is dit jouw zielige poging tot persiflage ... het werkt... het is idd zieligquote:Op maandag 6 december 2004 11:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik voel me niettemin beledigd door jou. Je bent in mijn ogen te ver gegaan.
Het zielige is dat er mensen zijn die het nog menen ook. Dat hebben (of hadden) Theo van Gogh en Hirsi Ali mogen ondervinden.quote:Op maandag 6 december 2004 11:38 schreef Re het volgende:
[..]
is dit jouw zielige poging tot persiflage ... het werkt... het is idd zielig
Okay, ik neem het mee!quote:Op maandag 6 december 2004 11:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik voel me niettemin beledigd door jou. Je bent in mijn ogen te ver gegaan.
en dat geloof je zelf??? daarom zit Hirshi Ali nu weet ik niet hoe lang ondergedokenquote:Op maandag 6 december 2004 11:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Je haalt twee onderwerpen door elkaar. Van de mensen die zich beledigd voelen door Submission zijn er maar enkele die vinden dat ze daarvoor gedood zou moeten worden.
Nee hoor, je mag je van mij gerust beledigd voelen wanneer je je zo voelt. Maar dat neemt niet weg dat het in sommige gevallen werkelijk nergens op slaat. Maar goed, emotie en logica gaan soms niet samen.quote:Op maandag 6 december 2004 11:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Je beledigd voelen is altijd zielig dus, als ik jouw bijdrages lees?
die zijn er inderdaad maar je geeft ze zoveel aandacht dat ze de algemene hetze die dat teweegbrengt alleen maar doet sterkenquote:Op maandag 6 december 2004 11:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Het zielige is dat er mensen zijn die het nog menen ook. Dat hebben (of hadden) Theo van Gogh en Hirsi Ali mogen ondervinden.
In welke zin doet het ze sterken? Mensen die bereid zijn zich aan te sluiten bij dit soort bewegingen sporen sowieso al niet.quote:Op maandag 6 december 2004 11:43 schreef Re het volgende:
[..]
die zijn er inderdaad maar je geeft ze zoveel aandacht dat ze de algemene hetze die dat teweegbrengt alleen maar doet sterken
mensen die constant tegen een onwillende muur oplopen zijn nou eenmaal bevattelijker, maar goed best off topicquote:Op maandag 6 december 2004 11:49 schreef nikk het volgende:
[..]
In welke zin doet het ze sterken? Mensen die bereid zijn zich aan te sluiten bij dit soort bewegingen sporen sowieso al niet.
Wat een onzin zeg. Als je voortdurend gedwarsboomd en buitengesloten wordt, dan word je vanzelf radicaler. Daarom zijn homo-activisten in de VS bv. een stuk fanatieker dan in Nederland.quote:Op maandag 6 december 2004 11:49 schreef nikk het volgende:
[..]
In welke zin doet het ze sterken? Mensen die bereid zijn zich aan te sluiten bij dit soort bewegingen sporen sowieso al niet.
ja domme mensen heb je ook onder niet moslimsquote:Op maandag 6 december 2004 12:00 schreef deedeetee het volgende:
Hoezo * het werkt niet * het werkt wél veel mensen realiseren zich nu pas dat er iets aan het ( wan ) gedrag van moslims gedaan moet worden.
Hoe zit het met homo-activisten in Iran?quote:Op maandag 6 december 2004 11:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Als je voortdurend gedwarsboomd en buitengesloten wordt, dan word je vanzelf radicaler. Daarom zijn homo-activisten in de VS bv. een stuk fanatieker dan in Nederland.
Die zijn ook een stuk fanatieker dan in Nederland, of die in Zimbabwe bijvoorbeeld, waar ik toevallig een tijd intensief contact mee heb gehad.quote:Op maandag 6 december 2004 12:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoe zit het met homo-activisten in Iran?
Wie zijn dat dan?quote:Op maandag 6 december 2004 12:20 schreef Cheese het volgende:
Er zijn dus mensen die vinden dat je niet meer mag provoceren?
Hoezo dom ? Wellicht kunnen die mensen zich gewoon zoveel slechtheid in een * godsdienst * en de belijders daarvan niet voorstellenquote:Op maandag 6 december 2004 12:01 schreef Re het volgende:
[..]
ja domme mensen heb je ook onder niet moslims
Jij bedenkt nu even ter plekke dat het een korte termijn poiging was om een snelle revolutie te starten? Waar haal je dat vandaan dan? Hirsi Ali komt niet voorniets met meerdere Submissions...quote:Op maandag 6 december 2004 11:56 schreef Re het volgende:
[..]
mensen die constant tegen een onwillende muur oplopen zijn nou eenmaal bevattelijker, maar goed best off topic
Submission is/was een korte termijn poging om een snelle "revolutie" te starten, dat het niet (direct) werkt lijkt me wel duidelijk
Jaja.quote:Op maandag 6 december 2004 12:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Die zijn ook een stuk fanatieker dan in Nederland,
Goed stuk Fayle, maar het doet me een aantal zaken afvragen, zeker icm een interview wat ik op BRT gister zag.quote:Op zondag 5 december 2004 16:12 schreef fayle het volgende:
Ik ben wel overtuigd van Hirsi Ali's goede bedoelingen. Geloof dat het lot van vrouwen in een ondergeschikte positie of onderdrukking haar echt aan het hart gaan.
Dat zij oprecht hun positie wil helpen veranderen.
De manier die ze gekozen heeft, levert haar echter niet op wat ze wil.
Haar confronterende manier van een punt maken, bereikt niet de mensen die ze wil steunen. Die keren zich van haar af.
Haar grootste fans zijn witte mannen, witte vrouwen van middelbare leeftijd (a la Van Aartsen en Ciska Dresselhuijs) en in bredere zin, mensen die een (latente) afkeer of vrees hebben van alles dat met Islam te maken heeft.
Dat is zonde.
In feite schiet H.A. compleet haar doel voorbij en bereikt ze zelfs het omgekeerde van wat ze wil.
Gematigde en fellere moslims keren zich in afgrijzen van haar af (of dat lichtgeraakt is, of onterecht is een andere zaak, maar het ís zo) zodat het debat níet op gang komt over de positie van vrouwen maar juist alleen maar draait om haar en haar manier van aanpak.
Overigens komt de vergelijking in me op van a. wedergeboren christenen die met alle felheid bestrijden wat ze niet goed vinden en b. anderzijds de juist afvalligen zoals ex-katholieken die met meer venijn afkeuren wat de RK kerk vindt dan wie ook.
H.A. heeft diezelfde felheid van iemand die ooit ín het keurslijf zat en daar nu vanaf is.
Even een historische overpeinzing voor tussendoor
Geen suggestie? Zoals jij het beschrijft zijn het vier vrouwen die hun verhaal vertellen. Dat had ik een veel beter idee gevonden. Maar ze heeft gekozen voor het beeld van het naakte lichaam met koranteksten erop. Mij best hoor, maar het was niet moeilijk te voorspellen dat de boodschap dan niet over zou komen.quote:Op maandag 6 december 2004 12:41 schreef scanman01 het volgende:
Daar komt nog bij dat er geen woord in Submission zit dat niet klopt of suggestie is. Het zijn gewoon voorbeelden van 4 vrouwen die het aan den lijve hebben meegemaakt. That's it.
Er zit een verschil in dat homo's gedwarsboomd worden bij het homo-zijn, door niet te kunne trouwen bijv en ander maatregelen.quote:Op maandag 6 december 2004 11:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Als je voortdurend gedwarsboomd en buitengesloten wordt, dan word je vanzelf radicaler. Daarom zijn homo-activisten in de VS bv. een stuk fanatieker dan in Nederland.
Vind je het erg als ik daar helemaal niks van geloof? Los daarvan vond ik je voorbeeld gewoon ongelukkig. Het zal best zo zijn dat de homo-activisten in de US of A een stuk fanatieker zijn. Maar dat zijn de wapen-fetisjisten, Christenen, hippies, pro-abortus/choice groepen, anti-abortus groepen, etc, etc, etc ook.quote:Op maandag 6 december 2004 12:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Die zijn ook een stuk fanatieker dan in Nederland, of die in Zimbabwe bijvoorbeeld, waar ik toevallig een tijd intensief contact mee heb gehad.
Tjongejonge, ben je tegenwoordig zo actief in de homobeweging dat je dit soort dingen met zekerheid weet te stellen? Ieder land kent zijn (al dan niet ondergrondse) homobeweging en de noodzaak (niet de mogelijkheid) van activiteit loopt altijd gelijk op met de mate van onderdrukking.quote:Op maandag 6 december 2004 12:37 schreef ExTec het volgende:
Nee, het correcte is "Er zijn bijna geen homo activisten in iran, want die zijn hun leven niet zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |