuur aan op de bodem van 1100 graden Celsius. Toen we de boorkolom bovengehaald hadden ontsnapte er een gaswolk uit de booropening, en we konden nauwelijks onze ogen geloven.... een wezen voorzien van haken en ogen vol boosaardigheid kwam tevoorschijn en het huilde als een wild dier alvorens te verdwijnen. Een deel van de techniciens en van de werklieden sloeg op de vlucht.
De speciale microfoon werd in de booropening neergelaten hetgeen het eigenlijk doel was van het project. In plaats van het geluid eigen aan de aardlagen in beweging, hoorden we een stem die huilde van smart. Met de gedachte dat het hier ging om een defect aan ons materiaal, en na een grondige verificatie werden onze ergste vermoedens bevestigd, het was niet één enkele stem maar miljoenen mensenstemmen die hun pijn uit schreeuwden, die we gehoord en geregistreerd hebben op de bandrecorder. Vervolgens hebben we de werken stil gelegd en de opening afgesloten. Het was duidelijk dat we iets buitennatuurlijks ontdekt hebben, en dat we buitengewone dingen gezien en gehoord hebben.
Na wat gegoogled te hebben kwam ik al snel op een website waar iemand de oorsprong van het verhaal had onderzocht. Deze kwam tot de conclusie dat het een 'hoax' was:
quote:
One thing was clear at this point: The Drilling to Hell story was looking and smelling like a pretty typical urban legend. It was sensational, impossible to document, and only had life because of all the small publications that were quoting one another's unsubstantiated stories.
Ondanks dat er mensen beweren dat het een hoax is zou ik dit toch best willen geloven. Ik blijf sceptisch, ik zal dan ook niet meteen zeggen dat het waar is. Maar het zet me iig wel tot nadenken....
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden?!
"Er zijn zo'n 250 miljard sterren in de Melkweg. Zelfs als maar één op de 250 000 sterren een planeet heeft met daarop intelligent leven, praten we toch al over één miljoen verschillende samenlevingen!"