Knieval voor de kok denk ik, die dit toch al opgelegd heeft gekregen van Jopie.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:55 schreef DarkElf het volgende:
na de kerst
komop zeg doe het dan meteen
Is dus gewoon schijnheilig!!!quote:Op woensdag 8 december 2004 18:55 schreef DarkElf het volgende:
na de kerst
komop zeg doe het dan meteen
Jij eet paté de foie gras?quote:Op woensdag 8 december 2004 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeeerlijk, ga het met de kerst ook gebruiken, lekker lekker lekker
Dat niet alleen, ik eet ook Foie Gras zo, en gans ook.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:47 schreef kissa het volgende:
[..]
Jij eet paté de foie gras?
Ik heb ganzen op mijn erf rondlopen.....over my dead body dat ik ze opeet...
![]()
![]()
![]()
En waar is die kotssmilie???![]()
Natuurlijk is dat krom, maar ze moeten toch hun centen binnenhalen?quote:Op woensdag 8 december 2004 22:58 schreef biawa het volgende:
Prima beslissing, hoewel het wel een beetje krom is om het dan na de kerst in te voeren. Ik vind het niet meer dan normaal om de dieren die je opeet ook een fatsoenlijk leven te gunnen.
Ik niet....quote:Op donderdag 9 december 2004 00:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ik eet ook Foie Gras zo, en gans ook.
Sorry hoor, maar denk je dat allequote:Op donderdag 9 december 2004 00:47 schreef kissa het volgende:
[..]
Jij eet paté de foie gras?
Ik heb ganzen op mijn erf rondlopen.....over my dead body dat ik ze opeet...
![]()
![]()
![]()
En waar is die kotssmilie???![]()
Je loopt te huilen over dat ik gans eet, omdat je zelf een paar ganzen hebt.quote:Op donderdag 9 december 2004 11:00 schreef kissa het volgende:
Als iemand dat hypocriet wil noemen...dan zegt dat meer over hem/haar dan over mij.
Wat is daar hypocriet aan? Ik bedoel een koreaanse hond die traditioneel is geslacht heeft is niet zo bruut en doorlopend zijn gehele leven gemarteld dan een foie gras gans.quote:
Het is hypocriet om je op te winden dat ik vlees eet als je zelf ook gewoon vlees eet, als het om gans gaat en je zelf een paar liever ganzen hebt.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:31 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Wat is daar hypocriet aan? Ik bedoel een koreaanse hond die traditioneel is geslacht heeft is niet zo bruut en doorlopend zijn gehele leven gemarteld dan een foie gras gans.
Nou ja, in dit geval gaat het mij dus niet om vlees op zich. Ik vind het inderdaad een beetje vreemd om te stellen dat je beest X niet eet omdat je huisdieren van dat type hebt. De manier bij uitstek om te zorgen dat die beesten juist een beetje prettig leven hebben gehad voor ze in de pan belanden.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is hypocriet om je op te winden dat ik vlees eet als je zelf ook gewoon vlees eet, als het om gans gaat en je zelf een paar liever ganzen hebt.
Mwoah, er zijn zat beesten die zich ongans zullen vreten als ze daar de kans toe krijgen. Ik heb het natuurlijk ook niet over ganzen die (qua gezondheid) met een ideaal vetpercentage van ouderdom zullen sterven.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:01 schreef ch0c0 het volgende:
...dieren zullen zichzelf zoiets niet aan doen.
Graag beter lezen!quote:Op donderdag 9 december 2004 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is hypocriet om je op te winden dat ik vlees eet als je zelf ook gewoon vlees eet, als het om gans gaat en je zelf een paar liever ganzen hebt.
Foie gras staat haast alleen maar met kerst op het menu. Ik ben bang dat hij het volgend jaar gewoon weer op de kaart zet, in de hoop dat hij aan de aandacht van Wakker Dier ontsnapt, die hebben ook meer te doen. Maar goed dat wachten we gewoon afquote:Op donderdag 9 december 2004 13:06 schreef ernie09 het volgende:
Het is ook nooit goed voor sommige mensen hè? Nu geeft Joop van de Ende aan dat ie ermee stopt, maar dan zou het weer hypocriet zijn omdat het pas na Kerst is?! Waarschijnlijk staat dat menu al tijden vast en is dat misschien een reden voor mensen om daar te gaan eten met de feestdagen. Daarna houd ie er toch mee op? Prima van hem hoor!
Dat weet ik wel, al verwacht ik niet dat ie het volgend jaar weer op de kaart zet. Er zijn genoeg alternatieven (om lekker te eten, niet voor foie gras) en dan zou ie me toch een lading negatieve publiciteit krijgen. Want het kan dan nl. wel aan de aandacht van Wakker Dier ontsnappen, er is altijd wel iemand die ze er dan fijntjes op wijst. Neemt niet weg dat ik vind dat mensen altijd wel iets te zeiken hebben. Hij stopt er gewoon mee per volgend jaar. Hulde. Ga dan niet lopen miepen over hoe hypocriet, slecht, schijnheilig is dat ie het tot die tijd nog wél serveert.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:28 schreef ch0c0 het volgende:
[..]
Foie gras staat haast alleen maar met kerst op het menu. Ik ben bang dat hij het volgend jaar gewoon weer op de kaart zet, in de hoop dat hij aan de aandacht van Wakker Dier ontsnapt, die hebben ook meer te doen. Maar goed dat wachten we gewoon af.
Nee, Hypocriet zou zijn als je mij aanvalt op het feit dat ik walgelijk ben omdat ik wel konijn eet.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:27 schreef Faithy het volgende:
Pietverdriet:
ik eet zelf ook zo weinig mogelijk vlees. maar wat jij over kissa zegt zit meer tussen de oren:
Ik eet alle soorten vlees (de doorsnee vleessoorten dan he: varken, kip, rund, kalkoen, de soorten die niet zo duur zijn) maar konijn zou ik nooit eten, omdat ik een konijntje had dat Lucky heette, en ik het niet over mijn hart zou kunnen krijgen een konijn op te eten (ik spaarde vroeger alles wat met konijnen te maken had)..
Dit kun je niet echt hypocriet noemen, omdat ik wel gewoon vlees eet (zo weinig mogelijk, maar dat is een ander verhaal), maar ik zodra ik in de supermarkt konijn zie liggen, ik dat lieve beestje door de kamer zie huppelen: emotionele band.
Met al die koeien, heb ik niet echt een band omdat die niet in mijn tuin staan te grazen.
Omdat zij ganzen heeft, ziet ze zichzelf als het ware haar eigen ganzen op eten.
Dat is gewoon iets 'psychisch'
Ik heb jouw toch ook niet hypocriet genoemt?quote:
Mwah...quote:Op donderdag 9 december 2004 16:02 schreef uhqmby het volgende:
Het mesten van tamme ganzen is in feite een nabootsing van een normaal natuurlijk verschijnsel bij wilde ganzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |