abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 december 2004 @ 01:28:17 #151
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23770891
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:26 schreef gelly het volgende:

Als dat jouw definitie van degelijk onderzoek is.
Nee. Het is een stelling die je zou kunnen onderzoeken. Als het de islam niet is, wat is het dan? Kom niet aan met de beroerde sociaal-economische positie want werklozen en bijstandsmoeders plegen ook niet massaal geweldsdelicten.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23770897
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Door geen voedingsbodem te creëeren waarin dit soort gekken zich verantwoord of aangespoord voelen.
En hoe weet je wat de voedingsbodem van een gek is, gelly?
Ik bedoel, een volkomen gestoorde ziet in jouw haarkleur ms al een voedingsbodem.

Dus nogmaals, hoe dek je je in tegen de lange tenen van een psychisch wrak?

Oftewel, wat had Wei Wei Hu moeten doen om NIET die auto ingesleept te worden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 5 december 2004 @ 01:28:47 #153
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23770900
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Leg mij nu ens uit hoe deze versen het verkrachten van een vrouw (door een oom) goedkeuren

Zegt Ayaan dat dan? Ze zegt alleen dat het slaan vanvrouwen dus wordt goedgekeurd.. en dat vrouwen dus onderdrukt moeten worden/slaven zijn. Dat er ook verkrachting in Submission voorkwam was om het walgelijke feit aan te tonen dat daar door de vader niets aan werd gedaan om zo de schande binnen de deur te houden. Had je dat niet begrepen?
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23770905
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:21 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Was dat wel gebeurd was het misschien wel een klein beetje zijn eigen schuld... toch?
Ik vind een voetbalwedstrijd wel wat anders dan een politiek statement. Maar een ander kan daar weer anders over denken natuurlijk. Kennelijk is het de waan van de dag om mensen te bedreigen als iets je niet aanstaat.
pi_23770910
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is onzin, dat weet je best. Hirsi "kastanjeboom" Ali is daarentegen wel één van de schakels die leidde tot de dood van wijlen Theo van G. Dat beaamt ze zelf ook

Hou toch eens je gore bek man.
Het enige wat jij kunt is beledigen.
Overal waar Ayaan maar genoemd wordt staan jouw beledigingen.
  zondag 5 december 2004 @ 01:30:47 #156
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23770931
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja, dit soort dingen staat ook in de Bijbel. Ik vind de vraag of geloof daadwerkelijk veel invloed heeft op mishandeling, en niet achtergrond, sociale status of psychische gesteldheid een stuk interessanter.
Ach, het feit dat nog altijd zeer veel vrouwen met hoofddoekjes en dergelijke rondlopen omdat haar en de rest van het lichaam alleen door hun eigen man mag worden gezien zegt me daarover genoeg.
pi_23770932
tvp
pi_23770953
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:28 schreef milagro het volgende:

[..]

En hoe weet je wat de voedingsbodem van een gek is, gelly?
Ik bedoel, een volkomen gestoorde ziet in jouw haarkleur ms al een voedingsbodem.
Dat klopt, maar je kunt het risico wel verkleinen. Hoe algemener het thema hoe meer kans om een gek te treffen lijkt me.
pi_23770956
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ja, Fortuyn had daar zelf ook een flinke vinger in de pap bij ... Fortuyn was zelf de initiator van deze manier van politiek bedrijven.
Was er toen sprake van een voedingsbodem voor een gek , ja of nee.
Er werd maandenlang tegen Fortuyn met extreme bewoordingen (veelal gelinkt aan WO II en racisme) geageerd.

Je stelt net dat maandenlang schoppen een voedingsbodem creëert.
Ayaan creëert door maandenlang geschop een voedingsbodem dus.
Zij demoniseert de Islam.
En daarmee lokt ze feitelijk moord uit, want je moet altijd rekening houden met psychische wrakken.
pi_23770998
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:30 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ach, het feit dat nog altijd zeer veel vrouwen met hoofddoekjes en dergelijke rondlopen omdat haar en de rest van het lichaam alleen door hun eigen man mag worden gezien zegt me daarover genoeg.
Dat zegt mij eerlijk gezegd niks. Leg eens uit ? Veel moslima's dragen een hoofddoek uit eigen beweging, of iig, het is een eigen keuze. Veel moslima's zijn ook geëmancipeerder dan jij denkt, en laten zich niet mishandelen. Ik denk persoonlijk dat mishandelijk vaker voorkomt onder de 1e generatie dan de 2e of de 3e. Jammer genoeg zijn er geen cijfers over.
pi_23771008
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:32 schreef milagro het volgende:

[..]

Was er toen sprake van een voedingsbodem voor een gek , ja of nee.
Ja, voor hetzelfde geld was Melkert of Rosenmuller omgelegd.
pi_23771027
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat klopt, maar je kunt het risico wel verkleinen. Hoe algemener het thema hoe meer kans om een gek te treffen lijkt me.
Nou geef nu eens heel specifiek antwoord.
Hoe dek ik me in tegen een psyschisch wrak.
Laten we een heel algemeen thema nemen : kritiek op rokers en hun gedrag.

Hoe dek in mij in tegen een fervent roker met een psychische stoornis?
  zondag 5 december 2004 @ 01:36:32 #163
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23771031
Toch begrijp ik het nog steeds niet. Misschien kan een van de tegenstanders van Ayaan het me uitleggen. Het schijnt zo te zijn dat er Moslimvrouwen zijn die regelmatig klappen krijgen omdat dat volgens de Koran juist is en omdat de vrouw nou eenmaal minder is dan de man. Vervolgens maakt Ayaan een film met daarin het verhaal van Moslimvrouwen die zoiets hebben meegemaakt. Gewoon een registratie van een aantal waargebeurde verhalen. Met die film hoopt Ayaan te bereiken dat die misdaden aan het licht komen, aandacht krijgen en aangepakt kunnen worden. Ook hoopt ze op den duur te bereiken dat Moslimvrouwen meer voor zichzelf gaan opkomen omdat mishandeling nooit of te nimmer goed te keuren is.
Ik weet het niet, maar het klinkt mij allemaal vrij logisch in de oren en ook als een mooie "protestsong".
  zondag 5 december 2004 @ 01:37:21 #164
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23771060
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat zegt mij eerlijk gezegd niks. Leg eens uit ? Veel moslima's dragen een hoofddoek uit eigen beweging, of iig, het is een eigen keuze. Veel moslima's zijn ook geëmancipeerder dan jij denkt, en laten zich niet mishandelen.
Misschien veel Moslimvrouwen wel ja. Maar een aantal ook niet. En daar gaat het dus om
pi_23771063
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, voor hetzelfde geld was Melkert of Rosenmuller omgelegd.
Dat is niet gebeurd, gelly.
Waarom vond jij het destijds dan onzin toen er gezegd werd dat er een voedingsbodem gecreëerd was voor een gek als Volkert.
Want dat zei je toen.
  zondag 5 december 2004 @ 01:38:17 #166
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23771073
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:29 schreef ikkemem het volgende:

[..]

Hou toch eens je gore bek man.
Waarom toon je geen respect, hou in je achterhoofd dat ik hier al 4 jaar een reputatie heb opgebouwd, vriend
quote:
Het enige wat jij kunt is beledigen.
Overal waar Ayaan maar genoemd wordt staan jouw beledigingen.
Het zouden beledigingen zijn als ik haar dingen zou verwijten waar ze niet schuldig aan is, maar dat is niet zo

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23771104
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee. Het is een stelling die je zou kunnen onderzoeken. Als het de islam niet is, wat is het dan? Kom niet aan met de beroerde sociaal-economische positie want werklozen en bijstandsmoeders plegen ook niet massaal geweldsdelicten.
quote:
Volgens deze subculture of violence-theorie wordt geweld in de lagere sociale
klassen ook normatief meer aanvaardbaar gevonden. Achterliggende gedachte is dat
mannen met een lagere sociale status toch hun (gefrustreerde) dominantie willen uiten,
met name ten overstaan van hun partner. Vaak grijpen ze daarbij naar geweld (frustratieagressietheorie).
http://www.rosadoc.be/site/nieuw/pdf/factsheets/nr18.pdf
  zondag 5 december 2004 @ 01:43:09 #168
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23771151
Wat maakt het eigenlijk uit wat de oorzaak is. Feit is dat veel Moslimvrouwen er niets aan durven te doen en daar moet iets aan gedaan worden. Ik denk wel dat het oa door de Koran komt, maar misschien is dat helemaal niet relevant.
pi_23771164
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:37 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat is niet gebeurd, gelly.
Waarom vond jij het destijds dan onzin toen er gezegd werd dat er een voedingsbodem gecreëerd was voor een gek als Volkert.
Want dat zei je toen.
Volgens mij heb ik enkel gezegd dat ik de zogenaamde demonisatie van Fortuyn nogal onzin vond, en de beschuldigende vinger richting 'de linkse kerk' al helemaal. Volkert vond zijn verantwoording in het harde politieke klimaat dat gecreëerd werd, door beide partijen.
pi_23771182
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:43 schreef scanman01 het volgende:
Wat maakt het eigenlijk uit wat de oorzaak is.
Het maakt in zoverre uit dat het je helpt om het probleem op te lossen. Je kunt wel roepen dat de koran het probleem is, en daar allerhande maatregelen aan gaan verbinden, maar als die theorie niet klopt heb je er geen hol aan.
pi_23771188
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom toon je geen respect, hou in je achterhoofd dat ik hier al 4 jaar een reputatie heb opgebouwd, vriend
[..]

Het zouden beledigingen zijn als ik haar dingen zou verwijten waar ze niet schuldig aan is, maar dat is niet zo

Ja hoor geloof maar in je eigen leugens.
Zoals even wat olie op het vuur gooien in een topic en dan gauw weer vertrekken.
Aha haar naam nooit op een normale manier gebruiken enz.
En dat vraagt respect.
pi_23771197
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:43 schreef scanman01 het volgende:
Wat maakt het eigenlijk uit wat de oorzaak is. Feit is dat veel Moslimvrouwen er niets aan durven te doen en daar moet iets aan gedaan worden. Ik denk wel dat het oa door de Koran komt, maar misschien is dat helemaal niet relevant.
Nou het is in zoverre relevant dat de Koran dan dus een voedingsbodem blijft ( al dan niet door interpretatie, alhoewel sommige passages daar weinig ruimte voor laten, voor een mildere interpretatie dan).

Je kunt een probleem niet oplossen als je de oorzaak/aanleiding niet wegneemt.
Nu moet je de Koran niet wegnemen natuurlijk, maar is het wel zaak, duidelijk te maken dat die passages ofwel niet letterlijk genomen hoeven of moeten worden of dat ze in de context vd tijd geplaatst dienen te worden.
  zondag 5 december 2004 @ 01:49:01 #173
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23771231
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Het maakt in zoverre uit dat het je helpt om het probleem op te lossen. Je kunt wel roepen dat de koran het probleem is, en daar allerhande maatregelen aan gaan verbinden, maar als die theorie niet klopt heb je er geen hol aan.
Nou, het gaat misschien meer om 'submission'. Je weet vast wat dat woord betekend en daar ligt denk ik de oorzaak dat veel Moslimvrouwen het allemaal maar laten gebeuren. Ik denk wél dat de teksten uit de Koran daar mee te maken hebben. Maar als jij denkt van niet, doet dat nog niets af van het feit dat er iets aan gedaan moet worden. Wat ook een feit is is dat er wel mensen zijn die de teksten uit de Koran gebruiken om hun acties goed te praten. Extremisten leggen ook bepaalde passages op hun eigen manier uit. Dat zal ook zeker gebeuren onder gewone Moslims, want zoals je weet zijn er best mannen die een onderdanige vrouw prettig vinden. Dan komt zo'n tekst wel goed van pas.
pi_23771236
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik enkel gezegd dat ik de zogenaamde demonisatie van Fortuyn nogal onzin vond, en de beschuldigende vinger richting 'de linkse kerk' al helemaal. Volkert vond zijn verantwoording in het harde politieke klimaat dat gecreëerd werd, door beide partijen.
Zo zei je dat niet toen, maar laat maar, meer dan dit zul je toch niet toegeven
  zondag 5 december 2004 @ 01:50:32 #175
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23771258
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:46 schreef milagro het volgende:
Je kunt een probleem niet oplossen als je de oorzaak/aanleiding niet wegneemt.
Nu moet je de Koran niet wegnemen natuurlijk, maar is het wel zaak, duidelijk te maken dat die passages ofwel niet letterlijk genomen hoeven of moeten worden of dat ze in de context vd tijd geplaatst dienen te worden.
Dat bedoel ik dus te zeggen. Mishandeling van Moslimvrouwen zal een gedeelte komen vanwege die teksten, maar naturlijk ook een gedeelte die het gewoon uit zichzelf doen. Maar beide problemen moeten worden aangepakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')