abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25403077
quote:
Op zondag 6 maart 2005 22:39 schreef shiNinG_staR het volgende:
Donna was grappig ja
Die Cath vind ik echt een enorme doos, met die afslankpoedertjes, da's echt vragen om problemen.
ja... en ze zag eruit als stewardes .
pi_25408926
quote:
Op zondag 6 maart 2005 21:30 schreef TrumpingPimp het volgende:
Gelukkig ging bob niet vreemd met cath wat je uit de trailer kon opmaken....
tjsa... staat ons dat nog te wachten ofzo?? het zat niet alleen in de trailer maar ook aan het begin van de aflevering...
  maandag 7 maart 2005 @ 15:54:16 #53
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_25413366
Donna was echt grappig. Cath ook wel toen ze aan de deuren ging voor d'r poedertjes.
Vond het wel een goede afl. Was over veel dingen leuk nagedacht.

Jammer alleen dat Johnny de Mol er in gaat spelen. Vind het geen goede acteur.
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
  maandag 7 maart 2005 @ 18:18:28 #54
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25414586
Heb nu 't grootste deel gezien, tot 't laatste reclameblok [toen moest ik 't bandje wisselen voor mvdw]
Leuke aflevering, al vind ik 'm soms nog wat traag. Donna steekt er deze afl met kop en schouders bovenuit
Bart is nu gewoon té dik [was ie al maar dit gaat nergens meer over], hij gaat vast aan de poeders van Cath
Ennuh volgens mij is Nienke hier hartstikke zwanger hoor, ze is steeds maar half in beeld en d'r cup is verdrievoudigd...
  maandag 7 maart 2005 @ 18:36:29 #55
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25414853
Babette quote Babette:
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 13:47 schreef babette21 het volgende:
't staat mij ergens bij dat de moeder van Donna eerst door Willeke van Ammelrooy werd gespeeld
ik had 't goed onthouden

pi_25415338
quote:
Op maandag 7 maart 2005 18:18 schreef babette21 het volgende:

Ennuh volgens mij is Nienke hier hartstikke zwanger hoor, ze is steeds maar half in beeld en d'r cup is verdrievoudigd...
Viel mij ook op ja, terwijl het bij Isa wel meeviel......
pi_25415410
Vond de aflevering van gister trouwens een beetje tegenvallen (te hoge verwachtingen???) Er zaten wel leuke stukjes in, maar ik vind Cath een enorme doos, en zat me aan haar te ergeren. Hoop volgende week op een betere aflevering.....
  maandag 7 maart 2005 @ 20:58:58 #58
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25416563
quote:
Op maandag 7 maart 2005 19:18 schreef soapie het volgende:
Vond de aflevering van gister trouwens een beetje tegenvallen (te hoge verwachtingen???) Er zaten wel leuke stukjes in, maar ik vind Cath een enorme doos, en zat me aan haar te ergeren. Hoop volgende week op een betere aflevering.....
mja dat had ik dus ook, en vond ik vooral vanwege eerder genoemde traagheid...
het verhaaltje rond Babette is nog niet bijster interessant en het gezever om kinderen [wat is Maria ineens groot!] vind ik ook niks. Op Cath ben ik al jaren uitgekeken, da's echt een karikatuur....

maar ik heb goeie hoop, dat vuurwerk komt nog wel [ondanks Johnny de Mol]....
pi_25416823
Oh, ik heb de hoop ook nog niet opgegeven hoor!!!!!! Het wordt wel weer wat, had alleen meer verwacht van de eerste aflevering....

Trouwens dat stukje van Cath en Bob (in de trailer) was volgens mij oud, het kwam me bekend voor.
  maandag 7 maart 2005 @ 21:20:19 #60
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25416867
ja dat was toch uit die flashback, in de eerste scene?!
die was leuk gemonteerd trouwens, met 3x 't zelfde liedje in 3 versies!
pi_25417169
quote:
Op maandag 7 maart 2005 21:20 schreef babette21 het volgende:
ja dat was toch uit die flashback, in de eerste scene?!
die was leuk gemonteerd trouwens, met 3x 't zelfde liedje in 3 versies!
Ja klopt, en het zit dacht ik ook in de leader.
Was zeker leuk gedaan dat stukje!!!!!
pi_25428475
Even een fotootje van de grootste doos van R&WL!!!!

©Yorin
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:19:21 #63
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25429815
Gelukkig zegt Isa zelf in dat interview [op de site] dat Cath dit seizoen wat minder naïef wordt....

vrijdag trouwens Nienke Römer in Grijpstra & de Gier.... [maar dan is De Mol dus helaas pindakaas]
pi_25430233
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:19 schreef babette21 het volgende:
Gelukkig zegt Isa zelf in dat interview [op de site] dat Cath dit seizoen wat minder naïef wordt....
Zozo, en dat al na 4 seizoenen!!!!
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:29:33 #65
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25541923
was een leuke aflevering deze week! daar wil ik er meer van
pi_25548367
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:29 schreef babette21 het volgende:
was een leuke aflevering deze week! daar wil ik er meer van
Helemaal mee eens, al vond ik die 3x niks. Die moeder zag er niet uit en die vent van d'r ook niet. Kan me voorstellen dat Donna zich schaamt voor haar moeder.
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:32:02 #67
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25548420
die bruiloft was juist funny!!!
en Donna bleek zich niet te schamen voor haar moeder, maar 't sneu te vinden dat mensen raar over haar praatten. vond ik wel iets liefs hebben...
pi_25548516
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:32 schreef babette21 het volgende:
die bruiloft was juist funny!!!
en Donna bleek zich niet te schamen voor haar moeder, maar 't sneu te vinden dat mensen raar over haar praatten. vond ik wel iets liefs hebben...
Je hebt gelijk dat ze voor haar moeder opkwam.
Ik bedoelde ook meer dat ik het me kan voorstellen als het wel zo was.
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:38:30 #69
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25548543
tja echt doorsnee was ze niet haha.....
toen ze nog door Willeke v. Ammelrooy gespeeld werd was ze toch niet zo vaag?!
pi_25548562
Volgens mij was ze toen nog wel redelijk normaal ja, weet het eigenlijk niet meer zo precies.
Welk seizoen kwam die ook alweer opdraven????
pi_25548585
Donna lijkt niet echt op haar moeder.... Das echt zo'n burgertrutje, en die moeder een soort van waarzegster-type!!!!
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:43:39 #72
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25548629
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:39 schreef soapie het volgende:
Volgens mij was ze toen nog wel redelijk normaal ja, weet het eigenlijk niet meer zo precies.
Welk seizoen kwam die ook alweer opdraven????
iig in seizoen 3, toen was er een uitzending rond moederdag: hightea in Berlage dacht ik
pi_25548667
Zou goed kunnen, maar das dan jammer dat die nog niet op DVD is, dan kon ik het ff terugkijken.
  Redactie Frontpage donderdag 17 maart 2005 @ 19:24:17 #74
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_25549477
Willeke was er in seizoen 3 idd. Ging ze met Donna nog een zaak opzetten.
pi_25560854
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:41 schreef soapie het volgende:
Donna lijkt niet echt op haar moeder.... Das echt zo'n burgertrutje, en die moeder een soort van waarzegster-type!!!!
Heel logische reactie... een gezin willen omdat je zelf zonder vader bent opgegroeid

Tot zover mijn psychologie van de koude grond
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:01:07 #76
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25561334
ik zag gisteren vanuit 'n ooghoek 'n preview langskomen voor a.s. zondag,
maar zat aan de telefoon... meer gemist dan gezien dus...

iemand al meer info over aankomende aflevering?!?
pi_25617010
Er staat in de Telegraaf van vandaag een intervieuw met Medina Schuurman. Wat een zweverig type is dat zeg!!!!!

http://telegraaf-i.telegr(...)050320_13/pagina.php

[ Bericht 44% gewijzigd door soapie op 20-03-2005 19:29:34 ]
  zondag 20 maart 2005 @ 19:24:32 #78
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25617076
hoe dat zo?!
pi_25617138
Die vriend/collega van Bob was top, eindelijk eens iemand die Cath goed de waarheid zegt
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25617193
Lees zelf maar, link toegevoegd!!!
  zondag 20 maart 2005 @ 19:32:13 #81
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25617239
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:30 schreef soapie het volgende:
Lees zelf maar, link toegevoegd!!!
thanx maar ik kan 't niet lezen, moet ik inloggen ofzo...
pi_25617318

Zo beter???
  Redactie Frontpage zondag 20 maart 2005 @ 19:36:48 #83
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_25617329
Ochtends als ze wakker wordt en ’s avonds als ze gaat slapen neemt actrice Medina Schuurman even een paar minuten om te mediteren. „Ik maak me ’s ochtends klaar om positieve energie te kunnen gaan geven. Voor ik ga slapen maak ik mijn hoofd leeg om uit te kunnen rusten.” Medina is Donna in Rozengeur en Wodka Lime. De actrice, die met haar Rozengeur- collega’s heel vrouwelijk Nederland aan de buis kluistert, is opgegroeid als dochter van hippie-ouders. „Geen doorsnee leven, nee.” In de lotushouding met Medina, die dankzij meditatie de hectische showbizz weerstaat.

Medina (Rozengeur en Wodka Lime) door mediteren een andere vrouw

"Je moet van jezelf houden"

Medina is 35 jaar en misschien wel de meest ’verlichte’ actrice van Nederland. Hoewel ze moeite doet om niet zweverig over te komen, moeten we soms even doorpraten om tot de kern van haar inzichten door te dringen. „Mijn leven is leren. Ik ben altijd blijven veranderen en ik zal nog meer veranderen. Hoe ouder, hoe wijzer. Dat is wel op mij van toepassing, ja.”
Wat vast staat, is dat Medina fascineert, ze heeft een intense blik en je blijft naar haar kijken. Ze bloost om het compliment. „Wat moet ik daar nou op zeggen…” en roert glimlachend in een kop cappuccino. Een opvallende tatoeage tussen haar wijsvinger en duim valt op. Een puntje met een kring eromheen, waarop twaalf streepjes staan. Er naar gevraagd pakt Medina een balpen en maakt de streepjes aan de kring langer, zodat de tatoeage een zonnetje wordt. „Zo warm wil ik zijn. De tatoeage is een oud berberteken. Er zitten allerlei betekenissen aan vast. Voor mij is de belangrijkste de les dat je jezelf in het middelpunt moet zetten, dus van jezelf moet houden, voor je energie of inspiratie kunt geven aan anderen. Ik heb hem vorig jaar laten zetten, toen ik 35 werd. Omdat ik nu dat punt bereikt denk te hebben. Ik ben eruit.”

Wat bedoel je?

„Ik kon nooit van mezelf houden. Als puber al niet. Ik vond alles aan mezelf fout. Stond misprijzend voor de spiegel. Ik vond mezelf te dik, te lang. Ik heb flinke botten, maar wilde fragiel zijn en mager. Ik ging lijnen tot ik er gek van werd en probeerde het te overschreeuwen. Ik zette mezelf in het middelpunt, wilde aan het toneel, schitteren. Intelligent overkomen. Ik beet me vast in carrière maken, succes hebben, was gretig en hongerig naar erkenning.” Ze glimlacht: „Ik ben nu in de eerste plaats de mens Medina en daarna heb ik mijn vak: actrice. De hysterie is eraf, het overambitieuze. En het leuke is dat het wel lijkt of er dan juist goede kansen komen. Ik ga een theatertournee doen in het soloprogramma van Rozengeur- collega Barry Atsma bij de Toneelgroep Amsterdam en er hangt een speelfilmrol in de lucht.”

„Vooral in de liefde was ik vroeger dramatisch en hysterisch”

„Ik ben tot nog een ander inzicht gekomen. Wat je uitstraalt, trek je aan. Dus als ik positivisme en optimisme uitstraal, trek ik mensen aan die in me geloven. Als ik onzeker ben over wat ik kan of wil, trek ik mensen aan die te veel van me gaan vragen en me emotioneel uitzuigen.”
Ze onderbreekt zichzelf: „Snap je waar ik naar toe wil? Ik ben van nature een overemotioneel mens. In de liefde maakte ik er bijvoorbeeld echt drama’s van. Werd ik hysterisch als iemand die ik leuk vond al bezet was. Ik was als ik eenmaal een relatie had ook van de scènes en huilbuien. Is verdwenen. Ik heb een manier aangeleerd. Ik voel mijn woede opkomen, ga naar de kern ervan en laat het dan lekker los. Hup als een veertje…”
Medina kijkt me vragend aan. „Weet je iets van dit soort dingen? Oké, ik leg het je uit. Behalve je dagelijkse ik heeft elk mens ook een hogere ik, zo zal ik het maar even noemen. In die ik zitten mooie dingen als intuïtie, geweten en rust. Als je die hogere ik een kans geeft naar je primaire reacties te kijken, ben je beter in staat die emoties te managen. Hoe belangrijk is woede nou helemaal? Niet dus, want boos worden heeft nooit echt effect, het roept boosheid op en dat is niet efficiënt. Laat het dus liever. Dat is overigens weer wat anders dan tegen beter weten in je woede inslikken, want dan krop je het met je ratio op en dan krijg je daar toch last van. Het kernwoord is echt emotioneel loslaten… Geef die hogere ik, die glimlachend naar de dagelijkse ik kijkt een kans.”

Ik zit even naar adem te happen. Medina heeft erover nagedacht. Hoe komt ze aan al die levenswijsheid?

Grinnikt: „Ik heb, doordat ik vanaf mijn jonge jaren wild en meeslepend wilde leven, veel meegemaakt. Veel relaties, veel banen. Alles. Mijn leven was echt leren. Wat je nu hoort is de gefilterde levenswijsheid van een vrijgezelle 35-jarige. En ik ben nog niet uitgeleerd.”
Met een ondeugende blik: „Ik ben intussen wel zo in balans geschoten, dat ik denk dat ik binnenkort dan eindelijk de ware man op mijn levenspad zal tegenkomen. Eentje die me ook uitdaagt en eentje van wie ik dan misschien wel een kind wil. Ik ben 35, maar ik weet zeker dat ik samen met een man een kind wil krijgen en opvoeden. Ik ben de dochter van een hippiemoeder en opgegroeid zonder de bijpassende hippievader thuis. Dat vond ik een gemis. Ik heb nu overigens wel contact met mijn vader. Hij is een geweldig mens en er zijn intussen ook allerlei stiefmoeders en vaders om dingen aan te vragen, maar ik gun mijn eigen kind toch een jeugd met een vader en een moeder.”

Vraag je weleens raad aan iemand?

Ze schudt haar hoofd. „Ik ben iemand die het liefst zijn eigen boontjes dopt. Maar ik toets mijn mening wel. Ik ben tijdens Rozegeur echt bevriend geraakt met Isa Hoes. Haar bel ik weleens op als ik ergens mee zit. Met haar pradagelijkten helpt me dan, omdat ik dan wordt gedwongen het probleem helder onder woorden te brengen. Haar mening zie ik als een advies van iemand die het goed met me voor heeft. Daar kan ik dan zelf weer mee verder. Ik ga een column schrijven in AM magazine. Dat zie ik ook zo. Anderen kunnen zich spiegelen aan de gekkigheid die ik heb meegemaakt.”

Heb je een goeroe?

„Alleen hele nuchtere praktische goeroes. En het zijn er heel wat geweest. Ik heb cursussen gevolgd bij Roy Martina. En de boeken gelezen van de Indiase leermeester Krishnamurti. De boeken van Murti stonden al bij mijn moeder thuis, heb ik al als zestienjarige in gebladerd. Al begreep ik nog niet precies waar het over ging, maar Murti zette me op het pad dat ik op zoek moest gaan naar mijn betere ik.” Ze aarzelt: „Als je er nog geen genoeg van hebt, ik lees nu ook de boeken van Barry Long. Hij heeft een interessante visie op het ego-tijdperk. We hebben ons ego, volgens hem, te veel keizer gemaakt. Terwijl ons ego slechts een rijdier is om ons te helpen iets te bereiken.”

„Ik voel dat de juiste man nu snel op mijn pad gaat komen”

„Over het strand lopen met mijn moeder en ons hondje, een Maltezer leeuwtje. Het strand is de plek om leeg en blanco te worden. Heerlijk.”

Welke van de zeven hoofdzonden; wellust, wraakzucht, ijdelheid, luiheid, jaloezie, gulzigheid of hebzucht zijn voor jou eigenlijk nog gevaarlijk?

Medina peinst even voordat ze toegeeft: „IJdelheid. Dat zit er zo ingebakken. Dat gevoel dat er toch iets niet mooi is aan mijn lijf.” Ze blaast een fictief pluisje weg. „Pffffff, ik laat het los. Dat moet ik loslaten…”

Redactie Frontpage zondag 20 maart 2005 @ 19:38:00 #84
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_25617356
Die Medina is alleen maar uitgekozen voor die rol omdat ze zo op Samantha in SATC lijkt volgens mij.

Is ze trouwens pas 35 jaar? In seizoen 1 zag ze er al uit als 44
  zondag 20 maart 2005 @ 19:47:47 #85
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25617584
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:36 schreef soapie het volgende:
[afbeelding]
Zo beter???
eh nee dus, maar 't verhaal van sunchaser was de oplossing. thanx daarvoor!!!
mja wel wat zweverig, maar op zich wel interessant...

zullen ze 't verhaaltje Donna-met-d'r-hippiemoeder van Medina hebben overgenomen?!
of zich iig hierdoor hebben laten inspireren?!
pi_25617668
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:47 schreef babette21 het volgende:

[..]

eh nee dus, maar 't verhaal van sunchaser was de oplossing. thanx daarvoor!!!
mja wel wat zweverig, maar op zich wel interessant...

zullen ze 't verhaaltje Donna-met-d'r-hippiemoeder van Medina hebben overgenomen?!
of zich iig hierdoor hebben laten inspireren?!
Zou best kunnen ja.
Trouwens die tatoo op haar hand is me nooit opgevallen, wordt die weggeschminckt ofzo??? Vanavond eens even opletten.
  zondag 20 maart 2005 @ 19:55:49 #87
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25617804
heb ik ook nooit gezien, lijkt me ook wat storend in beeld. zo van: wat zit daar nou?!
ze heeft er wel één op d'r arm of d'r schouder, die valt me altijd op omdat ie zo niet bij Donna past
pi_25617891
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:55 schreef babette21 het volgende:
heb ik ook nooit gezien, lijkt me ook wat storend in beeld. zo van: wat zit daar nou?!
ze heeft er wel één op d'r arm of d'r schouder, die valt me altijd op omdat ie zo niet bij Donna past
Vind het ook niet bij haar passen. Ik hou sowieso niet van tatoos!!!!!!!
pi_25640536
Kan aan mij liggen maar ik vind het tot nu toe nog niet echt boeiend...
Vond die zogenaamde zoektocht van Donna saai net als Cath die een baan zoekt!!!!!
En wie kleedt Cath en Donna trouwens???? Wat een trieste vertoning die beddespreien waar ze in rondlopen.....
  maandag 21 maart 2005 @ 18:45:11 #90
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25641154
ik heb 't nog niet gezien, op wat stukjes tijdens reclameblokken na...

maar ik vond 'm vorige week erg leuk, dus als 't in die lijn doorgaat ben ik wel tevreden
die zoektocht is op zich wel grappig, hebben we tenslotte nog niet gehad.
De baantjes van Cath zijn idd niet erg origineel meer.....
pi_25641377
Zoektocht hebben we nog niet gehad nee, maar ik kreeg een beetje Kyra visioenen met filmpje.

Er zitten wel leuke stukjes in de afleveringen, maar ik vond de vorige seizoenen sterker. Maar ik geef de hoop zeker nog niet op!!!!!
  vrijdag 25 maart 2005 @ 15:19:44 #92
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25733616
heb 'm inmiddels gezien, vond 'm ook niet erg denderend
pi_25798686
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 18:17 schreef soapie het volgende:
Even een fotootje van de grootste doos van R&WL!!!!
©Yorin
mag ik even Robin als nog grotere doos nomineren.
Yvonne Jaspers vond ik al geen succes maar dat Romerkind is echt een drama..
pi_25799892
Ik vond Viggo Waas een beetje tegenvallen...
Misschien dat het door zijn rol kwam .
pi_25799894
quote:
Op maandag 28 maart 2005 02:31 schreef Wup het volgende:

[..]

mag ik even Robin als nog grotere doos nomineren.
Yvonne Jaspers vond ik al geen succes maar dat Romerkind is echt een drama..
Ik vond Yvon wel oke eigenlijk.
pi_25814686
Ben ook niet zo'n Romer fan. Vind trouwens Eva de Ridder ook geen succes tot nu toe....
  donderdag 31 maart 2005 @ 18:00:21 #97
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25885874
't nieuwe seizoen wil nog niet echt van de grond komen he....
pi_25886112
Nee inderdaad, zouden we te hoge verwachtingen hebben gehad????
pi_25886156
Ik had gehoopt dat Finette nog terug zou komen, maar nu ze oa. een gastrol in ONm gaat spelen zal dat ook wel niet meer gaan gebeuren.
Ze wil ook een reisprogramma gaan presenteren, ze wil zeker in de voetsporen van ex Chris gaan treden ofzo....
  donderdag 31 maart 2005 @ 18:25:03 #100
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25886430
te hoge verwachtingen?! neuh, denk 't niet.... de kwaliteit lijkt er gewoon 'n beetje af te zijn

Finette hoeft van mij niet zo nodig terug, werd altijd zo moe van dat Adriaan-gejank....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')