De moord op Theo van Gogh leidt in veel landen blijkbaar eindelijk tot daadkracht. Obscure organisaties en bladen waarvan men al vermoedde dat er het een en ander fout mee was, worden eindelijk aangepakt.quote:In Duitsland is justitie gestart met een onderzoek tegen de Turkstalige krant 'Vakit' wegens het goedkeuren van de moord op film- en opiniemaker Theo van Gogh. Het Duitse Openbaar Ministerie wil de krant vervolgen wegens volksopruiïng en goedkeuren van een misdrijf.
De stappen tegen Vakit worden niet alleen genomen wegens het commentaar op de moord op Van Gogh, maar ook omdat het blad de holocaust ontkent en als ''zionistische muziek'' omschrijft. Het blad stelt zich sowieso fel anti–Israëlisch op.
Vakit wordt gedrukt bij onze oosterburen in een oplage van 100.000 exemplaren. In rapporten van de Duitse geheime dienst wordt het dagblad omschreven als ''openlijk islamitisch en extremistisch''.
quote:Op woensdag 8 december 2004 02:17 schreef evert het volgende:
en ik herinner me posting van SCH die steeds maar beweert dat Submission geen werking heeft gehad en slechts de VPRO grachtengordel heeft bereikt.......
of sch oreerde weer eens trollende poep zonder onderbouwing. dat kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 8 december 2004 02:19 schreef milagro het volgende:
[..]en daarom zijn al die moslims over de zeik natuurlijk over die film en dus de inhoud die hen niet bereikt heeft.
of de VPRO grachtengordel moet puur uit moslims bestaan, dat kan natuurlijk ook.
waarom hebben wij dan ook nog een 100% gesubsidieerde NMO?quote:Op woensdag 8 december 2004 02:19 schreef milagro het volgende:
[..]
of de VPRO grachtengordel moet puur uit moslims bestaan, dat kan natuurlijk ook.
Tuurlijk, die pa moet niet zeuren, zijn zoon heeft 'de moslims' immers iets vre-se-lijks aangedaan. He had it comming.quote:Op woensdag 8 december 2004 02:35 schreef evert het volgende:
Ben benieuwd of de relativering overeind blijft!
Gossie zeg, politiek begint een beetje wakker te worden.quote:Bron: De Telegraaf
Remkes: '10 tot 25 extremistische moskeeën'
DEN HAAG - Nederland telt tien tot 25 moskeeën waar extremistische preken worden gehouden. Het kabinet is van plan daartegen op te treden, ook als dat niet langs strafrechtelijke weg mogelijk is. In dat geval moeten bestaande mogelijkheden beter worden benut, zoals het intrekken van subsidies of van verblijfsvergunningen van imams.
Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) heeft dat woensdag gezegd tijdens een debat in de Tweede Kamer over terrorisme. De Tweede Kamer dringt al lange tijd aan op actie tegen radicale imams en moskeeën om broedplaatsen van radicalisme tegen te gaan. De partijen, de VVD en LPF voorop, zijn zeer teleurgesteld over de resultaten. "Er is nog niet een moskee ontbonden of een imam uitgezet", aldus VVD-Kamerlid Griffith.
Remkes heeft het vooral gemunt op moskeeën waar haat wordt gezaaid en waar imams anti-westerse en vrouwonvriendelijke preken afsteken. Het gaat volgens de bewindsman om "koerscorrecties" en "bewerkstelligen dat de toon gematigd wordt" en niet om censuur.
Minister Donner (Justitie) zegde toe dat er wordt gewerkt aan het ontregelen van haatzaaiende internetsites. De Kamer had hier unaniem op aangedrongen. Het ontregelen moet gebeuren met scans die aanslaan op bepaalde woorden, zoals nu ook al in zwang is bij bedreigingen op het internet. Het onderzoek richt zich nu op het lokaliseren van dergelijke sites.
Verder blijkt dat het dreigingsbeeld dat de overheid heeft van terrorisme de afgelopen maanden "complexer en diffuser" is geworden. Ging men sinds het terreuralarm op 9 juli nog uit van aanslagen op objecten en op zogeheten soft targets met veel slachtoffers, nu blijkt de dreiging vooral gericht op personen.
De moord op Theo van Gogh heeft die wijziging van het dreigingsbeeld pijnlijk blootgelegd, aldus Remkes. Door de zogeheten Hofstadgroep op te rollen, is de acute dreiging gereduceerd, maar volgens de bewindsman leert de ervaring dat arrestaties niet leiden tot "een duurzame afname" van de motivatie en actiebereidheid bij extremisten. Hij voegde daaraan toe dat er "veel zich radicaliserende individuen en groepen" zijn.
De partijen drongen woensdag opnieuw aan op meer tempo bij de uitvoering van de maatregelen die het kabinet steeds aankondigt. "Veel woorden, weinig daden. Het is niet zichtbaar", zei Griffith (VVD). Ook vinden partijen de maatregelen versnipperd en onoverzichtelijk. De twee bewindsmannen beloofden binnenkort veel informatie naar de Kamer te sturen, onder meer over radicalisering, de uitbreiding van de AIVD en inventarisatie van de maatregelen. VVD-leider Van Aartsen heeft aangegeven dat hij daarover een debat wil met de fractieleiders.
Er heeft ook nog geen veroordeling plaatsgevonden. De rechter zal de vrijheid van meningsuiting afwegen tegen de argumenten van het Duitse Openbaar Ministerie.quote:Op woensdag 8 december 2004 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Ook die krant maakt gebruik van de vrijheid van meningsuiting
Ontkenning van de holocaust is overigens ook in Duitsland een strafbaar feit.quote:Het Duitse Openbaar Ministerie wil de krant vervolgen wegens volksopruiïng en goedkeuren van een misdrijf.
Waarom ? Dat is toch net zo goed een mening ?quote:Op woensdag 8 december 2004 23:10 schreef Tarak het volgende:
Ontkenning van de holocaust is overigens ook in Duitsland een strafbaar feit.
als je het verschil niet kent tussen mening en feiten, wat doe je dan hier?quote:Op woensdag 8 december 2004 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom ? Dat is toch net zo goed een mening ?
en dat valt ook onder vrijheid van meningsuiting. en als je dat niet kan accepteren, ga dan lekker naar een land waar het zelfs verboden is een andere religie dan de jouwe aan te hangen.quote:Op woensdag 8 december 2004 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:
De ideologische oorlogvoering aan de kant van de autochtonen is begonnen ! Ik kom net thuis, minding my own business, zie ik tot mijn verbazing dat er een Arabische vertaling van de (vervalste) Bijbel op de deurmat ligt !
Echt ziek !
Ben ik met je eens. Het is wel achterlijk om dit te ontkennen en het pleit niet voor je IQ. Maar dat het strafbaar is, zou van mij niet hoeven. Overigens is het pas duidelijk dat de holocaust ontkennen strafbaar is sinds 1997 (bron: http://www.cidi.nl/media/1998/lbr.010198.html ). Misschien heeft het iets met de politieke correctheid van die jaren te maken. Vrijheid van meningsuiting vind ik inderdaad belangrijker, ook al zijn het achterlijke debielen die de holocaust ontkennen.quote:Op woensdag 8 december 2004 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:Sommige groepen, vaak als holocaustontkenners aangeduid, ontkennen dat de holocaust heeft plaatsgevonden.
Holocaustrevisionisten beweren dat het aantal joodse slachtoffers dat traditioneel wordt genoemd, incorrect is. Zij zeggen dat veel minder dan 6 miljoen joden werden gedood en dat de meeste slachtoffers zijn gevallen door verhongering. Er zijn ook Holocaustrevisionisten die beweren dat er helemaal geen gaskamers waren die werden gebruikt voor massale afslachting.
Het ontkennen van de holocaust is strafbaar in (o.a.): Nederland, Vlaanderen, Duitsland, Frankrijk, Australië, Canada, Zwitserland en Israël. Vooral in de jaren tachtig zijn er zware straffen uitgedeeld aan mensen die openlijk hun twijfels uitten over de officiële holocaustversie.
Ik kreeg info van Al-Aqsa in de brievenbus.... dat is veel ergerlijker dan een Koran of een Bijbel in je bus krijgen. Hoef je 'm in ieder geval niet te kopen.quote:Op woensdag 8 december 2004 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:
De ideologische oorlogvoering aan de kant van de autochtonen is begonnen ! Ik kom net thuis, minding my own business, zie ik tot mijn verbazing dat er een Arabische vertaling van de (vervalste) Bijbel op de deurmat ligt !
Echt ziek !
uhmmm het is een prima bevestiging van mijn toch wel duidelijke standpunten.... maar ik zal het wel verkeerd hebbenquote:Op woensdag 8 december 2004 02:35 schreef evert het volgende:
SCH, Cosma, Re, kijken!
Ben benieuwd of de relativering overeind blijft!
een mening is geen geschiedenis bsb, kijk uit want je bent nu al in overtreding.quote:Op woensdag 8 december 2004 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Het ontkennen van de holocaust is strafbaar. Niet het vragen "waarom is de holocaust ontkennen strafbaar". Als het vragen stellen over bepaalde jurisprudentie ook al strafbaar is, zou dat heel eng en belachelijk zijn.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een mening is geen geschiedenis bsb, kijk uit want je bent nu al in overtreding.
Doeiquote:Op donderdag 9 december 2004 00:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een mening is geen geschiedenis bsb, kijk uit want je bent nu al in overtreding.
Dat is juist het ziekelijke eraan. De mensen die die dingen langsbrengen weten kennelijk waar Marokkanen/Arabieren wonen e.d. en proberen vlak na de utizending van Knevel waarin een zieke melangomane ex-moslima getuigde dat ze ge-Christiseerd is alsnog zieltjes te winnen. Dat is gewoon ziek, profiteren van de situatie noemen ze datquote:Op woensdag 8 december 2004 23:47 schreef Tarak het volgende:
Wel een beetje raar trouwens alsof er zoveel mensen in Nederland zijn die Arabisch kunnen lezen.....
Heej BSB. Bij jou is elke afvallige van het islamitisch geloof blijkbaar ziek of geestelijk gestoord. Zou je niet eens bij jezelf te rade gaan of JIJ er niet naast zit of hebben jullie moslims de échte waarheid in pacht?quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is juist het ziekelijke eraan. De mensen die die dingen langsbrengen weten kennelijk waar Marokkanen/Arabieren wonen e.d. en proberen vlak na de utizending van Knevel waarin een zieke melangomane ex-moslima getuigde dat ze ge-Christiseerd is alsnog zieltjes te winnen. Dat is gewoon ziek, profiteren van de situatie noemen ze dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |