abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23826028
quote:
Op woensdag 8 december 2004 02:33 schreef zoalshetis het volgende:

dit lijkt me nou niet het toonbeeld van een bevolking die schaamt om te zeggen wat er mis is gegaan in hun leven. wat denk je zelf?
Je zou zeggen van niet, desondanks denk ik niet dat een ieder het van de daken schreeuwt indien zij/hij mishandeld wordt, een zeker percentage zal 'de vuile was' niet buiten willen hangen, dus mogelijk ligt het percentage bij autochtonen zelfs nog iets hoger als de huidige reeds schrikbarende cijfers.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  woensdag 8 december 2004 @ 02:39:55 #182
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23826047
quote:
Op woensdag 8 december 2004 02:36 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Je zou zeggen van niet, desondanks denk ik niet dat een ieder het van de daken schreeuwt indien zij/hij mishandeld wordt, een zeker percentage zal 'de vuile was' niet buiten willen hangen, dus mogelijk ligt het percentage bij autochtonen zelfs nog iets hoger als de huidige reeds schrikbarende cijfers.
ik denk dat het met een gedegen onderzoek, wat wel mogelijk is onder mondige, geëmancipeerde autochtonen, wel mee zal vallen. ik denk dat het jou wel zal tegenvallen hoe groot het aantal is onder de allochtone bevolkingsgroep. helaas is dit zelfs met gedegen onderzoek ivm schaamte en angst niet mogelijk, zoals de onderzoekers reeds aangaven. de tijd en emancipatie die met die tijd zal groeien zal het je allemaal duidelijk maken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23827483
quote:
Op woensdag 8 december 2004 00:09 schreef evert het volgende:

[..]

dus je gaat voorbij aan het feit dat van links naar rechts is geconstateerd dat de integratie is mislukt.

prima, dan heeft discussie ook geen zin meer.
Nee, als je de officiele informatie daarover neit serieus neemt, de commissie Blok voor gek verklaard en de werkelijkheid recudeert tot simpele one-liners, dan heeft discussie niet zoveel zin.
pi_23829198
quote:
Op woensdag 8 december 2004 02:36 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

daar geloof ik niks van lees de linker kolom maar eens onderaan staat het vrij duidelijk, los daarvan is dat ook veel aannemelijker gezien de huidige cijfers.

When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23829595
In tegenstelling tot mensen zijn dieren niet beestachtig. Jahweh = God = Allah: " Hun geklaag stijgt op tot voor mijn rechterstoel."
iedere engel heeft een duivelse kant.
  woensdag 8 december 2004 @ 12:08:59 #186
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23829779
Het lijkt mij ook zeer voor de hand liggend dat véél meer mishandelde allochtone vrouwen geen aangifte doen. Die vrouwen zijn vaak sowieso al een stuk minder mondig dan autochtone vrouwen, dus zullen ze ook zeker niet zo snel om hulp vragen of naar een blijf-van-mijn-lijf huis stappen. Dat er ondanks dat toch veel Marokkaanse en andere allochtone vrouwen zitten, is beangstigend en maakt mijn idee dat Submission een project is dat hard nodig is alleen maar sterker.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23834186
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:08 schreef scanman01 het volgende:
Het lijkt mij ook zeer voor de hand liggend dat véél meer mishandelde allochtone vrouwen geen aangifte doen. Die vrouwen zijn vaak sowieso al een stuk minder mondig dan autochtone vrouwen, dus zullen ze ook zeker niet zo snel om hulp vragen of naar een blijf-van-mijn-lijf huis stappen. Dat er ondanks dat toch veel Marokkaanse en andere allochtone vrouwen zitten, is beangstigend en maakt mijn idee dat Submission een project is dat hard nodig is alleen maar sterker.
Voor zover hier nog geen sprake van is: Rijkssubsidie dunkt me een statement te zijn.
  woensdag 8 december 2004 @ 21:00:00 #188
92279 N.icka
Windforce 11
pi_23840433
Zo op ned 1 een programma over Ayaan
pi_23840773
Ik heb net een Nova en een Netwerk reportage gezien over Loubna Méliane. Een vrouw die een rijzende ster is in Frankrijk, omdat zij als één van de eerste de dagelijkse problemen van een meisje uit een Marokkaanse immigranten familie durft te omschrijven. Een vrouw die stad en land afreist om haar levensverhaal als boodschap te vertellen in Franse achterstandswijken. Het boek Vivre Libre van haar is een openbaring, een shock van herkenning voor velen. Sinds het verschijnen van het boek is zij voor veel moslima's hun held. Waarom lukt het deze vrouw dus wel dat moslima's naar haar luisteren, dat ze haar boek gesigneerd willen hebben, dat ze naar haar bijeenkomsten komen om te discussiëren, dat ze de straat opgaan om te protesteren tegen de onderdrukking??

Ik vind het maar in schril contrast staan als je het zo vergelijkt met Hirsi Ali. Ik denk dat het komt doordat Loubna Méliane gewoon haar verhaal vertelt zonder een provocerende toon aan te slaan. Bij Hirsi Ali voert de manier waarop de boodschap wordt gebracht de boventoon en niet echt de boodschap zelf. Dat lijkt ze zelf ook als uitgangspunt te hebben want de dag voor het uitzenden van Submission riep ze in het NRC al: "De hele moslimwereld zal over me heen vallen". Eigenlijk zou het niet om haar en de manier waarop de boodschap wordt gebracht moeten gaan, maar om de vrouwen waar zij zegt voor op te komen. Het is dus de kunst om een bepaald evenwicht in de boodschap te brengen. Misschien lukt Hirsi Ali dat ook wel met Submission deel 2. Ze keert eind januari na het kerstreces weer terug naar de Kamer. (Telegraaf)
  woensdag 8 december 2004 @ 21:38:36 #190
92279 N.icka
Windforce 11
pi_23841437
Ayaan : wat een ongelooflijke sterke strijdbare vrouw : diep respect heb ik voor haar
  woensdag 8 december 2004 @ 21:42:45 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23841565
mooie docu n.icka. sterkt mij in de gedachte dat aha op de lange termijn vruchten gaat afwerpen (ook, helaas moet ik zo denken, na haar voortijdige dood). maar ook wat schatje en re zeiden is de manier waarop misschien niet voor haar eigen gemoedsrust, de meest ideale manier om de doelgroep te bereiken. ik vraag me alleen af welke dan wel. een gedogmatiseerde, geïndoctrineerde doelgroep kan je volgens mij toch het best bereiken door ze op confronteerende manier te wijzen op hun tekortkomingen. geduld is een schone zaak, maar vergt soms teveel slachtoffers gedurende het langzame traject.
  woensdag 8 december 2004 @ 21:51:49 #192
92279 N.icka
Windforce 11
pi_23841801
Ik kan het wel begrijpen dat ze zo is geworden , alles wat je wordt aangedaan uit de naam van een godsdienst. Als vrouw zijnde ben ik zo blij dat ik hier ben geboren , de weg van emancipatie hoef ik niet meer af te leggen , onze omas en moeders hebben dat al voor mij gedaan , ik kom wat dat betreft in een gespreid bedje op de wereld.

Ik weet ook niet of de manier waarop ze voor haar levensdoel strijdt de juiste is , maar wie ben ik om daar over te oordelen???
  woensdag 8 december 2004 @ 22:15:17 #193
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23842538
Ik kan alleen maar respect opbrengen voor Ayaan Hirsi Ali, ze is zo wendbaar en strijdbaar. Ze laat zich ten minste niet wegzetten door de linkse kliek

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 8 december 2004 @ 22:42:27 #194
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23843451
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:42 schreef zoalshetis het volgende:
mooie docu n.icka. sterkt mij in de gedachte dat aha op de lange termijn vruchten gaat afwerpen (ook, helaas moet ik zo denken, na haar voortijdige dood). maar ook wat schatje en re zeiden is de manier waarop misschien niet voor haar eigen gemoedsrust, de meest ideale manier om de doelgroep te bereiken. ik vraag me alleen af welke dan wel. een gedogmatiseerde, geïndoctrineerde doelgroep kan je volgens mij toch het best bereiken door ze op confronteerende manier te wijzen op hun tekortkomingen. geduld is een schone zaak, maar vergt soms teveel slachtoffers gedurende het langzame traject.
zoals gezegd, confronterend mag best, de naakte waarheid, niet naakte lichamen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 8 december 2004 @ 22:54:17 #195
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23843788
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:42 schreef Re het volgende:

[..]

zoals gezegd, confronterend mag best, de naakte waarheid, niet naakte lichamen
het getormenteerde lichaam als symbool voor onderdrukking vind ik nou juist, als reclameman en humanist, een heel erg mooi idee. het hele concept is niet agressief, niet provocerend, maar juist subtiel en oh zo duidelijk. helaas wordt de koran nog steeds gelezen als de directe woorden van allah (god zij met hem) en niet als een mens dat kon schrijven noch lezen en dit gedaan heeft door middel van groupies. dat is een beetje een bummer in deze tijd. extremisme zie ik dan ook als stuiptrekking, niet als waarheid.
  woensdag 8 december 2004 @ 22:57:34 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23843866
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik kan alleen maar respect opbrengen voor Ayaan Hirsi Ali, ze is zo wendbaar en strijdbaar. Ze laat zich ten minste niet wegzetten door de linkse kliek

woensdag 8 december 2004 @ 23:21:56 #197
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23844525
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:

weer geestverruimende middelen gebruikt?
wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 8 december 2004 @ 23:31:49 #198
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23844803
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, als je de officiele informatie daarover neit serieus neemt, de commissie Blok voor gek verklaard en de werkelijkheid recudeert tot simpele one-liners, dan heeft discussie niet zoveel zin.
ik ken zeer weinig mensen die vinden dat de integratie gelukt is. Nu kan er wel een commissie Blok geweest zijn die dit beweerde maar ik ken geen politicus die voluit en volmondig onderschreven heeft. Het hele rapport ademt de sfeer van politieke correctheid. Immers, de overheid zou eens moeten erkennen dat hun beleid gefaald heeft....
  woensdag 8 december 2004 @ 23:34:19 #199
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23844869
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:13 schreef schatje het volgende:
Ik heb net een Nova en een Netwerk reportage gezien over Loubna Méliane. Een vrouw die een rijzende ster is in Frankrijk, omdat zij als één van de eerste de dagelijkse problemen van een meisje uit een Marokkaanse immigranten familie durft te omschrijven. Een vrouw die stad en land afreist om haar levensverhaal als boodschap te vertellen in Franse achterstandswijken. Het boek Vivre Libre van haar is een openbaring, een shock van herkenning voor velen. Sinds het verschijnen van het boek is zij voor veel moslima's hun held. Waarom lukt het deze vrouw dus wel dat moslima's naar haar luisteren, dat ze haar boek gesigneerd willen hebben, dat ze naar haar bijeenkomsten komen om te discussiëren, dat ze de straat opgaan om te protesteren tegen de onderdrukking??

Ik vind het maar in schril contrast staan als je het zo vergelijkt met Hirsi Ali. Ik denk dat het komt doordat Loubna Méliane gewoon haar verhaal vertelt zonder een provocerende toon aan te slaan. Bij Hirsi Ali voert de manier waarop de boodschap wordt gebracht de boventoon en niet echt de boodschap zelf. Dat lijkt ze zelf ook als uitgangspunt te hebben want de dag voor het uitzenden van Submission riep ze in het NRC al: "De hele moslimwereld zal over me heen vallen". Eigenlijk zou het niet om haar en de manier waarop de boodschap wordt gebracht moeten gaan, maar om de vrouwen waar zij zegt voor op te komen. Het is dus de kunst om een bepaald evenwicht in de boodschap te brengen. Misschien lukt Hirsi Ali dat ook wel met Submission deel 2. Ze keert eind januari na het kerstreces weer terug naar de Kamer. (Telegraaf)
deze vrouw is het levende bewijs van het feit dat er wel degelijk veel problemen zijn, iets dat veel posters hier steeds maar niet willen beamen. Was inderdaad indrukwekkende reportage.
pi_23848363
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 14:14 schreef evert het volgende:

[..]

is het uitsluitend voor moslimvrouwen bedoeld of als eyeopener voor de hele nederlandse samenleving? (en inmiddels ook ver daarbuiten)
Volmondig ja op je vraag. Moedige moslima beginnen zich kritisch op te stellen:

Kaboel [Afghanistan]: " Het meeste mannengedrag jegens vrouwen staat los van religie. Nergens staat in de koran [thora of bijbel] dat vrouwen geen deel mogen uitmaken van de samenleving."

Londen [Groot - Brittannië}: " Moslima hebben een hulplijn opgezet voor vrouwelijke slachtoffers van: gedwongen huwelijk, huiselijk geweld en andersoortige huwelijksproblemen

Jakarta [Indonesië]: Ook hier strijden moslima voor hun rechten.

Casablanca [Marokko]: " Submission drukt het onrecht uit dat vrouwen ervaren als ze blootstaan aan geweld. Interressant is dat de vrouw, ondanks alles, de kracht vindt zich tot Allah te wenden.
Onze samenleving accepteert dat echter niet. Haar vragen zijn verboden. Die koranteksten op het naakte vrouwenlichaam storen mij overigens niet."

New York [Verenigde Staten]: " Behandeling van [moslim]vrouwen is terug te voeren op: cultuur, demagogie, misogynie, armoede en boveal mannelijke angst voor vrouwenemancipatie.

Istanboel [Turkije]: Er is onlangs een strafwet aangenomen die discriminatie van vrouwen verbiedt.

Beiroet [Libanon]: " Voor de één zijn de korantektsten op het naakte vrouwenlichaam van grote schoonheid, voor de ander is het ketterij."

Nederland; " Zo schokkend is Submission niet. Het komt erop neer dat de familie het slachtoffer er op aankijkt. Ze zal het wel hebben uitgelokt."

Bron: Extra editie Wordt Vervolgd [Amnesty International]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')