Nee dat is niet zo, er is en probleem (vrouwenonderdrukking) al speelt dat meer in landen als bv Saudi Arabië.quote:Op dinsdag 7 december 2004 01:44 schreef scanman01 het volgende:
Het lijkt wel alsof je het niet goed kunt hebben of niet de moeite waard vind ofzo. Is dat zo?
Mishandeling van vrouwen in het algemeen moet uiteraard aan de kaak gesteld worden (niet alleen die van moslima's), gezien in ons land vrouwen van allochtone en autochtone komaf mishandeld worden.quote:Natuurlijk is het waar wat je zegt, maar dat maakt mishandeling van vrouwen in het algemeen en moslimvrouwen in het bijzonder niet iets wat dan maar genegeerd moet worden ofzo. Dit gebeurt ook in ons land en daarom is er toch iets "makkelijker" iets aan te doen.
Je kunt die *kuch* (quote:Op dinsdag 7 december 2004 01:48 schreef NorthernStar het volgende:
Iemand die ergens tegen strijdt zal het vaak doen voorwenden alsof hij ergens voor strijdt.
Ergens voor strijden is nobel, ergens tegen strijden wordt vaak als zielig gezien.
Dus het gaat ons niet om de islam, maar we komen op voor de *kuch* onderdrukte vrouwen.
Je was mijn eigen argumenten alweer voorquote:
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 7 december 2004 01:59 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Laat dan iig de verontwaardiging aangaande beide problemen evenredig zijn.
Ik denk dat de intolerantie jegens buitenlanders hier minstens zo groot is als de intolerantie van die cultuur ... zo niet veel groter! Daar ben ik tegen en wij hebben met z'n allen toegestaan dat die zo enorm kon groeien!quote:Op dinsdag 7 december 2004 02:10 schreef Cheese het volgende:
Ik ben ergens TEGEN, ik durf het te zeggen, en dat zijn de misstanden die samengaan met de traditionele islam die wij ons hier hebben laten groeien. Ik ben TEGEN de intolerantie van die cultuur.
Nee, het is gewoon gespeelde verontwaardiging. Het ene moment zijn moslimvrouwen een stel onderontwikkelde theedoeken die een enkeltje verwegistan moeten krijgen en het andere moment zijn het zielige wezens die uit de klauwen van hun onderdrukkende mannen moeten worden gered.quote:Op dinsdag 7 december 2004 02:10 schreef Cheese het volgende:
[..]
Je kunt die *kuch* () onderdrukte vrouwen en de islam niet los van elkaar zien. En dus gaat het ook om de islam ja. Gek he! Ongelooflijk.
Ja, vertel maar dat in alle andere culturen vrouwen onderdrukt worden, dat Amerikaanse christenextremisten ook erg zijn, etc etc. Kom maar met je verkapte morele superioriteitsgevoelens en valse argumenten en karaktermoorden tegen de rechtse users, die ik ondertussen van de meeste modjes wel gewoon ben. Siert jullie echt. Koop ik helemaal niets voor. Gelukkig zijn er ook mensen die de ogen wel open hebben. Zelfs sommige moslims hebben het licht gezien. Maar ben benieuwd of die ooit door de linkse media voor een interview gevraagd worden, laat staan gequote hier.
Ik ben ergens TEGEN, ik durf het te zeggen, en dat zijn de misstanden die samengaan met de traditionele islam die wij ons hier hebben laten groeien. Ik ben TEGEN de intolerantie van die cultuur.
Oh ja, en dan zijn de criticasters opeens de intolerante racistische kwaaie geesten.
Nee, en jij ook niet gezien deze niet zomaar toegankelijk zijn en zich op geheime locaties bevinden.quote:Op dinsdag 7 december 2004 02:14 schreef Cheese het volgende:
Ooit de inhoud van de blijf-van-mijn-lijf-huizen gezien?
Bron: ministerie van justitie.quote:Het ministerie van Justitie heeft een kwantitatief onderzoek uit laten voeren naar huiselijk geweld in autochtone kring. Om inzicht te krijgen in de totale aard en omvang van huiselijk geweld is (na een haalbaarheidsstudie in 2000) besloten dit onderzoek qua opzet te herhalen, maar dan gericht op allochtonen. Uit dit onderzoek blijkt dat 1 op de 4 van de 849 respondenten slachtoffer is (of is geweest) van huiselijk geweld. Uit het onderzoek onder autochtonen uit ’97 bleek dat ruim 40 % van de Nederlanders ooit slachtoffer is geweest. Gezien de aanwijzingen voor geringe bespreekbaarheid van het onderwerp trekken de onderzoekers de conclusie dat de cijfers in het onderzoek een ondergrens zijn. De exacte omvang van het huiselijk geweld is hierdoor niet vast te stellen. Overigens verschilt de mate waarin melding wordt gemaakt van huiselijk geweld voor de verschillende onderzochte groepen. Antillianen en Surinamers rapporteren meer huiselijk geweld dan Marokkanen en Turken.
bron: ministerie van justitie. ( http://www.ministerievanj(...)slachtofferschap.htm http://www.ministerievanj(...)der_allochtonen.htm)quote:Slachtofferschap van huiselijk geweld
-45% van de Nederlandse bevolking is zelf ooit slachtoffer geworden van niet-incidenteel huiselijk geweld.
-11% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat lichamelijk letsel ten gevolge heeft gehad.
-30% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat noemenswaardige gevolgen heeft gehad zoals een scheiding, angstgevoelens, neerslachtigheid, eetproblemen of problemen met relaties en/of intimiteit. 21% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat langer dan vijf jaar duurde.
-27% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld waarbij de voorvallen wekelijks of dagelijks voorkwamen.
Geestelijke, lichamelijke en seksuele vormen van huiselijk geweld komen vaak samen voor in één complex van huiselijk geweld.
Tweederde van de Nederlanders kent iemand (of denkt iemand te kennen) die slachtoffer is (geweest) van huiselijk geweld.
Een wollige variant van "Maar dat mag niet van de islamquote:
Ja kloptquote:Op dinsdag 7 december 2004 07:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een wollige variant van "Maar dat mag niet van de islam"
Waarom je me nu wegwuift is me toch echt een raadsel ! Waarom kun je niet gewoon netjes discussieren zoals ik dat al jaren doe zonder dat troll gedrag !quote:Hey BSB, vertel het tegen je mede bewonderaars van het sprookjesboek
Omdat het een loze opmerking is.quote:Op dinsdag 7 december 2004 07:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom je me nu wegwuift is me toch echt een raadsel ! Waarom kun je niet gewoon netjes discussieren zoals ik dat al jaren doe zonder dat troll gedrag !
Daar zit maar een klein deel moslima's in hoor (relatief iets meer maar toch), de rest is anders allochtoon of gewoon autochtoon, maar de Islam is de enige foute stroming qua vrouwenmishandeling...quote:Op dinsdag 7 december 2004 02:14 schreef Cheese het volgende:
[..]
Je was mijn eigen argumenten alweer voor.
Ooit de inhoud van de blijf-van-mijn-lijf-huizen gezien? Dan lijkt me de doelgroep voor de mishandeling geheel duidelijk, maar ja, ontkenning en afwending en relativering, dat zit zo diep in deze over-tolerante cultuur gebakken. Problemen aanpakken, ho maar.
Evenredig
Wat is de boodschap dan die blijft hangen?quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:40 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wat makt het uit (daar valt over te discussieren trouwens). Het gaat erom dat de film door veel mensen gezien wordt. Hoe meer hoe beter en dat is dus wat er op dit moment gebeurt. Alleen maar positief dus. Het is niet een film om de film... het is een film om de boodschap! En na ook nog Sub2 en Sub3 zal dat nog meer blijven hangen!
Gelukkig 'vragen' we het jou nietquote:Op dinsdag 7 december 2004 10:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is de boodschap dan die blijft hangen?
Koranteksten op blote vrouwen als je het mij vraagt. Dat was toch niet de inzet.
teken van zwakte jong... normaal discussieren zit er niet in he?quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:13 schreef ExTec het volgende:
Ga jij ens in op waar het echt om gaat.quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:14 schreef SCH het volgende:
Ga nou even in op mijn vraag in plaats van zo persoonlijk te worden.
Uh huh.quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:16 schreef Re het volgende:
[..]
teken van zwakte jong... normaal discussieren zit er niet in he?
nee, je manier van denigrerende superoriteits discussieren nodigt nou niet direct uit om je serieus te nemen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh.
Je bedoeld in de trant van 'HA laat zich denigrerend uit over moslims omdat ze zich associeert met TvG'![]()
Dat soort zwakte?
de cijfers zijn alles behalve evenredigquote:Op dinsdag 7 december 2004 01:59 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Laat dan iig de verontwaardiging aangaande beide problemen evenredig zijn.
Gaat dat over alleen autochtone Nederlanders of over alle Nederlanders?quote:Op dinsdag 7 december 2004 03:48 schreef Cosma-Shiva het volgende:
bron: ministerie van justitie. ( http://www.ministerievanj(...)slachtofferschap.htm http://www.ministerievanj(...)der_allochtonen.htm)
Natuurlijk, nu hebben we het over mijn manier van discuzeuren.quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:37 schreef Re het volgende:
[..]
nee, je manier van denigrerende superoriteits discussieren nodigt nou niet direct uit om je serieus te nemen.![]()
gezien de ENORME hoeveelheid moslims die het allemaal doen in naam van de islam, en het feit dat ze zich beroepen op islam texten. zie je het dus HELEMAAL foutquote:Op dinsdag 7 december 2004 07:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Hirsi Ali snapt het gewoon niet.
Ten eerste wil ik even melden dat dit onderwerp al vaker ter sprake is geweest. Maar desondanks vind ik dat we er wel tijd aan moeten besteden, want we hebben er ten slotte allemaal mee te kneken vandaag de dag. Het is de laatste tijd een soort van trend om van alle leed van de wereld de schuld te geven aan de religies, dit concept is wel modieus, maar heeft geen enkele onderbouwing. Het zijn de mensen ZELF die de problemen veroorzaken, en die zeggen dan dat ze dat in naam van hun geloof doen, terwijl hun religie dat niet eens voorschrijft. Even een voorbeeld concept:
deze vergelijking slaat werkelijk nergens op, paul witteman heeft geen religie met ruim een miljard volgelingen. paul witteman heeft geen heilige texten die oorlog, terrorisme en vrouwen mishandeling veroorzaakt.quote:Als ik heel nederland zou terroriseren en ik pleeg een aanslag op het Nationale Nederlanden gebouw en vermoordt daarbij 63.000 mensen, vervolgens zeg ik: Ik doe het in naam van Paul Witteman! Is Paul Witteman hier dan aan schuldig!??? Het antwoord op dit concept is NEE! Ik ben dan zelf schuldig. Paul Witteman is hier dus te vergelijken met religie, het gebeurd in naam van, maar niet in OPDRACHT van, dus wat mij betreft is dit onzin.
elke religie behalve de israeliers ??? ben je helemaal van de pot gepleurt ofzo ??? het hele middenoosten is een puinhoop en de oorzaak is religie. of je dat nou leuk vind of nietquote:Elke religie (met uitzondering van de Israeliërs) is voor gelijkheid en vrede en broederschap, geen enkel geloof schrijft zomaar doden en oorlogen voor etc. De schuld van dit alles ligt dus toch bij de mensen.
ik denk dat jij het eens goed moet lezenquote:Laat Hirsi Ali dit maar eens goed lezen !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |