abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23824146
Er was eens een dag nacht............

.....dat Cruoninga lang lang geleden de slaap niet kon vatten. Hij besloot voor de gein al zijn bezochte stadions eens op een rijtje te zetten, en hierover een topic in VBL te openen. Het idee sloeg aan bij de mede-forummers, en inmiddels is er zelfs al een officieuze FOK! Groundhoppers-ranglijst!

Links naar de vorige delen:
Wie is FOK!'s beste Groundhopper?
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 2

De laatste tussenstand werd opgemaakt op 21 oktober. In de huidige ranglijst weer enkele veranderingen. Fanneke blijft nog altijd de onbetwiste nummer één, maar DutchGooner komt na een hertelling in de buurt (85 stadions inmiddels). Grunner buit zijn tijdelijke verblijf in Finland goed uit, en is de laatste tijd hard bezig zijn stadionlijst uit te breiden (40).

Nieuwkomers Barnet_Bee (56) en DiegoArmandoMaradona (35) vestigen zicht direct in de eredivisie .

De ranglijst per 7 december 2004 (17:15 uur) is als volgt:

EREDIVISIE

01. fanneke - 96
------------------------------------
02. vitazz - 90
03. Dutchgooner - 85
04. Neede-Radicals - 74
05. Hihat - 59
=====================
06. Barnet_Bee - 56
07. Evertje - 55
08. Cazzo - 47
09. PyTh - 46
10. Yeahinho - 46
11. Afunados - 45
12. DarkShine - 45
13. Reanimatie.com - 41
14. Grunner - 40
15. Stpan - 39
16. hellmondunited - 36
17. Bobu - 35
=====================
18. DiegoArmandoMaradona - 35
19. Gerbenator - 34
20. Robjuhhh - 34

EERSTE DIVISIE

01. Stone_Island - 34
02. Bredanaar - 33
03. Bjoro - 32
04. okee6 - 32
05. Cruoninga - 31
06. forza22 - 31
07. manny - 30
=====================
08. Gerbenator - 29
09. Maja - 29
10. ultra - 27
11. Eilanden - 26
12. TheGHunter- 25
13. Cart_man - 24
14. VoreG - 24
15. altface - 22
16. Erasmusch -22
17. tong_ph - 22
=====================
18. Dylan Dog - 21
19. FrisianReds - 21
20. JDude - 19

TWEEDE DIVISIE

01. Coldplay - 17
02. MaxPower - 16
03. meami - 16
04. Suijk - 16
05. BrauN - 14
06. Mindlight - 14
07. Zwansen - 14
=====================
08. Egol - 13
09. zjroentje - 13
10. A.Petacchi - 12
11. Fulton - 12
12. JT_RSD - 12
13. BliksemSchigt - 11
14. Plastic_Power - 11
15. Posdnous - 11
16. Smeich - 10
17. BZ - 9
=====================
18. Joz - 9
19. tukkeronline - 9
20. Doc - 8

ONDERBOND

01. methodmich - 8
02. Keeper - 8
03. Pekel - 8
04. Werewolf - 8
05. Chen - 7
06. golfer - 7
07. El_bassie - 6
====================
08. HomerJ - 6
09. jimjim1983 - 6
10. Kluupkluup - 6
11. Kuijpie - 6
12. Martino-jr - 6
13. The Boezelaar - 6
14. Thetallguy - 6
15. Inquistor87 - 5
16. jonny - 5
17. makaveli_nh - 5
=====================
18. Rik - 5
19. FrankyMcG - 4
20. Nyluzzz - 4

TELETEKST-KLASSE

01. Saekerhett - 4
02. Gunner - 3
03. hoi_mensen - 3
04. Lurcker - 3
05. PogueMahone - 3
06. RednaZ - 2
07. Sloggi - 2

Hé, ik sta er helemaal niet bij!!
Nee natuurlijk niet slimmerik! Hoe moeten wij nou weten hoeveel stadions jij hebt bezocht?
Wil je jezelf ook terugzien in de ranglijst, maak dan maar even heel snel een opsomming inclusief nummering (!!) van de door jou bezochte stadions, en we zullen je in het eerstvolgende overzichtje bijplaatsen!

Ik heb ooit eens wat regels voorgesteld en daar konden voor zover ik weet de meesten zich wel in vinden.
Even nog de belangrijkste punten op een rijtje:

1.) Een stadion telt pas 2x wanneer het nieuwe exemplaar op een andere plaats is gebouwd.
Een vérbouwd stadion telt dus gewoon voor één! Er zijn stadions als de Vliert en Goffert die compleet vernieuwd zijn, maar ergens moet de grens getrokken worden, dus moet het nieuwe stadion op een andere plaats zijn gebouwd.

2.) Langs het stadion rijden, of het aan de buitenkant hebben bezocht telt niet.
Op die manier is bijna iedereen wel eens 'langs' de Arena gekomen, terwijl ze gewoon op de snelweg er langs zijn gereden. Ik ben bijvoorbeeld ook naar de Bökelberg van Mönchengladbach geweest, maar stond voor een gesloten hek . Die telt dus ook (helaas) niet mee!

3.) Amateurstadions tellen niet mee.
Er zijn amateurclubs met een echt stadion, maar die grens is helaas moeilijk te bepalen... Quick Boys heeft een leuk stadionachtig complex, maar dan kun je bijv. 'de Blauwe Kei' van Baronie ook wel een stadion noemen. En tel je die mee, waarom dan het sportpark van Gemert of Urk niet? En als we dan nog even doorgaan dan telt zo zelfs het achterste trainingsveld van FC Bal op 't Dak nog mee...

Kortom: Een stadion dat vernieuwd/verbouwd is maar op dezelfde locatie is blijven staan telt nog steeds voor één (bijv. de Vliert, Galgenwaard, Geuselt). Nieuwe stadions op nieuwe locaties mag je wel mee tellen als (bijv. RBC, Roda, Vitesse).

Maar het komt allemaal natuurlijk ook weer niet zó nauw!
Enige zelf-inschatting bij het maken van je lijstje is uiteraard gewenst!
pi_23824247
Helaas voor mij pas na de winterstop nieuwe stadions. Het is nog te vroeg om te promoveren vanuit de 2e klasse.
pi_23824401
Wat ik zo 1.2.3 kan verzinnen:
1.De Vliert (oud + nieuw)
2.NAC
3.PSV
4.AJAX (arena, olympies)
5.Feyenoord
6.Vitesse
7.Willem II

Voor dit seizoen ben ik ammal alweer vergeten..
8.OSS ben ik iig geweest...
9.HERACLES
10.EINDHOVEN
11.Helmund
quote:
Ik ben bijvoorbeeld ook naar de Bökelberg van Mönchengladbach geweest, maar stond voor een gesloten hek . Die telt dus ook (helaas) niet mee!
Een echte groundhopper klimt natuurlijk wel over een hekje of heeft de juiste tools bij om door het hek te komen..
pi_23828258
Ik zie me voorlopig nog niet in de top-5 komen. Dit jaar nog een nieuw stadion, maar dan houdt het op. Misschien in januari/februari nog 1 of 2 Londense clubs erbij en in mei Coventry & Shrewsbury. Dan moet ik maar hopen dan Hihat er niet ineens heel veel gaat bezoeken.
pi_23834111
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/636927/1/50#23824401]woensdag 8 december 2004

Een echte groundhopper klimt natuurlijk wel over een hekje of heeft de juiste tools bij om door het hek te komen..
Ik doe dat normaal gesproken ook altijd wel...heb ik dat stadion eindelijk gevonden,zal ik er zeker niet in kunnen!?!
Maar soms lukt dat dus gewoon echt niet...sommige stadions zijn dicht en valt er niet eens te klimmen (jah,of je moet zon 10 meter de lucht in en dan via het dak naar beneden springen..) en in Sevilla,Lens en Lille dit jaar kwam ik er gewoon niet in!
pi_23834909
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:53 schreef Neede-Radicals het volgende:

[..]

Ik doe dat normaal gesproken ook altijd wel...heb ik dat stadion eindelijk gevonden,zal ik er zeker niet in kunnen!?!
Maar soms lukt dat dus gewoon echt niet...sommige stadions zijn dicht en valt er niet eens te klimmen (jah,of je moet zon 10 meter de lucht in en dan via het dak naar beneden springen..) en in Sevilla,Lens en Lille dit jaar kwam ik er gewoon niet in!
Bij Mönchengladbach hetzelfde ja .

Klaarlichte dag en metershoge hekken, was geen beginnen aan .
pi_23835910
In Westerlo kon ik gelukkig met veel moeite onder een hekje doorkruipen. Kost wat vieze kleren, maar dan heb je ook wat...
Niet ouwehoeren!!
pi_23836049
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:14 schreef vitazz het volgende:
In Westerlo kon ik gelukkig met veel moeite onder een hekje doorkruipen. Kost wat vieze kleren, maar dan heb je ook wat...
Bij 't Kuipje (Westerlo) kon ik als ik wilde zo het veld op lopen; ze waren net het gras aan het maaien .

Bijna overal in België loopt je zo binnen trouwens, super-relaxt Groundhopland!
  woensdag 8 december 2004 @ 17:52:40 #9
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_23836667
Kunnen we geen lijst maken met mensen die procentueel de meeste stadions hebben bezocht waar ie ook daadwerkelijk een wedstrijd heeft gezien?

85 stadions,slechts 1tje zonder pot.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_23836963
100% voor mij.

Zonder wedstrijd vind ik er geen reet aan namelijk.
pi_23840338
Ik sta ook op 100%, anders kom ik ook aan meer. Ik dacht namelijk dat je er per se een wedstrijd bezocht moest hebben.
pi_23855202
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:48 schreef Yeahinho het volgende:
Grunner buit zijn tijdelijke verblijf in Finland goed uit, en is de laatste tijd hard bezig zijn stadionlijst uit te breiden (40).
Helaas zal het voorlopig even bij 40 blijven denk ik. Mijn verblijf in Finland loopt al weer op zijn einde en zal mijn eerste nieuwe stadion waarschijnlijk De Vliert worden. Maar dat is pas ergens in april als ik me niet vergis.
pi_23855323
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:11 schreef MaxPower het volgende:
100% voor mij.

Zonder wedstrijd vind ik er geen reet aan namelijk.
Mwah..bij mij gaat t echt om het stadion. Dingen hebben enorme aantrekkingskracht op mij. Kom ik in een stad,zie ik lichtmasten....dan moet ik daar eerst heen.

En om nou een bijv Eindhoven-Telstar te gaan kijken om het stadion van Eindhoven te zien??
Daar vind ik nou geen reet aan...
pi_23855362
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:03 schreef Neede-Radicals het volgende:

[..]

Mwah..bij mij gaat t echt om het stadion. Dingen hebben enorme aantrekkingskracht op mij. Kom ik in een stad,zie ik lichtmasten....dan moet ik daar eerst heen.

En om nou een bijv Eindhoven-Telstar te gaan kijken om het stadion van Eindhoven te zien??
Wat hij zegt .
pi_23856173
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:03 schreef Neede-Radicals het volgende:
Daarom is mijn lijst ook niet zo lang.

Ik vind het leuk om stadions te zien hoor. Ik had in Zagreb best nog even het stadion van NK Zagreb willen zien, maar dan is het een soort toeristische attractie (en mijn reisgenoten hadden er geen zin in...). Ik proef veel liever de sfeer als er ook thuispubliek bij zit, en dan het liefst natuurlijk tegen mijn club spelen. Dan kan je een veel beter oordeel geven over het stadion vind ik, dan wanneer je het alleen als kouwe bak beton ziet.
pi_23858231
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:48 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik proef veel liever de sfeer als er ook thuispubliek bij zit, en dan het liefst natuurlijk tegen mijn club spelen. Dan kan je een veel beter oordeel geven over het stadion vind ik, dan wanneer je het alleen als kouwe bak beton ziet.
Juist niet vind ik!

In de stadions waar ik als FC-supporter ben geweest heb ik tussen de agenten door de weg naar het uitvak mogen volgen. Daar aangekomen word je door veel te kleine poortjes het vak ingeduwd, waar je 90 minuten vanuit het slechtste vak van het hele stadion voetbal mag kijken met een net voor je neus, en na de wedstrijd weer dezelfde weg richting auto's/bus kunt volgen .

Tijdens mijn stadiontour door België heb ik bij bijna elk stadion een hele ronde kunnen maken. Zicht vanaf alle tribunes dus, om zo een optimaal beeld van die bouwval te krijgen. Bij sommige stadions zelfs op het veld gestaan e.d.! Ik vind lege betonbakken gaaf .
pi_23858587
Even mijn lijst dan up-daten, als wedstrijdbezoek geen vereiste is:

56. Espanyol -> Olympisch Stadion
57. Nantes -> Stade de Beaujoire
58. Arsenal -> Highbury
59. West Ham Utd -> Upton Park/Boleyn Ground
60. Lier -> 't Lisp
61. Cercle/Club Brugge -> Jan Breydelstadion
62. AA Gent -> Ottenstadion
63. Geel -> De Leunen
64. Borussia MG -> Bökelberg
65. Fortuna Düsseldorf -> Rhein Stadion
pi_23859204
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:17 schreef Yeahinho het volgende:
In de stadions waar ik als FC-supporter ben geweest heb ik tussen de agenten door de weg naar het uitvak mogen volgen. Daar aangekomen word je door veel te kleine poortjes het vak ingeduwd, waar je 90 minuten vanuit het slechtste vak van het hele stadion voetbal mag kijken met een net voor je neus, en na de wedstrijd weer dezelfde weg richting auto's/bus kunt volgen .
Als Heerenveensupporter heb je daar gek genoeg een stuk minder last van.. Laatst nog gewoon een rondje om jullie Vliert kunnen lopen

Dat van die netten klopt wel, en is een reden om niet meer naar de Arena/Kuip/Philips Stadion te gaan. In de Vliert heb je een relatief mooi uitvak trouwens, vrij zicht op het veld e.d.
  vrijdag 10 december 2004 @ 02:21:10 #19
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_23870603
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:32 schreef Barnet_Bee het volgende:
Even mijn lijst dan up-daten, als wedstrijdbezoek geen vereiste is:

56. Espanyol -> Olympisch Stadion
57. Nantes -> Stade de Beaujoire
58. Arsenal -> Highbury
59. West Ham Utd -> Upton Park/Boleyn Ground
60. Lier -> 't Lisp
61. Cercle/Club Brugge -> Jan Breydelstadion
62. AA Gent -> Ottenstadion
63. Geel -> De Leunen
64. Borussia MG -> Bökelberg
65. Fortuna Düsseldorf -> Rhein Stadion
Had meneer Yeahinho beter niet kunnen zeggen.
Is die top 5 klassering nog verder weg
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 10 december 2004 @ 08:37:04 #20
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_23872006
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:52 schreef DutchGooner het volgende:
Kunnen we geen lijst maken met mensen die procentueel de meeste stadions hebben bezocht waar ie ook daadwerkelijk een wedstrijd heeft gezien?

85 stadions,slechts 1tje zonder pot.
100% score.

D'r moet gevoetbald worden in 't stadion anders ga ik niet.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_23881892
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 08:37 schreef DarkShine het volgende:

[..]

100% score.

D'r moet gevoetbald worden in 't stadion anders ga ik niet.
Dan kom ik nog niet eens aan 50% ..
De meeste wedstrijden die Twente laat zien in uitwedstrijden kun je ook geen voetbal noemen
  zaterdag 11 december 2004 @ 02:54:16 #22
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_23893254
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:05 schreef Neede-Radicals het volgende:

[..]

Dan kom ik nog niet eens aan 50% ..
De meeste wedstrijden die Twente laat zien in uitwedstrijden kun je ook geen voetbal noemen
Het moet iig de bedoeling zijn dat er 2 elftallen op 't veld staan die een poging tot doen
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_23893481
ArenA, Kuip, Galgenwaard, Haarlem Stadion, Alkmaarderhout en Sportpark Telstar. (of hoe het dan ook heet )
  zaterdag 11 december 2004 @ 13:07:53 #24
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_23896781
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 03:17 schreef Poepoog het volgende:
ArenA, Kuip, Galgenwaard, Haarlem Stadion, Alkmaarderhout en Sportpark Telstar. (of hoe het dan ook heet )
Stormvogels Telstar = Sportpark Schooneberg
Planning:
-
pi_23942413
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:56 schreef Grunner het volgende:

[..]

Helaas zal het voorlopig even bij 40 blijven denk ik. Mijn verblijf in Finland loopt al weer op zijn einde en zal mijn eerste nieuwe stadion waarschijnlijk De Vliert worden. Maar dat is pas ergens in april als ik me niet vergis.
Tsja, ik kon het niet laten om te proviteren van mijn bezoek aan Jyväskylä afgelopen weekend. Dus nummertje 41 waarvan een totaal van 6 uit Finland. Daar zal ik denk ik vrij uniek in zijn als je alle lijsten van de Fokkers erbij pakt...
quote:
Wedstrijden bezocht:
01. Oosterpark Stadion, Groningen
02. Abe Lenstra Stadion, Heerenveen
03. Stadion Meerdijk, Emmen
04. Philips Stadion, Eindhoven
05. Oosterenk Stadion, Zwolle
06. Arke Stadion, Enschede
07. Stadion De Goffert, Nijmegen
08. Het Gelredome, Arnhem
09. De Kuip, Rotterdam
10. Alkmaarderhout, Alkmaar
11. Wagner & Partners Stadion, Sittard
12. Willem II Stadion, Tilburg
13. Stadion Galgenwaard, Utrecht
14. Mandemakers Stadion, Waalwijk
15. Parkstad Limburg, Kerkrade
16. Fujifilm Stadion, Breda
17. Stadion De Vijverberg, Doetinchem
18. Amsterdam Arena, Amsterdam
19. ENECO Stadion, Rotterdam
20. Woudestein, Rotterdam
21. Vast & Goed Stadion, Roosendaal
22. Veronica Stadion, Volendam
23. Zuiderpark, Den Haag
24. Stadion De Koel, Venlo
25. Cambuur Stadion, Leeuwarden
26. Olympisch Stadion, Antwerpen (Bel)
27. Herman Vanderpoortenstadion, Lier (Bel)
28. White Hart Lane, Londen (Eng)
29. Portman Road, Ipswich (Eng)
30. Huish Park, Yeovil (Eng)

Geen wedstrijden bezocht:
31. Stadion De Langeleegte, Veendam
32. Highbury, Londen (Eng)
33. Craven Cottage, Londen (Eng)
34. Camp Nou, Barcelona (Spa)
35. Stade de France, St Denis (Fra)
36. Urheilupuisto, Mikkeli (Fin)
37. Olympiastadion, Helsinki (Fin)
38. Finnair Stadium, Helsinki (Fin)