abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 december 2004 @ 15:56:24 #251
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24059222
Ik zie geen reden om het niet te onderzoeken. Zoals uit het TNO onderzoek bleek is er gewoon te weinig bekend. Andere voorbeelden geven is appels en peren. Misschien moet je ook op die gebieden onderzoek doen maar dat is een ander verhaal.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zaterdag 18 december 2004 @ 16:00:43 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24059305
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 15:56 schreef livEliveD het volgende:
Ik zie geen reden om het niet te onderzoeken. Zoals uit het TNO onderzoek bleek is er gewoon te weinig bekend. Andere voorbeelden geven is appels en peren. Misschien moet je ook op die gebieden onderzoek doen maar dat is een ander verhaal.
Ik zeg niet dat je geen onderzoek zou moeten doen, staat iedereen vrij onderzoek te doen.
Waarom zijn die andere voorbeelden appels en peren?
Waarom is dat een ander verhaal?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:10:28 #253
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24060726
Omdat je simpelweg dingen als muziek anders werken dan UMTS masten en dat claims in een bepaalde hoek geen kont zeggen over effecten in een andere hoek. Zou lekker worden zo van "Hej die medicijnen zijn onschadelijk alleen 1% klaagt toch over gevolgen en DUS kunnen we stellen dat elk fenomeen waarover 1% klaagt dus ook onschadelijk moet zijn". Zo werkt het natuurlijk niet. Dat je niet zomaar een oorzaak aan moet wijzen zonder onderzoek lijk me erg logisch en dus claimen dat hardrock muziek slecht is kun je ook niet zomaar doen. Dat mensen vroeger van bepaalde dingen dachten dat ze schadelijk zijn geeft niks aan over nieuwe gebieden en nieuwe technologie en de zekerheid of ze wel dan niet ook daadwerkelijk schadelijk zijn.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:28:05 #254
45206 Pietverdriet
pi_24061129
Waar leg je dan de grens?
Het is imho gewoon allemaal angst voor nieuwegeit
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:37:01 #255
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24061349
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoezo een grens? Je kijkt gewoon naar de hoeveelheid klachten en het soort klachten en of het dan een goed idee is om het te onderzoeken. Dat jij het angst vindt maakt niks uit. Punt is dat je het alleen aan angst kan toewijzen na onderzoek en voor die tijd staan alle opties open. .
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:43:46 #256
45206 Pietverdriet
pi_24061516
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:37 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Hoezo een grens? Je kijkt gewoon naar de hoeveelheid klachten en het soort klachten en of het dan een goed idee is om het te onderzoeken. Dat jij het angst vindt maakt niks uit. Punt is dat je het alleen aan angst kan toewijzen na onderzoek en voor die tijd staan alle opties open. .
grens tussen wat je wel en niet onderzoekt voor je het op de markt brengt-
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:53:39 #257
94904 ExtremeKnowledge
Liberté, égalité, fraternité
pi_24061769
Hulde aan de persoon die het altijd opene nieuw zeeland heeft ontdekt!

Er bestaan regels in de juiste landen, het is jammer dat wij die niet hebben.

Ik vraag me af waarom jullie het 10jaar durende Naila onderzoek niet serieus nemen

Kan iemand me dat vertellen?

Waarom is een 10 jaar durend onderzoek onder 972 mensen niet betrouwbaar?
Omdat het Duitsers zijn? Of moet je eerst van de Nederlandse regering horen dat zij het kloppend vinden?
You have come, and found us sleeping..
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:57:20 #258
45206 Pietverdriet
pi_24061855
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/635647/6/50#24061769]zaterdag 18 december
Ik vraag me af waarom jullie het 10jaar durende Naila onderzoek niet serieus nemen
Wie neemt dat onderzoek niet serieus?
Ik heb nog steeds geen link gezien waar het onderzoek staat, en niet alleen een samenvatting.
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:57:31 #259
94904 ExtremeKnowledge
pi_24061860
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot voorstander van geavanceerde communicatie.

Ik vind enkel wel dat men, net als in andere landen REGELS moet opstellen.

Zolang je niet voor 100% weet dat het onschadelijk is, en er zelfs onderzoeken zijn die aantonen dat het wel degelijk flink schadelijk is..

Vind ik het absurd om een limiet te nemen die 200.000 keer zo hoog is als die in Nieuw Zeeland.

Is het nou echt nodig dat we hier beweren dat de Nieuw Zeelanders niet een goeie reden hebben?
Ze gaan de limiet zelfs nog strenger maken, naar 100 MW/U.

Ik heb de Naila onderzoek hier samengevat neergezet, het moet voor zich spreken.

Veel instanties quoten het Naila onderzoek, 10 jaar is er aan gewerkt, zeg niet dat het voor niks is geweest.
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:58:31 #260
94904 ExtremeKnowledge
pi_24061892
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie neemt dat onderzoek niet serieus?
Ik heb nog steeds geen link gezien waar het onderzoek staat, en niet alleen een samenvatting.
De uitkomst was duidelijk right? staat zelfs op de thermometer, misschien moet je even een telefoontje plegen naar meneer dokter.
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:59:38 #261
45206 Pietverdriet
pi_24061925
Heb je het onderzoek gelezen, EK?
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:01:32 #262
94904 ExtremeKnowledge
pi_24061972
Ja, en de kans op kanker wordt met 200% verhoogd.

Ik bin een Frysk ja, in Frysl'an ha we de neiging om een bietsje nuchterder te wesse d'an ien de rest fan Nederlan.

Sa luusterje we ek net nei Wilders!
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:03:10 #263
45206 Pietverdriet
pi_24061999
Waar heb je dat onderzoek gelezen?
Doe het ONDERZOEK eens posten dan en niet alleen een samenvatting of een plaatje
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:07:08 #264
94904 ExtremeKnowledge
pi_24062094
Ammunition for mobile phone opponents

The study - which has appeared only recently in the German journal Umwelt - Medizin - Gesellschaft (i.e. "Environment / Medicine / Society") - has not only caused a lot of fuss among the opponents of mobile phone communications but also led to reactions which were, at times, overhasty. Naila Town Council, for example, called on mobile network operators to reduce radiation by a factor of one million and to give written assurances that there is no health hazard. Not surprisingly, then, critics of mobile telephony throughout Europe have seized on arguments derived from the Naila study to demand either the lowering of action limits or even the disconnection of entire systems. This goes for Switzerland too where representatives of the action group "Swiss Doctors for Environmental Protection" are also calling for lower action limits until full clarity as to the topic of cancer risk via electromagnetic fields has been established.

Zoals je ziet zeuren ook de zwitserse dokters voor mileu defensie om limieten..
Dit is zelfs wereldwijd zo!

Het onderzoek is dus te lezen in Umwelt- medizin- gesellschaft.

Jij als ICT maniak, moet dat met gemak kunnen vinden.
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:13:50 #265
45206 Pietverdriet
pi_24062247
Dus je hebt het onderzoek niet, je leest alleen samenvattingen.
Verder gaat dat onderzoek over GSM en niet over UMTS, en JIJ haalt dat weer eens door elkaar, je betrekt de NZ limiet voor UMTS op een onderzoek naar GSM, en dan heb je het weer over een TNO onderzoek naar UMTS.
Je loopt te gillen over de meest verschrikkelijke dingen die bij jouw in het dorp gebeuren door UMTS, maar er is helemaal geen UMTS bij jouw in het dorp.
Vind je het gek dat mensen je niet serieus nemen?
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:17:55 #266
94904 ExtremeKnowledge
pi_24062340
uhh, piet, je wordt in het topic -AIDS, de creatie van een virus.. al bescheven:

"Kunnen we de naam Pietverdriet nu ook gebruiken voor mensen die geen enkele onderbouwing geven"?

Praat dus niet over serieus nemen!

Ja die verschrikkelijke dingen gebeuren in ons dorp.. in de nabije omgeving van de TelevisieToren..

Kerel,die kaart van je was fake.. er zijn meer dan 9 UMTS masten in Amsterdam, en je kaartje klopt niet

Er is er dus wel 1, of het komt door de 3 GSM masten, die dan iedereen ziek kunnen maken.
Wanneer dat het geval is, is het nog veel erger.

UMTS zal hier dan nooit geplaatst worden!

Het is raar, dat je liever in de Corporatie gelooft, dat je eerder in de groot-geld-verdieners gelooft, dan in de afzonderlijke onderzoekers!

Persoonlijk vind ik dat al raar genoeg.

Oh en um, ik kom hier niet om mijn ego te strelen, maar om dit soort dingen als gespreksstof op te werpen, ik hoef dan ook echt niet serieus genomen te worden.

Buiten mij om wordt het ook echt wel geregeld hoor, reken maar dat dit wel uitkomt! en dat elke UMTS mast aangepast, of weggeblazen wordt.

At least it worked.
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:22:02 #267
45206 Pietverdriet
pi_24062436
Oh, nu is het de TV toren?
Nogmaals is niet mijn kaart, en als jij beweert dat ie niet klopt, toon dat eens aan?
Nou?
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:23:53 #268
94904 ExtremeKnowledge
pi_24062473
Het is gemakkelijk aantoonbaar, zo zijn er in Friesland volgens jouw kaartje niet meer dan 2 UMTS masten.

In Amsterdam niet meer dan 9.

Dat klopt niet, als er 1800 in Nederland zijn.

Het klopt al helemaal niet, als ik jouw statement aanneem, dat UMTS antennes een kleiner bereik hebben.

En ja het is de TV toren, dat is een toren van +- 50m hoog, en de gsm antennes zitten op 10-15 meter hoogte.

[ Bericht 14% gewijzigd door ExtremeKnowledge op 18-12-2004 18:31:58 ]
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:34:24 #269
45206 Pietverdriet
pi_24062692
Jij kon toch ook geen GSM 1800 antennes vinden op die kaart?
Maar goed, nu beweer je dus dat het de TV antenne is die de ellende veroorzaakt?
Heb je zelf wel door hoe vaak je draait en veranderd van mening.
Heb je ook onderzoek over de schadelijkheid van TV antennes?
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:35:58 #270
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24062728
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:53 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

Kan iemand me dat vertellen?
Ja, zie hiervoor de reactie van het Nationaal Antennebureau:
quote:
Reactie Nationaal Antennebureau op nieuwsbericht "Drie keer zo veel kanker bij GSM-masten".
In Metro van 18 augustus 2004 is een artikel verschenen over een Duits onderzoek waarin een relatie gelegd wordt tussen het wonen in de buurt van een GSM-mast en het voorkomen van kanker. Het onderzoek is uitgevoerd door een aantal huisartsen in de Duitse plaats Naila. Naar aanleiding van het Metro-berichtt merkt het Nationaal Antennebureau het volgende op. De onderzoekers hebben de resultaten bekend gemaakt voordat het onderzoek wetenschappelijk gevalideerd is. Een rapport waarin de methoden en gegevens beschreven staan is niet gepubliceerd. Er zijn daardoor geen gegevens bekend over bijvoorbeeld de leeftijdsopbouw van de onderzochte groepen, de sociaaleconomische status van de onderzochte personen en van mogelijke verstorende factoren. Dit soort gegevens is erg belangrijk bij onderzoek naar kanker. Daarnaast zijn er geen gegevens bekend over om welk soort tumoren het gaat. Ook is de manier van gegevensverzamelen voor ons onduidelijk. De vraag is, of de kennelijk gebruikte methode, informatie verzamelen uit de praktijkgegevens van de deelnemende huisartsen, een representatieve steekproef oplevert, of dat er wellicht een zekere selectie heeft plaatsgevonden. Het is dus op grond van de beschikbare gegevens niet mogelijk om te controleren of de conclusie van de onderzoekers dat er drie keer zoveel kanker voorkomt binnen een straal van 400 meter van de GSM-masten als daarbuiten inderdaad getrokken kan worden.
Wereldwijd wordt veel onderzoek gedaan naar de mogelijke effecten van straling op de gezondheid van de mens. Een effect dat is vastgesteld is de opwarming van het menselijk lichaam. Om te voorkomen dat deze opwarming tot schadelijke effecten leidt zijn er blootstellingslimieten opgesteld. Deze limieten worden op afstanden groter dan drie meter van de antenne niet overschreden. In 2000 kwam de Gezondheidsraad tot de conclusie dat de beschikbare wetenschappelijke gegevens geen aanwijzingen geven voor een oorzakelijk verband tussen blootstelling aan elektromagneitsche velden afkomstig van GSM-basisstations en kanker (advies nr. 2000/16). In 2004 is deze conclusies op basis van de meest recente gegevens nogmaals bevestigd (advies nr. 2004/01).

bron: Nationaal Antennebureau, 20 augustus 2004
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:40:07 #271
45206 Pietverdriet
pi_24062810
Kijk en daarom wou ik graag het onderzoek eens zien. Maar goed, dit zal ook wel weer allemaal een complot zijn van de industrie...
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:40:18 #272
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24062814
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 18:23 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
En ja het is de TV toren, dat is een toren van +- 50m hoog, en de gsm antennes zitten op 10-15 meter hoogte.
Een beetje techneut weet dat een tv-toren ver over de directe omgeving heen straalt. Vandaar dat de onvangst binnen een straal van een paar kilometer zo waardeloos is.
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:43:59 #273
45206 Pietverdriet
pi_24062892
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 18:40 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Een beetje techneut weet dat een tv-toren ver over de directe omgeving heen straalt. Vandaar dat de onvangst binnen een straal van een paar kilometer zo waardeloos is.
Valt me op dat men altijd selectief kijkt naar welke EM velden men zich over opwind, zoals gezegt, TS schijn zich absoluut niets aan te trekken van de EM velden van Monitoren, TV´s, Electromotoren, voedingen, kabels, hoogspanningsmasten, transformatorhuisjes etc etc etc
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:48:06 #274
94904 ExtremeKnowledge
pi_24062961
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 18:40 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het gemiddelde IQ ligt hier o zo hoog he

EEN TV TOREN met 3 ANTENNES VOOR MOBIELE TELEFONIE OP 1/3 van de hoogte van de TV antennes.

Het heeft niks met TV te maken, gewoon een manier van ruimte besparing.
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:49:29 #275
94904 ExtremeKnowledge
pi_24062992
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij kon toch ook geen GSM 1800 antennes vinden op die kaart?
Maar goed, nu beweer je dus dat het de TV antenne is die de ellende veroorzaakt?
Heb je zelf wel door hoe vaak je draait en veranderd van mening.
Heb je ook onderzoek over de schadelijkheid van TV antennes?
Hoe kom je daar nou weer bij? GSM 1800 antennes in overvloed, zelfs bij ons vind je er meerdere.

DE TV TOREN met GSM/ UMTS antennes lagere hoogte

Komop zeg,als je zo slecht kan lezen, snap ik dat je het NAILA onderzoek niet begrijpt.

HET ZIT ER AAN VAST, een TV TOREN met GSM ANTENNES is niet ALLEEN MAAR een TV antenne
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:53:02 #276
94904 ExtremeKnowledge
pi_24063052
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 18:35 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ja, zie hiervoor de reactie van het Nationaal Antennebureau:
[..]
Je ziet dat zelfs het Nationaal Antenne bureau te wensen over laat.

De manier van informatie verzameling wordt namelijk duidelijk beschreven, de gegevens van alle huisartsen die ooit in Naila hebben gewerkt zijn gebruikt..

Het antenne bureau kan dat niet eens bevestigen.

Dat maakt het hele verhaal ongeloofwaardig.
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:54:49 #277
94904 ExtremeKnowledge
pi_24063082
Antenne-dudes:

Om te voorkomen dat deze opwarming tot schadelijke effecten leidt zijn er blootstellingslimieten opgesteld. Deze limieten worden op afstanden groter dan drie meter van de antenne niet overschreden. In 2000 kwam de Gezondheidsraad tot de conclusie dat de beschikbare wetenschappelijke gegevens geen aanwijzingen geven voor een oorzakelijk verband tussen blootstelling aan elektromagneitsche velden afkomstig van GSM-basisstations en kanker (advies nr. 2000/16). In 2004 is deze conclusies op basis van de meest recente gegevens nogmaals bevestigd (advies nr. 2004/01).

Wat wil je, met een blootstellingslimiet die 200.000 maal hoger ligt dan die in Nieuw Zeeland!

Dan is het inderdaad moeilijk te overschrijden.
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:56:58 #278
45206 Pietverdriet
pi_24063117
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 18:49 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

DE TV TOREN met GSM/ UMTS antennes lagere hoogte

HET ZIT ER AAN VAST, een TV TOREN met GSM ANTENNES is niet ALLEEN MAAR een TV antenne
Dan moet je dat zeggen, want jij schrijft over een TV toren en 3 gsm masten
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 18:17 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

Ja die verschrikkelijke dingen gebeuren in ons dorp.. in de nabije omgeving van de TelevisieToren..

...of het komt door de 3 GSM masten...
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:59:52 #279
45206 Pietverdriet
pi_24063169
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 18:54 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Antenne-dudes:

Om te voorkomen dat deze opwarming tot schadelijke effecten leidt zijn er blootstellingslimieten opgesteld. Deze limieten worden op afstanden groter dan drie meter van de antenne niet overschreden. In 2000 kwam de Gezondheidsraad tot de conclusie dat de beschikbare wetenschappelijke gegevens geen aanwijzingen geven voor een oorzakelijk verband tussen blootstelling aan elektromagneitsche velden afkomstig van GSM-basisstations en kanker (advies nr. 2000/16). In 2004 is deze conclusies op basis van de meest recente gegevens nogmaals bevestigd (advies nr. 2004/01).

Wat wil je, met een blootstellingslimiet die 200.000 maal hoger ligt dan die in Nieuw Zeeland!

Dan is het inderdaad moeilijk te overschrijden.
#
Limit in NZ is UMTS, niet GSM. En voorlopig heb je dat onderzoek van de huisartsen in beieren niet laten zien.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:13:16 #280
94904 ExtremeKnowledge
pi_24063441
Ja ik schreef over een toren, met bovenin de gebruikelijke TV antennes.

Maar op veel lagere hoogte de Telefoon- installaties.

Tevens is er ook Essent InHome, Nuon etcetera gevestigd.

Tevens is er een BItstream zakelijke ADSL Kast gevestigd

Beetje multifunctioneel dus.
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:14:20 #281
94904 ExtremeKnowledge
pi_24063470
Het hele onderzoek hier posten is zelfs te groot, ik heb de link gepost hier naar dat Magazine.. daar stond een hele duidelijke beschrijving van het onderzoek, een duidelijke samenvatting.

Ik denk dat je voor het hele onderzoek even een telefoontje zal moeten plegen naar de universiteit van Bremen.
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:20:11 #282
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_24063601
schoot me ff te binnen ! als je menig kabelboer opbeld voor slechte ontvangst vragen ze je of je een magnetron hebt ! als je ja zegt ligt het aan dat ding net aslof je die de hele dag aan hebt staan ! maar over de GSM harmonische praten ze niet daar dat van hen hoge kosten voor afscherming betekend !

maar goed dat terzijde !...Piet is het niet zo dat hoe hoger de frequentie hoe hoger het magno-wave(dipool draaing tgv het veranderende veld ! ) effect in het menselijke lichaam is ?

Het frapante van die uitzending vond ik dat technisch gezien de kwab nooit naar beneden zou moeten stralen (als een dipool ) maar dit wel deed !
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:22:48 #283
94904 ExtremeKnowledge
pi_24063659
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

#
Limit in NZ is UMTS, niet GSM. En voorlopig heb je dat onderzoek van de huisartsen in beieren niet laten zien.
Nee, niet UMTS, gewoon algehele niveau dat het stralingsniveau in NZ mag zijn per m2.

Zowel GSM, als UMTS, als bluetooth, wifi etcetera.

Staat namelijk niks over UMTS in het speciaal
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:27:28 #284
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24063769
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
grens tussen wat je wel en niet onderzoekt voor je het op de markt brengt-
Als het nieuw is dan moet je het eerst onderzoeken (of onderzoeken van andere landen afkijken). Is het veilig genoeg -> Op de markt zo niet jammer dan. Net als bij medicijnen en als dat tijd kost is het jammer maar helaas kan het niet anders. Tuuwk kun je wel een deel theoretisch oplossen en dat is ook goed. Als er achteraf echter twijfel ontstaat zou je het toch alsnog moeten onderzoeken. Simple as that
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:30:24 #285
45206 Pietverdriet
pi_24063854
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:27 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Als het nieuw is dan moet je het eerst onderzoeken (of onderzoeken van andere landen afkijken). Is het veilig genoeg -> Op de markt zo niet jammer dan. Net als bij medicijnen en als dat tijd kost is het jammer maar helaas kan het niet anders. Tuuwk kun je wel een deel theoretisch oplossen en dat is ook goed. Als er achteraf echter twijfel ontstaat zou je het toch alsnog moeten onderzoeken. Simple as that
Dus internet had ook moeten worden onderzocht?
En house muziek ook?
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:32:06 #286
94904 ExtremeKnowledge
pi_24063900
Nouja kijk, tuurlijk hoeft men het niet van de markt af te halen, het blijft natuurlijk de toekomst.

Maar wat ik wel vind, is als je zo'n onderzoek ziet alsdat in Duitsland.. dat je dan als regering de plicht hebt, om net als de omringende regeringen in de landen om ons heen.. het in ieder geval flink binnen grenzen te stellen..

Verlaag de blootstellings limiet drastisch, en wanneer blijkt dat het wel veilig is, dan kan je dit toch altijd nog verhogen.

Je voorkomt zo ook een scala aan schadeclaims straks, bij ons in het dorp zeggen bepaalde mensen zelfs:

Die antennes pompe uus vol mei kanker!

Dat is nergens voor nodig toch? Liberaal is goed, maar electronica hoeft niet gedoogd te worden wanneer dit om zulke grote gezondheidsrisico's lijkt te gaan.

Wanneer de regering weet, dat er dergelijke onderzoeken bestaan, en graag wil voorkomen dat strax massaal antennes worden "getrasht", moet men wel verantwoordelijk zijn!

Het overgrote deel, is namelijk niet skeptisch richting de onderzoekende medemens, maar wel richting de altijd groot-geld-verdienende instanties, en de vaak richting te te veel gedogende, soms zelfs corrupt lijkende regering.

Onze regering heeft vaak laten zien, dat pleziertjes voor gezondheid gaan.
Zo zijn voorgedraaide joints nog te kopen in de coffeeshop
(ja inderdaad, een "vaporizer" is gezond wiet roken, maar een Joint is zwaar kankerverwekkend)
Zo worden Heroinejunks gedoogd, zo worden vaak zwaar aftakelende medicijnen voorgeschreven, boven het homeopatische, waarbij soms ook duidelijke verbeteringen zichtbaar zijn.

De altijd liberale samenleving, zorgt voor een prachtig, en leuk leven, ik "vermaak" me hier wel.
Maar in bepaalde gevallen moet er wel opgelet worden!

[ Bericht 6% gewijzigd door ExtremeKnowledge op 18-12-2004 19:45:11 ]
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:32:37 #287
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24063914
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus internet had ook moeten worden onderzocht?
En house muziek ook?
Das niks nieuws. Muziek bestaat al duizenden jaren en stroom kabels al tig jaar.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:42:03 #288
45206 Pietverdriet
pi_24064203
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:32 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Das niks nieuws. Muziek bestaat al duizenden jaren en stroom kabels al tig jaar.
Radiogolven ook al tig jaar.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:48:56 #289
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_24064383
hey piet het gaat om de verhoogde frequentie in verhouding tot uitgezonden vermogen...dit is de reden van gericht zenden

was vroeger in het leger een geintje voor de mensen die de anti-aircraft radars (HAWK)beheerde....gooi op oefening een kip erover heen en hij is zo gaar !

2.450 Ghz is een gebruikte magnetron frequentie

In Rusland is een zender van zeer hoog vermogen waardoor in de directe omgeving van 30 KM mensen zijn verboden om te wonen

het is waar...maar dit heeft meer met antenne gebruik te maken..

wat nog steeds niet wegneemt dat die Kwab nooit de flat binen had mogen komen ! indien gemeten waarde in de flat boven toegestaande waarden is ( wat bewezen is dat het schadelijk is !)

[ Bericht 5% gewijzigd door merlin693 op 18-12-2004 20:05:20 ]
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:07:07 #290
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24064862
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Radiogolven ook al tig jaar.
Misschien zijn die ook wel slecht
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:09:07 #291
45206 Pietverdriet
pi_24064908
Ik weet dat water warm wordt bij bepaalde frequentiesgebieden, Merlin, dat bestrijd niemand, maar dat is niet waar we het hier over hebben.
Maar begrijp je Kwabopmerking niet.
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:20:45 #292
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_24065212
kheb net mn vader gebeld !! (antenne communicatie specialist) en die vertelde mij dat 90 % max aan het geboden vermogen geright gezonden kan worden ! de rest gaat als dipool rond !

het probleem is niet aleeen de fequentie maar ook het gebruikte vermogen daar UMTS een breedband netwerk is ! dus veel meer vermogen !

Kwab is de gerichte zendhoek !

het is rond zenders(rondstralers--dipool) bekend dat het aantal Leukamie gevallen veel hoger is ! (Statistisch) dus met deze gebundelde hoog frequent zenders moet men heel erg oppassen

Hoe hoger de bandbreedte des te groter de middefrequent des te hoger moet je de modulatie frequencie kiezen des te hoger heb (ism het verzonden vermogen dat in betrekking staat tot de bandbreedte) kans op schade op je gezondheid

In Amerika is het verboden een hoog vermogen radio zender in de stad te zetten why oh why...mischien vanwege amerika's slachtoffervergoedings mentalitijd
  zaterdag 18 december 2004 @ 21:08:45 #293
45206 Pietverdriet
pi_24066353
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:20 schreef merlin693 het volgende:
kheb net mn vader gebeld !! (antenne communicatie specialist) en die vertelde mij dat 90 % max aan het geboden vermogen geright gezonden kan worden ! de rest gaat als dipool rond !

het probleem is niet aleeen de fequentie maar ook het gebruikte vermogen daar UMTS een breedband netwerk is ! dus veel meer vermogen !

Kwab is de gerichte zendhoek !

het is rond zenders(rondstralers--dipool) bekend dat het aantal Leukamie gevallen veel hoger is ! (Statistisch) dus met deze gebundelde hoog frequent zenders moet men heel erg oppassen

Hoe hoger de bandbreedte des te groter de middefrequent des te hoger moet je de modulatie frequencie kiezen des te hoger heb (ism het verzonden vermogen dat in betrekking staat tot de bandbreedte) kans op schade op je gezondheid

In Amerika is het verboden een hoog vermogen radio zender in de stad te zetten why oh why...mischien vanwege amerika's slachtoffervergoedings mentalitijd
Hoe kom jij erbij dat breedband hoog vermogen moet hebben?
Is eerder tegengesteld, hoe hoger de info dicht heid, hoe kleiner de cellen hoe lager het vermogen.
  zaterdag 18 december 2004 @ 21:18:01 #294
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_24066677
quote:
Hoe kom jij erbij dat breedband hoog vermogen moet hebben?
dat is een zendgegeven...hoe groter de bandbreedte hoe hoger het verbruikte vermogen..of geloof jij in vrije energie ?

dat is mischien de reden dat ze meer cellen (secu antennes gerbruiken om het vermogen lager te houden ! op een korter overlappingsgebied)

wat precies de reden is van de buiten de kwab meting ! hij is nog steeds te hoog !

mijn vader is ervan overtuigd dat wij met de GSM al mischien te ver zijn gegaan !

waar is die tijd van laagfrequent zenders die gebruik moesten maken van rebouncing layers die het huilende hond effect konden vertonen als gevolg van faseverschillen lol

advies van mijn vader is wachten met de uitrol totdat het zwitzerse onderzoek er is ! ,wat heel moeilijk is aangezien de belangen te hoog zijn en een redelijke evaluatie nu moelijk is

[ Bericht 8% gewijzigd door merlin693 op 18-12-2004 21:38:49 ]
  zaterdag 18 december 2004 @ 21:37:33 #295
94904 ExtremeKnowledge
pi_24067287
"De mens die zich omringt met feiten, niet toestaat dat hij verrast wordt, geen flits van intuďtie kent, geen veronderstellingen maakt, geen risico neemt, leeft in een afgesloten cel."

- Albert Einstein
But now we are awake!.
  zaterdag 18 december 2004 @ 21:42:35 #296
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_24067414
precies !

ik was ook in de wetende toen de gsm kwam..heb m toch gekocht....dus ik doe aan de hysterie mee....maar dat impliceerd meestal nog grotere comerciele uitbuitingen die de meeste mensen niet nodig hebben maar wel degelijk een gevaar voor de gezondheid zou kunnen opleveren .

niet te snel allemaal in dit soort dingen is mijn devies !
  zaterdag 18 december 2004 @ 22:02:18 #297
45206 Pietverdriet
pi_24067896
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 21:18 schreef merlin693 het volgende:

[..]

dat is een zendgegeven...hoe groter de bandbreedte hoe hoger het verbruikte vermogen..of geloof jij in vrije energie ?
Heeft niets met energie te maken, maar met de golflengte, hoe korter de golflengte hoe meer bits je per sec kan versturen.
Door kanalen te bundelen kan je dan nog meer info versturen, maar dan loopt je cel snel vol en om dan toch meer clients te kunnen bedienen maak je de cellen kleiner. Door alleen de volle bandbreedte per client te gebruiken als de client dataverkeer heeft en het dynamisch toe te wijzen, kan je het dan verder optimaliseren.
Misschien dat je pa zich eens in Cellulair networks moet verdiepen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietverdriet op 19-12-2004 12:41:05 ]
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:29:26 #298
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_24070024
piet volgens mij moet jij je ook eens in de materie verdiepen !
pi_24076144
Nog een linkje over het Naila onderzoek, helaas in t duits:
http://www.bfs.de/elektro/papiere/Stellungnahme_Naila
conclusie
quote:
Es handelt sich um eine explorative Analyse und keine konfirmatorische

Es fehlt die Möglichkeiten des Nachweises einer Dosis-Wirkungs-Beziehung, d.h. dass mit steigender Exposition das Risiko steigt.

Es ist sehr unwahrscheinlich, dass alle Tumorlokalisationen eine gemeinsame strahlenbedingte Ursache haben
Ergebnisse bisher durchgeführter epidemiologischer Studien zu HF-EMF zeigen keine belastbare

Evidenz für ein erhöhtes Krebsrisiko. Die Ärzte verweisen in diesem Kontext auf positive Zusammenhänge, die im Rahmen von epidemiologischen Studien zu Krebs in der Umgebung von Rundfunk- und Fernsehsendern gefunden wur-den (z.B. Hocking et al. 1996; Dolk 1997b, Michelozzi et al. 2001). Die Ergebnisse dieser Studien konnten jedoch in Folgestudien nicht repliziert werden (Mc Kenzie 1998, Dolk 1997a). Bei all diesen Studien handelte es sich um sog. „ökologische Studien“, die durch ihr Studiendesign (keine Betrachtung von Individuuen) wenig aussagekräftig sind. Das BfS hat deshalb ein Forschungsvorhaben im Rahmen des Deutschen Mobilfunkforschungsprogramms vergeben, das den Zusammenhang von Kinderkrebs in der Nähe von großen Sendeeinrichtungen untersuchen soll. In einer Machbarkeitsstudie wird derzeit geprüft, ob für Deutschland ein aussagekräftiges verbessertes Studiendesign entwickelt werden kann.

Derzeit gibt es keine plausible Erklärung für einen zugrundeliegenden biologischen Wirkungsmechanismus. Im Mobilfunkfrequenzbereich gibt es seit Jahren verschiedene Hypothesen zu möglichen athermischen Wirkmechanismen unterhalb der bestehenden Grenzwerte. Bisher konnte jedoch trotz zahlreicher Forschungsvorhaben keiner der postulierten athermischen Wirkmechanismen verifiziert werden.
Komt van de Bundesamt für Strahlenschutz (staan nog wel meer artikelen over het "gevaar" van EM straling/mobiele telefonie)

ps. de engelse vertaling van de conclusies (mbv babelfish)
quote:
The possibilities of the proof of a dose effect relationship concern a explorative analysis and no konfirmatorische it are missing, i.e. that with rising exposition the risk rises. It is very improbable that all tumor localizations a common radiation caused cause do not have results of accomplished epidemiological studies to HF-EMF to show loadable evidence for a increased cancer risk. The physicians refer in this context to positive connections, which were found in the framework from epidemiological studies to cancer in the environment by broadcast and television stations (e.g. Hocking et al. 1996; Dolk 1997b, Michelozzi et al. 2001). The results of these studies could not be made a replication however in subsequent studies (Mc Kenzie 1998, Dolk 1997a). With all these studies it acted over sucked itself. "ecological studies", which are a little meaningful by its study Design (no view of Individuuen). The BfS assigned therefore a research project in the context of the German portable radio research program, which is to examine the connection of child cancer in the proximity of large transmission mechanisms. In a feasibility study it is examined at present whether for Germany a meaningful improved study Design can be developed. At present there is no plausible explanation for an underlying biological damage mechanism. In the portable radio frequency range there are different hypotheses for years to possible athermischen effect mechanisms underneath the existing limit values. So far could be verified however despite numerous research projects none of the postulated athermischen effect mechanisms.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 19 december 2004 @ 23:48:35 #300
94904 ExtremeKnowledge
pi_24093240
De Preparatie voor Stop UMTS deel 2

"Het opstellen van een nieuwe theorie is niet hetzelfde als het slopen van een oude schuur om op die plaats een wolkenkrabber te bouwen. Het lijkt veel meer op het beklimmen van een berg, waarbij we nieuwe en weidse gezichten aanschouwen en waarbij we onverwachte verbindingen ontdekken tussen ons uitgangspunt en zijn rijke omgeving."

- Albert Einstein
But now we are awake!.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')