abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23834577
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie zegt dat de diplomatie niet wil? Is die weg al zo uitgebreid bewandeld?
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dwingen kan best als diplomatieke weg niet meer wil.
Als is toch niet zo'n moeilijk woord?
pi_23834590
Als Marokko het verplicht stelt hun onderdanen een marokkaans paspoort te nemen, waarvoor hebben ze dan nog de Nederlandse nodig? Dan is verder overleg met Marokko ook niet nodig, want dan kan Verdonk een dubbele nationaliteit verbieden en tevens draaien vliegtuigmaatschappijen overuren de 3 maanden erna, omdat je (meen ik) als toerist niet langer dan 3 maanden in een land kan verblijven (tenzij diegene een visum heeft).
pi_23834613
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:09 schreef milagro het volgende:
1En wat is de diplomatieke weg dan volgens jou?
Praten met de Marokkaanse diplomaat alhier?

2Dat is ze vandaag aan het doen dus.
1. De diplomatieke weg is om via alle contacten die hier in Nederland en daar in Marokko zijn de zaak aanhangig maken. Dat is vrij gebruikeiljk bij dit soort zaken - ook dat je een lange adem hebt.

2. Wat ik niet snap aan Verdonk is dat ze zo'n plan eerst met veel bombarie en harde woorden in de openbaarheid gooit via de tv. Dat is niet netjes en dat is niet slim en het doet vermoeden dat het meer gaat om de publiciteit om iets te forceren dan dat ze echt in gesprek wil met Marokko.

Er hangt meteen weer iets om heen van: ach die kutmarokkanen, daar valt toch niet mee te praten. Lijkt me niet echt de goede weg om iets te bereiken.
pi_23834620
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie zegt dat de diplomatie niet wil? Is die weg al zo uitgebreid bewandeld?
Door vorige kabinetten niet iig.
Ik meen me te herinneren dat bv de PvdA die dubbele natioaliteit geen probleem vond, dus zullen ze wel geen enkele weg bewandeld hebben.

Maar Verdonk is vandaag praten met Ali ben Zine dus benieuwd wat zijn reactie is
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23834714
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:15 schreef milagro het volgende:

[..]

Door vorige kabinetten niet iig.
Ik meen me te herinneren dat bv de PvdA die dubbele natioaliteit geen probleem vond, dus zullen ze wel geen enkele weg bewandeld hebben.

Maar Verdonk is vandaag praten met Ali ben Zine dus benieuwd wat zijn reactie is
Verdonk is een achterlijk wijf dat denkt dat ze alles "even zo kan doordringen", niet gek dat de Marokkaanse autoriteiten misschien wel geirriteerd reageren: "Marokko moet haar wetten wijzigen". Ja hoor verdonk, met zulke uitspraken lukt dat vast wel
Allah Al Watan Al Malik
pi_23834771
Je hebt voor eigen gemak niet gehoord dat Verdonk gisteren op het journaal zei "Ik kan Marokko niet dwingen" ?
Nee, dacht ik al
pi_23834841
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Verdonk is een achterlijk wijf
Kom zeg iets meer respect graag, lieve moslim!
pi_23834887
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:21 schreef milagro het volgende:
Je hebt voor eigen gemak niet gehoord dat Verdonk gisteren op het journaal zei "Ik kan Marokko niet dwingen" ?
Nee, dacht ik al
Ja, en ik heb ook gehoord over dat Marokko haar wetten moet wijzigen, maar dat had jij zeker voor het gemak niet gehoord. Komop zeg, dat ze zo tegenstrijdig is in een zin zegt al genoeg over haar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23834913
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Kom zeg iets meer respect graag, lieve moslim!
Goed, een "niet-realistische vrouw."
Allah Al Watan Al Malik
pi_23834955
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, en ik heb ook gehoord over dat Marokko haar wetten moet wijzigen, maar dat had jij zeker voor het gemak niet gehoord. Komop zeg, dat ze zo tegenstrijdig is in een zin zegt al genoeg over haar.
Volgens mij zei ze dat ze vind dat Marokko haar wetten moet wijzigen.
Haar mening niks mis mee, betekent dus niet dat Marokko dit ook moet doen.
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Goed, een "niet-realistische vrouw."
achterlijk word in mijn woordenboek anders omschreven

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2004 16:31:24 ]
pi_23835006
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Volgens mij zei ze dat ze vind dat Marokko haar wetten moet wijzigen.
Haar mening niks mis mee, betekent dus niet dat Marokko dit ook moet doen.
Ja, maar dat kan iedereen vinden. Zowiezo vind ik dat hele "moet" gedoe erg arrogant overkomen. Ongeacht of ze dat "vind" of niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23835078
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat punt ging nu net niet over dubbele nationaliteit maar over de term allochtoon
Ik weet niet in welk topic jij zit, maar deze gaat toch echt over de dubbele nationaliteit. De term allochtoon waar wij over praatten in relatie hiertoe dus. Mijn punt is de hele tijd dus al: Van het label allochtoon kom je niet af door het afschaffen van de dubbele nationaliteit, wat een van jouw argumenten voor afschaffing was.
quote:
Politiek gaat niet over het individu dus schrijnende gevallen zijn niet relevant voor regelgeving.
Het istriest voor die mensen maar het is mogelijk om zo tot goede afspraken te komen met Marokko.
Gadver, individuen gebruiken om politieke machtsspelletjes te spelen
quote:
Zwaktebod dat jij het niet met mij eens bent is wat anders dan niet objectief of logisch.
Jouw redenen zijn objectief en logisch al naar de prullebak verwezen, aangezien je redenen op foutieve conclusies is gebaseert (Zie bijvoorbeeld eerste reply bovenaan deze post). Kom nou eens met een reden waarvan ik kan zeggen: "Tsja, dat is een reden waarom Nederland nadeel ondervind van de dubbele nationaliteit" of ik het er vervolgens mee eens ben of niet, doet er dan nog niet eens toe.
quote:
Doe eens realistisch ( en ja ik ben wat dat betreft niet sociaal), als je daardoor iets kan bereiken waarom niet is toch dagelijkse praktijk en niet alleen in landen die jij noemt. De FNV deed dit recent ook nog bijvoorbeeld.
Het subtiele verschil tussen een dagje moeilijk naar je werk komen en levenslang uitgesloten worden van een maatschappij heb jij gemist?
quote:
Wapens kun je ook goed inzetten.
Mensen gebruik je niet als wapens!
quote:
Jammer van je voorbeeld, die vragen kwamen dus niet uit de test.
Wederzijds respect krijg je alleen als je elkaar kunt begrijpen dus de basis is eerst de taal en waarom wij (ze komen immers hier) bepaalde regels hebben.
Wederzijds respect, iets wat ik door de tweedeling die jij en menigeen tegenwoordig bepleit, is momenteel ver te zoeken en die krijg je niet terug door een taalcursusje of het afpakken van een paspoort.
quote:
Wat ook nog eens wordt versterk door mensen 'allochtoon' te blijven noemen.
ff realistisch worden, dat zal altijd zo blijven. Niemand die vraagt om het paspoort voordat ie iemand voor allochtoon verslijt.
quote:
Die groep zou je goed kunnen gebruiken om bijvoorbeeld Marokko te dwingen hun wetgeving aan te passen
Probeer eens problemen op te lossen zonder onschuldige burgers er in te betrekken.
quote:
Blijkbaar niet genoeg, als er genoeg mensen over klagen is de overheid op den duur wel gedwongen om dit te wijzigen.
Ja, net zoals Afganistan de Taliban, Irak Saddam hoessein, De USSR Stalin en, of mag ik deze weer eens niet noemen?, Duitsland Hitler wel weg hadden gekregen als "er genoeg geklaagd" werd...
quote:
Wat een onzin, tuurlijk moeten mensen moeite doen om Nederlander te worden net zo als Nederlanders die zich in een ander land willen vestigen daar moeite voor moeten doen.
Echter weinig ontwikkelde landen die lopen te zeiken over een dubbele nationaliteit, nee, dat doen alleen landen als China, Noord-Korea, drie kwart Afrika en.....Nederland!
quote:
een bruid uit het buitenland halen is ook geen universeel mensenrecht trouwens. Anders had de Nederlandse staat al genoeg rechtzaken aan hun broek gekregen van alleen al autochtone Nederlanders.

Die krijgen ze dan ook...Over welke instantie wordt er bij de ombudsman verreweg het meest geklaagd denk jij? Hoeveel rechtzaken denk jij dat er zijn tegen de IND (Shit, nu geef ik het antwoord op de eerste vraag, sorry voor de spoiler)? Laat ik het tweede antwoord ook maar geven, van jan-aug 2004 ruim 20.000.

Bron: www.ind.nl
pi_23835094
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Om van die dubbele nationaliteit af te komen, zal Marokko dat idd 'moeten' doen, ja
maar dat mag je blijkbaar niet concluderen of zo
pi_23835168
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:13 schreef DrWolffenstein het volgende:
Als Marokko het verplicht stelt hun onderdanen een marokkaans paspoort te nemen, waarvoor hebben ze dan nog de Nederlandse nodig? Dan is verder overleg met Marokko ook niet nodig, want dan kan Verdonk een dubbele nationaliteit verbieden en tevens draaien vliegtuigmaatschappijen overuren de 3 maanden erna, omdat je (meen ik) als toerist niet langer dan 3 maanden in een land kan verblijven (tenzij diegene een visum heeft).
Jij hebt nog nooit van een verblijfsvergunning gehoord? En dan met name de VTV voor onbepaalde tijd?

Die vliegtuigmaatschappijen kunnen dus ophouden met handjewrijven, er gaat niemand weg.
pi_23835186
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:35 schreef milagro het volgende:

[..]

Om van die dubbele nationaliteit af te komen, zal Marokko dat idd 'moeten' doen, ja
maar dat mag je blijkbaar niet concluderen of zo
Maar dat "concludeerde ze niet", ze kwam gelijk al over als een arrogant iemand die het wel even zou doordringen. Ik weet niet of je Nova gister gezien had, maar daar kon je het goed zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23835653
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:34 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik weet niet in welk topic jij zit, maar deze gaat toch echt over de dubbele nationaliteit. De term allochtoon waar wij over praatten in relatie hiertoe dus. Mijn punt is de hele tijd dus al: Van het label allochtoon kom je niet af door het afschaffen van de dubbele nationaliteit, wat een van jouw argumenten voor afschaffing was.
Ja ik weet waar dit topic over gaat maar dat 1e punt ging nu net over de term allochtoon.

Je komt ook niet gelijk af van het label allochtoon maar kan er wel aan meewerken. Voor de rest blijft het wederom een herhaling van zetten.
[..]
quote:
Gadver, individuen gebruiken om politieke machtsspelletjes te spelen
Ja en? links tot rechts in de politiek (en niet alleen in Nederland of onontwikkelde landen) maken zich hier schuldig aan.
[..]
quote:
Jouw redenen zijn objectief en logisch al naar de prullebak verwezen, aangezien je redenen op foutieve conclusies is gebaseert (Zie bijvoorbeeld eerste reply bovenaan deze post). Kom nou eens met een reden waarvan ik kan zeggen: "Tsja, dat is een reden waarom Nederland nadeel ondervind van de dubbele nationaliteit" of ik het er vervolgens mee eens ben of niet, doet er dan nog niet eens toe.
Heb van jouw nog geen sterk argument gehoord die mijn redenen naar de prullebak verwijzen, welke reply bedoel je trouwens.

Alle redenen die jij hebt opgenoemd zijn te regelen via andere afspraken.
[..]
quote:
Het subtiele verschil tussen een dagje moeilijk naar je werk komen en levenslang uitgesloten worden van een maatschappij heb jij gemist?
Waar heb jij het over? Ik heb het over mensen inzetten voor je doel niet specifiek de openbaar vervoer staking maar als voorbeeld om mensen in te zetten
quote:
Mensen gebruik je niet als wapens!
Waarom niet, het woord wapen is niet per definitie fout maar dat snap jij waarschijnelijk niet. Een pen kan ook als wapen gebruikt worden bijvoorbeeld.
[..]
quote:
rzijds[/b] respect, iets wat ik door de tweedeling die jij en menigeen tegenwoordig bepleit, is momenteel ver te zoeken en die krijg je niet terug door een taalcursusje of het afpakken van een paspoort.
Waar bepleit ik voor tweedeling, wederom beschuldig je mij van iets wat je niet hard kunt maken, links struisvogelpolitiek noem ik dat.

Wederzijds begrip krijg je als mensen elkaar kunnen begrijpen en nieuwkomers weten waarom wij hier bepaalde zaken regelen. Dus taalcursus is zeker de basis.
[..]
quote:
ff realistisch worden, dat zal altijd zo blijven. Niemand die vraagt om het paspoort voordat ie iemand voor allochtoon verslijt.
Onzin, juist door als overheid allochtonen te onderscheiden versterk je dit ook bij de burger. Spreek je iedereen aan als Nederlander en behandel je ze ook zo, verwaterd het onderscheid op den duur, dit kun je in de praktijk aanschouwen in bijvoorbeeld de VS (iedereen Amerikaan maar mag trots zijn op zijn afkomst)
[..]
quote:
Probeer eens problemen op te lossen zonder onschuldige burgers er in te betrekken.
wie moet hier nu realistisch worden? Problemen oplossen die over de burgers gaan los je niet op zonder die er bij te betrekken.
[..]
quote:
Ja, net zoals Afganistan de Taliban, Irak Saddam hoessein, De USSR Stalin en, of mag ik deze weer eens niet noemen?, Duitsland Hitler wel weg hadden gekregen als "er genoeg geklaagd" werd...
Net zoals Frankrijk, VS had je bijvoorbeeld ook kunnen noemen. Neem klagen ook niet zo letterlijk alsjeblieft.

Duitsland had Hitler in het begin ook weg kunnen krijgen als er maar genoeg mensen tegen hem waren (jammer dat Hitler er weer bij gehaald word)
[..]
quote:
Echter weinig ontwikkelde landen die lopen te zeiken over een dubbele nationaliteit, nee, dat doen alleen landen als China, Noord-Korea, drie kwart Afrika en.....Nederland!
Jammer dat je niet weet dat die discussie ook bij onze buren (Duitsland en Belgie) speelt.
[..]

quote:
Die krijgen ze dan ook...Over welke instantie wordt er bij de ombudsman verreweg het meest geklaagd denk jij? Hoeveel rechtzaken denk jij dat er zijn tegen de IND (Shit, nu geef ik het antwoord op de eerste vraag, sorry voor de spoiler)? Laat ik het tweede antwoord ook maar geven, van jan-aug 2004 ruim 20.000.

Bron: www.ind.nl
Maar daamee weerleg je nog niet mijn stelling dat een bruid uit het buitenland een universeel mensenrecht is.
pi_23835762
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan iedereen vinden. Zowiezo vind ik dat hele "moet" gedoe erg arrogant overkomen. Ongeacht of ze dat "vind" of niet.
Ok er is een probleem met slecht geintegreerd allochtonen maar blijkbaar ook met (verkeerd) goed geintegreerde allochtonen

wat is er mis met krachttermen als "moet", (en voor vhiper) "wapen", "oorlog" enz?

Vhiper heeft er ook al zo'n last van als je dit soort termen gebruikt, struisvogelpolitiek noem ik dat.

"Strijd" mag wel, "oorlog" mag niet

Typisch fout links gedachtegoed, zoveel mogelijk krachttermen mijden want anders zouden minderheden (niet alleen allochtonen) wel eens minder blij met je kunnen zijn. Terwijl ik denk dat je met (harde) duidelijke taal veel meer begrip en respect krijgt.
  woensdag 8 december 2004 @ 17:08:21 #118
3542 Gia
User under construction
pi_23835774
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:13 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ze kunnen hier prima wonen met verblijfsvergunning. Doen Spanjaarden en Chinezen ook en die zijn over het algemeen prima geïntegreerd.

Dus, of Marokko past haar wetten aan of ze krijgen gewoon de Nederlandse nationaliteit niet meer. Simpel toch.

Denk dat, wanneer Verdonk het zó stelt, Marokko heus wel water bij de wijn wil doen.
pi_23836004
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar dat "concludeerde ze niet", ze kwam gelijk al over als een arrogant iemand die het wel even zou doordringen. Ik weet niet of je Nova gister gezien had, maar daar kon je het goed zien.
Ik heb het gezien en ik zag niet wat jij zag
Zij kwam op mij helemaal niet zo over, wellicht zijn jouw tenen wat langer omdat het jou direct aangaat en mij niet
Je valt iets te veel over het woordje "moeten", Marokko zal de wet inzake de dubbele nationaliteit moeten veranderen, willen we van die a priori dubbele nationaliteit afkomen hier in Nederland.
Dat is dus geen moeten in de zin van dwingen, dat zei Verdonk nota bene zelf, dwingen kan immers niet, overhalen wel.
pi_23836030
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:07 schreef Chewie het volgende:
Typisch fout links gedachtegoed, zoveel mogelijk krachttermen mijden want anders zouden minderheden (niet alleen allochtonen) wel eens minder blij met je kunnen zijn. Terwijl ik denk dat je met (harde) duidelijke taal veel meer begrip en respect krijgt.
Heeft niks met links gedachtegoed te maken. Als jij denkt dat je door harde taal veel meer begrip en respect krijgt, denk ik dat jij verkeerd geintegreerd bent. Al helemaal op diplomatiek niveau valt dat erg slecht, dus puhlease! We hebben het hier niet over een of ander binnenlands debat waar je lekker kan rellen en beledigen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23836107
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:19 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik heb het gezien en ik zag niet wat jij zag
Zij kwam op mij helemaal niet zo over, wellicht zijn jouw tenen wat langer omdat het jou direct aangaat en mij niet
Je valt iets te veel over het woordje "moeten", Marokko zal de wet inzake de dubbele nationaliteit moeten veranderen, willen we van die a priori dubbele nationaliteit afkomen hier in Nederland.
Dat is dus geen moeten in de zin van dwingen, dat zei Verdonk nota bene zelf, dwingen kan immers niet, overhalen wel.
Ah, nu gaan we het weer persoonlijk maken, ik zou weer lange tenen hebben. Het gaat hier over Marokko...een land met een regering en niet over mij of iets dergelijks. Dus waarom zou ik m.b.t. dit onderwerp uberhaupt lange tenen moeten hebben. Next to that is het ook vele ras-autochtonen opgevallen hoe arrogant ze overkam, maar goed, als ze het ZO vertelt aan de Marokkaanse overheid, wordt ze hard uitgelachen natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23836128
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heeft niks met links gedachtegoed te maken. Als jij denkt dat je door harde taal veel meer begrip en respect krijgt, denk ik dat jij verkeerd geintegreerd bent. Al helemaal op diplomatiek niveau valt dat erg slecht, dus puhlease! We hebben het hier niet over een of ander binnenlands debat waar je lekker kan rellen en beledigen.
Ik heb het over duidelijke taal maar dat vat jij op als hard en arrogant, waarom eigenlijk?

"moeten" kun je trouwens prima gebruiken op diplomatiek niveau net zoals de termen wapen en oorlog want dat hoeft namelijk niet per definitie fout te zijn, en dat is wel typisch fout links om die termen als fout te zien.
pi_23836140
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze kunnen hier prima wonen met verblijfsvergunning. Doen Spanjaarden en Chinezen ook en die zijn over het algemeen prima geïntegreerd.

Dus, of Marokko past haar wetten aan of ze krijgen gewoon de Nederlandse nationaliteit niet meer. Simpel toch.

Denk dat, wanneer Verdonk het zó stelt, Marokko heus wel water bij de wijn wil doen.
Juist niet, aangezien het voor Marokko geen drol uit maakt. Itt tot Nederland...
Allah Al Watan Al Malik
pi_23836179
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik heb het over duidelijke taal maar dat vat jij op als hard en arrogant, waarom eigenlijk?

"moeten" kun je trouwens prima gebruiken op diplomatiek niveau net zoals de termen wapen en oorlog want dat hoeft namelijk niet per definitie fout te zijn, en dat is wel typisch fout links om die termen als fout te zien.
Je kunt het prima gebruiken natuurlijk, net zoals de US of A deed. Maar dat is dan puur een machtsspelletje. Elk soevereign land zou dat argwanend bekijken. Stel nu eens voor dat Marokko wel eens eventjes zou vertellen hoe de binnenlandse wetgeving in nederland m.b.t paspoorten moet lopen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_23836180
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Juist niet, aangezien het voor Marokko geen drol uit maakt. Itt tot Nederland...
Daarom kun je beter zorgen dat de mogelijkheid tot geld sturen naar Marokko minder aantrekkelijk wordt als Marokko blijft weigeren om die wet aan te passen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2004 17:29:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')