Joh rot toch op middeleeuwer-kloon.quote:Op zondag 5 december 2004 00:44 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Nee, dat is hetgeen wat jij en anderen hem en de omgeving proberen aan te praten. Een soort van syndroom van Hirshi Ali. Hij en vele anderen geven dat namelijk telkens duidelijk aan. Maargoed, in het verdraaien van woorden in een poging iemand belachelijk te maken zijn Hirshi Alisten kennelijk zeer bedreven
Er is nog een stel idioten dat een aanklacht tegen Hirsi Ali met die strekking heeft ingediend ook.quote:Op zondag 5 december 2004 00:46 schreef scanman01 het volgende:
Om dan al aan te komen met de kreet dat Ayaan dat had kunnen weten is gewoon een achterlijke stelling.
Oh zit het zó? Vind je dat de democratie ingeperkt moet worden voor degenen die gebruik maken van hun vrijheid zonder daar iemand in te belemmeren of beledigen? Is het gewoon een bash poging? Ben jou trouwens X-Ray waar SCH het over heeft?quote:Op zondag 5 december 2004 00:39 schreef Snik het volgende:
[..]
15 miljoen niet-moslims hoor je gewoon niet tegen de haren in te strijken. Dat is vragen om problemen.
Exact. Er is dus geen echt aanwijsbare reden nodig om zoiets walgelijks te doen. Dat is dus wat ik al een tijdje probeer duidelijk te maken.quote:Op zondag 5 december 2004 00:44 schreef gelly het volgende:
Je denkt werkelijk dat de VS aangevallen is vanwege hun kritiek op de islam ? Het heeft hier ook niks mee te maken lijkt me.
Ja.quote:
Precies, diezelfde fundi's als Mohammed B. komen in andere landen om veel minder in actie.quote:Op zondag 5 december 2004 00:40 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat Ayaan, Fortuyn en Wilders de eersten zijn die dat soort dingen roepen? Wake up and smell the coffee! Dat gebeurt al zeer lang. En denk je echt dat die film van Ayaan de directe aanleiding was voor die extremisten om in actie te komen? Tuurlijk niet. Wel hadden ze nu een figuur te pakken die ze mooi aan hun acties konden plakken om zo het standpunt nog duidelijker te maken. Je zag toch in de VS met het WTC dat je niet eens dit soort films nodig hebt om tot walgelijke acties over te gaan.
Dat hebben we wel gezien met Paul Cliteur, die werd gerespecteerd joh.quote:Op zondag 5 december 2004 00:36 schreef gelly het volgende:
Mensen die op een fatsoenlijke manier kritiek hebben op de islam worden niet bedreigd, die worden zelfs gerespecteerd.
Dat is nog weer een ander verhaal ja. Maar het schijnt dat men meent gezien te hebben dat die 4 moslimvrouwen model staan voor alle moslims in de wereld.quote:Op zondag 5 december 2004 00:43 schreef PJORourke het volgende:
Ik vind het wonderbaarlijk hoeveel beledigingen men in Submission meent te zien. Er wordt een verhaal verteld van vier mishandelde islamistische vrouwen, en er wordt wat geknoeid met koranteksten. So what? Wat is daar beledigend aan?
Oh, nou vertel me dan eens: welke anti-moslim politicus of stroming heeft ervoor gezorgd dat die moslims in Saudi-Arabie, Marokko, Algerije, Indonesie, Sudan etc geradicaliseerd zijn?quote:Op zondag 5 december 2004 00:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Je denkt werkelijk dat de VS aangevallen is vanwege hun kritiek op de islam ? Het heeft hier ook niks mee te maken lijkt me.
Nee, wij leggen de gevolgen uit van jullie denkwijze, maar dat wilniet doordringen... zelfs niet met voorbeeldenquote:Op zondag 5 december 2004 00:44 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Nee, dat is hetgeen wat jij en anderen hem en de omgeving proberen aan te praten. Een soort van syndroom van Hirshi Ali. Hij en vele anderen geven dat namelijk telkens duidelijk aan. Maargoed, in het verdraaien van woorden in een poging iemand belachelijk te maken zijn Hirshi Alisten kennelijk zeer bedreven
Dat is nog maar de vraag dus. Haar uitlatingen zijn ethisch onverantwoordquote:Op zondag 5 december 2004 00:47 schreef Snik het volgende:
[..]
Joh rot toch op middeleeuwer-kloon.
Ga lekker je irriteren aan het feit dat in het land dat je leeft dit soort dingen wel mogen.
Ik vind iemand vermoorden en Nederland de oorlog verklaren in je opgepinde brief een flinke belemmering hoor, voorhuidloze.quote:Op zondag 5 december 2004 00:48 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Oh zit het zó? Vind je dat de democratie ingeperkt moet worden voor degenen die gebruik maken van hun vrijheid zonder daar iemand in te belemmeren of beledigen? Is het gewoon een bash poging? Ben jou trouwens X-Ray waar SCH het over heeft?
Het is werkelijk te absurd voor woorden. Men is kwaad op de makers van een film waar ze zelf dingen in menen te zien die er sec niet zijn. Vervolgens wil men per rechter van te voren een vervolg al gaan verbieden, en de schrijfster van het scenario monddood maken.quote:Op zondag 5 december 2004 00:49 schreef scanman01 het volgende:
Dat is nog weer een ander verhaal ja. Maar het schijnt dat men meent gezien te hebben dat die 4 moslimvrouwen model staan voor alle moslims in de wereld.
Heb je ook gelijk in, maar de situatie in Algerije is totaal niet te vergelijken met de situatie hier. Het is ook niet alsof enkel moslims lange tenen lijken te hebben, het lijkt de gehele maatschappij wel. Mensen worden om de meest absurde redenen bedreigd, van voetbalcoaches tot wetenschappers die MS patienten bekritiseren. Er heerst een raar soort agressie in dit land, eigenlijk sinds de komst van Fortuyn. Persoonlijk denk ik dat we over 10/20 jaar heel vreemd tegen deze periode aankijken, maar ja.quote:Op zondag 5 december 2004 00:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Sorry gelly, maar in Algerije gebeurt dat dus wel, hè!
Daar zijn dichters, zangers, schrijvers vermoord omdat die zich volgens de fundi's NIET FATSOENLIJK uitdrukten in hun kritiek, sterker nog er was geen eens sprake van kritiek, het beviel gewoon niet.
Ga jij nu zeggen dat die zangers, dichters en schrijvers daar maar beter hadden moeten weten, en alleen liederen, gedichten en boeken hadden moeten brengen die exact de meningen van de fundi's verwoorden.
Want nogmaals de lat wordt niet door JOU gelegd, maar door HUN.
ZIJ bepalen wat beledigend is, en die lat, zo is te zien in Algerije, ligt met iedere overwinning lager.
De enige die voor een tweedeling zorgen zijn de moslims die zich weigeren aan te passen.quote:Op zondag 5 december 2004 00:51 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag dus. Haar uitlatingen zijn ethisch onverantwoorden zorgen voor een tweedeling in de maatschappij. Al dan niet een drie of vier deling. Haar kritiek is namelijk maar door heel weinig mensen met gezond verstand geaccepteerd. Aan moddergooien heeft de geschiedenis nooit wat gehad
Ja, dat kan toch. Heb jij perse gelijk dan?quote:Op zondag 5 december 2004 00:50 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nee, wij leggen de gevolgen uit van jullie denkwijze, maar dat wilniet doordringen... zelfs niet met voorbeelden
Ik vind het best nostalgisch.quote:Op zondag 5 december 2004 00:51 schreef Snik het volgende:
[..]
Ik vind iemand vermoorden en Nederland de oorlog verklaren in je opgepinde brief een flinke belemmering hoor, voorhuidloze.
Zoals ik al zei, In Algerije zijn er muzikanten omgebracht omdat ze te westerse muziek brachten, of überhaupt muziekquote:Op zondag 5 december 2004 00:50 schreef Snik het volgende:
[..]
Oh, nou vertel me dan eens: welke anti-moslim politicus of stroming heeft ervoor gezorgd dat die moslims in Saudi-Arabie, Marokko, Algerije, Indonesie, Sudan etc geradicaliseerd zijn?
Want aangezien het volgens jou komt door het commentaar erop van niet-moslims, moet het in die islamitische landen helemaal niet voorkomen he?
Inderdaad. Zo ongeveer 500 jaar nostalgisch.quote:
Geen aanwijsbare reden ? De aanwezigheid en bemoeienis van de VS in het midden-oosten was de reden. En nog steeds de reden eigenlijk. Maar dat lijkt me hier wat offtopic.quote:Op zondag 5 december 2004 00:48 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Exact. Er is dus geen echt aanwijsbare reden nodig om zoiets walgelijks te doen. Dat is dus wat ik al een tijdje probeer duidelijk te maken.
Dat kwam natuurlijk omdat ze de kat op het spek bonden. Want tja, een beetje muziek maken, dat kan natuurlijk niet! Je weet dat je dan mensen uitlokt!quote:Op zondag 5 december 2004 00:53 schreef milagro het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, In Algerije zijn er muzikanten omgebracht omdat ze te westerse muziek brachten, of überhaupt muziek
100.000 gematigde moslims over de kling gejaagd daarzo door moslimfundi's.
Maar ja , die gematigde moslims bonden dan ook de kat op het spek!
Dat die fundi's daar oorspronkelijk in de minderheid waren doet daar niets aan af.
Je hebt gewoon rekening met elkaar te houden.
Dat dat dan 1 richtingsverkeer is , tja... jammer dan.
Nee hoor, het doet me denken aan de weelderige eind jaren 80, begin jaren 90 toen je nog openlijk op het plein mocht zeggen dat Salman Rushi dood moest.quote:Op zondag 5 december 2004 00:54 schreef Snik het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo ongeveer 500 jaar nostalgisch.
Lang niet altijd, maar in dit geval zeker wel ja.quote:Op zondag 5 december 2004 00:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat kan toch. Heb jij perse gelijk dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |