abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 december 2004 @ 11:38:06 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23795471
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik voel me niettemin beledigd door jou. Je bent in mijn ogen te ver gegaan.
is dit jouw zielige poging tot persiflage ... het werkt... het is idd zielig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23795498
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:38 schreef Re het volgende:

[..]

is dit jouw zielige poging tot persiflage ... het werkt... het is idd zielig
Het zielige is dat er mensen zijn die het nog menen ook. Dat hebben (of hadden) Theo van Gogh en Hirsi Ali mogen ondervinden.
pi_23795518
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik voel me niettemin beledigd door jou. Je bent in mijn ogen te ver gegaan.
Okay, ik neem het mee!
pi_23795527
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Zielige redenering, toch?
Je beledigd voelen is altijd zielig dus, als ik jouw bijdrages lees?
pi_23795534
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Je haalt twee onderwerpen door elkaar. Van de mensen die zich beledigd voelen door Submission zijn er maar enkele die vinden dat ze daarvoor gedood zou moeten worden.
en dat geloof je zelf??? daarom zit Hirshi Ali nu weet ik niet hoe lang ondergedoken er zijn er heel veel die haar willen doden omdat ze een probleem duidelijk zichtbaar heeft gemaakt.

het feit dat die moslims alles maar met geweld en terrorisme willen oplossen zegt mij helaas al genoeg! en als het niet in hun straatje past gooien ze het meteen op discriminatie of op belediging en tja dan moet je dood hé. bij voorkeur ritueel geslacht in het daglicht.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23795569
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Je beledigd voelen is altijd zielig dus, als ik jouw bijdrages lees?
Nee hoor, je mag je van mij gerust beledigd voelen wanneer je je zo voelt. Maar dat neemt niet weg dat het in sommige gevallen werkelijk nergens op slaat. Maar goed, emotie en logica gaan soms niet samen.
  maandag 6 december 2004 @ 11:43:06 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23795584
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Het zielige is dat er mensen zijn die het nog menen ook. Dat hebben (of hadden) Theo van Gogh en Hirsi Ali mogen ondervinden.
die zijn er inderdaad maar je geeft ze zoveel aandacht dat ze de algemene hetze die dat teweegbrengt alleen maar doet sterken
pi_23795696
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:43 schreef Re het volgende:

[..]

die zijn er inderdaad maar je geeft ze zoveel aandacht dat ze de algemene hetze die dat teweegbrengt alleen maar doet sterken
In welke zin doet het ze sterken? Mensen die bereid zijn zich aan te sluiten bij dit soort bewegingen sporen sowieso al niet.
  maandag 6 december 2004 @ 11:56:26 #84
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23795831
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:49 schreef nikk het volgende:

[..]

In welke zin doet het ze sterken? Mensen die bereid zijn zich aan te sluiten bij dit soort bewegingen sporen sowieso al niet.
mensen die constant tegen een onwillende muur oplopen zijn nou eenmaal bevattelijker, maar goed best off topic

Submission is/was een korte termijn poging om een snelle "revolutie" te starten, dat het niet (direct) werkt lijkt me wel duidelijk
pi_23795882
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Als je voortdurend gedwarsboomd en buitengesloten wordt, dan word je vanzelf radicaler. Daarom zijn homo-activisten in de VS bv. een stuk fanatieker dan in Nederland.
  maandag 6 december 2004 @ 12:00:17 #86
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_23795906
Hoezo * het werkt niet * het werkt wél veel mensen realiseren zich nu pas dat er iets aan het ( wan ) gedrag van moslims gedaan moet worden.
De moslims zelf gaan er echt niks aan doen : de vrouwen zijn te laf en te lang geknecht, en de mannen bevalt het prima zo....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 6 december 2004 @ 12:01:49 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23795941
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:00 schreef deedeetee het volgende:
Hoezo * het werkt niet * het werkt wél veel mensen realiseren zich nu pas dat er iets aan het ( wan ) gedrag van moslims gedaan moet worden.
ja domme mensen heb je ook onder niet moslims
pi_23796337
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Als je voortdurend gedwarsboomd en buitengesloten wordt, dan word je vanzelf radicaler. Daarom zijn homo-activisten in de VS bv. een stuk fanatieker dan in Nederland.
Hoe zit het met homo-activisten in Iran?
pi_23796412
Er zijn dus mensen die vinden dat je niet meer mag provoceren? Geweldig, dat betekent in wezen dat je de discussie totaal niet wilt voeren, omdat je daar door provocatie toe gedwongen wordt.
En laat dat nu net een heel zwak punt punt van de islam zijn, het omgaan met (terechte) kritieken.
pi_23796457
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoe zit het met homo-activisten in Iran?
Die zijn ook een stuk fanatieker dan in Nederland, of die in Zimbabwe bijvoorbeeld, waar ik toevallig een tijd intensief contact mee heb gehad.
pi_23796510
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:20 schreef Cheese het volgende:
Er zijn dus mensen die vinden dat je niet meer mag provoceren?
Wie zijn dat dan?
  maandag 6 december 2004 @ 12:31:36 #92
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_23796641
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:01 schreef Re het volgende:

[..]

ja domme mensen heb je ook onder niet moslims
Hoezo dom ? Wellicht kunnen die mensen zich gewoon zoveel slechtheid in een * godsdienst * en de belijders daarvan niet voorstellen

Die weten nu dus beter!
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 6 december 2004 @ 12:37:03 #93
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23796764
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:56 schreef Re het volgende:

[..]

mensen die constant tegen een onwillende muur oplopen zijn nou eenmaal bevattelijker, maar goed best off topic

Submission is/was een korte termijn poging om een snelle "revolutie" te starten, dat het niet (direct) werkt lijkt me wel duidelijk
Jij bedenkt nu even ter plekke dat het een korte termijn poiging was om een snelle revolutie te starten? Waar haal je dat vandaan dan? Hirsi Ali komt niet voorniets met meerdere Submissions...
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 6 december 2004 @ 12:37:47 #94
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23796780
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Die zijn ook een stuk fanatieker dan in Nederland,
Jaja.

De homo activisten in iran zijn een stuk 'fanatieker' dan in NL

Laat me raden, ivm met de wat tegenzittende realiteit, heb je daar nu afscheid van genomen, en trek je je intergraal terug in je droomwereld?

Nee, het correcte is "Er zijn bijna geen homo activisten in iran, want die zijn hun leven niet zeker. In dat licht kun je zelf stellen dat er in iran geen homo activisten zijn, want een kenmerk van een activist, is dat'ie 'actief' voor z'n zaak staat, en in dit geval zou actief voor de zaak staan neerkomen op openlijk homosexueel zijn, en dat kost je in dat fantastische land je leven."

Maar geeft niet hoor, SCH, blijf meer keer op keer als de realiteit je boven je linkse homo petje groeit, die oogkleppen weer neer laten zatten, en vanaf dan de wereld exclusief verklaren als "Als ik nu maar denk dat alles koek en ei is, en dat stug blijf doen, is het dat vanzelf wel! "

Want je kunt zeggen wat je wilt, met de realiteit heeft het niks te maken, meer met jou oneindige wishfull thinking.
pi_23796792
quote:
Op zondag 5 december 2004 16:12 schreef fayle het volgende:
Ik ben wel overtuigd van Hirsi Ali's goede bedoelingen. Geloof dat het lot van vrouwen in een ondergeschikte positie of onderdrukking haar echt aan het hart gaan.
Dat zij oprecht hun positie wil helpen veranderen.

De manier die ze gekozen heeft, levert haar echter niet op wat ze wil.
Haar confronterende manier van een punt maken, bereikt niet de mensen die ze wil steunen. Die keren zich van haar af.
Haar grootste fans zijn witte mannen, witte vrouwen van middelbare leeftijd (a la Van Aartsen en Ciska Dresselhuijs) en in bredere zin, mensen die een (latente) afkeer of vrees hebben van alles dat met Islam te maken heeft.

Dat is zonde.
In feite schiet H.A. compleet haar doel voorbij en bereikt ze zelfs het omgekeerde van wat ze wil.
Gematigde en fellere moslims keren zich in afgrijzen van haar af (of dat lichtgeraakt is, of onterecht is een andere zaak, maar het ís zo) zodat het debat níet op gang komt over de positie van vrouwen maar juist alleen maar draait om haar en haar manier van aanpak.

Overigens komt de vergelijking in me op van a. wedergeboren christenen die met alle felheid bestrijden wat ze niet goed vinden en b. anderzijds de juist afvalligen zoals ex-katholieken die met meer venijn afkeuren wat de RK kerk vindt dan wie ook.
H.A. heeft diezelfde felheid van iemand die ooit ín het keurslijf zat en daar nu vanaf is.
Even een historische overpeinzing voor tussendoor
Goed stuk Fayle, maar het doet me een aantal zaken afvragen, zeker icm een interview wat ik op BRT gister zag.
De aanhoorders van Ali begrepen het volgende "niet (gerict aan Ali): "Jij noemt de Islam een achterlijke godsdienst hoe kunnen wij dan ooit respect opbrengen"? (goede vraag natuurlijk, maar Ali legt het genuanceerd uit):
"Ik noem de Islam geen achterlijke godsdienst, alleen bepaalde facetten in de Koran en de Hadiths noem ik achterlijk gezien de positie waarop de aspecten in de westerse samenleving beleefd worden, dat ik zeg dat er achterlijke zaken gebeuren wil nog niet zeggen dat ik de Islam daardoor haat".
Logisch antwoord natuurlijk, Cruijff is voor vele voetballiefhebbers een messias en ook deze man zegt af en toe achterlijke dingen, maar dat neemt niet weg dat hij een geniale voetballer was, een goede trainer en een persoon met een erg goede kijk op het spelletje.

Als Ayaan zoveel gematigde moslims op de banken krijgt moet er toch echt iets anders aan de hand zijn, een dergelijke film over het Christendom zouden de Christenen niet serieus nemen of hooguit negeren, maar iemand haten denk ik niet, laat staan doodsbedreigingen.

Blijkbaar is er iets grondig fout met de acceptatiegrens binnen de moslimgemeenschap, wordt bij de kleinste misstap haar hele werk als onwaar gezien met als gevolg dat haar het leven zuur gemaakt dient te worden.

Er komen zat films in de bioscoop, op tv etc waarvan ik het met de inhoud niet eens ben of erger, maar ik heb natuurlijk de vrijheid op een ander kanaal af te stemmen als ik de film per definitie niet wil zien (om ook een andere belevenis op de zaak te zien die niet de mijne is).

Ik hoor altijd dat kritiek mag, beledigingen niet en daar is wel wat voor te zeggen, maar alle (imo) kritiek wordt meteen als belediging afgedaan, hoe je het ook aankaart.
Blijkbaar is het in twijfel trekken van passages of bedoelingen uit de Koran een vorm van haatzaaierij.
Yeah baby Yeah!
  maandag 6 december 2004 @ 12:41:23 #96
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23796867
Daar komt nog bij dat er geen woord in Submission zit dat niet klopt of suggestie is. Het zijn gewoon voorbeelden van 4 vrouwen die het aan den lijve hebben meegemaakt. That's it.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23796949
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:41 schreef scanman01 het volgende:
Daar komt nog bij dat er geen woord in Submission zit dat niet klopt of suggestie is. Het zijn gewoon voorbeelden van 4 vrouwen die het aan den lijve hebben meegemaakt. That's it.
Geen suggestie? Zoals jij het beschrijft zijn het vier vrouwen die hun verhaal vertellen. Dat had ik een veel beter idee gevonden. Maar ze heeft gekozen voor het beeld van het naakte lichaam met koranteksten erop. Mij best hoor, maar het was niet moeilijk te voorspellen dat de boodschap dan niet over zou komen.

Bovendien suggereert het inderdaad dat er met de Koran in de hand wordt geslagen terwijl we wel beter weten. Veel moslimmannen zijn gefrustreerd, kansarm en mislukt, die hebben de koran helemaal niet nodig om te slaan.
pi_23797019
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zit een verschil in dat homo's gedwarsboomd worden bij het homo-zijn, door niet te kunne trouwen bijv en ander maatregelen.
Moslims mogen moslims zijn mist ze zich daarbij houden aan de door Nederland bepaalde normen.

Moslims worden dus niet gedwarsboomd in hun moslimzijn, maar vinden het niet leuk als bepaalde aspecten onder de loupe worden genomen.

De mensen die radicaler worden hebben
a) weinig intelligentie en kunnen hoofd- en bijzaken nauwelijks onderscheiden
b) altijd al een zwak gehad voor extremisme, maar vinden nu een excuus (aan de andere zijde werkt dit ook bij rechts-extremisme en dat wordt uiteraard fel veroordeeld, waarom nu niet?)
c) een zeer conservatieve kijk op de wereld
d) geleerd op elke slak zout te leggen
e) een vorm van arrogantie, waarbij iedere niet Islamiet als nietkenner wordt afgedaan en elke Islamiet met kritiek als afvallige wordt bestempeld.

Wie in godsnaam mag er wel kritiek leveren?
Yeah baby Yeah!
pi_23797039
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Die zijn ook een stuk fanatieker dan in Nederland, of die in Zimbabwe bijvoorbeeld, waar ik toevallig een tijd intensief contact mee heb gehad.
Vind je het erg als ik daar helemaal niks van geloof? Los daarvan vond ik je voorbeeld gewoon ongelukkig. Het zal best zo zijn dat de homo-activisten in de US of A een stuk fanatieker zijn. Maar dat zijn de wapen-fetisjisten, Christenen, hippies, pro-abortus/choice groepen, anti-abortus groepen, etc, etc, etc ook.
pi_23797050
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:37 schreef ExTec het volgende:
Nee, het correcte is "Er zijn bijna geen homo activisten in iran, want die zijn hun leven niet zeker.
Tjongejonge, ben je tegenwoordig zo actief in de homobeweging dat je dit soort dingen met zekerheid weet te stellen? Ieder land kent zijn (al dan niet ondergrondse) homobeweging en de noodzaak (niet de mogelijkheid) van activiteit loopt altijd gelijk op met de mate van onderdrukking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')