Blijkt maar weer eens hoeveel mensen denken iets af te weten van evolutie, maar toch steeds verkeert erin redeneren.. Het is niet survival of the fittest (degene die het sterkste is), het survival of the fittest (de SOORT, die het beste toegerust is om in hun niche van de markt te blijven overleven. Waarom heeft eens mens wenkbrauwen.. Vraag je eerst eens af: waarom heeft een mens ogen? Om te kunnen zien.. maar er zijn genoeg dieren die zonder zicht af kunnen hoor? Een mol bijv, of een vleernuis. Maar waarom heeft de mens dan ogen? Omdat dat de mens afstamt van een lange generatie dieren met ogen.. En omdat voor die dieren altijd een voordeel is geweest dat ze konden 'zien') ('zien' in de zin van: licht van donker onderscheiden, bla bla). Deze dieren waren van nature jagers en aaseters. Ze hadden dus zeker baat bij goed zicht. En een wenkbrauw is niets meer en minder dan het beschermen van een oog tegen zweet.. want een jager is grotendeels afhankelijk van z'n ogen voor voedsel.. als er dus een bescherming is die op kritieke momenten (vlak voor de kill, als een jager bezweet is van de achtervolging) ervoor zorgt dat het zicht niet vermindert door zweet, dan zal dat resulteren in een jager die een iets grotere kans van overleven heeft (word niet in elkaar getrapt door het dier, of verhongert niet). Dit is niet iets wat merkbaar is in 1 generatie, dat voordeel.. maar over generaties zal de populatie jagers met wenkbrauwen toenemen, terwijl de jagers zonder wenkbrauwen langzamerhand af neemt..quote:Op woensdag 8 december 2004 08:24 schreef Maanvis het volgende:
Ik bedacht me net ineens, dat er weldegelijk een schepper moet bestaan. Of die nou god, allah of piet heet maakt me niet uit. Iemand heeft het zo bedoeld.
Ik bedacht het me toen ik tijdens het handen wassen na het urineren in de spiegel keek, en ik dacht aan mijn wenkbrauwen.
Waarom heb ik ze? Zodat er geen zweet in mijn ogen loopt.
Maar, met de evolutietheorie zou het zo zijn dat mensen zonder zweet in hun ogen, bij zware inspanningen, minder goed zouden overleven? Ik denk het niet. Kortom, ook zonder wenkbrauwen zou ik mezelf kunnen redden in de oertijd. Maar toch heb ik ze, en dat is handig.
Het is gewoon zo bedoeld door iemand, ergens...
Wat hij zegtquote:Op woensdag 8 december 2004 09:13 schreef Bensel het volgende:
evolutietheorie voor dummies
Ha... ha... ha... humorquote:Op woensdag 8 december 2004 08:58 schreef wappiej het volgende:
[afbeelding]
We weten allemaal dat de schepper dit heeft verboden, men mag geen beeltenis van hem maken
hangt af van de diktequote:Op woensdag 8 december 2004 09:54 schreef Mobious het volgende:
Even op Maanvis niveau:
Bij evolutie gaat alles om het produceren van nageslacht.
Als je een avond gaat zuipen, welke vrouw heeft meeste kans om bevrucht te worden door jou:
- Vrouw met wenkbrauwen.
- Vrouw zonder wenkbrauwen.
Daar was een heel leuke theorie over, weet niet of die nog steeds ondersteunt wordt.quote:Op woensdag 8 december 2004 10:30 schreef KarmaniaK het volgende:
haarloze apen
Los nog van het feit dat een tijger niet zo snel een antilope zal pakken omdat volgens mij de tijger in Azie voorkomt en de antilope voornamelijk in Afrika klopt je gedachtengang niet helemaal.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:06 schreef Boomstam het volgende:
stel je heb een antillope en een tijger, deze zijn beide natuurlijke vijanden. de tijger heeft snelheid en beweegelijkheid geevolueert om de antillope te pakken, de antillope om niet gepakt te worden. Nu moeten beide tegelijk deze snelheid gehad hebben, want als de tijger eerder geevolueerd was tot snel beest had de antillope allang uitgestorven geweest. Want het duurt tog onwijs lang voor iets verder evollueert? Alles is zodanig in evenwicht dat er een plan geweest moet zijn. Een plan die wijst op een schepper. Want dat alles per toeval tegelijketijdig in evenwicht geevolueert is is onmogelijk. Maarja mensen die in evolutie geloven kijken niet zo krap met het woordje *toeval*
Ik vind je laatste zin erg flauw. Een wetenschapper is nou eenmaal objectiever tegenover de empirisch verkregen feiten, en probeert deze niet in te passen in een eeuwenoud wereldbeeld.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:06 schreef Boomstam het volgende:
stel je heb een antillope en een tijger, deze zijn beide natuurlijke vijanden. de tijger heeft snelheid en beweegelijkheid geevolueert om de antillope te pakken, de antillope om niet gepakt te worden. Nu moeten beide tegelijk deze snelheid gehad hebben, want als de tijger eerder geevolueerd was tot snel beest had de antillope allang uitgestorven geweest. Want het duurt tog onwijs lang voor iets verder evollueert? Alles is zodanig in evenwicht dat er een plan geweest moet zijn. Een plan die wijst op een schepper. Want dat alles per toeval tegelijketijdig in evenwicht geevolueert is is onmogelijk. Maarja mensen die in evolutie geloven kijken niet zo krap met het woordje *toeval*
Het ging er mij juist om dat alles ofwel geschapen is, ofwel een brein achter de evolutie zit. God dus.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik vind je laatste zin erg flauw. Een wetenschapper is nou eenmaal objectiever tegenover de empirisch verkregen feiten, en probeert deze niet in te passen in een eeuwenoud wereldbeeld.
Ik heb laatst gelezen dat 44% van de Amerikanen niet gelooft in het evolutiemodel, omdat het in de bijbel anders staat beschreven. Dat is toch triest? Is de mensheid inzichtelijk zo ver gekomen, en dan zijn er nog volksstammen die terug komen op de bijbel.
Het evolutiemodel laat juist zien dat de levensontwikkeling volgens een vast, logisch patroon gaat, iets wat je overal terugziet in de schepping. Dat een gelovige dat niet ziet, is naar mijn mening dan ook weer het ontkennen van de aard van de schepping. Oftewel, het ontkennen van God. Voor een gelovige vind ik dat erg vreemd.
Graag, want op dit moment zie ik niet in hoe de communicatie tussen de plantencellen als bewijs kan dienen voor het bestaan van een 'hoger plan'.quote:Op woensdag 8 december 2004 14:38 schreef Boomstam het volgende:
Als voorbeeld geeft ie bv. aan dat de cellenstructuur van een plant door middel van communicatie met elkaar verbonden zijn. Mocht er 1 van deze cellen afwijking hebben dan kan het van invloed zijn op de gehele plant. Ik zal later vandaag een deel van Behe;s overtuiging over typen.
Maar dat is een mening berust op gevoel, niet op ratio. Zeggen dat iets zo kundig in elkaar steekt, dat het geen toeval kan zijn, betekent alleen dat je de reden erachter niet kent. Overigens misinterpreteren veel mensen nog wel es hoe natuurkundigen met de term God omspringen. En ik ken Behe niet, nee.quote:Op woensdag 8 december 2004 14:38 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Het ging er mij juist om dat alles ofwel geschapen is, ofwel een brein achter de evolutie zit. God dus.
Ik weet niet of je wel is gehoort heb van de natuurkundige Behe? Deze is van mening dat de biologische structuren dusdanig complex zijn dat het nooit uit evolutie heeft kunnen voortkomen. Hij beweerd overgens wel dat de evolutie er wel is geweest maar deze niet zonder plan.
Als voorbeeld geeft ie bv. aan dat de cellenstructuur van een plant door middel van communicatie met elkaar verbonden zijn. Mocht er 1 van deze cellen afwijking hebben dan kan het van invloed zijn op de gehele plant. Ik zal later vandaag een deel van Behe;s overtuiging over typen.
leuk bedacht, maar helaas:quote:Op woensdag 8 december 2004 08:24 schreef Maanvis het volgende:
Ik bedacht me net ineens, dat er weldegelijk een schepper moet bestaan. Of die nou god, allah of piet heet maakt me niet uit. Iemand heeft het zo bedoeld.
Ik bedacht het me toen ik tijdens het handen wassen na het urineren in de spiegel keek, en ik dacht aan mijn wenkbrauwen.
Waarom heb ik ze? Zodat er geen zweet in mijn ogen loopt.
Maar, met de evolutietheorie zou het zo zijn dat mensen zonder zweet in hun ogen, bij zware inspanningen, minder goed zouden overleven? Ik denk het niet. Kortom, ook zonder wenkbrauwen zou ik mezelf kunnen redden in de oertijd. Maar toch heb ik ze, en dat is handig.
Het is gewoon zo bedoeld door iemand, ergens...
De geloofwaardigheid van meneer Behe is schijnbaar niet echt groot: http://www.talkorigins.org/faqs/behe.htmlquote:Op woensdag 8 december 2004 14:38 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Het ging er mij juist om dat alles ofwel geschapen is, ofwel een brein achter de evolutie zit. God dus.
Ik weet niet of je wel is gehoort heb van de natuurkundige Behe? Deze is van mening dat de biologische structuren dusdanig complex zijn dat het nooit uit evolutie heeft kunnen voortkomen. Hij beweerd overgens wel dat de evolutie er wel is geweest maar deze niet zonder plan.
leer toch eens redeneren mensen! dit is een typisch geval van "achterwaart redeneren". je kijkt naar welke beesten er NU zijn, en leidt daaruit af dat het wel heel toevallig is dat die twee precies tegelijk zijn geevolueerd. dit is zoiets als een zak met 2000 knikkers leeggooien, en dan vol verbazing staan te kijken dat 2 knikkers preices naast elkaar rollen! m.a.w.: stel je eens voor dat er nog 5 andere soorten antilopes waren, die NIET precies gelijk met de tjiger evolueerden. wat zou daar dan mee gebeurt zijn??. juist, uitgestorven! 10 tegen 1 dat dat dus het geval is geweest. om kort te zijn: de soorten die er nu zijn, zijn per definitie evenwichtig geevolueerd, want anders waren ze er helemaal niet geweest, zoals die 1000en soorten die niet evenwichtig zijn geevolueerd! allemaal een kwestie van logica. maar ja, mensen die in de schepping geloven nemen het niet zo nauw met het woordje *logica*quote:Op woensdag 8 december 2004 12:06 schreef Boomstam het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |