abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23813450
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 01:44 schreef scanman01 het volgende:
Het lijkt wel alsof je het niet goed kunt hebben of niet de moeite waard vind ofzo. Is dat zo?
Nee dat is niet zo, er is en probleem (vrouwenonderdrukking) al speelt dat meer in landen als bv Saudi Arabië.
(steniging en onthoofding aan de orde van de dag)

Maar de enorme belangstelling voor AHA en de continue negatieve berichtgeving over moslims welke gretig aftrek vinden stoort mij wel.
Indien er sprake is van leed is het menselijk je daar druk over te maken, maar waarom toch is opeens iedereen (met name op rechtse fora) zo begaan met de onderdrukte moslima?
quote:
Natuurlijk is het waar wat je zegt, maar dat maakt mishandeling van vrouwen in het algemeen en moslimvrouwen in het bijzonder niet iets wat dan maar genegeerd moet worden ofzo. Dit gebeurt ook in ons land en daarom is er toch iets "makkelijker" iets aan te doen.
Mishandeling van vrouwen in het algemeen moet uiteraard aan de kaak gesteld worden (niet alleen die van moslima's), gezien in ons land vrouwen van allochtone en autochtone komaf mishandeld worden.

Maar juist de mishandeling van moslima's wordt verre van genegeerd (hoeveel topics hebben we hier over de mishandeling van niet-moslima's?)

Imo is het feit dat er over de hele wereld mensen liggen te creperen een enorm probleem dat alle aandacht behoeft.

Laat dan iig de verontwaardiging aangaande beide problemen evenredig zijn.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_23813620
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 01:48 schreef NorthernStar het volgende:

Iemand die ergens tegen strijdt zal het vaak doen voorwenden alsof hij ergens voor strijdt.

Ergens voor strijden is nobel, ergens tegen strijden wordt vaak als zielig gezien.

Dus het gaat ons niet om de islam, maar we komen op voor de *kuch* onderdrukte vrouwen.
Je kunt die *kuch* ( ) onderdrukte vrouwen en de islam niet los van elkaar zien. En dus gaat het ook om de islam ja. Gek he! Ongelooflijk.

Ja, vertel maar dat in alle andere culturen vrouwen onderdrukt worden, dat Amerikaanse christenextremisten ook erg zijn, etc etc. Kom maar met je verkapte morele superioriteitsgevoelens en valse argumenten en karaktermoorden tegen de rechtse users, die ik ondertussen van de meeste modjes wel gewoon ben. Siert jullie echt . Koop ik helemaal niets voor. Gelukkig zijn er ook mensen die de ogen wel open hebben. Zelfs sommige moslims hebben het licht gezien. Maar ben benieuwd of die ooit door de linkse media voor een interview gevraagd worden, laat staan gequote hier.

Ik ben ergens TEGEN, ik durf het te zeggen, en dat zijn de misstanden die samengaan met de traditionele islam die wij ons hier hebben laten groeien. Ik ben TEGEN de intolerantie van die cultuur.

Oh ja, en dan zijn de criticasters opeens de intolerante racistische kwaaie geesten .
pi_23813672
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 01:59 schreef Cosma-Shiva het volgende:

yadda yadda
Je was mijn eigen argumenten alweer voor .

Ooit de inhoud van de blijf-van-mijn-lijf-huizen gezien? Dan lijkt me de doelgroep voor de mishandeling geheel duidelijk, maar ja, ontkenning en afwending en relativering, dat zit zo diep in deze over-tolerante cultuur gebakken . Problemen aanpakken, ho maar.

Evenredig

dinsdag 7 december 2004 @ 02:33:48 #29
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23813858
quote:
Helemaal mee eens.

Dat dit onderwerp nu zo veel aandacht krijgt ligt natuurlijk aan het feit dat er een zeer bekend persoon vermoord is vanwege een film die hij over dit onderwerp heeft gemaakt en de schrijfster niet fatsoenlijk meer de straat op kan zonder risico te lopen. Er spelen erg veel zaken, zoals bv vrijheid van meningsuiting enz enz... Een moord vanwege een film is nog niet eerder voorgekomen, dus je zult het met me eens zijn dat het daarom niet echt vreemd is dat er zo heftig over gediscussieerd wordt.
Maar verder heb je gelijk natuurlijk.
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 7 december 2004 @ 02:36:31 #30
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23813880
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 02:10 schreef Cheese het volgende:
Ik ben ergens TEGEN, ik durf het te zeggen, en dat zijn de misstanden die samengaan met de traditionele islam die wij ons hier hebben laten groeien. Ik ben TEGEN de intolerantie van die cultuur.
Ik denk dat de intolerantie jegens buitenlanders hier minstens zo groot is als de intolerantie van die cultuur ... zo niet veel groter! Daar ben ik tegen en wij hebben met z'n allen toegestaan dat die zo enorm kon groeien!
My soul is painted like the wings of butterflies
  † In Memoriam † dinsdag 7 december 2004 @ 02:45:22 #31
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23813972
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 02:10 schreef Cheese het volgende:

[..]

Je kunt die *kuch* ( ) onderdrukte vrouwen en de islam niet los van elkaar zien. En dus gaat het ook om de islam ja. Gek he! Ongelooflijk.

Ja, vertel maar dat in alle andere culturen vrouwen onderdrukt worden, dat Amerikaanse christenextremisten ook erg zijn, etc etc. Kom maar met je verkapte morele superioriteitsgevoelens en valse argumenten en karaktermoorden tegen de rechtse users, die ik ondertussen van de meeste modjes wel gewoon ben. Siert jullie echt . Koop ik helemaal niets voor. Gelukkig zijn er ook mensen die de ogen wel open hebben. Zelfs sommige moslims hebben het licht gezien. Maar ben benieuwd of die ooit door de linkse media voor een interview gevraagd worden, laat staan gequote hier.

Oh ja, en dan zijn de criticasters opeens de intolerante racistische kwaaie geesten .
Nee, het is gewoon gespeelde verontwaardiging. Het ene moment zijn moslimvrouwen een stel onderontwikkelde theedoeken die een enkeltje verwegistan moeten krijgen en het andere moment zijn het zielige wezens die uit de klauwen van hun onderdrukkende mannen moeten worden gered.

Dat is al hypocriet, daar hoef ik niks aan "valse argumenten en karaktermoorden" tegenaan te gooien.

Submission is voor sommigen een stok om mee te slaan. Nou prima, maar ga dan niet voorwenden of je gekomen bent om het onrecht in de wereld weg te nemen want die rol is al vergeven.
pi_23814524
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 02:14 schreef Cheese het volgende:

Ooit de inhoud van de blijf-van-mijn-lijf-huizen gezien?
Nee, en jij ook niet gezien deze niet zomaar toegankelijk zijn en zich op geheime locaties bevinden.

Ik zie overal mensen schreeuwen dat 60 en soms zelfs 80% van de vrouwen aldaar moslima's zouden zijn, maar hebben die mensen dat zelf waargenomen of van de een of ander Fortuynistisch/AHA forum geplukt?

Vergeet overigens niet dat allochtone vrouwen niet een breed netwerk tot opvang hebben zoals autochtone vrouwen.

Ik heb tot op heden nergens cijfers gezien waaruit blijkt dat moslims hun vrouw relatief vaker mishandelen dan wie dan ook, ik heb wel wat officiële onderzoeksresultaten mbt huiselijk geweld voor je:
quote:
Het ministerie van Justitie heeft een kwantitatief onderzoek uit laten voeren naar huiselijk geweld in autochtone kring. Om inzicht te krijgen in de totale aard en omvang van huiselijk geweld is (na een haalbaarheidsstudie in 2000) besloten dit onderzoek qua opzet te herhalen, maar dan gericht op allochtonen. Uit dit onderzoek blijkt dat 1 op de 4 van de 849 respondenten slachtoffer is (of is geweest) van huiselijk geweld. Uit het onderzoek onder autochtonen uit ’97 bleek dat ruim 40 % van de Nederlanders ooit slachtoffer is geweest. Gezien de aanwijzingen voor geringe bespreekbaarheid van het onderwerp trekken de onderzoekers de conclusie dat de cijfers in het onderzoek een ondergrens zijn. De exacte omvang van het huiselijk geweld is hierdoor niet vast te stellen. Overigens verschilt de mate waarin melding wordt gemaakt van huiselijk geweld voor de verschillende onderzochte groepen. Antillianen en Surinamers rapporteren meer huiselijk geweld dan Marokkanen en Turken.
Bron: ministerie van justitie.

Afgaande op dit onderzoek (dat niet afkomstig is van een of ander rechts forum) zouden autochtone vrouwen zelfs vaker mishandeld (2 op 5) worden dan allochtone vrouwen(1 op 4), en zou huiselijk geweld bij Turken en Marokkanen zelfs het minst voorkomen (afgaande op de rapportages).

Hierbij de resultaten van het ministerie van justitie mbt het onderzoek onder autochtonen:
quote:
Slachtofferschap van huiselijk geweld
-45% van de Nederlandse bevolking is zelf ooit slachtoffer geworden van niet-incidenteel huiselijk geweld.
-11% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat lichamelijk letsel ten gevolge heeft gehad.
-30% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat noemenswaardige gevolgen heeft gehad zoals een scheiding, angstgevoelens, neerslachtigheid, eetproblemen of problemen met relaties en/of intimiteit. 21% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat langer dan vijf jaar duurde.
-27% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld waarbij de voorvallen wekelijks of dagelijks voorkwamen.

Geestelijke, lichamelijke en seksuele vormen van huiselijk geweld komen vaak samen voor in één complex van huiselijk geweld.
Tweederde van de Nederlanders kent iemand (of denkt iemand te kennen) die slachtoffer is (geweest) van huiselijk geweld.
bron: ministerie van justitie. ( http://www.ministerievanj(...)slachtofferschap.htm http://www.ministerievanj(...)der_allochtonen.htm)

[ Bericht 2% gewijzigd door Cosma-Shiva op 07-12-2004 04:00:25 ]
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  dinsdag 7 december 2004 @ 07:31:59 #33
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23814950
Hirsi Ali snapt het gewoon niet.

Ten eerste wil ik even melden dat dit onderwerp al vaker ter sprake is geweest. Maar desondanks vind ik dat we er wel tijd aan moeten besteden, want we hebben er ten slotte allemaal mee te kneken vandaag de dag. Het is de laatste tijd een soort van trend om van alle leed van de wereld de schuld te geven aan de religies, dit concept is wel modieus, maar heeft geen enkele onderbouwing. Het zijn de mensen ZELF die de problemen veroorzaken, en die zeggen dan dat ze dat in naam van hun geloof doen, terwijl hun religie dat niet eens voorschrijft. Even een voorbeeld concept:

Als ik heel nederland zou terroriseren en ik pleeg een aanslag op het Nationale Nederlanden gebouw en vermoordt daarbij 63.000 mensen, vervolgens zeg ik: Ik doe het in naam van Paul Witteman! Is Paul Witteman hier dan aan schuldig!??? Het antwoord op dit concept is NEE! Ik ben dan zelf schuldig. Paul Witteman is hier dus te vergelijken met religie, het gebeurd in naam van, maar niet in OPDRACHT van, dus wat mij betreft is dit onzin.

Elke religie (met uitzondering van de Israeliërs) is voor gelijkheid en vrede en broederschap, geen enkel geloof schrijft zomaar doden en oorlogen voor etc. De schuld van dit alles ligt dus toch bij de mensen.

Laat Hirsi Ali dit maar eens goed lezen !

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 7 december 2004 @ 07:39:40 #34
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23814979
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 07:31 schreef BansheeBoy het volgende:

......
Een wollige variant van "Maar dat mag niet van de islam "

Hey BSB, vertel het tegen je mede bewonderaars van het sprookjesboek
  dinsdag 7 december 2004 @ 07:47:29 #35
13462 BansheeBoy
pi_23814994
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 07:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Een wollige variant van "Maar dat mag niet van de islam "
Ja klopt
quote:
Hey BSB, vertel het tegen je mede bewonderaars van het sprookjesboek
Waarom je me nu wegwuift is me toch echt een raadsel ! Waarom kun je niet gewoon netjes discussieren zoals ik dat al jaren doe zonder dat troll gedrag !

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 7 december 2004 @ 08:03:40 #36
6484 ExTec
pi_23815062
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 07:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom je me nu wegwuift is me toch echt een raadsel ! Waarom kun je niet gewoon netjes discussieren zoals ik dat al jaren doe zonder dat troll gedrag !
Omdat het een loze opmerking is.

Net zoals de islamieten die in de gevangenis op hoge toon halal eten eisen.

"Dat soort voedsel mag ik niet van de islam!"

"Van de islam mocht je ook geen misdadiger zijn, had je ook scheit aan."
pi_23815163
Submission 1 had een statement, maar hysterical Ali doet dit alleen maar om te proveceren. Anders had ze ook wel het lef om gewoon naar de 2e kamer te komen...

Als je iets doet, doe het dan goed. Anders doe het niet. Sissie!
Demon to some, angel to others
  dinsdag 7 december 2004 @ 09:05:32 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23815525
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 02:14 schreef Cheese het volgende:

[..]

Je was mijn eigen argumenten alweer voor .

Ooit de inhoud van de blijf-van-mijn-lijf-huizen gezien? Dan lijkt me de doelgroep voor de mishandeling geheel duidelijk, maar ja, ontkenning en afwending en relativering, dat zit zo diep in deze over-tolerante cultuur gebakken . Problemen aanpakken, ho maar.

Evenredig

Daar zit maar een klein deel moslima's in hoor (relatief iets meer maar toch), de rest is anders allochtoon of gewoon autochtoon, maar de Islam is de enige foute stroming qua vrouwenmishandeling...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23816190
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:40 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Wat makt het uit (daar valt over te discussieren trouwens). Het gaat erom dat de film door veel mensen gezien wordt. Hoe meer hoe beter en dat is dus wat er op dit moment gebeurt. Alleen maar positief dus. Het is niet een film om de film... het is een film om de boodschap! En na ook nog Sub2 en Sub3 zal dat nog meer blijven hangen!
Wat is de boodschap dan die blijft hangen?

Koranteksten op blote vrouwen als je het mij vraagt. Dat was toch niet de inzet.
  dinsdag 7 december 2004 @ 10:13:14 #40
6484 ExTec
pi_23816235
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 10:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is de boodschap dan die blijft hangen?

Koranteksten op blote vrouwen als je het mij vraagt. Dat was toch niet de inzet.
Gelukkig 'vragen' we het jou niet

Want SCH z'n oplossing voor allerhande problematiek:

"Oogjes dicht, en snaveltjes toe, dan komt alles goed..."

En de kern van het hele gebeuren is bij de meesten dat'ie er zich binnen de islam vrouwonvriendelijkheid manifesteert.

Dat is voor iedereen duidelijk.

Behalve voor SCH dan

Die vind het interresanter om over 'naakt' te zeuren.

Over die vrouwonvriendelijkheid, heeft'ie te niet, want niet interresant.
pi_23816260
Ga nou even in op mijn vraag in plaats van zo persoonlijk te worden.
  dinsdag 7 december 2004 @ 10:16:50 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23816289
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 10:13 schreef ExTec het volgende:
teken van zwakte jong... normaal discussieren zit er niet in he?
  dinsdag 7 december 2004 @ 10:26:30 #43
6484 ExTec
pi_23816429
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 10:14 schreef SCH het volgende:
Ga nou even in op mijn vraag in plaats van zo persoonlijk te worden.
Ga jij ens in op waar het echt om gaat.

Namelijk, die ingebakken vrouwonvriendelijkheid.

Maar nee, van jou krijgen we nog wel 1000en postjes die als strekking niet meer hebben als:

"Maar de manier waarop het gezegd word "

Met geen woord heb je het over een structurele oplossing.
  dinsdag 7 december 2004 @ 10:32:10 #44
6484 ExTec
pi_23816517
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 10:16 schreef Re het volgende:

[..]

teken van zwakte jong... normaal discussieren zit er niet in he?
Uh huh.

Je bedoeld in de trant van 'HA laat zich denigrerend uit over moslims omdat ze zich associeert met TvG'

Dat soort zwakte?
  dinsdag 7 december 2004 @ 10:37:46 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23816596
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 10:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Uh huh.

Je bedoeld in de trant van 'HA laat zich denigrerend uit over moslims omdat ze zich associeert met TvG'

Dat soort zwakte?
nee, je manier van denigrerende superoriteits discussieren nodigt nou niet direct uit om je serieus te nemen.
  dinsdag 7 december 2004 @ 10:40:32 #46
13462 BansheeBoy
pi_23816639
Er zijn er hier een aantal waarvoor het woordje dom is uitgevonden. Al zouden alle terroristen in de wereld vandaag stoppen met hun activiteiten, dan nog hebben ze al gewonnen. Wat zij willen is angst zaaien, en of iedereen angstig is ! Wijlen Theo van G. is al dood, Hirs Ali is (mond)dood Die gasten hebben allang bereikt wat ze willen. Vanaf nu kunnen ze alleen nog maar meer winnen, van verliezen kan geen sprake meer zijn getuige de massahysterie die vandaag de dag heerst in het Westen

pi_23816641
quote:
de cijfers zijn alles behalve evenredig
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 7 december 2004 @ 10:43:20 #48
3542 Gia
User under construction
pi_23816675
quote:
Gaat dat over alleen autochtone Nederlanders of over alle Nederlanders?
  dinsdag 7 december 2004 @ 10:45:30 #49
6484 ExTec
pi_23816716
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 10:37 schreef Re het volgende:

[..]

nee, je manier van denigrerende superoriteits discussieren nodigt nou niet direct uit om je serieus te nemen.
Natuurlijk, nu hebben we het over mijn manier van discuzeuren.

Want da's interresanter dan waarom HA zich denigrerend uit zou laten over moslima's enkel en alleen omdat ze zich inliet met TvG, right?
pi_23816789
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 07:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Hirsi Ali snapt het gewoon niet.

Ten eerste wil ik even melden dat dit onderwerp al vaker ter sprake is geweest. Maar desondanks vind ik dat we er wel tijd aan moeten besteden, want we hebben er ten slotte allemaal mee te kneken vandaag de dag. Het is de laatste tijd een soort van trend om van alle leed van de wereld de schuld te geven aan de religies, dit concept is wel modieus, maar heeft geen enkele onderbouwing. Het zijn de mensen ZELF die de problemen veroorzaken, en die zeggen dan dat ze dat in naam van hun geloof doen, terwijl hun religie dat niet eens voorschrijft. Even een voorbeeld concept:
gezien de ENORME hoeveelheid moslims die het allemaal doen in naam van de islam, en het feit dat ze zich beroepen op islam texten. zie je het dus HELEMAAL fout
quote:
Als ik heel nederland zou terroriseren en ik pleeg een aanslag op het Nationale Nederlanden gebouw en vermoordt daarbij 63.000 mensen, vervolgens zeg ik: Ik doe het in naam van Paul Witteman! Is Paul Witteman hier dan aan schuldig!??? Het antwoord op dit concept is NEE! Ik ben dan zelf schuldig. Paul Witteman is hier dus te vergelijken met religie, het gebeurd in naam van, maar niet in OPDRACHT van, dus wat mij betreft is dit onzin.
deze vergelijking slaat werkelijk nergens op, paul witteman heeft geen religie met ruim een miljard volgelingen. paul witteman heeft geen heilige texten die oorlog, terrorisme en vrouwen mishandeling veroorzaakt.
quote:
Elke religie (met uitzondering van de Israeliërs) is voor gelijkheid en vrede en broederschap, geen enkel geloof schrijft zomaar doden en oorlogen voor etc. De schuld van dit alles ligt dus toch bij de mensen.
elke religie behalve de israeliers ??? ben je helemaal van de pot gepleurt ofzo ??? het hele middenoosten is een puinhoop en de oorzaak is religie. of je dat nou leuk vind of niet
quote:
Laat Hirsi Ali dit maar eens goed lezen !

ik denk dat jij het eens goed moet lezen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')