abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23823661
Ben vanmiddag naar de tandarts geweest, (tweede maal in een rij van nog meer behandelingen). Hij heeft 2 kiezen bewerkt en daarover 2 noodkronen geplaatst. Ik stik van de pijn, vooral zenuwpijn, paracetamol (1000 mg) helpt maar heel even. Eten en drinken kan ik niet, is supergevoelig en pijnlijk. Ik ga morgenvroeg natuurlijk meteen met de tandarts bellen maar hoe kom ik in godesnaam de nacht door?

Iemand (huis- tuin- en keuken-) tips voor me? :'(
#geen
  dinsdag 7 december 2004 @ 23:31:56 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23823842
Heel veel alcohol, zodat je zo dronken als een droppie bent en niks meer voelt.
Ibuprofen, flinke dosis (1000 mg ofzo), je wordt er wazig van, maar wel lekker van de pijn af
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_23823863
Drank. Veel & sterk. De hoofdpijn morgenochtend is vast minder erg dan dit.
  Vis een optie? dinsdag 7 december 2004 @ 23:32:57 #4
70532 loveli
N
pi_23823865
Ibuprofen, neurofen, brufen. Iets met dat spul erin wil misschien helpen. Sterkte. Enne... ik zou de drank laten staan...
crap in = crap out
pi_23823949
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:32 schreef thaleia het volgende:
Drank. Veel & sterk. De hoofdpijn morgenochtend is vast minder erg dan dit.
Ik lach als een boer met kiespijn
#geen
pi_23823995
Vanochtend zijn er bij mij 3 (!) verstandskiezen verwijderd, ik leef met je mee.
Tip: ik heb Brufen tegen de pijn ... dat is volgens mij ongeveer hetzelfde als wat men hier schrijft, ibuprofen.
  dinsdag 7 december 2004 @ 23:46:00 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_23824111
ibuprofen en spoelen met alcohol idd (niet te veel drinken bij die pillen.... wordt je nogal stoned van )
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 7 december 2004 @ 23:50:12 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_23824181
Heb je toevallig kruidnagelolie in huis? Dat moet je erop smeren.
Dat helpt heel goed.

Anders zou je deze tip misschien nog kunnen proberen:

Ga met blote voeten op een koude natte dweil of een koude stenen vloer staan. Na een paar tellen trekt de pijn weg. Wel naar de tandarts gaan, want het helpt maar tijdelijk.Goed om bijvoorbeeld de nacht door te komen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_23824275
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:50 schreef mazaru het volgende:
Dat helpt heel goed.

Ga met blote voeten op een koude natte dweil of een koude stenen vloer staan. Na een paar tellen trekt de pijn weg. Wel naar de tandarts gaan, want het helpt maar tijdelijk.Goed om bijvoorbeeld de nacht door te komen
heb jij ooit zenuwpijn gehad ?
dat trekt daar niet van weg lijkt me strek tenminste

ot: bij mij hielp sanalgin goed. lekker vies spul maar dan heb je ook wat.
That's no ordinary rabbit
run awayyyy run awayyy
pi_23824302
Spoelen met zout water
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  dinsdag 7 december 2004 @ 23:56:40 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_23824303
woon je in groningen, trouwens? heb nog wat over van m'n operatie... morfine-achtige shit
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_23824336
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:50 schreef mazaru het volgende:
Dat helpt heel goed.

Een truuk uit de oude doos
Maar ik heb het meer zien staan wel,dus mischien helpt het
pi_23824345
Ik mag geen pijnstillers zoals ibuprofen, nerofen etc. (Alles eindigend op 'en') omdat ik medicatie slik die in combinatie met bovengenoemd een maagbloeding kan veroorzaken.

Kruidnagelolie heb ik niet. Wel gewone kruidnageltjes. Kan ik daar iets mee?

Ik las ergens op internet dat noodkronen te krap kunnen zijn waardoor de zenuwen bekneld kunnen zitten. Ook komen allergische reacties voor op het cement dat gebruikt is...

Pfff was het maar vast morgen!

Michiel heb jij pijn? Sterkte iig.

Alcohol drinken (veel) zal niet gaan, ik kan helemaal niets verdragen aan die kiezen
#geen
pi_23824379
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:59 schreef DuchessX het volgende:
Ik mag geen pijnstillers zoals ibuprofen, nerofen etc. (Alles eindigend op 'en') omdat ik medicatie slik die in combinatie met bovengenoemd een maagbloeding kan veroorzaken.

Ik las ergens op internet dat noodkronen te krap kunnen zijn waardoor de zenuwen bekneld kunnen zitten. Ook komen allergische reacties voor op het cement dat gebruikt is...

Alcohol drinken (veel) zal niet gaan, ik kan helemaal niets verdragen aan die kiezen
Ik heb een stuk van mn kies af
En moet morgen ook bellen helpt spoelen met warm water ook niet?
dat helpt bij mij wel namelijk
pi_23824389
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:56 schreef Flurry het volgende:
woon je in groningen, trouwens? heb nog wat over van m'n operatie... morfine-achtige shit
Nee helaas!

Spoelen met zoutwater zal echt niet lukken ivm de pijn.
#geen
pi_23824391
Spoelen met Corsodyl kan ook goed helpen, gewoon verkrijgbaar bij de apotheek (wellicht nog een nachtapotheek open?) Zo'n 4 a 5 euro per flesje
www.corsodyl.nl
pi_23824400
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:59 schreef DuchessX het volgende:

misschien is dan toch dit wat

https://secure.is.nl/mijn(...)etails.asp?ID=127395
run awayyyy run awayyy
pi_23824405
quote:
Op woensdag 8 december 2004 00:01 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Ik heb een stuk van mn kies af
En moet morgen ook bellen helpt spoelen met warm water ook niet?
dat helpt bij mij wel namelijk
Spoelen is echt geen optie, ik kan helemaal niks verdragen aan mijn kiezen. Ik kan ze zelfs niet op elkaar zetten
#geen
pi_23824422
bij mij hielp alleen ijs... drank en ibroprofen iig niet...
pi_23824435
quote:
Op woensdag 8 december 2004 00:03 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Spoelen is echt geen optie, ik kan helemaal niks verdragen aan mijn kiezen. Ik kan ze zelfs niet op elkaar zetten
Of iets warms tegen je wang houden of de warme douche er op
pi_23824446
Misschien wat watjes doordrenkt met Jenever (als je dat hebt, anders iets anders sterks) er tegenaan.

Heel veel sterkte in elk geval, pijn in je mond is zwaar kloten
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_23824465
quote:
Op woensdag 8 december 2004 00:02 schreef dustbunny het volgende:

[..]

misschien is dan toch dit wat

https://secure.is.nl/mijn(...)etails.asp?ID=127395
Misschien dat ik idd maar even bel naar de huisartsenpost ofzo (Is er ook een tandartsenpost?) of anders even naar de nachtapotheek want dit is geen doen
#geen
pi_23824477
Op fok posten. Bezig zijn. Alles wat je aandacht van je kiespijn afhaalt.
  woensdag 8 december 2004 @ 00:07:02 #24
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_23824493
*nod* bel sowieso als er iets open is... als je zo'n pijn hebt, dan kan je niet zo de nacht in imo... misschien kunnen ze je ergens helpen?
pi_23824497
quote:
Op woensdag 8 december 2004 00:05 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Misschien dat ik idd maar even bel naar de huisartsenpost ofzo (Is er ook een tandartsenpost?) of anders even naar de nachtapotheek want dit is geen doen
weet weet wat je moet doorstaan ik heb het een maand of 4 geleden ook gehad
gewoon even bellen idd. dat spul is als het goed is wel te krijgen bij een apotheek
sterkte
run awayyyy run awayyy
pi_23824506
Douchen ga ik straks ook doen, hopelijk helpt het.

Jenever hebben wij niet in huis.

Maar het is echt zenuwpijn, ik heb zelf het idee dat die noodkronen eraf moeten en tot de tijd dat dat kan maar werken met pijnstillers ofzo...
#geen
  woensdag 8 december 2004 @ 00:09:42 #27
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_23824543
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:54 schreef dustbunny het volgende:

[..]

heb jij ooit zenuwpijn gehad ?
dat trekt daar niet van weg lijkt me strek tenminste
Heb jij "de marathonman" met Dustin Hofman wel eens gezien?
Die dokter had lekker in zijn zenuwen zitten boren, en die kruidnagelolie hielp heel goed tegen de pijn.
Soms steek je wel eens wat op van een film

Jammer dat je het niet in huis hebt DuchessX.
Als ik jou was zou ik inderdaad ff gaan bellen, de nacht is nog heel lang.
Sterkte!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_23824640
quote:
Op woensdag 8 december 2004 00:09 schreef mazaru het volgende:

[..]

Die dokter had lekker in zijn zenuwen zitten boren, en die kruidnagelolie hielp heel goed tegen de pijn.

Sterkte!
Dankjewel!

Mijn man vindt de marathonman een van de misselijkste film die hij ooit gezien heeft

Ik heb zojuist een gat in de markt gevonden: een tandartsenpost.

Ik ga maar even bellen denk ik, met de huisartsenpost/nachtapotheek.
#geen
pi_23824834
He getverdemme meid! Ik hoop dat de tandartsenpost je heeft kunnen helpen.
Bij mij werkte de ibuprofen ook goed, speciaal meegekregen 600 mg per tablet. Jammer dat je het niet mag gebruiken. Beterschap!!!!
pi_23824946
quote:
Op woensdag 8 december 2004 00:15 schreef DuchessX het volgende:

Ik ga maar even bellen denk ik, met de huisartsenpost/nachtapotheek.
Groot gelijk heb je, daar zijn ze voor. Zo kom je echt de nacht niet door.

Heel veel sterkte nogmaals........
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_23825015
Breek of laat je arm breken, leidt lekker af...
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 00:47:01 #32
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23825126
Als je aspirine of paracetamol in huis hebt, van die in water oplosbare, kun je die rechtstraaks op je kies laten smelten. Gewoon in stukjes in je mond stoppen en ook rondom de kies op het tandvlees, en dat 'papje' vijf minuten laten zitten. Als je wat teveel speeksel krijgt kun je er mee gaan spoelen.

De pijnstiller trekt door het slijmvlies rechtstreeks naar de zenuw van de kies. Het duurt even voor het intrekt maar het werkt erg goed. Dan kun je in ieder geval de nacht doorkomen.

Wat ook helpt is hoestsiroop. Zit ook een pijnstiller in die goed door het slijmvlies wordt opgenomen. Maar dat moet je maar net in huis hebben.

sterkte
  woensdag 8 december 2004 @ 00:58:57 #33
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_23825282
Als je geen kruidnagelolie hebt kun je ook kauwen op kruidnagels maar de meeste mensen houden dat niet erg lang vol, na een uurtje ofzo is je hele mond vergeven van de kruidnagelsmaak, en dan bedoel ik dus wel meer dan nog lekker is.
Maar het helpt wel....
pi_23825569
Spoelen met koud water..
Ondanks dat het moeilijk gaat, toch maar proberen?
-Edit-.. laat maar, je krijgt je kaken niet vanmekaar.
Mijn vriend had laatst afschuwelijke zenuwpijn ( afgebroken zenuwpunt)
Spoelen met koud water was het enige wat hielp.
Zelfs 800 mg brufen deed geheel niets.
Voor zenuwpijn is vaak de enige remedie ... heftige pijnstillers.
Als je het niet trekt, de noodtandarts bellen, hierdoor kun je waarschijnlijk in de ochtend al vroeg terecht!
Een huisartsenpost mag/wil niets voorschrijven ( moet via de tandarts).
Ja, belachelijk.. maar heb meegemaakt dat ik gewoon werd doorverwezen naar de tandarts.
Mogelijk mag je wel tramal ( half-opiaat), deze is minder belastend voor de maag. ( Deze zijn er ook in zetpil)
Bel de nachtapotheek idd maar even!
Sterkte
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_23826637
quote:
Op woensdag 8 december 2004 00:09 schreef mazaru het volgende:

[..]

Sterkte!
ja die olie kan idd ook nog wel eens werken
maar dat andere vond ik zo vreemd klinken
run awayyyy run awayyy
pi_23833760
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik ben vannacht via de nachtapotheek bij de huisartsenpost terecht gekomen, daar kreeg ik na een uur wachten een receptje waarmee ik weer naar de apotheek kon..

Ik heb medicatie meegekregen die goed hielp....ik kon slapen

Nu is de pijn "goed te doen" en de gevoeligheid is een stuk minder. Ik vind het niet nodig om naar de tandarts te gaan, ik wacht nog even af, ik heb het idee dat de pijn steeds meer wegtrekt nu.

*diepe zucht*
#geen
pi_23939233
Sinds vrijdagavond (ja zal je altijd zien ) is de pijn weer steeds meer toegenomen. Vanmorgen de tandarts gebeld en ik kan pas woensdagmiddag terecht
#geen
pi_23941294
Wat je nog wel eens ziet als mensen pijnstillers gebruiken, is dat ze het lichaamsdeel dat zeer doet weer meer gaan gebruiken, waardoor het weer meer de soep indraait. Waardoor een ontsteking na een paar dagen kwakkelen besluit om toch maar weer door te gaan zweren.
pi_23945750
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:35 schreef DuchessX het volgende:
Sinds vrijdagavond (ja zal je altijd zien ) is de pijn weer steeds meer toegenomen. Vanmorgen de tandarts gebeld en ik kan pas woensdagmiddag terecht
Nou, dit is dan wel je eigen schuld hoor.......Dit soort kiespijn gaat nooit zomaar over! (je had niet voor niks noodkronen).
Tussen haakjes: er is ALTIJD minimaal een tandarts die nacht/weekend-dienst heeft! Gewoon bellen naar je tandarts, en dan krijg je meestal een bandje te horen waarop gezegd wordt wie je daarvoor kunt bellen. Deze tandarts werkt een hele week lang ook in het weekend en 's avonds. Het laatste spreekuur is meestal zo rond 11 uur 's avonds (of soms zelfs 12 uur). Daar kun je dan gewoon naartoe. Overigens heeft het geen zin om een tandarts 's nachts uit z'n bed te bellen voor kiespijn. Hij (of zij) komt dan alleen voor spoedgevallen (= tanden eruit)
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  Vis een optie? maandag 13 december 2004 @ 19:30:50 #40
70532 loveli
N
pi_23948515
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:31 schreef Thisbe het volgende:
Nou, dit is dan wel je eigen schuld hoor.......Dit soort kiespijn gaat nooit zomaar over! (je had niet voor niks noodkronen).
Sorry hoor, maar waar gaat dat over? Nogal botte opmerking van iemand die waarschijnlijk nog nooit last heeft gehad van dit soort pijn.
Mij lijkt dat de tandarts haar veel eerder had moeten helpen. Iemand meer dan een week laten lopen met een probleem als dit is niet normaal!
crap in = crap out
pi_23949272
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar waar gaat dat over? Nogal botte opmerking van iemand die waarschijnlijk nog nooit last heeft gehad van dit soort pijn.
Mij lijkt dat de tandarts haar veel eerder had moeten helpen. Iemand meer dan een week laten lopen met een probleem als dit is niet normaal!
Een week? Ze heeft op maandag de tandarts gebeld met de vermelding dat ze pijnklachten heeft, en ze kan woensdag terecht!
En zoals ik al zei: ze heeft niet voor niks noodkronen, er moet dus nog wat gebeuren aan haar tanden. De tandarts kan ook niet ruiken dat ze pijn heeft, daar had ze meteen mee moeten komen, dan had ze er nu niet het hele weekend mee gezeten. Want dit soort kiespijn gaat nooit vanzelf over
En inderdaad: kiespijn is om helemaal hyterisch van te worden, daarom zijn er ook tandartsen met weekend of avonddienst.
Vergeet niet dat een tandarts ook andere patienten heeft, waarvan de helft met pijnklachten...Die willen ALLEMAAL als eerste geholpen worden.
En nu ontopic: Ts als de medicijnen niet helpen, bel dan even naar de praktijk voor een recept voor een pijnstiller (en zeg meteen welke medicijnen je niet mag)
  Vis een optie? maandag 13 december 2004 @ 20:48:34 #42
70532 loveli
N
pi_23952304
De ellende van TS is dinsdag 7 december begonnen.

edit:
Zie nu pas dat ze daarna een week heeft gewacht met bellen. Dat is idd niet erg slim.
crap in = crap out
pi_23959600
Ik heb idd niet met de tandarts gebeld vorige week dinsdag, maar ben bij de huisartsenpost geweest 'snachts. Daar heb ik mijn klachten besproken en medicatie gekregen en de pijn nam toen snel af. Donderdag en vrijdag had ik geen medicatie nodig, want de pijn was weg. Het was nog wel wat gevoelig maar ik ben er vanuit gegaan dat dat wel weg zou trekken. Echter kwam vrijdag 'savonds weer pijn opzetten. Geen zenuwpijn (wel is het nog erg gevoelig met kou) maar 'gewone' heftige kiespijn. Die ik het hele weekend + vandaag bestreden heb met de medicatie.
Ik ben eigenlijk bang dat de tandarts er woensdag niet veel aan kan doen? Na ja ik zal wel zien.
#geen
pi_23960851
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 02:22 schreef DuchessX het volgende:
Ik heb idd niet met de tandarts gebeld vorige week dinsdag, maar ben bij de huisartsenpost geweest 'snachts. Daar heb ik mijn klachten besproken en medicatie gekregen en de pijn nam toen snel af. Donderdag en vrijdag had ik geen medicatie nodig, want de pijn was weg. Het was nog wel wat gevoelig maar ik ben er vanuit gegaan dat dat wel weg zou trekken. Echter kwam vrijdag 'savonds weer pijn opzetten. Geen zenuwpijn (wel is het nog erg gevoelig met kou) maar 'gewone' heftige kiespijn. Die ik het hele weekend + vandaag bestreden heb met de medicatie.
Ik ben eigenlijk bang dat de tandarts er woensdag niet veel aan kan doen? Na ja ik zal wel zien.
misschien een zenuwbehandeling
dan ben je snel van je pijn af! z'n opluchting is dat.
run awayyyy run awayyy
pi_23993032
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 08:41 schreef dustbunny het volgende:

[..]

misschien een zenuwbehandeling
dan ben je snel van je pijn af! z'n opluchting is dat.
Ik had me al voorbereid op zoiets dergelijks, maar de tandarts constateerde dat er een stukje afgebroken was van een van de noodkronen en dat daardoor een zenuw blootlag...vandaar de pijn!
Hij heeft de noodkroon gerepareerd en als het goed is, is de pijn nu snel weg...
#geen
pi_23994521
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:08 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ik had me al voorbereid op zoiets dergelijks, maar de tandarts constateerde dat er een stukje afgebroken was van een van de noodkronen en dat daardoor een zenuw blootlag...vandaar de pijn!
Hij heeft de noodkroon gerepareerd en als het goed is, is de pijn nu snel weg...
nou gelukkig maar
hopenlijk blijft het nu goed
run awayyyy run awayyy
pi_23994704
En je hebt ook mensen die gaan gewoon niet met kiespijn,naar de tandarts
pi_23997923
Maarre.......wanneer was je tandarts van plan om je noodkronen te vervangen door echte?
pi_23998774
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:57 schreef Thisbe het volgende:
Maarre.......wanneer was je tandarts van plan om je noodkronen te vervangen door echte?
Ergens in januari. Ik heb nu 5 noodkronen, er komen er nog eens 3 bij. Daarna wordt er weer gemeten etc en worden de echte kronen gemaakt. Ik hoop ze eind januari toch wel te hebben.
En ondertussen laat ik mijn andere tanden mooi bleken.

Op weg naar een mooi gebit
#geen
pi_23998830
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:33 schreef Ghostbuster het volgende:
En je hebt ook mensen die gaan gewoon niet met kiespijn,naar de tandarts
Ik weet niet precies na aanleiding waarvan je dit schrijft. Al klopt het wel dat ik niet bij ieder pijntje naar de dokter of tandarts ren.
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')