Ik zit in mijn maag met een voor mij rare situatie. Zodanig zelfs, dat ik er een heuse kloon voor in het leven heb geroepen
![]()
Ik heb als single regelmatig eenmalige seks met iemand. Dat bevalt meestal prima. Al is het maar omdat ik erge moeite heb om me te binden, en ik eigenlijk ook zelden of nooit verliefd wordt. Een geslaagde relatie zit er voor mij dus niet echt in, dacht ik zo. Maar ja, een single vrouw heeft ook haar behoeftes, en ik hecht wel veel belang aan seks. Ik heb over belangstelling daarvoor gelukkig ook niet bepaald te klagen, dus ik kom wel aan mijn trekken
![]()
Zo ook onlangs. Om het niet te ingewikkeld te maken: Ik kwam een man tegen bij het uitgaan, we raakten aan de praat, ik zag hem ineens wel heel erg zitten, dat bleek op een gegeven moment wederzijds te zijn en we belandden met elkaar in bed. De volgende ochtend merkte ik dat hij echt erg leuk was, niet erg zelfverzekerd, maar wel aardig, attent (hij hielp me heel lief met een klein issuetje) en ik kon lekker met hem praten, over van alles en nog wat. Ik voelde me echt op mijn gemak bij hem, iets wat ik niet snel bij iemand heb. Meestal ben ik 's ochtends zo weer weg, maar dat was dit keer dus wel anders.
Nu merkte ik de afgelopen dagen ineens dat ik de hele tijd met hem in mijn hoofd zit. Zo erg zelfs, dat ik vrees dat verliefd ben. Ik snap gewoon niet hoe dat heeft kunnen gebeuren, ik word helemaal niet snel verliefd, laat staan na 1 nachtje seks! Daar vind ik mezelf echt veel te nuchter voor, het past gewoon niet bij mij. En hij is ook niet echt het type waar ik eigenlijk op val, niet met uiterlijk maar ook niet als persoon. Doorgaans val ik op het prototype foute man, niet op iemand die ik heel leuk en aardig vind!
Dus mijn vraag: is het niet raar, dat je na 1x seks verliefd op iemand wordt? Is het iets absurds wat ik beter kan negeren, of moet ik er 'iets' mee doen?
Normaal gesproken zou ik hier makkelijk zelf uit komen, maar ik snap nu helemaal niets mee van mezelf, en ik heb ook geen idee wat ik hiermee moet. Zal wel komen omdat ik verliefd ben, en dat ben ik niet gewend... mijn zelfstandige, volwassen ik is spontaan van de aardboden verdwenen.
Goed(bedoeld) advies is dus welkom!