abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2004 @ 23:47:52 #51
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_23845211
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:12 schreef DoctorB het volgende:

[..]

die is er geweest en Hilter is de dans toen ontsprongen.
Er zijn er meer dan 18 geweest.

Maar er zou idd wel een aanslag of coup gepleegd worden. De Wehrmacht bleef de sleutel tot een einde aan het Derde Rijk., denk ik.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_23858932
Hoe hadden die Panzers ooit iets kunnen uitmaken met het luchtoverwicht van de Geallieerden?
pi_23872221
Dan hadden er Straaljagers klaar gestaan in de Gevreesde wespe nesten
waardoor vervolgens de Panzers konden oprukken.
pi_23895737
Je overschat Hitler nogal, naar mijn mening.
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:54 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Klopt niet zoals in het egt toen hitler zelfmoord pleegde dachten de duitsers verloren te hebben
Het was eerder zo dat de Duitsers langzaam tot de opvatting gekomen waren dat ze met Hitler gedoemd waren de oorlog te verliezen. Toen Hitler zelfmoord pleegde, dachten de Duitsers inderdaad dat ze niet meer konden winnen; maar dat lag niet aan Hitler, maar aan het feit dat de Russen in de hoofdstad waren en de Geallieerden in het land waren.
quote:
en wouden zich overgeven alleen Goring (de opvolger van hitler) ging vrolijk verder met leiden
Doenitz is de opvolger van Hitler, niet Goering. Goering is nog onder huisarrest gesteld door Hitler, omdat hij hem verraden zou hebben.
quote:
en zo bleef het vechten om berlijn door gaan dus of hitler dood ging of niet had geen invloed
Hitler stierf aan het einde van april en de oorlog was in begin mei gedaan. Natuurlijk had de dood van Hitler invloed.
quote:
Iemand hier boven had het over de luchtmacht dat die te klein was als hitler een jaar langer had gehad hadden ze 1,000 straaljagers tot hun beschikking genoeg om de hele luchtmacht van de allies uit de lucht te halen ook hadden ze een nieuw ontwerp van de Konings Tiger Tank 2 tot hun beschikking gehad deze zou nog sterker worden de beschikking hebben over 2 lopen en minder bezine verbruiken. Ik denk dat er duitsland gewonnen had en zo niet er nog eens 50 miljoen doden bovenop gekomen waren.
Misschien had de luchtmacht van de Geallieerden die industrie wel gebombardeerd?
Die Koenigs Tiger Tank is ook een folly en echt geen praktisch ding - bovendien hadden de Geallieerden de gewoonte aangenomen de tanks van de tegenstander te bestuderen.
  zondag 12 december 2004 @ 17:59:22 #55
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_23923713
konden dan sneller rijden en grotere hoeveelheden bier zuipen en ranzig brood vreten en dikke wijven neuken en laat maar
pi_23939875
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:55 schreef Gargoylesla het volgende:
June 6, 1944
.....
Wat denken jullie wat er gebeurt zou zijn als Duitsland D-Day gewonnen had ??
Allereerst: interessant topic, very nice..

Naar mijn mening zou het afslaan van de geallieerde landing tijdens D-Day het tij van de oorlog niet gekeerd hebben. De Duitsers zouden hoe dan ook verloren hebben, en wel om de volgende redenen:

Ten eerste, de ruggegraat van het Duitse leger was gebroken in de slag om Stalingrad. Het verlies van het 300.000 man tellende 6e leger onder veldmaarschalk Paulus was zowel materieel als psychisch een zware klap. Verder was het doel van het 6e leger om de olievelden in de Kaukasus te veroveren. Deze olievelden waren essentieel voor het draaien van de Duitse oorlogsmachine.

Ten tweede, je gaat voorbij aan de macht van de geallieerden in Italie. Duitsland had in 1944 niet genoeg middelen om zowel de Russen te stoppen als om Italie te veroveren. Dit bleek ook tijdens het Ardennen-offensief waar de Duitse tanks letterlijk zonder benzine stonden en niet verder konden gaan. Nou is mijn aardrijkskunde niet heel goed, maar het lijkt mij dat als je niet genoeg benzine hebt om door Belgie heen te rijden, Italie helemaal niet lukt.

Ten derde, IMO was het de Russen uiteindelijk alleen gelukt om het Derde Rijk te vernietigen. Domweg vanwege de overmacht aan soldaten en de kracht van de tanks (laten we geen discussie starten over de beste tank uit de oorlog: iedereen weet dat de T34 een puike tank was, die ook nog eens in enorme aantallen over de steppen reed).

Ten vierde, de Duitsers hadden lang niet genoeg Uranium om een significant aantal atoombommen te bouwen. Dit wisten de geallieerden maar al te goed! Ik vraag me af of de Duitsers genoeg (verrijkt) uranium hadden voor 3 bommen.

Conclusie: het Duitse rijk was verloren vanaf het moment dat het Rusland aanviel terwijl Engeland nog niet veroverd was.

Andere vraag:
Denken jullie dat indien D-Day door de Duitsers gewonnen was er een wapenstilstand was gekomen tussen de geallieerden en de Duitsers? Of sterker nog: zou het zo kunnen zijn dat de Duitsers de VS en UK over hadden kunnen halen om samen het communistische gevaar te stoppen?
"Hold the line! Stay with me! If you find yourself alone, riding in the green fields with the sun on your face, do not be troubled. For you are in Elysium, and you're already dead!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')