ik heb voor een vriendin en ik een probeersel gemaakt van restantjes uit de vriezer en smaakte perfect.
twee schouderkarbo's on een honingmosterd marinade gezet, 2 uur laten marineren in de koelkast. dan een en heel hoge temperatuur gebakken in maiskiemolie met wat boter.
Die dingen uit de pan op een bord, dan een restantje hongaarse aardappelstoofschotel en een zakje gekookte en gehakte aardappels van appie in die pan. kruiden met peper, zout, thijm en dille (gedroogd beide) en vleesvocht van de karbo's gaar gebakken en dan effe laten stomen. Oh ja ik heb nog een paprika (een groene had ik over) gejulient erin gedaan...smakelijk
![]()
Dat in een kom, karbo's in dunne reepjes gesneden en bij de aardappelmix gedaan.
en met water en wat olie de aangebakken dingetjes uit de pan geschraapt en daar een mosterd suasje van gemaakt, met wat honing en suiker erbij.
En uiteindelijk was alles op en dus superlekker...
toetje was pannenkoek met macademia nut brittle ijs van hagen dasz met poedersuiker erover.
al met al een goed dineetje ,al zeg ik het zelf en lekker snel
![]()
ik was eigenlijk van plan om biefstukjes te roken met mesquite houtsnippers in me weberkogel, maar had geen kolen meer (snif snif)..nah ja komt nog wel.